Gå til innhold

Typen tar alltid ketchup på maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud for et irrasjonell kvinnemenneske du er. hadde løpt for lenge siden om damen min skulle krevd en voksen mann ikke skal bruke få lov å bruke ketchup på maten. herregud . noen her er bare så tragiske 

Anonymkode: 834dd...395

Jeg krever ikke at folk ikke skal bruke ketchup på maten. Jeg krever at mat jeg har brukt mye tid og krefter på å lage ikke skal dynkes i ketchup/grillkrydder. En vesentlig forskjell.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud for et irrasjonell kvinnemenneske du er. hadde løpt for lenge siden om damen min skulle krevd en voksen mann ikke skal bruke få lov å bruke ketchup på maten. herregud . noen her er bare så tragiske 

Anonymkode: 834dd...395

:skratte:"Voksen" mann. Det er vel nettopp voksen man ikke er, om man dynker vellaget mat med ketchup!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Jeg krever ikke at folk ikke skal bruke ketchup på maten. Jeg krever at mat jeg har brukt mye tid og krefter på å lage ikke skal dynkes i ketchup/grillkrydder. En vesentlig forskjell.

Det har vel ingenting å si om du har brukt mye tid og krefter på maten, så lenge personen nyter maten enda mer med ketchup på?

At du krever dette er bare patetisk. 

Anonymkode: d2184...fb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Leo skrev:

Jeg krever ikke at folk ikke skal bruke ketchup på maten. Jeg krever at mat jeg har brukt mye tid og krefter på å lage ikke skal dynkes i ketchup/grillkrydder. En vesentlig forskjell.

Da er du en dårlig vertinne. Rett og slett. Folk har ulik smak. At du har brukt tid og krefter på noe, betyr ikke at maten faktisk smaker godt for gjestene. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er mer viktig at gjestene spiser maten nøyaktig slik DU liker at den smaker, i stedet for at den skal smake slik gjestene synes det smaker godt. Når man inviterer folk på besøk, bør hovedformålet være at de skal kose og hygge seg. 

Anonymkode: 7eb9f...d2f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Leo skrev:

Jeg krever ikke at folk ikke skal bruke ketchup på maten. Jeg krever at mat jeg har brukt mye tid og krefter på å lage ikke skal dynkes i ketchup/grillkrydder. En vesentlig forskjell.

en voksen man kan vell bestemme selv kan han ikke ?

Anonymkode: 834dd...395

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du en dårlig vertinne. Rett og slett. Folk har ulik smak. At du har brukt tid og krefter på noe, betyr ikke at maten faktisk smaker godt for gjestene. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er mer viktig at gjestene spiser maten nøyaktig slik DU liker at den smaker, i stedet for at den skal smake slik gjestene synes det smaker godt. Når man inviterer folk på besøk, bør hovedformålet være at de skal kose og hygge seg. 

Anonymkode: 7eb9f...d2f

Det er ikke noe problem for jeg kjenner ingen som er så dårlig oppdratt at de ville finne på å be om ketchup hvis det ikke allerede står på bordet. Og det gjør det ikke. Ganske enkelt fordi det er ytterst sjelden jeg serverer gjester mat hvor ketchup er naturlig tilbehør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du en dårlig vertinne. Rett og slett. Folk har ulik smak. At du har brukt tid og krefter på noe, betyr ikke at maten faktisk smaker godt for gjestene. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er mer viktig at gjestene spiser maten nøyaktig slik DU liker at den smaker, i stedet for at den skal smake slik gjestene synes det smaker godt. Når man inviterer folk på besøk, bør hovedformålet være at de skal kose og hygge seg. 

Anonymkode: 7eb9f...d2f

Nemlig! 

Anonymkode: d2184...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

en voksen man kan vell bestemme selv kan han ikke ?

Anonymkode: 834dd...395

Jo. Han (Hypotetisk i dette tilfelle siden det ikke gjelder min mann...) står helt fritt til å lage sin egen mat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt morsomt å lese :)

Lag pasta bolognese, hvor tomatsausen utelukkemde er ketchup. Så kan du se om han har ekstra ketchup på ketchupen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear ya!

Jeg er som deg, koser meg med både å lage og spise maten. Min bedre halvdel derimot spiser kun for å leve. For han kunne jeg servert hva som helst; biff, pasta, hoppetau, jeg tror det hadde smakt det samme. Men han veit at det er sånn og jeg veit at det er det er sånn og det er helt greit for oss. Han er høflig nok til å påpeke at maten er god, og regelmessig fortelle at dette er det beste han noen gang har spist. Jeg overser at han har en forkjærlighet for ketchup og barbequesaus. Alle er happy.

Det er i orden å be han om å smake før han har på ketchup.

Anonymkode: 0531c...6b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig uattraktivt at en voksen mann klæsjer ketchup på all mat. Kanskje på tide å vokse opp?

Anonymkode: 92ede...412

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Du kan jo si at han kan overta matlagingen for en stund? SI at du er lei av å lage god mat som han så tydelig ikke setter pris på.

Anonymkode: a756c...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kokk og setter virkelig pris på mitt yrke og den kunnskapen jeg har. Samtidig så er det ikke min rett til å kreve noen ting når det kommer til maten min. Enten den lages på restauranten  eller hjemme hos meg selv. Folk er forskjellige og fortsetter du slik vil du bare skyve han fra deg. Du forstår ikke hvorfor ketchup og grillkrydder er matglede. Neivel, det er fortsatt det din kjæreste liker og det får du bare godta. 

Kos deg med å lage maten og nyt den på din måte. Du kan ikke kreve at han skal gjøre som deg. Slik fungerer det ikke. Jeg spiser aldri ketchup. Jeg har faktisk forståelse for at andre liker det og det er ikke mitt problem. 

Anonymkode: e6874...38d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SnuskeLuska skrev:

So what? Han liker det best med ketchup på, du liker det best uten. Begge er fornøyde, hva er problemet?

Mat skal være en kulinarisk nytelse, ikke noe en dynker i ketsjup som en 5 år gammel unge så det bare smaker sukker av det.

Anonymkode: ab69f...750

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet at det går an å bry seg så mye om noe sånt. Lurer virkelig på hva slags rosa sky man har vokst opp på da. 

Jeg bryr meg veldig lite om noen vil ha ketchup på maten. Jeg kan godt finne på å kommentere Det, type "haha bruker du ketchup på pasta carbonara?", men jeg blir verken lei meg, fornærmet eller snurt av det. 

For øvrig så har Idun sukkerfri ketchup også. Jeg kjøper alltid den sukkerfrie (grønt lokk). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat skal være en kulinarisk nytelse, ikke noe en dynker i ketsjup som en 5 år gammel unge så det bare smaker sukker av det.

Anonymkode: ab69f...750

For noen er bare mat mat og ikke noe annet enn for å overleve. Lær deg at ingen er like. 

Anonymkode: e6874...38d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen er bare mat mat og ikke noe annet enn for å overleve. Lær deg at ingen er like. 

Anonymkode: e6874...38d

Ikke rart, hvis alt de gjør er å dynke maten sin i ketsjup.

Anonymkode: ab69f...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min var ganske lik som din, TS. Ikke at han dynket ting med ketchup, men han var ekstremt kresen. Jeg gjorde det klart tidlig i forholdet at det var uaktuelt for meg å være sammen med noen som ikke kan spise mange forskjellige typer mat ettersom jeg elsker å lage mat, og ikke minst gå ut og spise. Heldigvis tok han det til seg og har nå blitt veldig altetende, fått en egeninteresse for matlaging og ønsker å prøve matretter han trodde han ikke likte (det meste har vist seg å være feil). Så det går an, men det spørs helt på holdningen man har til det. Måltider er tross alt noe man kommer til å dele maaange av, så hvis hvert måltid skal bli kjipt så er det jo en trist sak.

Jeg ville sagt i fra at det er unødvendig å bruke ketchup til å dynke alle måltider. Du føler han hverken bryr seg om innsatsen din eller ønsker å smake på maten du tross alt har lagt kjærlighet i.

jeg har tidligere vært sammen med en som var ekstremt kresen (enda en), og jeg er veldig glad det ble slutt. Holdt på å bli gal av alle limiteringene og endringene det måtte gjøres på middagen for å imøtekomme hans behov.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal velge sine kamper sier dem, og ketchup er en kamp jeg hadde valgt å la gå. 

Selv bruker jeg bare ketchup på pølser, pommes frittes, hamburgere osv, men om folk vil dynke all annen mat i ketchup så samma det vel. Det er de som går glipp av gode matopplevelser, ikke meg. Vi liker alle forskjellige ting og det viktigste for meg er at folk koser seg med maten jeg lager. Om de koser seg ekstra mye med ketchup på så er det helt greit for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...