Gå til innhold

drittlei brødmat - folkehøyskole


sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg går i år på folkehøyskole, og er drittlei brødmat allerede. Brødmat er kanskje et dårlig begrep, for jeg liker ikke brød. Derfor går det i knekkebrød eller havregryn til frokost, lunsj og kveldsmat hver eneste dag. Jeg orker ikke mer, og har allerede begynt å droppe måltider. Å droppe måltider er aldri bra, men for meg er det kanskje ekstra ille fordi jeg tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse, og er livredd for å gå inn i samme mønster igjen. Derfor lurer jeg på om dere har noen smarte tips til lettvint, sunn og ikke alt for dyr mat jeg kan kjøpe inn for å få litt mer variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, sjokoladeelskeren skrev:

hei!

Jeg går i år på folkehøyskole, og er drittlei brødmat allerede. Brødmat er kanskje et dårlig begrep, for jeg liker ikke brød. Derfor går det i knekkebrød eller havregryn til frokost, lunsj og kveldsmat hver eneste dag. Jeg orker ikke mer, og har allerede begynt å droppe måltider. Å droppe måltider er aldri bra, men for meg er det kanskje ekstra ille fordi jeg tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse, og er livredd for å gå inn i samme mønster igjen. Derfor lurer jeg på om dere har noen smarte tips til lettvint, sunn og ikke alt for dyr mat jeg kan kjøpe inn for å få litt mer variasjon.

Hva liker du av mat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Hva liker du av mat da?

Hjemme spiser jeg for det meste middagsrester eller pastasalat, men det blir vanskelig her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sjokoladeelskeren skrev:

Hjemme spiser jeg for det meste middagsrester eller pastasalat, men det blir vanskelig her

Har dere ikke kjøkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rå grønnsaker med dip. 

Har du tilgang til mikro kan du lage supper, omelett og egentlig nesten alt. 

Anonymkode: 440f1...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GauteS skrev:

Lumper med valgfritt pålegg?

Tror du mener lomper :fnise:

Anonymkode: 43b8c...3ad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du glad i cottage cheese og yougurter? Cottage cheese med syltetøy og frukt synes jeg er sykt digg! 

Anonymkode: 2d090...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere tilgang på kjøleskap? Kjøp inn litt ekstra pålegg. Når jeg er skikkelig matlei lager jeg en tallerken med agurk, gulrot, mandler, ost, kanskje noe spekeskinke. Funker bra, er mett ganske lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du glad i cottage cheese og yougurter? Cottage cheese med syltetøy og frukt synes jeg er sykt digg! 

Anonymkode: 2d090...b20

Cottage Cheese er dyrt da. 

Anonymkode: b1d09...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg vannkoker og lag nudler med pølsebiter,kål og annet som varmes lett opp. Skinke og chili osv går jo også. Eller lag potetmos og bland inn div. Kjøp en bolle med lokk,så varmes det opp ganske fort. 

Anonymkode: 18a65...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har du tilgang på og hvor ofte (om det finnes regler for slik)? Har dere mikro? Ovn? Kjøleskap? Frys?

Jeg ville laget billige og enkle middagsretter siden det virker som du kanskje er litt mer glad i middag/varmmat enn brødmat. F.eks er chili con carne billig og du kan fryse ned i porsjoner - ta ut dagen før og tin og varm i mikro. 

Om du ikke vil bruke mye tid på kjøkkenet så kan du kjøpe torogryter, supper osv. og tilsette litt ekstra som f.eks kjøtt, grønnsaker, sopp, kjøttboller osv. 

Ellers kan det være lurt å ha ting tilgjengelig som ikke tar tid å lage om du ikke orker å stå på kjøkkenet hver dag. F.eks frukt, makrell i tomat (kunne spist det rett fra boksen...), nøtteblanding, barer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, happiest said:

Har dere mikro? Ovn? Kjøleskap? Frys?

Hun går på folkehøyskole, vet du virkelig ikke hva det er?

Anonymkode: 68827...eb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun går på folkehøyskole, vet du virkelig ikke hva det er?

Anonymkode: 68827...eb9

Er jo langt fra alle som har gått på fhs og vet hva man har tilgang til der.

Anonymkode: c40f0...e14

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...