Gå til innhold

KNUSKTØRRE LEPPER


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hjelper? Brukt Lipsyl Active, som pleier å funke som bare det! Men nå hjelper det absolutt ikke.....

Anonymkode: 6e840...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mineralolje er det aller beste som finnes for å forhindre transepidermalt vanntap, således kan man si det er ekstremt pleiende. Men det tilfører ikke fukt. Jeg pleier å ta på spenol eller annen fuktighetskrem og så vaselin over når leppene mine har det som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin legger seg bare som et lag over leppene og kan i beste fall virke forebyggende, men med null pleie.  Når jeg bruker vaselin er leppene mine like tørre når vaselinen forsvinner og da ser jeg ikke poenget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd Hurraw! Tror aldri jeg har vært mer fornøyd med en leppepomade før. Som Mystix sier så er den også billig, så da er det liksom ingen stor risiko å prøve den heller, tenker jeg. 

Ikke at det er det du spør om, men om jeg har likt lukten eller ikke, har variert veldig mellom de ulike versjonene. Jeg har f.eks. liggende en med kaffebønner/kaffe/noe kaffeaktig, som jeg, til tross for  være glad i kaffe, ikke takler lukten på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg ville også prøvd Hurraw! Tror aldri jeg har vært mer fornøyd med en leppepomade før. Som Mystix sier så er den også billig, så da er det liksom ingen stor risiko å prøve den heller, tenker jeg. 

Ikke at det er det du spør om, men om jeg har likt lukten eller ikke, har variert veldig mellom de ulike versjonene. Jeg har f.eks. liggende en med kaffebønner/kaffe/noe kaffeaktig, som jeg, til tross for  være glad i kaffe, ikke takler lukten på. 

Jeg har den med rootbeer lukt, liker ingefær så liker lukta.  Har lyst på mange av de andre luktene også så kommer garantert til å kjøpe fler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet ute i allslags ruskevær og fått knusktørre lepper. prøv det meste.

Eneste som hjalp, og som jeg varmt anbefaler er : Elizabeth eight hour creme.

Anonymkode: bc422...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Synest dei lypsylane som inneheld bivoks er dei beste etter mi erfaring. Min favoritt er Burts bees, anbefalar den med honning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raptuza skrev:

Synest dei lypsylane som inneheld bivoks er dei beste etter mi erfaring. Min favoritt er Burts bees, anbefalar den med honning. 

Mine lepper er faktisk blitt mye verre etter jeg begynte å bruke denne.

Anonymkode: 19ae6...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Då har du kanskje forsøkt den orginale lypsylen deira, den inneheld peppermynteolje, som ikkje er så bra for leppene mtp tørrhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purelan brystvortekrem er super på såre lepper. Peel forsiktig leppene (en tørr, myk tannkost er fin. Ellers selger Lush leppepeeling hvis du har en lushbutikk i nærheten) før du legger deg og smør leppene godt inn. 

La roohe-posay har en lipsyl som heter nutritic levres lips, den er også veldig bra. 

Begge får du kjøpt på apotek 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper? Brukt Lipsyl Active, som pleier å funke som bare det! Men nå hjelper det absolutt ikke.....

Anonymkode: 6e840...2c0

Gå på apoteket og kjøp den lille blå krukka med lypsyl de selger der. Den er helt fabelaktig på tørre lepper.

Anonymkode: 62531...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Burt's bees.

Sliter selv mye med tørre lepper som sprekker. Veldig gode erfaringer fra merket. De selger Burt's bees leppepomade på Vita ihvertfall, noen med farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zo medical lip rebuild eller lipsmart.  Jeg hadde alltid "flak"  og ekstremt tørre lepper, men tok litt restylane som faktisk hjalp veldig. Men smurte zo medical lip rebuild en gang på morgen, og en gang på kvelden før senga. Hadde lipsmart en el to ganger mellom timene der. Har ikke trengt å bruke zo medical lip rebuild hele sommeren og i høst. Har kun brukt lipsmart morgen og kveld etter tannpuss. Plages ikke med flak eller tørre lepper. Men nå på senhøsten merker jeg at jeg er mer utsatt for å kanskje få litt tørre lepper igjen så passer på å skrubbe leppene på kvelden noen kvelder i uka og har på lipsmart. Hvis jeg får antydning til flak etterhvert vil jeg ta i bruk zo medical lip rebuild igjen ved behov. De er drøye i bruk i forhold til pris. Første tuben med zo medical lip rebuild brukt jeg hver dag morgen og kveld år før den var tom. Jeg kjøpte en ny tube og brukte den noen måneder, men så trengte den ikke lenger men har til behovet melder seg. Ellers er lipsmart eller ordentlig leppepleie som inneholder hyaluronsyre som fukter og bygger opp fukt inni leppene det beste på sikt. 

Anonymkode: aa671...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...