Gå til innhold

Tips til rolig fint utdrikningslag uten alkohol og skøyerstreker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Jeg har for lengst sluttet å feste og er i tillegg ufør så jeg orker ikke hele dager og masse styr og fysiske ting og barrunde og alt det, så jeg har sagt til mine venninder og kjæreste at jeg ikke vil ha noe utdrikningslag, men heller ha en jentehelg på hytte eller lignende hvor vi bare slapper av sammen foran peisen og evn sitter på verandaen og skravler noen timer, eller hvor vi bare møtes for å typ dra på cafe men ikke cafe akuratt, men noe som er like lite krevende, eller gjør en aktivitet som bare varer en halvtime eller time og kan si oss ferdige med dagen etter det (som dra på skytebane eller lignende). 
Jeg er veldig glad i naturen og dyr, så hest og kjerre utflukt hadde også vært fint men det skal vi ha på selve brylluppsdagen så tenker noe anderledes med jentene. 

Er det noen som har noen tips til hvordan ha en koselig jentedag? Ikke som et vanlig utdrikningslag med masse gøy og krevende, og med et helt annet lyd og energinivå enn "bli henta i limo og dra på bar til bar tur"... 

Anonymkode: 25e0e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ganske sært å nekte venninner å drikke vin på en hyttetur, så den ideen bør du revurdere. 

Spa? Farris bad er jo stort nok til at dere kan skravle sammen i de forskjellige rommene. Eller The Well i Oslo. 

 

Anonymkode: ed032...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å nekte noen andre å ta et glass , men alle vil få beskjed om at det ikke er noen fylletur med partymusikk, og det vet de jo fra før også pga min sykdom og min avholdenhet. Jeg kan ta et glass ved spesielle anledninger jeg også, men festing og fyll skjer ikke. Kroppen min greier det ikke fysisk, og om andre skal spille partymusikk på full guffe så blir jeg dårlig etter 15 minutter og får resten av helgen ødelagt og må ligge i mørkt rom med ørepropper og øyebind i flere dager. Dette vet vennindene mine og tar såklart hensyn til. Feste og fylle kan de gjøre med andre venninder. 

Spa er en forsåvidt veldig god ide med tanke på type aktivitetsnivå, men min erfaring på spa er at man ikke kan skravle noe særlig der utenom lavmælt med en og en, ikke i gruppe, fordi andre gjester der føler seg forstyrret, da måtte vi i såfall ha booket hele spaet for noen timer og det blir for dyrt desverre :(

Anonymkode: 25e0e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hjemmespa? Dere kan kjøpe inne eller lage god lunsj med noe godt å drikke til. Så har dere kjøpt inn eller laget ansiktsmasker og kanskje dere kan massere hverandre? Etter det kan dere jo gå på restaurant om dere vil, eller bare avslutte dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker som om det kun finnes to måter å drikke på. Enten dritings eller avholds. Det finnes enfornuftig mellomting :)

Vil foreslå Escape room, ulike kurs man kan melde seg på (matlaging? sopp?++), noe kreativt som noe ala "juleverksted"? :)

Anonymkode: 20f0b...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fortelle om otdrikningslaget jeg hadde for min kusine. Og hun har igjentatte ganger sagt at hun ikke kunne få bedre lag❤️

 

Hun er delvis lam i ene fiten,så noe tjohei kunne det ikke bli.

 

jeg og min tanke kom og hentet henne. Pakket på henne sånn..fjær sak rundt halsen( glent navnet) og ett pannebånd.. sånn de briåukte i gangster tiden😅 vi kjørte så til ett studio, hvor hun sang inn sin fav sang. Knocking on heavens door. Deretter gikk turen videre til en kai,hvir min onkel ventet med båten sin. Alle var ikke med i båten,men de som ønsket. Resten tok bil. Fergen gikk da til min farmor ig farfar sin hytte. Hvir jeg hadde vært dagen før,og pyntet med ballonger og stas. Vi grillte og koste oss. De som ville,kunne ligge i er. Dagen etter våknet vi til måkeskrik,og frokost på terassen,med sjøutsikt.

 

en flott feiring❤️Og gode minner❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.10.2017 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Det blir ganske sært å nekte venninner å drikke vin på en hyttetur, så den ideen bør du revurdere. 

Spa? Farris bad er jo stort nok til at dere kan skravle sammen i de forskjellige rommene. Eller The Well i Oslo. 

 

Anonymkode: ed032...a0b

Ikke dra på The Well hvis dere har tenkt å skravle. Det er utrolig respektløst ikke å overholde regelen som ber om total stillhet i saunaer og dampbad. 

Anonymkode: 0cc6a...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 0.22, Tippemor skrev:

Kan fortelle om otdrikningslaget jeg hadde for min kusine. Og hun har igjentatte ganger sagt at hun ikke kunne få bedre lag❤️

 

Hun er delvis lam i ene fiten,så noe tjohei kunne det ikke bli.

 

jeg og min tanke kom og hentet henne. Pakket på henne sånn..fjær sak rundt halsen( glent navnet) og ett pannebånd.. sånn de briåukte i gangster tiden😅 vi kjørte så til ett studio, hvor hun sang inn sin fav sang. Knocking on heavens door. Deretter gikk turen videre til en kai,hvir min onkel ventet med båten sin. Alle var ikke med i båten,men de som ønsket. Resten tok bil. Fergen gikk da til min farmor ig farfar sin hytte. Hvir jeg hadde vært dagen før,og pyntet med ballonger og stas. Vi grillte og koste oss. De som ville,kunne ligge i er. Dagen etter våknet vi til måkeskrik,og frokost på terassen,med sjøutsikt.

 

en flott feiring❤️Og gode minner❤️

Hørtes virkelig koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 13.44, Honey Dew skrev:

Hørtes virkelig koselig ut :)

Mye skrivefeil ser jeg nå🙈skrev på tlf.. men ja,det var super kos.og hun sa til meg senest for 3 uker siden,at hun kunne ikke hatt bedre utdrikningslag❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa eller lignende :) Man er jo gjerne ikke på spaet i timesvis så skravling blir det nok en hel masse tid til etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.langedrag.no/

Har vært der et par ganger. Både leid stabburet, bodd inne og sovet ute i "Gapahuken" med pinnebrød og kakao! http://www.langedrag.no/overnatting/overnatting-i-gapahuken

Noe sånt kanskje? Kjempe koselig sted, hvis det er i nærheten av deg. Behøver så klart ikke å være akkurat der, sikker på at slike steder finnes omkring i Norge.

Her får du både naturen og dyr som du liker. + en roadtrip i bil med dine venner!

Veldig avslappende å koble av internett og bli en del av naturen og masse aktiviter :) 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å bli med på hyttetur med mindre du var min aller nærmeste venninne, da helgene er hellige etter at jeg ble kronisk syk og presser meg selv til å gå ifull jobb,

Men hva med å leie hytte med badestamp og badstue? Da får man litt spafølelse, men kan støte så mye man vil.

Anonymkode: 3fd71...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2017 den 19.21, John_Felipe skrev:

http://www.langedrag.no/

Har vært der et par ganger. Både leid stabburet, bodd inne og sovet ute i "Gapahuken" med pinnebrød og kakao! http://www.langedrag.no/overnatting/overnatting-i-gapahuken

Noe sånt kanskje? Kjempe koselig sted, hvis det er i nærheten av deg. Behøver så klart ikke å være akkurat der, sikker på at slike steder finnes omkring i Norge.

Her får du både naturen og dyr som du liker. + en roadtrip i bil med dine venner!

Veldig avslappende å koble av internett og bli en del av naturen og masse aktiviter :) 

 

 

Tuuusen takk! Langedrag eller lignende er faktisk perfekt! Har vært der før <3 
Takk dette satt meg virkelig på sporet av hvordan dag jeg vil ha :) 

Anonymkode: 25e0e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke giddet å bli med på hyttetur med mindre du var min aller nærmeste venninne, da helgene er hellige etter at jeg ble kronisk syk og presser meg selv til å gå ifull jobb,

Men hva med å leie hytte med badestamp og badstue? Da får man litt spafølelse, men kan støte så mye man vil.

Anonymkode: 3fd71...fe7

Nei så har jeg ikke tenkt til å invitere noen andre enn mine nærmeste venninder heller, men hadde som kronisk syk selv ikke hatt problemer med å forstå at en venninde med kronisk sykdom hadde måttet bruke helgen til å hvile - sånn sett så hadde vi jo vært to om det og jeg ville tilrettelagt dagen for oss begge, men forstått om hun måtte blitt hjemme fordi formen ikke tillot hun å dra :) "Giddet" hadde vært noe annet, da hadde hun ikke vært min nære venninde om hun ikke gadd.

Ja det må bli hytte med badestamp/badstue, eller langedrag som tipset over. Langedrag er kanskje for krevende mtp lang reisevei, så jeg skal undersøke hytter i nærheten av her :)

Anonymkode: 25e0e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...