Gå til innhold

Uinteressant person?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden diskusjon.no har gir lite konstruktive tilbakemeldinger på dette emnet, så prøver jeg meg her. 

Jeg er en jovial fyr på 26 år, kommer stort sett godt overens med de aller fleste. Jeg er nok ikke den beste på smalltalk, men klarer meg stort sett greit allikevel så lenge vi har noe å snakke om. Veldig mange av de personene jeg kommer i kontakt med er gjennom jobb o.l. og da går alt veldig greit, praten går lett og holder en god tone. Problemet er at om jeg treffer noen jenter jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, og prøver å vise interesse, så viser de nesten aldri samme interessen tilbake. Dette gjelder igrunn uansett om det er på byen, på fest, noen jeg treffer gjennom felles bekjente, eller andre sammenhenger. Det er bare som om jeg er en helt uinteressant person å bli kjent med, får mange ganger ikke sagt mer enn hei, så hovedproblemet er nok ikke alltid hva jeg sier.

Vet at jeg ikke ligger over gjennomsnittet når det gjelder utseende, men tror og håper at dette ikke skal ha alt å bety. Selv om det noen ganger kan virke sånn. Har prøvd nettdating, men fikk samme dårlige responsen der.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tror kanskje jeg trenger hjelp, men vet ikke hvor eller hvordan. Mange sier at det er bare og ta det med ro, så kommer det av seg selv, men det ser ikke ut til å fungere for min del.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å endre dette?

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske dette at du er veldig på jakt etter ei jente. Vi senser det veldig fort om en gutt er litt desperat. Det er i alle fall noe som gjør at jeg rygger, selv om personen er hyggelig ellers. Hvis du legger fra deg denne ideen om at hver minste kontakt med ei jente skal lede til noe mer, så utstråler du kanskje mindre at du er på jakt? Jeg foretrekker i alle fall å snakke og bli kjent med menn som ikke gir meg følelsen av at de vil ha meg til sengs eller forhold eller what not. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte desperat eller har noen forventninger når jeg treffer jenter, så tror ikke det er problemet, da er det isåfall ubevisst.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor det er mulig å få hjelp til denne type problemer? Tror jeg trenger noen å snakke med for å kunne gjøre noen endringer.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden diskusjon.no har gir lite konstruktive tilbakemeldinger på dette emnet, så prøver jeg meg her. 

Jeg er en jovial fyr på 26 år, kommer stort sett godt overens med de aller fleste. Jeg er nok ikke den beste på smalltalk, men klarer meg stort sett greit allikevel så lenge vi har noe å snakke om. Veldig mange av de personene jeg kommer i kontakt med er gjennom jobb o.l. og da går alt veldig greit, praten går lett og holder en god tone. Problemet er at om jeg treffer noen jenter jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, og prøver å vise interesse, så viser de nesten aldri samme interessen tilbake. Dette gjelder igrunn uansett om det er på byen, på fest, noen jeg treffer gjennom felles bekjente, eller andre sammenhenger. Det er bare som om jeg er en helt uinteressant person å bli kjent med, får mange ganger ikke sagt mer enn hei, så hovedproblemet er nok ikke alltid hva jeg sier.

Vet at jeg ikke ligger over gjennomsnittet når det gjelder utseende, men tror og håper at dette ikke skal ha alt å bety. Selv om det noen ganger kan virke sånn. Har prøvd nettdating, men fikk samme dårlige responsen der.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tror kanskje jeg trenger hjelp, men vet ikke hvor eller hvordan. Mange sier at det er bare og ta det med ro, så kommer det av seg selv, men det ser ikke ut til å fungere for min del.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å endre dette?

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Er du lav?

Anonymkode: 56eef...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er utstrålingen din? Er du blid og imøtekommende? Har du god selvtillit? Tør du å ta intitativ? Om jeg møter noen ute på byen. En som kommer bort til meg og er hyggelig, morsom og ikke selvopptatt prater jeg med uansett om jeg er interessert i noe mer eller ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 1.85 høy. Tror de fleste ser på meg som en hyggelig person, snakker vanligvis lett sammen med de fleste når jeg møter dem i en sammenheng der vi har noe å snakke om. Det er først når det er noen jeg vil prøve å bli kjent med, litt sånn random at jeg ikke får noen respons. Var på fest hos noen kjente sist helg, og der var flere jenter hverken jeg eller noen andre der hadde truffet før, men jeg fikk nesten ikke muligheten til å si hei en gang, fordi de hang bare sammen med alle andre, og var ihvertfall ikke interessert i å snakke med meg. Går egentlig bare hjem med en dårlig følelse og tenker "er jeg virkelig så stygg?" eller er det noe annet som er galt? Jeg kunne nok hatt bedre selvtillit i noen tilfeller, men det er noe jeg "glemmer" litt også mange ganger, så tror ikke det har så mye å bety. Jeg tar initiativ til å snakke, men burde kanskje gjort det oftere, jeg gir meg også veldig lett hvis jeg skjønner at personen ikke er interessert.

Har flere interesser, men vet ikke hvor relevant det er å ramse opp det her. Det er nok mest "guttegreier".

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange av begge kjønn som nesten ikke får sagt mer enn et hei. At folk er på en offentlig plass betyr ikke at de nødvendigvis er keen på å snakke med fremmede folk. 

Det er alltid positivt å forbedre utseendet sitt, du sier du tror du ser rundt gjennomsnittet ut, eller i det minste håper det, men uansett hvor på skalaen du er så er det en fordel å justere og forbedre uansett. Stelle bushy øyebryn, bruke en hudrens hver morgen og ikke bare vann som er typisk menn, få seg en ny frisyre og evn farge håret bare å spørre frisøren hva som vil kle deg de er proffe på å se sånt ut fra fargetone i huden og hodefasong, kanskje gjøre klesstilen sin mer voksen og tiltrekkende, bytte fra briller til linser, prøve forskjellige skjeggfrisyrer og lengder å se om du kler det eller ikke, bruke parfyme selvom man egentlig ikke skjønner vitsen og lukter godt uten... Ja mye man kan gjøre for å forbedre utseendet sitt mange hakk. 

 

Anonymkode: 41242...4a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går aldri bort å prøver å snakke med folk sånn helt uten videre, det er isåfall i sammenhenger der det vil være naturlig at folk snakker med hverandre.

Skrev ikke at jeg ser gjennomsnittlig ut. Jeg er nok under gjennomsnittet, men håper ikke det skal ha alt å bety. Har prøvd å gjøre noen endringer på utseende, type klesstil. Har egentlig fått høre både av frisører og andre at jeg bare bør ha den frisyren og fargen jeg har. Skjeggveksten er litt for dårlig til at jeg synes det ser bra ut med noe mer enn tre dagers. Ser mange med dårligere skjeggvekst enn meg som har mye lengre, men synes ikke det ser bra ut.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk egentlig aldri svar på det jeg egentlig lurte på, finnes det noen å snakke med, eller noen måter å få hjelp til å finne ut om det er noe som kan endres, eller om det er bedre å bare gi opp.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead

Tror nok det er viktig at du jobber med selvfølelsen din på en eller annen måte, enten i terapigruppe eller hos psykolog. Det virker som om det er der problemet ligger. Når du har det bra med deg selv, så slapper du av, og da får du også en helt annen utstråling og tilnærming til mennesker, som er veldig viktig. Pene folk slipper unna med mer når de sjekker.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du sier du interesserer deg for guttegreier, finnes det virkelig ingen jenter som driver med det samme? Det er jo ofte lettere å komme i kontakt med folk når man har noe til felles. Dessuten er du kanskje for pågående og desperat? Hvis du bombarderer folk på nettdatingsidene (og de du treffer i virkeligheten) med lange meldinger fulle av spørsmål, virker det som forhør, og folk trekker seg unna fordi det blir for mye for fort. Jeg har fått noen sånne meldinger fra folk som er overivrige, og det blir bare veldig slitsomt. Sier ikke at det er sånn med deg, men prøv og slapp litt av.. :)

Anonymkode: 8ebe8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok ikke noen jentevenner jeg kan snakke om sånt med, nei. Psykolog er kanskje veien å gå. Hvordan jeg jeg frem isåfall? I de hobbyene jeg har treffer jeg skjelden nye folk, hvis jeg gjør det så er det gutter eller hvis noen har tatt med seg en kjæreste eller liknende. Jeg er nok ikke for pågående, gir meg alltid med en gang når jeg skjønner at noen ikke er interessert.

Anonymkode: 2d785...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en storby eller liten by dette skjer? 

Har du noen damer i kikkerten du kunne tenkt deg? Yngre? Eldre? 

Anonymkode: 25d27...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en halvtime unna en middels stor by. Har ikke noen damer i kikkerten, nei. Har ikke hatt det på ganske lenge når jeg tenker meg om.

Anonymkode: 2d785...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk egentlig aldri svar på det jeg egentlig lurte på, finnes det noen å snakke med, eller noen måter å få hjelp til å finne ut om det er noe som kan endres, eller om det er bedre å bare gi opp.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Hvordan forløper en typisk samtale da? Kan du gi et eksempel?

Som jente kan jeg jo si at det er noen menn som fanger oppmerksomheten din ved samtale mer enn andre, og urelatert til utseende (mannen jeg har vært mest forelsket i var lav, litt lubben og overhodet ikke kjekk).

Jeg vet ikke noe godt ord for det på norsk, men det beste er vel "engaging" på engelsk. Det handler om selvtillit, humor og å være til stede. Noen har en evne til å få deg til å føle at du er den eneste i rommet, og det er jo det man vil ha - en slags connection. Da må man ofte litt utenfor komfortsonen, og åpne seg.

Har du noen kamerater som er slik? Kan du observere hvordan de prater med kvinner?

Anonymkode: c112a...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor en halvtime unna en middels stor by. Har ikke noen damer i kikkerten, nei. Har ikke hatt det på ganske lenge når jeg tenker meg om.

Anonymkode: 2d785...97b

Men er det lenge siden du har vært i kroppskontakt med damer?

Har du hatt mange kjærester tidligere? Hvor lenge har du vært singel?

om jeg kan spørre :) 

Anonymkode: 25d27...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vanskelig å si om du skal gi opp, først må vi vel vite hvor lenge du har prøvd

Anonymkode: 25d27...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...