Gå til innhold

Har ikke råd til å gå i bryllupet jeg er forlover i.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med hun har gode sider også siden dere har vært venner så lenge. Dette høres imidlertid helt tullete ut. Jeg synes at utgiftene hun pålegger deg er sprø, også om du hadde hatt råd. Skal gifte meg snart, men kommer virkelig ikke til å legge noen føringer på forloverens antrekk (regner med hun kler seg pent.) eller forvente at hun tar seg en fridag. Om vi skal på spa fordi jeg skal gifte meg, så spanderer jeg da virkelig det på henne. Jeg synes det er bra du tok det opp med henne, og dumt å høre at hun har reagert som hun har gjort. Hadde jeg vært deg, ville jeg brukt et antrekk som jeg selv hadde plukket ut, alternativt i samråd med den andre forloveren for å få til en viss match for å imøtekomme brudens ønske, reist opp lørdag, og spleiset på gave med noen andre. Forhåpentligvis våkner bruden opp og blir seg selv igjen i god tid før bryllupet. Lykke til! 

Anonymkode: 2a929...bc6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.10.2017 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Enig med deg i det meste. Men synes et bryllup i utlandet ikke er greit ovenfor gjester enten det er et stort eller lite bryllup, med mindre dere som brudepar selv betaler for gjestene. Og da mener jeg reise og opphold. Hvis ikke bør man ta det i nærheten av gjestene så de ikke må punge ut. 

Anonymkode: 95f26...da8

Dette er en gjenganger. Det er ikke alle som gifter seg med en fra samme sted og hvor familie og venner alle bor i samme by. Reise og overnatting kan være like dyrt innenlands som utenlands. Mener du at brudeparet skal betale reise og overnatting når bryllupet avholdes i Norge også, eller er det det at bryllup legges til et annet land som er problemet? 

Forøvrig helt enig i at en bør tenke på gjestenes økonomi når en planlegger bryllupet. 

Anonymkode: 2a929...bc6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i huleste skal du bruke penger på et bryllup som ikke er ditt ?

 

Anonymkode: d60e2...4e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 12.31, bortebra skrev:

Snakk om... hensynsløshet. Når folk først må reise og betale for å bo, skal de samtidig gi en gave til minst 1600? Det er jo... jeg vet ikke, har hun forlest seg på rosablogger? Eller sett for mye Kardashians? Det er nesten så jeg ikke tror at det kan gå an. 

Jeg tror sånt er en slags miks mellom The real housewives of New Jersey og Disneyworld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så en skal bruke en mndlønn på å delta i et bryllup.

Kanskje hun ikke har tenkt over hvor mye summen blir til sammen? Og blitt litt for ivrig med å skulle gjøre ting og kose seg i bryllupet så hvor mye prisen på det har blitt for forlovere ikke har blitt ofret en tanke. Vet hun at det blir 15000? 

 

Anonymkode: 0875f...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en skal bruke en mndlønn på å delta i et bryllup.

Kanskje hun ikke har tenkt over hvor mye summen blir til sammen? Og blitt litt for ivrig med å skulle gjøre ting og kose seg i bryllupet så hvor mye prisen på det har blitt for forlovere ikke har blitt ofret en tanke. Vet hun at det blir 15000? 

 

Anonymkode: 0875f...612

Det blir jo ikke en mnd`s lønn for TS, siden hun jobber kun 20% (men du tenkte kanskje generelt). Så TS må spare i mange mnd. til bryllupet - uten å bruke ei krone på noe annet (og det sier seg selv at er umulig). La bruden furte seg ferdig TS. Er det lenge til bryllupet, så kan det hende hun kommer på bedre tanker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Myrthel skrev:

Det blir jo ikke en mnd`s lønn for TS, siden hun jobber kun 20% (men du tenkte kanskje generelt). Så TS må spare i mange mnd. til bryllupet - uten å bruke ei krone på noe annet (og det sier seg selv at er umulig). La bruden furte seg ferdig TS. Er det lenge til bryllupet, så kan det hende hun kommer på bedre tanker.

Jeg mente selvfølgelig at ikke jeg heller bruker en halv mndlønn på å delta i et bryllup. Med mindre dette var planlagt laangt fram i tid og jeg hadde veldig lyst til å gjøre det som koster penger. 

Eneste jeg kunne komme på for å unnskylde bruden var at hun kan ha glemt av at det til sammen blir mye penger  i iveren og planleggingen av bryllupet

Anonymkode: 0875f...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man befinner seg i en viss alder blir det gjerne flere brylluper å delta i pr år. Jammen godt ingen av våre venner forventer at familie og venner skal punge ut i denne skalaen. Da hadde vi ikke hatt råd til å gå i et eneste ett. 

Jeg synes det ville vært verdt det å miste denne "venninnen"!

Anonymkode: 375ea...5df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker er at dette er en veldig ung brud som enda ikke har egynt å forstå hvordan verden fungerer. Den roterer ikke rundt hennes navle. Det er helt greit å ønske seg et drømmebryllup, men da må du ta regningen også, ikke forvente at andre skal snu liv og økonomi på hodet for din skyld. I dette tilfellet syntes jeg det er helt ok å trekke seg som forlover. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruden har spesielle føringer for brudepikene, så er det vel vanlig at de betaler for evt. antrekk om de skal være sånn eller sånn.

Anonymkode: 5ec8c...737

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er bryllupet? Du har da vel råd til å spare opp pengene, og sette til side litt hver mnd i en lang periode? 

Anonymkode: d04ec...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er bryllupet? Du har da vel råd til å spare opp pengene, og sette til side litt hver mnd i en lang periode? 

Anonymkode: d04ec...318

Synes du det er riktig at andre skal bruke så mye penger på ett bryllup? Selvom jeg hadde hatt råd til det hadde det vært helt uaktuelt å bruke 15.000 pluss gave på noen andres arrangement. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.11.2017 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Når er bryllupet? Du har da vel råd til å spare opp pengene, og sette til side litt hver mnd i en lang periode? 

Anonymkode: d04ec...318

Mange har råd til å spare 15000 over en lang periode. Men da bruker de gjerne pengene til hus, bil, reise eller noe annet. Ikke en annens bryllup.

Anonymkode: 5ec8c...737

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ung og umoden ut, og ikke noe å ta vare på som venninne i det lange løp.

Hun har lagt opp til et kjempedyrt bryllup for gjestene, hvor enkelte gjester har slunken studentøkonomi. I tillegg er hun på en måte litt "gjerrig" selv, da hun ikke dekker mer enn det høyst nødvendige for gjestene, på samme tid som hun pålegger gjestene store utgifter. I både mitt bryllup og andre bryllup jeg har deltatt i har det vært fri bar. I bryllup jeg har vært som har vart i lengre tid, har det vært matservering utover middagen. Og dersom du har så klare krav til brudepikene, er det normal etikette at bruden er med og sponser.

Men neida, hun skyver alle utgiftene over på dere, slik at det hoper seg opp. Du har forklart at du ikke har råd, og hun viser null forståelse. 

Anonymkode: 04699...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt utgifter i forbindelse med bryllup jeg har vært i jeg også, men 7-800 er nok det meste jeg har hatt i utgift i den forbindelse med reise, overnatting etc. Når dere er to så er ikke 15.000 kroner uoverkommelig og ille mye, synes jeg i alle fall, er bare snakk om at det er en prioritering i så måte. Man sløser bort mye penger på annet, så hvorfor ikke tenker jeg...

Å droppe ut og skuffe gode venner er bare smålig og dårlig gjort for en såpass liten sum, hadde vi snakket om vesentlig mer så kunne jeg skjønt det. Absolutt alle har råd til 15.000 kroner ved en slik anledning, skjønner derfor ikke at du tar så på vei og trekker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Snabeldyr skrev:

Hatt utgifter i forbindelse med bryllup jeg har vært i jeg også, men 7-800 er nok det meste jeg har hatt i utgift i den forbindelse med reise, overnatting etc. Når dere er to så er ikke 15.000 kroner uoverkommelig og ille mye, synes jeg i alle fall, er bare snakk om at det er en prioritering i så måte. Man sløser bort mye penger på annet, så hvorfor ikke tenker jeg...

Å droppe ut og skuffe gode venner er bare smålig og dårlig gjort for en såpass liten sum, hadde vi snakket om vesentlig mer så kunne jeg skjønt det. Absolutt alle har råd til 15.000 kroner ved en slik anledning, skjønner derfor ikke at du tar så på vei og trekker deg.

????? Du har råd, men 15000 er faktisk mye penger for mange. Fint å vokse opp i blomsterpotte eller?

Anonymkode: 2a929...bc6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

????? Du har råd, men 15000 er faktisk mye penger for mange. Fint å vokse opp i blomsterpotte eller?

Anonymkode: 2a929...bc6

Jeg ser at 15.000 er mye å bruke bare på en helg, men alle i Norge har råd til det om så du er lavtlønnet og jobber i Barnehage eller butikk og han er lavtlønnet også og jobber som vaktmester. En slik husstand dersom de har 2-3 barn sammen (vet ikke om dere har barn?) er nok et eksempel på dem som har det værst økonomisk av dem som jobber. Men selv i et slik eksempel så er det mulig å få det til, det handler om at da må man prioritere det.

Du har bortprioritert det og det var et smålig valg synes jeg i og med at dette gjelder noen som stod deg så nær at du ble valgt som forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Snabeldyr said:

Jeg ser at 15.000 er mye å bruke bare på en helg, men alle i Norge har råd til det om så du er lavtlønnet og jobber i Barnehage eller butikk og han er lavtlønnet også og jobber som vaktmester. En slik husstand dersom de har 2-3 barn sammen (vet ikke om dere har barn?) er nok et eksempel på dem som har det værst økonomisk av dem som jobber. Men selv i et slik eksempel så er det mulig å få det til, det handler om at da må man prioritere det.

Du har bortprioritert det og det var et smålig valg synes jeg i og med at dette gjelder noen som stod deg så nær at du ble valgt som forlover.

Joda. Og hvorfor ikke bare la alle holde bryllup til 15.000 per snute da? Det blir noen kjekke år når alle vennene dine gifter seg og du ikke får dratt på ferie i 4-5år fordi du skal være med på helge-bryllyp

Anonymkode: e3f73...38c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Snabeldyr skrev:

Jeg ser at 15.000 er mye å bruke bare på en helg, men alle i Norge har råd til det om så du er lavtlønnet og jobber i Barnehage eller butikk og han er lavtlønnet også og jobber som vaktmester. En slik husstand dersom de har 2-3 barn sammen (vet ikke om dere har barn?) er nok et eksempel på dem som har det værst økonomisk av dem som jobber. Men selv i et slik eksempel så er det mulig å få det til, det handler om at da må man prioritere det.

Du har bortprioritert det og det var et smålig valg synes jeg i og med at dette gjelder noen som stod deg så nær at du ble valgt som forlover.

:alice::hakeslepp::murvegg:

Anonymkode: 893a3...714

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...