Gå til innhold

Har ikke råd til å gå i bryllupet jeg er forlover i.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som har vært min beste venninne i 5 år har blitt den verste bridezilla. Jeg er forlover sammen med ei barndomsvennine av bruden og har blitt pålagt å kjøpe en viss kjole siden vi skal ha like. Kjolen koster 2000 kroner. I tillegg skal nå brudeparet holde selskapet på et hotell på høyfjellet. Hun vil at jeg skal ta fri fra jobb på fredagen for å kjøre dit på fredag formiddag sammen med henne. Hotellet alene kommer til å koste meg og samboeren min nesten 7000 kroner for en helg. I tillegg er det kun ett glass vin per rett per person og selve middagen på bryllupsdagen som er inkludert. Alt annet av mat og drikke må gjestene betale selv. I tillegg har jeg fått en egen ønskeliste fra brudeparet der ingen ting koster mindre enn 1600 kroner. Det er meningen at bruden og vi to forlovere skal på spa på fredag ettermiddag, dette skal vi forlovere betale for selv. Jeg kan regnet grovt på det at det kommer til å koste meg ca 15 000 å delta i dette bryllupet og jeg har faktisk ikke råd. Når jeg tar det opp med bruden blir hun rasende og mener jeg prioriterer feil og burde ha spart penger til bryllupet hennes. Altså, jeg er student og har akkurat kjøpt hus sammen med samboeren min. Nå har jeg sagt at jeg må trekke meg som forlover, så vi har ikke snakket sammen på en uke da hun gir meg the silent treatment..

Anonymkode: 27a3e...83c

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser det ble litt utydelig i hovedinnlegget. Jeg har kun en 20% stilling som jeg nå må ta en hel dag fri fra for å reise dagen før med bruden. Dette forstår ikke hun at er et problem hverken økonomisk eller mtp arbeidsgiver siden jeg faktisk ønsker fast jobb der når jeg er ferdig. Føler ikke noe annet enn drømmebryllupet hennes betyr noen ting. Men nå kan det jo uansett se ut til at vi ikke lenger er venniner siden hun ikke har svart meg etter at jeg sa at jeg må trekke meg..?

Anonymkode: 27a3e...83c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som har vært min beste venninne i 5 år har blitt den verste bridezilla. Jeg er forlover sammen med ei barndomsvennine av bruden og har blitt pålagt å kjøpe en viss kjole siden vi skal ha like. Kjolen koster 2000 kroner. I tillegg skal nå brudeparet holde selskapet på et hotell på høyfjellet. Hun vil at jeg skal ta fri fra jobb på fredagen for å kjøre dit på fredag formiddag sammen med henne. Hotellet alene kommer til å koste meg og samboeren min nesten 7000 kroner for en helg. I tillegg er det kun ett glass vin per rett per person og selve middagen på bryllupsdagen som er inkludert. Alt annet av mat og drikke må gjestene betale selv. I tillegg har jeg fått en egen ønskeliste fra brudeparet der ingen ting koster mindre enn 1600 kroner. Det er meningen at bruden og vi to forlovere skal på spa på fredag ettermiddag, dette skal vi forlovere betale for selv. Jeg kan regnet grovt på det at det kommer til å koste meg ca 15 000 å delta i dette bryllupet og jeg har faktisk ikke råd. Når jeg tar det opp med bruden blir hun rasende og mener jeg prioriterer feil og burde ha spart penger til bryllupet hennes. Altså, jeg er student og har akkurat kjøpt hus sammen med samboeren min. Nå har jeg sagt at jeg må trekke meg som forlover, så vi har ikke snakket sammen på en uke da hun gir meg the silent treatment..

Anonymkode: 27a3e...83c

Fy F... så frekt, det hadde jeg ikke giddet, selv ikke med full jobb og ok økonomi.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det ble litt utydelig i hovedinnlegget. Jeg har kun en 20% stilling som jeg nå må ta en hel dag fri fra for å reise dagen før med bruden. Dette forstår ikke hun at er et problem hverken økonomisk eller mtp arbeidsgiver siden jeg faktisk ønsker fast jobb der når jeg er ferdig. Føler ikke noe annet enn drømmebryllupet hennes betyr noen ting. Men nå kan det jo uansett se ut til at vi ikke lenger er venniner siden hun ikke har svart meg etter at jeg sa at jeg må trekke meg..?

Anonymkode: 27a3e...83c

Høres ikke ut som hun setter pris på vennskapet, hadde vært fall ikke giddet når hun oppfører seg slik. Mye mulig det ekteskapet ryker etter hvert også når det er sånn hun håndterer situasjoner som ikke går hennes vei for en hver pris.

Anonymkode: 93aa1...bfd

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om... hensynsløshet. Når folk først må reise og betale for å bo, skal de samtidig gi en gave til minst 1600? Det er jo... jeg vet ikke, har hun forlest seg på rosablogger? Eller sett for mye Kardashians? Det er nesten så jeg ikke tror at det kan gå an. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bryllupet det hadde jeg også trukket meg fra. Har ikke økonomi til så mye penger på en helg.

At hun ikke viser forståelse betyr jo at hun ikke er noen god venninne.

Noen jenter blir helt bridezillas. Alt handler om deres bryllup og deres ønsker. Tar jo helt av.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU må spare penger til HENNES bryllup??? tror hun har mistet noe i topplokket... Bra at du trakk deg som forlover, det er hennes tap!! gosh for en bitch!

Anonymkode: 681f1...967

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk ikke brukt så mye penger på et bryllup som ikke var mitt, selv om jeg hadde hatt råd. Er utrolig mye annet jeg heller ville brukt 15000 på. 

Hørte en lignende historie, men da var det forloveren som hadde tatt av til utdrikningslaget til bruden med utenlandstur en langweekend, noe som endte med at over halvparten av vennene som egentlig skulle være med på utdrikningslaget ikke kunne være med. 

Synd at folk skal gjøre det så dyrt for gjester. Har du snakket med den andre forloveren? 

Anonymkode: 382c1...d15

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale folk gjør ikke/krever ikke slikt. De gjør bare ikke det.

Hvor er det dere finner disse folka som ofte blir beskrevet her inne på KG som fremstår som totalt idioter? Jeg forstår det ikke...

Send en veldig bestemt og konstruktiv melding om at du ikke dessverre har råd til dette og at du derfor må trekke deg som forlover og gjest. Ønsk henne lykke til med bryllupet. 

Anonymkode: 74fec...6d2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full jobb, og hadde heller ikke tatt meg råd til å bruke 15000 kr på et bryllup. Selv om det var min beste venninne!

Anonymkode: 5ec8c...737

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo dyrt for folk som er i jobb også! Hadde jeg vært den som gifta meg ville jeg følt det var urimelig å gi familie og venner en slik utgift for mitt bryllup.  Vet ikke hvor god venninne hun  er, men siden hun mangler forståelse for andres penger så er det kanskje ikke så farlig. Altså; hun ser ikke ut til å ha empati eller selvinnsikt. Dette er faktisk drøyt og hvis det er sånn folk skal lage fest så må det ryddes opp i normene...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Springfjær

Hadde droppa hele bryllupet, å fortalt hvorfor. Noen trenger en vekker av og til for å innse hvor frekke og kravstore de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle brukt 15 000 på et bryllup måtte det vært på et eksotisk sted i utlandet, vel og merke et sted jeg ønsket å reise til. For 15 000 er mer enn jeg normalt ville brukt på en feriereise. Og dette  bryllupet hørtes mer ut som jobb enn fornøyelse. Good riddance. Kanskje hun sliter med å finne noen andre som vil legge ut så mye på denne "jobben" også? 

Anonymkode: 0893c...7c5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er samme sum jeg brukte på min siste to ukers ferie i Asia... Hadde aldri gått i et slikt bryllup, og slike «venner» trenger jeg ikke. 

Anonymkode: a034a...a03

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det ble litt utydelig i hovedinnlegget. Jeg har kun en 20% stilling som jeg nå må ta en hel dag fri fra for å reise dagen før med bruden. Dette forstår ikke hun at er et problem hverken økonomisk eller mtp arbeidsgiver siden jeg faktisk ønsker fast jobb der når jeg er ferdig. Føler ikke noe annet enn drømmebryllupet hennes betyr noen ting. Men nå kan det jo uansett se ut til at vi ikke lenger er venniner siden hun ikke har svart meg etter at jeg sa at jeg må trekke meg..?

Anonymkode: 27a3e...83c

Har du snakket med hun andre forloveren? Hva hun synes om utgiftene!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som har vært min beste venninne i 5 år har blitt den verste bridezilla. Jeg er forlover sammen med ei barndomsvennine av bruden og har blitt pålagt å kjøpe en viss kjole siden vi skal ha like. Kjolen koster 2000 kroner. I tillegg skal nå brudeparet holde selskapet på et hotell på høyfjellet. Hun vil at jeg skal ta fri fra jobb på fredagen for å kjøre dit på fredag formiddag sammen med henne. Hotellet alene kommer til å koste meg og samboeren min nesten 7000 kroner for en helg. I tillegg er det kun ett glass vin per rett per person og selve middagen på bryllupsdagen som er inkludert. Alt annet av mat og drikke må gjestene betale selv. I tillegg har jeg fått en egen ønskeliste fra brudeparet der ingen ting koster mindre enn 1600 kroner. Det er meningen at bruden og vi to forlovere skal på spa på fredag ettermiddag, dette skal vi forlovere betale for selv. Jeg kan regnet grovt på det at det kommer til å koste meg ca 15 000 å delta i dette bryllupet og jeg har faktisk ikke råd. Når jeg tar det opp med bruden blir hun rasende og mener jeg prioriterer feil og burde ha spart penger til bryllupet hennes. Altså, jeg er student og har akkurat kjøpt hus sammen med samboeren min. Nå har jeg sagt at jeg må trekke meg som forlover, så vi har ikke snakket sammen på en uke da hun gir meg the silent treatment..

Anonymkode: 27a3e...83c

Jeg har lest innlegget ditt to ganger nå og forstår ikke hva du egentlig vil med det, bortsett fra å informere oss om situasjonen. 

Ok. Du har jo trukket deg som forlover og da er det jo ikke noe problem for deg lenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri brukt 15000,- på et bryllup på et høyfjellshotell. Aldri i verden!!

Jeg forstår meg ikke på mennesker som legger lista så høyt at gjestene ikke har råd til å delta.....

Anonymkode: c4180...d0e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg har lest innlegget ditt to ganger nå og forstår ikke hva du egentlig vil med det, bortsett fra å informere oss om situasjonen. 

Ok. Du har jo trukket deg som forlover og da er det jo ikke noe problem for deg lenger. 

Hvordan er det ikke et problem at man mister sin beste venn? Uansett hva som er årsak(og denne årsaken er jo helt sinnsyk).

Jeg hadde selv snakket med de andre forloverne og bare fortalt om situasjonen - og at du håper dette ikke går utover vennskap med andre eventuelle felles gode venner av bruden som også er forlovere.

Jeg hadde skrevet et brev til henne om at du forstår hun er skuffet, men det er utrolig trost å droppe gode venner fordi at man ikke har samme økonomiske situasjon. Du ville aldri gjort noe sånt mot henne, og du håper at hun kan tenke seg litt om før hun sletter et ellers godt vennskap fordi man ikke har råd til å betale større summer for et bryllup.

Hun dumper faktisk vennene sine for penger - det er jo ikke slik at du ikke ser på henne som en nær og viktig venn. Du har bare ikke råd til dyre kjoler og annet.

Skriv at du håper ingen gjør tilsvarende mot henne om hun en dag er i samme situasjon som deg.

Anonymkode: 8c6a5...972

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...