Gå til innhold

Gifte seg uten ring?


Kataparden

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha lest litt her inne virker det som mange er litt mer tradisjonelle i bryllupsveien, men jeg håper likevel på å få noen gode svar og ikke forhåndsdømming.

Jeg og samboeren min har vært forlovet i fire år, og nå ønsker vi å ta steget videre. Ingen av oss vil ha noe stort bryllup, og vi ønsker derfor å ha en privat og borgerlig vielse uten de store greiene. Vi er heller ikke så tradisjonelle eller opptatt av å bruke ringer. Jeg bruker ikke forlovelsesring (er kvinnen i dette forholdet), og vet med meg selv at en giftering bare ville ligget og støvet i skapet om jeg eide en. Vi vil derfor bruke pengene på mer fornuftige ting.

Men hvordan fungerer ting da under selve vielsen? Tar vi hverandre i hendene "som erstatning"? Ble bare litt nysgjerrig på om noen her har giftet seg uten gifteringer og har noen erfaringer å dele. :)

Endret av Kataparden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om noen som kjøpte sånnetulleringer av plast. De har beholdt dem som et minne :) 

Anonymkode: 047d2...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare man da skipper å sette på ringene. 

Er vel egentlig ikke verre enn at det ikke nevnes under seremonien, dersom det er borgerlig vielse har de sikkert vært borti det før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielse uten ringer nevnt i kirken. 

Vi hadde nøytrale forlovelsesringer fra før og ville ikke ha gifteringer, ville fortsette å bruke forlovelsesringene. 

Og siden de var et par år gamle følte vi det ble teit å ha det med i seremonien. Det var helt vanlig å droppe, sa presten. 

Anonymkode: b0082...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Honey Dew skrev:

De spør om dere har ringer. Har dere ikke det, fortsetter seremonien uten dette

Vår present spurte om dette på en samtale i forkant og ringer ble ikke spurt etter eller noe i seremonien :)

Anonymkode: b0082...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å gifte seg uten ringer. Hvis dere skal gifte dere borgerlig får man spørsmål på forhånd om hvorvidt man skal sette på ringer under sermonien eller ikke. Så det er nok mange som ikke gjør det. Man er like mye gift uten ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss borgerlig og ble spurt på forhånd om vi skulle utveksle ringer. Det skulle vi ikke, så ingenting ble nevnt. Er fremdeles lykkelig gift uten ringer flere år etterpå 😉

Anonymkode: 67ad0...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...