Gå til innhold

Til dere kristne, hvor er logikken???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Kokoloko said:

Lurer på hva dere troende tenker om meg hvis jeg sier jeg tror på julenissen? 

 

St Nicolaus har eksistert, så ingenting feil med det :) 

Anonymkode: 59236...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

St Nicolaus har eksistert, så ingenting feil med det :) 

Anonymkode: 59236...32b

Påskeharen, tannfeen whatever.. blir like dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kokoloko skrev:

Påskeharen, tannfeen whatever.. blir like dumt

Hvorfor skulle det ha noe å si for meg om du tror på påskeharen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem som helst kan jo skrive en sånn bok, og finne på alt det der... helt utrolig st folk går fem på, og spesielt i dag som vi er så opplyste som vi er.. se filmen "the invention of lying". 

Så nei.. Gud har ikke sagt noenting til noen for han finnes ikke, og om han gjorde, så kan han tydeligvis ikke snakke 

Anonymkode: 1a228...695

Det er ingen som går "fem på", for det er ingen som prøver å lure noen. Man velger å tro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror vel ikke på djevelen, så hvorfor må du nevne ham så mange ganger i hvert eneste innlegg?

Anonymkode: 59236...32b

Hva faen mener du? Har ikke nevnt djevelen en jævla gang

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Hva faen mener du? Har ikke nevnt djevelen en jævla gang

Anonymkode: 4e25b...841

Tror du trenger å lese deg opp på bannskapens opprinnelse og historie. Ellers tror jeg  du også snublet i trollefella.

Anonymkode: 59236...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du trenger å lese deg opp på bannskapens opprinnelse og historie. Ellers tror jeg  du også snublet i trollefella.

Anonymkode: 59236...32b

Hvorfor i helvetet skal jeg det? Banner alltid som ga en jeg. 

Forskningen sier faktisk at jo mer du banner jo bedre ordforodd han man

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvetet skal jeg det? Banner alltid som ga en jeg. 

Forskningen sier faktisk at jo mer du banner jo bedre ordforodd han man

Anonymkode: 4e25b...841

Eller var det motsatt kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Benson skrev:

Hvorfor skulle det ha noe å si for meg om du tror på påskeharen?

Det har ikke noe å si, men det blir det samme som å tro på Gud. Like oppdiktet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, -venter- skrev:

Eller var det motsatt kanskje?

 

Har du ikke fått med deg siste forskning på det? Jo mer man banner jo bedre orforodd har de for faen

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Hvor er logikken til dere, dere sier det kun finnes en Gud og at alle som ikke tror på ham blir sparket rett ned i helvetet! 

Hvor er bevisene deres at Gud er Gud? Dere beviser faenmeg aldri en forbanne drøyt, kun babler om at han er den eneste sanne! Så kom nå med beviser på at han virkelig er Gud, men det er vel for mye å be om eller???

Anonymkode: 4e25b...841

Heisan AnonymBruker <3 

Hvis du vil ha logikken så må du starte med å lære deg hva disse kristne faktisk tror på - bare det at det finnes 3 sifret trosretninger bare i Norge gir deg litt mat der. Kanskje halvparten av disse tror ikke på helvete nettopp fordi det faktisk ikke står i Bibelen opprinnelig (men dette kan du lese om på wikipedia - google Gehenna)

Beviser på en Gud og/eller en skaper finner du overalt hvis du vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sofiemyr skrev:

Heisan AnonymBruker <3 

Hvis du vil ha logikken så må du starte med å lære deg hva disse kristne faktisk tror på - bare det at det finnes 3 sifret trosretninger bare i Norge gir deg litt mat der. Kanskje halvparten av disse tror ikke på helvete nettopp fordi det faktisk ikke står i Bibelen opprinnelig (men dette kan du lese om på wikipedia - google Gehenna)

Beviser på en Gud og/eller en skaper finner du overalt hvis du vil :)

Heisann Sofiemyr ❤️ 

Jeg ga deg en liker på denne kommentaren da du har så jævla lite liker, hvordan i helvete kan du ha så få? De fleste har jo jævla mye mer liker enn kommentarer 

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Når de plager andre som ikke vil høre på det så er det det verste jo! Jeg ville gjerne hørt om de folkehuene hadde sakt og kommet med de forbanne bevisene sine

Anonymkode: 4e25b...841

Hvilke mennesker er det som plager deg med dette? Må du ha noe med disse å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2017 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvetet skal jeg det? Banner alltid som ga en jeg. 

Forskningen sier faktisk at jo mer du banner jo bedre ordforodd han man

Anonymkode: 4e25b...841

Ditt skriftlige ordforråd er sørgelig innskrumpet i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella skrev:

Hvilke mennesker er det som plager deg med dette? Må du ha noe med disse å gjøre?

Er noen foreldre til et par av vennene mine, maser hull i hue på meg om det tullet sitt. Blir helt gal av det, og så kommer det av og til slike kristenfolk på døra og vitner og maser husker ikke hva de kaller seg. 

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er noen foreldre til et par av vennene mine, maser hull i hue på meg om det tullet sitt. Blir helt gal av det, og så kommer det av og til slike kristenfolk på døra og vitner og maser husker ikke hva de kaller seg. 

Anonymkode: 4e25b...841

De som kommer på døren din, er Jehovas vitner og/eller mormonere, tenker jeg. Mormonerne går alltid to sammen, alltid meget pent kledd, alltid menn som snakker amerikanskpreget norsk. Dette er min erfaring. Du kan bare la være å slippe disse inn. Sett en lapp med "x,y,z ikke ønsket". Bare et eksempel altså, i tilfelle du ikke forstod det.

Ellers vil jeg anbefale deg å lære å meditere. Da lar du deg ikke så lett irritere over slikt du kaller tull.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Arabella skrev:

De som kommer på døren din, er Jehovas vitner og/eller mormonere, tenker jeg. Mormonerne går alltid to sammen, alltid meget pent kledd, alltid menn som snakker amerikanskpreget norsk. Dette er min erfaring. Du kan bare la være å slippe disse inn. Sett en lapp med "x,y,z ikke ønsket". Bare et eksempel altså, i tilfelle du ikke forstod det.

Ja jehovas vitner var det de kalte seg, slipper de aldri inn men de hører ikke på meg at jeg ikke er interessert i det de babler om og nekter og dra, de bare fortsetter. Det er det jeg er så rasende på, de skjønner ikke at det virker mot sin hensikt. Ringer kanskje politiet neste gang, men de har nok ikke tid til å rykke ut for slikt

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jehovas vitner var det de kalte seg, slipper de aldri inn men de hører ikke på meg at jeg ikke er interessert i det de babler om og nekter og dra, de bare fortsetter. Det er det jeg er så rasende på, de skjønner ikke at det virker mot sin hensikt. Ringer kanskje politiet neste gang, men de har nok ikke tid til å rykke ut for slikt

Anonymkode: 4e25b...841

Står de utenfor og fortsetter å snakke etterat du har stengt døren? Politiet kan du nok droppe. Det du kan lære for din egen del uansett tro/ikke tro, er hvordan du kan bevare sinnsroen. Du kommer til å få hjerteinfarkt i tidlig alder hvis du skal hisse deg så opp, skjønner du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Man kan stille det samme spørsmålet til ateister isfåfall: Hvor er bevisene for at det ikke fins en intelligent skaper, og hva er logikken i å tro at ingenting har en mening?

Hvor er bevisene for at det ikke finnes usynlige enhjørninger?

Spørsmålet ditt er som du ser meningsløst.

Likevel er det mange ulike typer bevis nettopp mot Guds eksistens. Det er det er en fullstendig mangel på bevis for Guds eksistens beviser ikke at Gud eksisterer i seg selv, men er en sterk indikator. Og så har man det at f.eks. den kristne Gud er en logisk selvmotsigelse, og dermed umulig kan eksistere. Eller den typen bevis der man ser at Gud kun er en sammensetning av tidligere tiders guder. Og så videre. Ser man på dette og mer, så ser man raskt at man nettopp kan bevise at Gud med all sannsynlighet ikke eksisterer. Så kan jo du og andre klamre dere til den teoretiske muligheten for at alle typene bevis mot Guds eksistens egentlig er feil, alle sammen.

Hva har tro på mening eller ikke med logikk å gjøre? Meningen med livet må man skape selv. Jeg ser faktisk ingen høyere mening med livet dersom alt bare går ut på å underkaste seg en allmektig gud. Hva er poenget, liksom? Hvordan gir det mening med livet i det hele tatt?

Mitt liv har mening uten Gud. Jeg har funnet min egen mening med livet. Jeg har funnet ut hva jeg vil gjøre med livet mitt og hva jeg vil oppnå. Jeg trenger ikke en irrasjonell tro for å få til det. Og jeg tør påstå at min egen mening med livet er uendelig mye mer meningsfull enn det å tro at man bare eksisterer for å blidgjøre en allmektig og allvitende diktator.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 19.10, HalldirV2 skrev:

Og vitenskapen kan hverken bekrefte eller avbekrefte Guds eksistens.

Jo, det kan den. Påstander om Gud kan testes vitenskapelig. Med en gang du kommer med en konkret påstand om hvordan Gud er så kan man undersøke dette. Og det er gjort, og resultatene er nedslående for de troende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...