Gå til innhold

Til dere kristne, hvor er logikken???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er logikken til dere, dere sier det kun finnes en Gud og at alle som ikke tror på ham blir sparket rett ned i helvetet! 

Hvor er bevisene deres at Gud er Gud? Dere beviser faenmeg aldri en forbanne drøyt, kun babler om at han er den eneste sanne! Så kom nå med beviser på at han virkelig er Gud, men det er vel for mye å be om eller???

Anonymkode: 4e25b...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IQ-snakk og hardcore ateisme, bom bom bom, mannfolka entrer KG.

Anonymkode: d67ce...c85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er å leve på bygda med nærbutikken hvor man kjøper øl, og... ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IQ-snakk og hardcore ateisme, bom bom bom, mannfolka entrer KG.

Anonymkode: d67ce...c85

Du klarte ikke å bevise nå heller nei....

Anonymkode: 4e25b...841

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er logikken til dere, dere sier det kun finnes en Gud og at alle som ikke tror på ham blir sparket rett ned i helvetet! 

Hvor er bevisene deres at Gud er Gud? Dere beviser faenmeg aldri en forbanne drøyt, kun babler om at han er den eneste sanne! Så kom nå med beviser på at han virkelig er Gud, men det er vel for mye å be om eller???

Anonymkode: 4e25b...841

Det handler om å tro, ikke noe annet. Og kristne generelt skylder vel ikke deg noe svar på hvorfor de tror, gjør de vel? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det handler om å tro, ikke noe annet. Og kristne generelt skylder vel ikke deg noe svar på hvorfor de tror, gjør de vel? 

Jo de maser noe inn i helvetet på meg om tiden og maser noe jævlig om at jeg må ta imot Gud! Men de kommer da en ikke med noen beviser for at eventyret har rot i virkeligheten

Anonymkode: 4e25b...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo de maser noe inn i helvetet på meg om tiden og maser noe jævlig om at jeg må ta imot Gud! Men de kommer da en ikke med noen beviser for at eventyret har rot i virkeligheten

Anonymkode: 4e25b...841

Men da kan du ta det opp med de som maser, ikke med kristne generelt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Men da kan du ta det opp med de som maser, ikke med kristne generelt. 

Har gjort det med de, men alle kristne er faenmeg slik. Kun vitnesbyrd eller hva da en det heter men bevise det klarer de for da en ikke 

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan stille det samme spørsmålet til ateister isfåfall: Hvor er bevisene for at det ikke fins en intelligent skaper, og hva er logikken i å tro at ingenting har en mening? 

De som har et personlig forhold med Gud har beviser nok for seg selv og skylder ingen andre en overtalelse, for det er vanskelig for noen som ikke kan relatere til å gjenkjenne. Det er sånn at bevisene kun oppstår for de som velger å tro, for Gud vil ikke være en uvelkommen person å trenge seg inn i livene til folk om de ikke tar hintene og følger hans vei. Det er derfor det står mye om Fri Vilje i bibelen også. Gud er klar, men man velger selv om man vil gå mot han å møte han eller ikke. 
 

Anonymkode: bdbb2...3b5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det med de, men alle kristne er faenmeg slik. Kun vitnesbyrd eller hva da en det heter men bevise det klarer de for da en ikke 

Anonymkode: 4e25b...841

Alle kristne er ikke slik, de fleste kristne går ikke på døra til folk for å frelse dem. Tro handler om følelser, enten tror man eller så tror man ikke. Logikk har ingenting med saken å gjøre. Og vitenskapen kan hverken bekrefte eller avbekrefte Guds eksistens.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo de maser noe inn i helvetet på meg om tiden og maser noe jævlig om at jeg må ta imot Gud! Men de kommer da en ikke med noen beviser for at eventyret har rot i virkeligheten

Anonymkode: 4e25b...841

Javel, folk maser på meg at jeg må spise mere grønnsaker men jeg gidder jo ikke fortsette å høre på det maset om jeg ikke har lyst til det. Hvorfor gidder du å la deg irritere så mye over at noen vil deg vel? 
Og det er faktisk ikke værre enn så si "Du, nå har du snakket om det så mange ganger og jeg vil ikke høre på det maset mer, du må respektere at jeg ikke vil (søke gud / spise grønnsaker) " Hvorfor gidder du å lage et problem og en forumtråd? 

Mye mas om alt mulig i verden. Mas om las vegas shooting men ingen beviser for at det har rot i virkeligheten heller. 
Du velger selv hva du vil bli fora med og forer deg selv med. Virkeligheten blir sånn du selv oppfatter den . 

Anonymkode: bdbb2...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det med de, men alle kristne er faenmeg slik. Kun vitnesbyrd eller hva da en det heter men bevise det klarer de for da en ikke 

Anonymkode: 4e25b...841


I går var det kvinner som var fæle, og i dag er kristne? Du burde virkelig skaffe deg en annen hobby enn å være sinnatagg på internett... 

Anonymkode: bdbb2...3b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan stille det samme spørsmålet til ateister isfåfall: Hvor er bevisene for at det ikke fins en intelligent skaper, og hva er logikken i å tro at ingenting har en mening? 

De som har et personlig forhold med Gud har beviser nok for seg selv og skylder ingen andre en overtalelse, for det er vanskelig for noen som ikke kan relatere til å gjenkjenne. Det er sånn at bevisene kun oppstår for de som velger å tro, for Gud vil ikke være en uvelkommen person å trenge seg inn i livene til folk om de ikke tar hintene og følger hans vei. Det er derfor det står mye om Fri Vilje i bibelen også. Gud er klar, men man velger selv om man vil gå mot han å møte han eller ikke. 
 

Anonymkode: bdbb2...3b5

Jeg nekter ikke for at Gud finnes, må bare ha bevis for det før jeg tror på det. Og når kristne fir gå en i å bevise så finnes han vel ikke heller, er for da en ikke vanskelig å vi vise ting om det de sier faktisk er sant! De sier de har beviser overalt men kommer da en ikke ut med hva det er bortsett fra at bibelen er sanne, hvor da en er beviset der i en eventyrbok??

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, folk maser på meg at jeg må spise mere grønnsaker men jeg gidder jo ikke fortsette å høre på det maset om jeg ikke har lyst til det. Hvorfor gidder du å la deg irritere så mye over at noen vil deg vel? 
Og det er faktisk ikke værre enn så si "Du, nå har du snakket om det så mange ganger og jeg vil ikke høre på det maset mer, du må respektere at jeg ikke vil (søke gud / spise grønnsaker) " Hvorfor gidder du å lage et problem og en forumtråd? 

Mye mas om alt mulig i verden. Mas om las vegas shooting men ingen beviser for at det har rot i virkeligheten heller. 
Du velger selv hva du vil bli fora med og forer deg selv med. Virkeligheten blir sånn du selv oppfatter den . 

Anonymkode: bdbb2...3b5

Har sakt ifra at jeg ikke ønsker å snakke eller høre om det på en hyggelig måte, men det gir de da en i, de blir faktisk verre etter det!

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


I går var det kvinner som var fæle, og i dag er kristne? Du burde virkelig skaffe deg en annen hobby enn å være sinnatagg på internett... 

Anonymkode: bdbb2...3b5

Hva snakker du om? Har ikke snakket om kvinner igår.

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er logikken til dere, dere sier det kun finnes en Gud og at alle som ikke tror på ham blir sparket rett ned i helvetet! 

Hvor er bevisene deres at Gud er Gud? Dere beviser faenmeg aldri en forbanne drøyt, kun babler om at han er den eneste sanne! Så kom nå med beviser på at han virkelig er Gud, men det er vel for mye å be om eller???

Anonymkode: 4e25b...841

Fins ikke bevis gitt. Tro er tro. En kan ikke logisk forklare det,og hvorfor tenker du at det går an?

Jeg tror pga opolevelser og en slags innebygd overbevisning,og nei,det kan virkelig ikke forklares logisk. Men nå tror jeg ikke på noe helvete da! 

Ikke vær så sint. Tenk deg litt om Ts. Er ikke tro mye av livet ditt også. Nå er det lite som kan bevises ikke sant?

Vi tror mennesker elsker oss. Noe bevis fins ikke,men vi velger å tro ut fra ord og handlinger. Bevis er det ikke uansett.

En tror veldig mye . En håper veldig mye. Sånn er det jo på de fleste arenaer i livet. Det verste er vel ikke å tro på en gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Fins ikke bevis gitt. Tro er tro. En kan ikke logisk forklare det,og hvorfor tenker du at det går an?

Jeg tror pga opolevelser og en slags innebygd overbevisning,og nei,det kan virkelig ikke forklares logisk. Men nå tror jeg ikke på noe helvete da! 

Ikke vær så sint. Tenk deg litt om Ts. Er ikke tro mye av livet ditt også. Nå er det lite som kan bevises ikke sant?

Vi tror mennesker elsker oss. Noe bevis fins ikke,men vi velger å tro ut fra ord og handlinger. Bevis er det ikke uansett.

En tror veldig mye . En håper veldig mye. Sånn er det jo på de fleste arenaer i livet. Det verste er vel ikke å tro på en gud?

Når de plager andre som ikke vil høre på det så er det det verste jo! Jeg ville gjerne hørt om de folkehuene hadde sakt og kommet med de forbanne bevisene sine

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når de plager andre som ikke vil høre på det så er det det verste jo! Jeg ville gjerne hørt om de folkehuene hadde sakt og kommet med de forbanne bevisene sine

Anonymkode: 4e25b...841

Folkehuer? :-)

Enig med deg at misjonering er en uting! En skal virkelig ikke prøve å prakke troen sin på andre. Det de mest oppnår ved det er å gjøre andre sinte. Det er en uting. Men ikke tro at alle troende er sånn,for det et de av oss som lar andre være i fred altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, NotNaomi skrev:

Folkehuer? :-)

Enig med deg at misjonering er en uting! En skal virkelig ikke prøve å prakke troen sin på andre. Det de mest oppnår ved det er å gjøre andre sinte. Det er en uting. Men ikke tro at alle troende er sånn,for det et de av oss som lar andre være i fred altså!

Ja skrev folkehuer istedenfor et annet ord jeg begynte på. 

Få som har iq nok til å forstå det at det virker mot sin hensikt. 

Er du kristen?

Anonymkode: 4e25b...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skrev folkehuer istedenfor et annet ord jeg begynte på. 

Få som har iq nok til å forstå det at det virker mot sin hensikt. 

Er du kristen?

Anonymkode: 4e25b...841

Jeg tror på Gud ja,og på Jesus sin eksistens :-) men jeg er ikke tradisjonell kristen. Troen min er jo likevel det,men litt utenfor det etablerte kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...