Gå til innhold

Snømannen og Arve Støp (obs! Spoiler)


Cambria

Anbefalte innlegg

Jeg har sett snømannen på kimo idag. Sitter igjen med ett spørsmål jeg ikke får svar på, og som irriterer meg. Arve støp får jo se på denne jenta på festen som han velger å ta bilde av, men hva er greia rundt det? Det gir jo ingen mening senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte heller ikke hva det var.. Likte ikke filmen generelt, syns det var flere ting man ikke fikk svar på. 

Anonymkode: 81ed3...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er visst søppel, men det overrasker meg at mange ikke skjønner hovedårsaken: boka er også søppel, og man kan ikke lage gull av gråstein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte heller ikke hva det var.. Likte ikke filmen generelt, syns det var flere ting man ikke fikk svar på. 

Anonymkode: 81ed3...150

Virker som de har kutta altfor mye i filmen. Jeg var forberedt på skuffelse siden jeg har lest boka og elsker sen, men jeg kjente ikke helt igjen boka i filmen. Og som du sier: så mange ting som bare ble hengende i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig film om seriemord er også mulig å lage. Det blir for dumt med nordmenn som snakker engelsk og uttaler norske navn på engelsk. Harry Høul? Arvejj Stoup? En dyktig fyr som Jakob Oftebro har ingenting å spille på her, virker som de bare har tenkt at de må ha med noen vaskeekte nordmenn for syns skyld. Selv om det meste norske er retusjert bort. Premierens høydepunkt for meg var da en fyr snakket høylytt (i telefon?) og en annen fyr i salen lukket munnen på ham med "hey, fuckface!". Hvis du leser her, you made my day ;) 

Anonymkode: 2084c...b81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var egentlig poenget med karakteren Arve Støp? Skjønner jo at vi på et tidspunkt skulle mistenke at han var morderen, men når brikkene begynte å falle på plass (selv om mange spørsmål forble ubesvarte da filmen var over), var Arve en ganske ubrukelig karakter. Hvorfor tok han bilder av damer? 

Denne filmen var bare rar, og det var så mye som var forutsigbart. Platt og kjedelig skuespill, ingen kjemi mellom de. Hva søren var den sexscenen mellom Harry og ekskona?

Anonymkode: 0169b...432

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er folk nærmest sjokkerte over at en filmatisering av en middelmådig bok gir en dårlig film?

Anonymkode: dcc94...446

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte heller ikke hva poenget var med den østeuropeiske jenta. Er det noen her som skjønte det?

Og karakteren til Arve Støp ble jo helt meningsløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok! Jo Nesbø er en hedersforfatter og Arve Støp en hederskarakter! Spilt av en hedersskuespiller som gjorde en fantastisk jobb i serien Oz - Livet bak murene!

Anonymkode: cc7d9...c0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende dårlig film. Virkelig utrolig at det er mulig. Terningkast 1, uten tvil. Filmen burde blitt stanset før den nådde kinoene. Vel var ikke boka så mye å skryte av, men dette var virkelig en katastrofe.

Stakkars Nesbø, nesten som at man kan synes synd på ham. Da ble det nok med denne ene Hole-filmen, i hvert fall fra Hollywood.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Kjedelig film om seriemord er også mulig å lage. Det blir for dumt med nordmenn som snakker engelsk og uttaler norske navn på engelsk. Harry Høul? Arvejj Stoup? En dyktig fyr som Jakob Oftebro har ingenting å spille på her, virker som de bare har tenkt at de må ha med noen vaskeekte nordmenn for syns skyld. Selv om det meste norske er retusjert bort. Premierens høydepunkt for meg var da en fyr snakket høylytt (i telefon?) og en annen fyr i salen lukket munnen på ham med "hey, fuckface!". Hvis du leser her, you made my day ;) 

Anonymkode: 2084c...b81

Jeg er ikke interessert i å se denne filmen, men årsakene du oppgir til at den er dårlig, er temmelig tåpelige. Eller er f.eks. Schindlers liste for dum også, fordi de snakker engelsk? 

Anonymkode: 65924...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2017 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er folk nærmest sjokkerte over at en filmatisering av en middelmådig bok gir en dårlig film?

Anonymkode: dcc94...446

Mange middelmådige bøker kan bli til underholdende filmer. Problemet her synes å være at selve filmen er dårlig håndverk, ikke at historien i seg selv legger opp til en film som nødvendigvis er dårlig. Det er tross alt mange som liker boken (selv leser jeg ikke krim, så dette er ikke et personlig forsvar).

Anonymkode: 65924...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke interessert i å se denne filmen, men årsakene du oppgir til at den er dårlig, er temmelig tåpelige. Eller er f.eks. Schindlers liste for dum også, fordi de snakker engelsk? 

Anonymkode: 65924...804

Hvis tyskere snakker engelsk med hverandre i filmen er det tåpelig. Et godt eksempel på det motsatte er den strålende filmen Joyeux Noel, der både skotter, tyskere og franskmenn snakker sine egne språk med mindre de kommuniserer med de fra andre land. 

Anonymkode: 2084c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Hvis tyskere snakker engelsk med hverandre i filmen er det tåpelig. Et godt eksempel på det motsatte er den strålende filmen Joyeux Noel, der både skotter, tyskere og franskmenn snakker sine egne språk med mindre de kommuniserer med de fra andre land. 

Anonymkode: 2084c...b81

Ja vel. Da får vi bare være uenige. Selv om jeg naturligvis er enig i at det er et gode med filmer som Joyeux Noël.

Anonymkode: 65924...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...