Gå til innhold

Hvor vondt gjør det å tatovere seg?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

Etter mange år med psykiske problemer (er fortsatt ustabil) har jeg valgt å tatovere noe som symboliserer at det finnes håp på tross av mye emosjonell smerte. MEN, jeg er nervøs fordi jeg vanligvis har problemer med blodprøver og nåler. Sist gang jeg skulle ta blodprøve ble jeg helt hvit i ansiktet og svimmel. 

Noen som vil fortelle hvordan deres opplevelse var? Gjorde det veldig vondt? Var dere nervøse? Besvimte dere?

Jeg har bestemt meg for å gjennomføre dette, men trenger noen oppløftende erfaringer! :nordvesta::nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et semikolon er ikke særlig vondt å tatovere.

Anonymkode: dd16d...25f

Jeg skal tatovere et ord på håndleddet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes omrisset kjentes ut som om noen tok en nål og tegnet med den i små, raske bevegelser. Risping. 

Fargeleggingen var det samme, men mer sårt og ømt fordi de tok samme sted om igjen  og om igjen. Det er ikke stort verre. Det er plagsomt-vondt, ikke uutholdelig vondt. 

Anonymkode: adbe0...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skulle tattovere meg grua jeg meg skikkelig.... men kjentes bare ut som jeg var solbrent :) har nå 5 stk å føltes solbrent på alle. ingen var egentlig vonde men god-vonde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor og hva man selv anser som vondt - så høyst individuelt. Synes ikke det var vondt da jeg tok, mens andre synes det har gjort skrekkelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe sånt småtteri er nok mer ubehagelig enn vondt og i tillegg fort gjort.

Tatovøren min har en teori om at det gjør mest vondt å tatovere over viktige indre organer. Jeg er helt ikke uenig, men rundt albuen er vondest av alt altså. 

Sørg for å spise ordentlig først, så går det helt sikkert bra. Du blir nok mer uvel av å stresse deg selv opp enn av selve tatoveringen.

Anonymkode: 90441...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Jeg har tatt på skulderen og øvre underarm. Syns det nesten var litt deilig på skulderen - som en veldig hard massasje. På øvre underarm gjorde det ganske vondt, men ikke så vondt at det ikke gikk helt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Tusen takk for alle svar. Jeg har nok ganske lav smerteterskel, så vondt må jeg nok forberede meg på at det skal være. Men igjen, tusen takk til dere som deler av deres erfaringer. Det setter jeg pris på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg skal tatovere et ord på håndleddet

På håndleddet kan det gjøre litt mer vondt pga at det ikke er så mye fett i underhuden. Ellers tror jeg det kommer an på din smerteterskel. Det gjør vondt, men tålelig vondt. Et ord tar ikke lang tid heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor på kroppen man tatoverer. Litt vondt vil de fleste synes det er uansett, men synes ikke håndleddet var så ille. Var MYE verre på foten. Det var jævlig vondt 

Det går an å kjøpe bedøvelses krem. Da jeg tatoverte ribbeina kjente jeg nesten ingenting. Få kjøpt det på apoteket. 

Anonymkode: d8a85...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Folk har vel vidt forskjellig smerterskel da.         

 Forferdelig ubehagelig for noen, kan være såvidt ubehagelig for andre...       

Anonymkode: 9b288...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pliapel bedøvelseskrem kan du få på resept, hvis det kan være til hjelp :) Denne har jeg brukt når jeg har tatt laserbehandlinger for å fjerne tatovering, og kan skrive under på at den fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skulle tatoveres la jeg meg på benken og forberedte meg på en langsom og smertefull død siden jeg er livredd alt av sprøyter og nåler.. nå har jeg sju totalt, og synes som andre her sier at det er litt godt-vondt ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk krem uten å ha fått avtale om det med den som skal tegne på deg! Det er ikke så vondt - du fikser det, garantert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke tatovering, men jeg har tatt flere piercinger og jeg har også store problemer med nåler/sprøyter (typ besvimer nesten). Jeg har i tillegg problemer med å se en nål eller se at noen andre blir stukket med en nål, men har ikke hatt problemer med å se noen ta tatovering. Poenget mitt er at jeg ser annerledes på det når det kommer til piercinger og tatoveringer, enn sprøyter. Men nå er ikke jeg redd for sprøyter pga. smerte, så om du er redd for smerten ville jeg tenkt nøye over det om jeg var deg. Kjedelig å ende opp med en halvferdig tatovering liksom... 

Anonymkode: 0db0f...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Ikke bruk krem uten å ha fått avtale om det med den som skal tegne på deg! Det er ikke så vondt - du fikser det, garantert! 

 Hvorfor ikke? :P      

 Er det liksom farlig å bruke sånn krem?      

Anonymkode: 9b288...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor ikke? :P      

 Er det liksom farlig å bruke sånn krem?      

Anonymkode: 9b288...631

Nei men noen tattoo artister mener det endrer huden slik at det ikke er ønskelig å jobbe på den, derfor er det greit å snakke med artisten som skal sette tattoen først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to- en ganske stor og en liten. Den lille er på håndleddet. Syntes det kjentes ut som om noen hadde en glødende gjenstand som brant meg ;) Ikke spesielt behagelig, men heller ikke døden. Vil si vondt + 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...