Gå til innhold

Forskjell på romantisk og vennskapelig flørt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den folkelige definisjonen av flørting er jo lekende erting.

Jeg har det ''gøy'' med mange venninner, kompiser og gjenger.

Legger det en mer enn nok sterk romantisk ramme rundt at man møtes på tomannshånd?

Eller er det enkelte ting man kan si, eller gjøre, som AKKURAT er over grensen hva angår hva men gjør med venner for å hinte om interessen?

Anonymkode: 4b489...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest impressa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den folkelige definisjonen av flørting er jo lekende erting.

Jeg har det ''gøy'' med mange venninner, kompiser og gjenger.

Legger det en mer enn nok sterk romantisk ramme rundt at man møtes på tomannshånd?

Eller er det enkelte ting man kan si, eller gjøre, som AKKURAT er over grensen hva angår hva men gjør med venner for å hinte om interessen?

Anonymkode: 4b489...879

Forstår ikke nøyaktig hva du spør etter. Men jeg tenker at flørtebegrepet blir litt utvannet i takt med at mange i dag er mer åpne, lekne og ertende i kommunikasjonen i dag enn før. Nå er det nesten sånn at all utenomjobbprat mellom oss unge på jobb anses som flørting av de etablerte så lenge vi smiler med øynene, holder blikkontakt, berører hverandre, ler sammen, og så videre. Det som er normal kommunikasjon for oss er tegn på flørting for de som sitter i den andre enden av rommet og skuler, og det leder til ubehagelige situasjoner og at vi føler vi må legge bånd på oss.

Og når vi faktisk flørter så er vel forskjellen enkelt og greit at man er mer direkte og hintende og drar inn romantiske og, for noen, seksuelle tema?

Endret av impressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er enig i definisjonen av flørt som 'lekende erting'.

Men noen ting man kanskje kan gjøre for å hinte svakt om interesse:

-spandere når dere er ute/kino/etc

-si: 'jeg liker deg'

-ta på armen el.l

-hvis dere skal treffes, omtal det som en 'date'

Hva tenker du om forslagene?

Anonymkode: 0273b...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger gjøre noe spesielt ekstraarbeid for å hinte om interessen. Vanligvis kommer det naturlig. Vennskaplig flørt er ikke seksuelt ladet. Romantisk flørt er det uten at det betyr at man er eksplisitt eller gjør noe anderledes enn med venner. De ligger i lufta fordi minst én part er tiltrukket av den andre. Det merker folk som regel, selv om de eventuelt velger å overse det om ikke interessen er gjengjeldt. 

Anonymkode: 096ea...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flørter ikke med venninder, kompiser eller gjenger. Vi kan tulle ja men ikke på samme måten som når man flørter vel? 
For meg er hvertfall ikke kameratslig tøys synonymt med romantisk flørt. 

Anonymkode: 9d9d0...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo nettopp det som er poenget. Det er noen ord, setninger og handlinger man gjør som er AKKURAT over grensa, slik at jenta skal forstå at det ikke lenger er vennskapelig erting, men romantisk/seksuell spenning du prøver å skape.

Anonymkode: 4b489...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, impressa skrev:

Forstår ikke nøyaktig hva du spør etter. Men jeg tenker at flørtebegrepet blir litt utvannet i takt med at mange i dag er mer åpne, lekne og ertende i kommunikasjonen i dag enn før. Nå er det nesten sånn at all utenomjobbprat mellom oss unge på jobb anses som flørting av de etablerte så lenge vi smiler med øynene, holder blikkontakt, berører hverandre, ler sammen, og så videre. Det som er normal kommunikasjon for oss er tegn på flørting for de som sitter i den andre enden av rommet og skuler, og det leder til ubehagelige situasjoner og at vi føler vi må legge bånd på oss.

Og når vi faktisk flørter så er vel forskjellen enkelt og greit at man er mer direkte og hintende og drar inn romantiske og, for noen, seksuelle tema?

Sånn som når vi snakker om fisting på jobb..? IKKE ment som flørting fra min side, og heller ikke mannfolka er jeg sikker på :fnise:

Anonymkode: a9d52...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "lekende erting" da? Jeg har aldri skjønt hva flørting er.

Anonymkode: 49c84...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke om fisting på jobb hadde jeg heller aldri lagt noe romantisk i. Men å ta bort håret eller matsmulen fra munnviken til noen eller stryke dem på armen og si de har så deilige sexy mannemann armer, det er mer flørt igjen. 

Anonymkode: 9d9d0...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å snakke om fisting på jobb hadde jeg heller aldri lagt noe romantisk i. Men å ta bort håret eller matsmulen fra munnviken til noen eller stryke dem på armen og si de har så deilige sexy mannemann armer, det er mer flørt igjen. 

Anonymkode: 9d9d0...c97

Wææh, gjør folk det da? Det hadde jeg syntes var max kleint.. Vi har et ekstremt drøyt språkbruk der jeg jobber. Garantert INGEN som tar det som flørting.. Håper iafall ikke det når jeg kaller kollegaen Fiste-Knut :fnise: 

Anonymkode: a9d52...d77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må da vite hvordan man flørter vs. vennskapelig flørting, vel?

Det er jo garantert noen ord, blikk og handlinger som utgjør en seksuell spenning vs. en vennskapelig spenning.

Anonymkode: 4b489...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan skal man da være tydelig med f.eks. sånne som deg, da?

Anonymkode: 4b489...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...