Gå til innhold

Hva er greia med folk og problemer med gjennomstekt biff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha. Takk for en god latter! Jeg har spist på forskjellige restauranter verden rundt, det er faktisk en del av jobben min. Det er tydelig at du ikke har vært på en del av de forskjellige nisjerestaurantene vi har her i verden. Jeg snakker ikke om kjederestauranter her, men om steder hvor du må stå på venteliste for å kunne spise. Du går ikke inn der og krever, du velger hva slags meny du skal ha og da spiser du det du får servert. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Du har en forferdelig dårlig humor om du synes at dette er morsomt.. Det kommer meget tydelig frem at du ikke er kjent med serviceyrker og god kundebehandling. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Du har en forferdelig dårlig humor om du synes at dette er morsomt.. Det kommer meget tydelig frem at du ikke er kjent med serviceyrker og god kundebehandling. 

 

Hva jobber du med? :)

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha. Takk for en god latter! Jeg har spist på forskjellige restauranter verden rundt, det er faktisk en del av jobben min. Det er tydelig at du ikke har vært på en del av de forskjellige nisjerestaurantene vi har her i verden. Jeg snakker ikke om kjederestauranter her, men om steder hvor du må stå på venteliste for å kunne spise. Du går ikke inn der og krever, du velger hva slags meny du skal ha og da spiser du det du får servert. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Hva er det slike som deg kalles igjen? Jo, en snobb. En dårlig en vel og merke. 

Dersom du faktisk hadde tatt jobben din seriøst hadde du fått med deg at det er uvanlig å ikke spørre om hvordan man ønsker kjøttet sitt. Det er ikke bare medium og gjennomstekt man har å velge om akkurat. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Benson skrev:

Da får de slutte å spørre gjestene hvordan de vil ha kjøttet sitt da. Og en kokk som ødelegger en biff bare fordi den skal være gjennomstekt får finne seg noe annet å holde på med.

De restaurantene jeg snakker om spør deg ikke om hvordan du vil ha maten. Du får servert rettene slik de 'skal' lages, og nei, jeg snakker ikke om Jensens biffhus eller lignende her nå. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må jo ikke? Restauranten tilbyr det de selv ønsker, hvis de ikke tilbyr gjennomstekt biff og det kun er det du har lyst på så kan du jo gå et annet sted? Poenget mitt er at dersom maten er god nok, så er ikke dette nødvendigvis dårlig forretning selv om du mener det. Hvis mange nok andre liker maten og måten kokken tilbereder den på, så går ikke restauranten under fordi om de mister noen kunder som ville ha gjennomstekt biff. Det kan snarere være positivt, jeg vil ofte heller gå et sted der jeg vet at kokken kan lage mat og ikke serverer noe dårlig, enn et sted der jeg vet at kokken gjør akkurat som gjesten sier for en hver pris. Kommer an på hva jeg har lyst på selvsagt, noen ganger er jeg fyllesyk og vil bare bygge min egen burger eller noe sånt.. men da går jeg et sted som tilbyr det da! Jeg går ikke på en gourmetrestaurant med fast meny som varierer fra dag til dag, og klikker og klager på dårlig service fordi de ikke lar meg bygge min egen burger når jeg som gjest har lyst til det :Pog ja, det finnes steder med fast meny... Ikke alle gode restauranter "leverer etter gjestens ønske", gjesten kommer dit fordi de ønsker maten den restauranten leverer.

Anonymkode: 62432...161

Da kan disse restaurantene kutte ut hovmester og servitører slik at gjestens preferanser ikke blir tatt hensyn til! 

Dersom restauranten ikke leverer etter gjestens ønske kommer ikke vedkommende tilbake. Dette er en sårbar næring som lever på sitt gode navn og rykte. Dårlig omdømme er ikke ønskelig da de mister kunder som igjen betyr kroken på døren! Dette er et serviceyrke. Kokkene skal tjene kunden, det er ikke omvendt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De restaurantene jeg snakker om spør deg ikke om hvordan du vil ha maten. Du får servert rettene slik de 'skal' lages, og nei, jeg snakker ikke om Jensens biffhus eller lignende her nå. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Selv om jeg personlig foretrekker biffen medium stekt så er jeg rimelig sikker på at en restaurant som er så snobbete at de mener de vet bedre enn kunden selv hva kunden liker ville vært en restaurant jeg holdt meg langt unna. Den ville fått meg til å føle meg uvel på et helt annet nivå enn en feil stekt biff klarer. 

 En annen sak er om jeg går på restaurant og ber dem anbefale noe. I slike tilfeller "spiser jeg det jeg får". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Du har en forferdelig dårlig humor om du synes at dette er morsomt.. Det kommer meget tydelig frem at du ikke er kjent med serviceyrker og god kundebehandling. 

 

En del av jobben min er å reise, og spise. Du har rett i at det ikke er et vanlig serviceyrke, kundene mine er ikke dem som spiser på restaurant. Når det gjelder det å spise på restaurant så er jeg en kunde, jobben min er å være restaurantgjest. Jeg bare skriver det jeg har observert på forskjellige steder i verden.

Anonymkode: d7ee8...3c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De restaurantene jeg snakker om spør deg ikke om hvordan du vil ha maten. Du får servert rettene slik de 'skal' lages, og nei, jeg snakker ikke om Jensens biffhus eller lignende her nå. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Jeg har spist på ganske mange restauranter i flere land som er langt over Jensens Biffhus og Egon i standard. Typiske snobberestauranter som du tydeligvis går på. Jeg har alltid fått spørsmål om hvordan jeg ønsker kjøttet mitt stekt og både kokker og servitører har strukket seg langt for å gjøre både meg og mine medkunder fornøyde selv om enkelte innimellom har sære ønsker. Du må ha hatt skikkelig uflaks med servicen der du har vært.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En del av jobben min er å reise, og spise. Du har rett i at det ikke er et vanlig serviceyrke, kundene mine er ikke dem som spiser på restaurant. Når det gjelder det å spise på restaurant så er jeg en kunde, jobben min er å være restaurantgjest. Jeg bare skriver det jeg har observert på forskjellige steder i verden.

Anonymkode: d7ee8...3c7

Jeg har vært på de flotteste restaurantene i Frankrike, Ungarn og Italia og har alltid fått tilberedt maten etter mitt ønske! Det samme gjelder for reisefølge som jeg har vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cata skrev:

Selv om jeg personlig foretrekker biffen medium stekt så er jeg rimelig sikker på at en restaurant som er så snobbete at de mener de vet bedre enn kunden selv hva kunden liker ville vært en restaurant jeg holdt meg langt unna. Den ville fått meg til å føle meg uvel på et helt annet nivå enn en feil stekt biff klarer. 

 En annen sak er om jeg går på restaurant og ber dem anbefale noe. I slike tilfeller "spiser jeg det jeg får". 

Enig. Jeg ville aldri lagt igjen penger på en restaurant som er så snobbete at de ikke engang kan steke en biff to minutter lenger for at en kunde skal få en god opplevelse. Da har kokkene misforstått yrket sitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sirah skrev:

Nå er vel svidd grøt et veldig dårlig eksempel. Men jeg ser faktisk ikke problemet med å steke en biff litt lenger for å få den gjennomstekt. Det er stor forskjell på gjennomstekt og kremert.

Nei, du har ikke et problem med det, men hvis kokken som er ansvarlig for menyen har et problem med det og synes det er dårlig mat så skjønner jeg jo at de ikke serverer det. Det jeg reagerer på er at folk tilter og mener restauranten nærmest plikter å servere alt etter deres personlige smak. Virker jo som du mener det selv på det forrige innlegget ditt? (Med den svidde grøten :P) Ja, det er et serviceyrke og man jobber for å glede andre men ikke for å glede ALLE for en hver pris. Det vanlige er at gjestene som finner glede i maten kommer til kokken, ikke at alle gjestene kommer til kokken med en liste preferanser og så skal kokken tilberede alt på 50 forskjellige måter for å glede gjestene :fnise:

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg har spist på ganske mange restauranter i flere land som er langt over Jensens Biffhus og Egon i standard. Typiske snobberestauranter som du tydeligvis går på. Jeg har alltid fått spørsmål om hvordan jeg ønsker kjøttet mitt stekt og både kokker og servitører har strukket seg langt for å gjøre både meg og mine medkunder fornøyde selv om enkelte innimellom har sære ønsker. Du må ha hatt skikkelig uflaks med servicen der du har vært.

Jeg har opplevd det samme som deg, men jeg har også opplevd å spise på steder hvor man får en fast meny, hvor maten står beskrevet og det er den maten jeg får. Maten kan ikke endres. Det er faktisk ikke så uvanlig.

Anonymkode: d7ee8...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme som deg, men jeg har også opplevd å spise på steder hvor man får en fast meny, hvor maten står beskrevet og det er den maten jeg får. Maten kan ikke endres. Det er faktisk ikke så uvanlig.

Anonymkode: d7ee8...3c7

Jeg har også spist på steder med fast meny slik du beskriver og aldri opplevd at de ikke kan steke biffen litt ekstra. At man ikke kan bytte ut potene med ris og rødvinssausen med bernes er en helt annen ting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De restaurantene jeg snakker om spør deg ikke om hvordan du vil ha maten. Du får servert rettene slik de 'skal' lages, og nei, jeg snakker ikke om Jensens biffhus eller lignende her nå. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Det ser ut som du blander restaurant med cafe hvor en fast meny er vanlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De restaurantene jeg snakker om spør deg ikke om hvordan du vil ha maten. Du får servert rettene slik de 'skal' lages, og nei, jeg snakker ikke om Jensens biffhus eller lignende her nå. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Sånne restauranter har jeg aldri hatt noe behov for å besøke. Jeg går på steder der de setter pris på både gjestene og maten. Sånne "nesa oppi sky" steder er ikke noe for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme som deg, men jeg har også opplevd å spise på steder hvor man får en fast meny, hvor maten står beskrevet og det er den maten jeg får. Maten kan ikke endres. Det er faktisk ikke så uvanlig.

Anonymkode: d7ee8...3c7

Selv om rettene er fastsatt spør de da gjestene om hvordan man vil ha kjøttet. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sirah skrev:

Jeg har også spist på steder med fast meny slik du beskriver og aldri opplevd at de ikke kan steke biffen litt ekstra. At man ikke kan bytte ut potene med ris og rødvinssausen med bernes er en helt annen ting. 

Jeg har hatt samme opplevelsen som deg. Jeg vil alltid ha mer grønnsaker istedenfor poteter og medium stekt biff. Det har aldri vært et problem. Jeg har til og med opplevd det samme på veikroer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har ikke et problem med det, men hvis kokken som er ansvarlig for menyen har et problem med det og synes det er dårlig mat så skjønner jeg jo at de ikke serverer det. Det jeg reagerer på er at folk tilter og mener restauranten nærmest plikter å servere alt etter deres personlige smak. Virker jo som du mener det selv på det forrige innlegget ditt? (Med den svidde grøten :P) Ja, det er et serviceyrke og man jobber for å glede andre men ikke for å glede ALLE for en hver pris. Det vanlige er at gjestene som finner glede i maten kommer til kokken, ikke at alle gjestene kommer til kokken med en liste preferanser og så skal kokken tilberede alt på 50 forskjellige måter for å glede gjestene :fnise:

Anonymkode: 62432...161

Nei men nå er det gjennomstekt biff vi diskuterer og ikke alle rare og sære preferanser folk måtte ha. Jeg skjønner også at kokken ikke kan plukke ut alle soppbitene av sausen fordi den ene kunden ikke liker konsistensen på sopp men likevel insisterer på soppsaus. Men at en gravid jente ikke kan få biffen sin gjennomstekt da det kan være skadelig for fosteret med kjøtt som ikke er gjennomstekt, da syntes jeg faktisk bare at kokken er vrang. Selv vil jeg ha biffen min medium stekt, men jeg er fullstendig innenforstått med at mange ikke er enige med meg der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Jeg har hatt samme opplevelsen som deg. Jeg vil alltid ha mer grønnsaker istedenfor poteter og medium stekt biff. Det har aldri vært et problem. Jeg har til og med opplevd det samme på veikroer. 

Ja jevnt over syntes jeg at de aller fleste er veldig behjelpelige innenfor rimelighetens grenser så klart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? :)

Anonymkode: 62432...161

Nå jobber jeg i skolen men har jobbet i hotellnæringen tidligere. Altså service og kundebehandling er en av mine spesialiteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...