Gå til innhold

Hva er greia med folk og problemer med gjennomstekt biff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis maten er bra så får man gjester selv om man mister et par stk som blir grinete fordi de ikke skjønner at på ikke alle restauranter er "build your own meal", men at kokken setter sammen og tilbereder et godt måltid til deg uavhengig av hvordan du lager mat hjemme på ditt eget kjøkken.

Anonymkode: 62432...161

Dy skjønner ikke at en restaurant lever på sitt rykte med andre ord? De utøver service og må derfor være imøtekommende ovenfor gjestenes ønsker! Det er en grunn til at gjesten blir spurt om hva de ønsker å spise og hvordan de vil ha den tilberedt! Du høres veldig sutrete ut i innleggene dine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydelig at dette er et dilemma som rører langt inn i folkesjela.

Hvorfor klarer ikke folk å akseptere at noen liker biff gjennomstekt? Jeg personlig klarer ikke smaken av blod og jern, men har både blitt skjelt ut og ledd av når jeg bestiller gjennomstekt. Alle sier smak er personlig, frem til når det handler om biff.

Hvorfor er det sånn? Hva er greia med at man ikke får ha preferanser på dette området?

Og jeg driter forresten et langt drag i om du mener man ''ødelegger biffen''. Jeg skal ha det stekt for faen!

Anonymkode: 408ff...479

Det er ikke blod!

Det er «kjøttsaft».

 

 

 

GRØSS!!! 😳🤢

Biff skal gjennomstekes. Punktum. 👍🏻🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis maten er bra så får man gjester selv om man mister et par stk som blir grinete fordi de ikke skjønner at på ikke alle restauranter er "build your own meal", men at kokken setter sammen og tilbereder et godt måltid til deg uavhengig av hvordan du lager mat hjemme på ditt eget kjøkken.

Anonymkode: 62432...161

Jeg lurer på om en del som svarer her aldri har vært på en restaurant. Alle restauranter spør da om hvordan man vil ha kjøttet. Toppkokker verden over viser hvordan man lager et godt stykke kjøtt i alle ulike grader. Grunnen til dette er nettopp fordi det ikke finnes et fasitsvar på hvordan det skal tilberedes og det avhenger av kundens smak. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du jo steke biff hjemme? Hvis du er ute og spiser så skal kokken kunne stå inne for det som serveres. Det er derfor de ikke vil servere noe dårlig, bare fordi DU liker det. Forstår det godt jeg, hvis noen ba meg om å levere et dårlig arbeid fordi de ønsket det, så ville jeg sagt nei, fordi det dårlige arbeidet reflekterer på meg og. 

Anonymkode: 62432...161

Du forstår ikke at restauranter skal yte service ovenfor sine gjester? En kokk som ikke evner å forstå at han lager mat til andre mennesker og deres smaksløker er en dårlig fagarbeider!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om en del som svarer her aldri har vært på en restaurant. Alle restauranter spør da om hvordan man vil ha kjøttet. Toppkokker verden over viser hvordan man lager et godt stykke kjøtt i alle ulike grader. Grunnen til dette er nettopp fordi det ikke finnes et fasitsvar på hvordan det skal tilberedes og det avhenger av kundens smak. 

Anonymkode: f5367...de4

Ja, de kan umulig ha spist på restaurant før... Service og kundebehandling er også ukjent..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan steke biffen deres til den blir forkullet, men jeg gjennomsteker ikke biff til noen. Den biten får de ta seg av selv :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Bakepulver skrev:

Dy skjønner ikke at en restaurant lever på sitt rykte med andre ord? De utøver service og må derfor være imøtekommende ovenfor gjestenes ønsker! Det er en grunn til at gjesten blir spurt om hva de ønsker å spise og hvordan de vil ha den tilberedt! Du høres veldig sutrete ut i innleggene dine.

De virkelig gode restaurantene ødelegger ikke mat kun fordi kundene ønsker det. Gjester får de uansett så de trenger ikke høre på det tullet som noen kunder kommer med. Ingen tvinger noen til å spise på restauranter, folk kan enten lage sin egen mat hjemme eller bare dra på et spisested som er tilpasset dem. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De virkelig gode restaurantene ødelegger ikke mat kun fordi kundene ønsker det. Gjester får de uansett så de trenger ikke høre på det tullet som noen kunder kommer med. Ingen tvinger noen til å spise på restauranter, folk kan enten lage sin egen mat hjemme eller bare dra på et spisested som er tilpasset dem. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Så hvorfor spør de da gjestene om hvordan de vil ha biffen, og nikker hyggelig når noen svarer gjennomstekt? 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De virkelig gode restaurantene ødelegger ikke mat kun fordi kundene ønsker det. Gjester får de uansett så de trenger ikke høre på det tullet som noen kunder kommer med. Ingen tvinger noen til å spise på restauranter, folk kan enten lage sin egen mat hjemme eller bare dra på et spisested som er tilpasset dem. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

De vikelig gode restaurantene serverer maten etter gjestens ønske! En god kokk med respekt for faget sitt leverer etter gjestenes ønske! Du kan umulig ha spist på restaurant før. Ikke har du kjenneskap til hva det vil si å ha god service! Du skriver bare mye vas! 

Endret av Bakepulver
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, clyde skrev:

Dere kan steke biffen deres til den blir forkullet, men jeg gjennomsteker ikke biff til noen. Den biten får de ta seg av selv :P

Det er forskjell på gjennomstekt og kull. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du jo steke biff hjemme? Hvis du er ute og spiser så skal kokken kunne stå inne for det som serveres. Det er derfor de ikke vil servere noe dårlig, bare fordi DU liker det. Forstår det godt jeg, hvis noen ba meg om å levere et dårlig arbeid fordi de ønsket det, så ville jeg sagt nei, fordi det dårlige arbeidet reflekterer på meg og. 

Anonymkode: 62432...161

Aldri opplevd å ikke få kjøpt gjennomstekt biff på restaurant. Tror det aller vanligste er at det er et alternativ kundene får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Blir litt som å si til de som besvimer på legekontoret, når de må ta en blodprøve. "Dette er jo teit!"

Det er det jo, men...

 

4 timer siden, heipådegsann skrev:

Jeg liker min best gjennomstekt. Synes også medium stekt er helt ok, men når jeg skal ha et festmåltid skal den helst være gjennomstekt - uavhengig av hva andre sier at jeg skal synes er best :fnise:

Og det er helt ok! Kos deg med den gjennomstekte biffen din :)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk i serviceyrker har også ting de kan og vet, og trenger ikke å finne seg i alt. Å jobbe i et serviceyrke er ikke å måtte ydmykes just for the sake of it, med gjester som forlanger svidd grøt, feks, bare for å få bekreftet at de har makt over en, eller hva det nå er for en syk greie vi diskuterer her etter hvert.

Liker du at folk uten peiling overprøver dine faglige avgjørelser? Hvis det skjedde daglig, og du måtte bøye deg med et smil, alt mens du visste at alt du da produserte ble ødelagt, hva ville det gjort med yrkesstoltheten din, tror du?

Anonymkode: 1132b...aec

Så om denne kunden syntes at svidd grøt med ketchup (sånn for å sette det helt på spissen) er det beste i hele verden så er ikke denne kunden ønsket i din restaurant? Jobber ikke kokker i et serviceyrke for å glede folk som velger å bruke penger på å spise ute? Hvorfor skal du avgjøre hva denne kunden liker? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

 

Og det er helt ok! Kos deg med den gjennomstekte biffen din :)

Så om denne kunden syntes at svidd grøt med ketchup (sånn for å sette det helt på spissen) er det beste i hele verden så er ikke denne kunden ønsket i din restaurant? Jobber ikke kokker i et serviceyrke for å glede folk som velger å bruke penger på å spise ute? Hvorfor skal du avgjøre hva denne kunden liker? 

Det er jo ikke det at personen ikke er ønsket, men restauranten tilbyr ikke svidd grøt med ketchup og ikke plikter å tilby det bare fordi en person har lyst på det. Gjesten står fritt til å skaffe dette fra en restaurant som tilbyr dette

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det at personen ikke er ønsket, men restauranten tilbyr ikke svidd grøt med ketchup og ikke plikter å tilby det bare fordi en person har lyst på det. Gjesten står fritt til å skaffe dette fra en restaurant som tilbyr dette

Anonymkode: 62432...161

Nå er vel svidd grøt et veldig dårlig eksempel. Men jeg ser faktisk ikke problemet med å steke en biff litt lenger for å få den gjennomstekt. Det er stor forskjell på gjennomstekt og kremert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirah skrev:

Nå er vel svidd grøt et veldig dårlig eksempel. Men jeg ser faktisk ikke problemet med å steke en biff litt lenger for å få den gjennomstekt. Det er stor forskjell på gjennomstekt og kremert.

Ikke for dårlige kokker. 

Anonymkode: f5367...de4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for dårlige kokker. 

Anonymkode: f5367...de4

Nettopp. En god kokk klarer fint å gjennomsteke en biff uten at den blir ødelagt. Ja, den mister kanskje litt smak, men det er fremdeles et godt og mørt måltid. At kokken ikke kan lage mat er ikke kundens feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Bakepulver skrev:

De vikelig gode restaurantene serverer maten etter gjestens ønske! En god kokk med respekt for faget sitt leverer etter gjestenes ønske! Du kan umulig ha spist på restaurant før. Ikke har du kjenneskap til hva det vil si å ha god service! Du skriver bare mye vas! 

Hahahaha. Takk for en god latter! Jeg har spist på forskjellige restauranter verden rundt, det er faktisk en del av jobben min. Det er tydelig at du ikke har vært på en del av de forskjellige nisjerestaurantene vi har her i verden. Jeg snakker ikke om kjederestauranter her, men om steder hvor du må stå på venteliste for å kunne spise. Du går ikke inn der og krever, du velger hva slags meny du skal ha og da spiser du det du får servert. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bakepulver skrev:

Dy skjønner ikke at en restaurant lever på sitt rykte med andre ord? De utøver service og må derfor være imøtekommende ovenfor gjestenes ønsker! Det er en grunn til at gjesten blir spurt om hva de ønsker å spise og hvordan de vil ha den tilberedt! Du høres veldig sutrete ut i innleggene dine.

De må jo ikke? Restauranten tilbyr det de selv ønsker, hvis de ikke tilbyr gjennomstekt biff og det kun er det du har lyst på så kan du jo gå et annet sted? Poenget mitt er at dersom maten er god nok, så er ikke dette nødvendigvis dårlig forretning selv om du mener det. Hvis mange nok andre liker maten og måten kokken tilbereder den på, så går ikke restauranten under fordi om de mister noen kunder som ville ha gjennomstekt biff. Det kan snarere være positivt, jeg vil ofte heller gå et sted der jeg vet at kokken kan lage mat og ikke serverer noe dårlig, enn et sted der jeg vet at kokken gjør akkurat som gjesten sier for en hver pris. Kommer an på hva jeg har lyst på selvsagt, noen ganger er jeg fyllesyk og vil bare bygge min egen burger eller noe sånt.. men da går jeg et sted som tilbyr det da! Jeg går ikke på en gourmetrestaurant med fast meny som varierer fra dag til dag, og klikker og klager på dårlig service fordi de ikke lar meg bygge min egen burger når jeg som gjest har lyst til det :Pog ja, det finnes steder med fast meny... Ikke alle gode restauranter "leverer etter gjestens ønske", gjesten kommer dit fordi de ønsker maten den restauranten leverer.

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De virkelig gode restaurantene ødelegger ikke mat kun fordi kundene ønsker det. Gjester får de uansett så de trenger ikke høre på det tullet som noen kunder kommer med. Ingen tvinger noen til å spise på restauranter, folk kan enten lage sin egen mat hjemme eller bare dra på et spisested som er tilpasset dem. 

Anonymkode: d7ee8...3c7

Da får de slutte å spørre gjestene hvordan de vil ha kjøttet sitt da. Og en kokk som ødelegger en biff bare fordi den skal være gjennomstekt får finne seg noe annet å holde på med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for dårlige kokker. 

Anonymkode: f5367...de4

Nettopp! Da er ikke kokkens kompetanse god nok. Til og med jeg klarer å steke mat uten å ende opp med et forkullet resultat.

Endret av Bakepulver
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...