Gå til innhold

Hvorfor er det så attraktivt å ha høy IQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke sånn at det er en sammenheng mellom IQ og rettskriving. Man kan ha høy IQ og dysleksi for eksempel. En IQ-test tester ikke skriveferdigheter. 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Det finnes IQ-tester for språk og. Men du kan jo prøve deg her og legge inn svaret på KG så vi får se hva du fikk:

https://www.psychologytoday.com/tests/iq/verbal-linguistic-intelligence-test

Ta den her og: https://testyourself.psychtests.com/testid/3109 Du som er så intelligent burde ikke ha noen problemer. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutes ago, AnonymBruker said:

Rart at du skriver "sette det i tvil" når du har så høy IQ?

Anonymkode: 82937...32d

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Du har ikke fått med deg det Stephen Hawkins sier: "People who boast about their I.Q. are losers."  IQ betyr ikke en dritt i det meste av livet - du får ikke jobb i dag ved å si du har en IQ på 140+. Du får ikke kjæreste ved å si du har en IQ på 140+. Du får ikke "credz" ved å skrive på et forum at "ååå, jeg er så smart altså, jeg har en IQ på over 140, blablabla..." :roll:

 

Hva min IQ er, er for øvrig fullstendig irrelevant. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

 

8 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå er det ikke sånn at det er en sammenheng mellom IQ og rettskriving. Man kan ha høy IQ og dysleksi for eksempel. En IQ-test tester ikke skriveferdigheter. 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Stemmer, man trenger ikke skrive 100% perfekt selv om man har høy IQ. Men alltid noen som liker å prøve å sette andre brukere på plass. Janteloven er den som regjerer, ikke anerkjennelse for personer med høy IQ. 

Anonymkode: 6a673...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

 

Stemmer, man trenger ikke skrive 100% perfekt selv om man har høy IQ. Men alltid noen som liker å prøve å sette andre brukere på plass. Janteloven er den som regjerer, ikke anerkjennelse for personer med høy IQ. 

Anonymkode: 6a673...e8b

Så bevis det for oss med testene over. Siden du er så smart burde du ikke ha noen problemer. Du får ei noen anerkjennelse når du reagerer på den måten. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå er det ikke sånn at det er en sammenheng mellom IQ og rettskriving. Man kan ha høy IQ og dysleksi for eksempel. En IQ-test tester ikke skriveferdigheter. 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Men dette handler ikke om dysleksi eller skriveferdigheter, det handler om forståelsen av et norsk uttrykk.

Anonymkode: 82937...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

Igjen, man får ingen anerkjennelse for å ha høy IQ. Alt man opplever er at andre skal sette ens IQ i tvil.

 

Stemmer, man trenger ikke skrive 100% perfekt selv om man har høy IQ. Men alltid noen som liker å prøve å sette andre brukere på plass. Janteloven er den som regjerer, ikke anerkjennelse for personer med høy IQ. 

Anonymkode: 6a673...e8b

Det heter ikke sette i tvil!!!

Anonymkode: 82937...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke sette i tvil!!!

Anonymkode: 82937...32d

omg. Er det så nøye?

Anonymkode: 54466...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

omg. Er det så nøye?

Anonymkode: 54466...44a

Vel. Hvis man påberoper seg retten til å være så intelligent så er det noe rart at man ikke lærer seg hvordan ting skrives. 

Anonymkode: b8b68...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel. Hvis man påberoper seg retten til å være så intelligent så er det noe rart at man ikke lærer seg hvordan ting skrives. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Intelligens kommer i mange former. Skriveferdigheter har da ingen verdens ting med intelligens og IQ å gjøre? Om du så påberoper deg å VÆRE intelligens bør du kunne vite såpass. 

Anonymkode: 54466...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og beundrer nesegrust mennesker med høy iq. Jeg beundrer mere en hyggelig og empatisk personlighet. Det er det jeg liker ved folk. At de er snille, ærlige og lette å prate med.

Å være sammen med noen som har enormt mye høyere iq enn en selv må jo være dønn kjedelig, og for ikke å snakke om en smule nedverdigende. For ville ikke "den glupe" være fristet til å si under krangler ting som "du skjønner jo ikke det en gang, du" og lignende nedsettende kommentarer som går på hvor mye dummere man er enn sin partner.

Nei, jeg ville foretrekke en partner med omtrent samme, normale iq som jeg. Det er helt greit. Man klarer seg fint med det :-)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriveferdigheter har da ingen verdens ting med intelligens og IQ å gjøre?

Anonymkode: 54466...44a

Har det ikke? Jeg tror nok ikke hvem som helst kan sette seg ned og skrive en bok eller en avhandling uten å ha noe i topplokket. 

Anonymkode: b8b68...f7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har det ikke? Jeg tror nok ikke hvem som helst kan sette seg ned og skrive en bok eller en avhandling uten å ha noe i topplokket. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Men så har vi idioter som skriver og gir ut bøker også som ikke selger nettopp fordi deres bøker mangler det som skal til, avhandlinger som ikke gir mening. Ditt poeng var?

Anonymkode: 54466...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det ikke? Jeg tror nok ikke hvem som helst kan sette seg ned og skrive en bok eller en avhandling uten å ha noe i topplokket. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Er det mulig sier jeg bare? Forstår du virkelig ikke at man ikke nødvendigvis må være veldig kreativ eller ha særlig med skriveferdigheter for å kunne ha høy IQ? Forstår du ikke at selv om forfattere kan ha høy IQ så er det ikke slik at alle med høy IQ kan være forfattere? 

 

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes IQ-tester for språk og. Men du kan jo prøve deg her og legge inn svaret på KG så vi får se hva du fikk:

https://www.psychologytoday.com/tests/iq/verbal-linguistic-intelligence-test

Ta den her og: https://testyourself.psychtests.com/testid/3109 Du som er så intelligent burde ikke ha noen problemer. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Tror du bør lese deg litt opp på hva som er anerkjent som IQ-tester og ikke. En språktest er ikke en anerkjent IQ-test. 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig sier jeg bare? Forstår du virkelig ikke at man ikke nødvendigvis må være veldig kreativ eller ha særlig med skriveferdigheter for å kunne ha høy IQ? Forstår du ikke at selv om forfattere kan ha høy IQ så er det ikke slik at alle med høy IQ kan være forfattere? 

 

Tror du bør lese deg litt opp på hva som er anerkjent som IQ-tester og ikke. En språktest er ikke en anerkjent IQ-test. 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Det er noe naivt og søtt med folk som skal være belærende overfor andre. Spesielt de som sier de er så intelligente. Har du for øvrig merket at de andre som skrev tidligere her har forlatt tråden? Mon tro hvorfor. 

Anonymkode: b8b68...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha høy IQ står da ikke i motsetning til å være snill og grei. Heller det motsatte - å være intelligent korrelerer ofte med høy grad av empati. At det selvsagt finnes enkelte hyperintelligente psykopat-jævler endrer jo ikke på dette. Det finnes jo skikkelig slemme folk med lav intelligens også. 

Å ha høy IQ er attraktivt fordi det er kjedelig med en partner som har vanskelig for å forstå ting, både praktiske oppgaver og teoretiske konsepter. Men hvor intelligent partner man vil ha kommer jo an på ens egen intelligens. De fleste ønsker seg en partner med omtrent lik eller litt høyere intelligens enn dem selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe naivt og søtt med folk som skal være belærende overfor andre. Spesielt de som sier de er så intelligente. Har du for øvrig merket at de andre som skrev tidligere her har forlatt tråden? Mon tro hvorfor. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Jeg stilte deg spørsmål, og jeg svarer ikke deg på noe annet før du svarer om du virkelig ikke forstår dette. Hvorfor er du så sint forresten? Er det mindreverdighetskomplekser eller har du blitt hjernevasket med janteloven? 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stilte deg spørsmål, og jeg svarer ikke deg på noe annet før du svarer om du virkelig ikke forstår dette. Hvorfor er du så sint forresten? Er det mindreverdighetskomplekser eller har du blitt hjernevasket med janteloven? 

Anonymkode: 8c5ab...cb9

Jeg tar ikke det du sier som spørsmål. Jeg er heller ikke sint. Jeg er fascinert. Dog har jo en rekke personer her i tråden et godt poeng, når sier at såkalte "høyintelligente" personer mangler forståelse, eller sosial intelligens som det heter. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tar ikke det du sier som spørsmål. Jeg er heller ikke sint. Jeg er fascinert. Dog har jo en rekke personer her i tråden et godt poeng, når sier at såkalte "høyintelligente" personer mangler forståelse, eller sosial intelligens som det heter. 

Anonymkode: b8b68...f7f

Jeg lurer på hvem som har vist mangel på forståelse i de siste innleggene for noen som ikke har kunnet skrive helt perfekt. 

Anonymkode: 54466...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at vi helt sikkert har professorer i biologi, teknologi, fysikk og annet fra andre land i dette landet som ikke snakker vårt språk helt perfekt. Vil du påstå de mangler intelligens fordi de ikke snakker eller skriver vårt språk perfekt?

Anonymkode: 54466...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Å ha høy IQ står da ikke i motsetning til å være snill og grei. Heller det motsatte - å være intelligent korrelerer ofte med høy grad av empati. At det selvsagt finnes enkelte hyperintelligente psykopat-jævler endrer jo ikke på dette. Det finnes jo skikkelig slemme folk med lav intelligens også. 

Å ha høy IQ er attraktivt fordi det er kjedelig med en partner som har vanskelig for å forstå ting, både praktiske oppgaver og teoretiske konsepter. Men hvor intelligent partner man vil ha kommer jo an på ens egen intelligens. De fleste ønsker seg en partner med omtrent lik eller litt høyere intelligens enn dem selv.

Har du dokumentasjon som viser til at høy IQ har en korrelasjon med empati?

Jeg er en historie nerd og sist jeg sjekket så har alle de største geniene i menneskets historie hatt ekstremt mangelfulle nivåer av empati.

Det ville vært fint om du kunne dokumentere det du hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...