Gå til innhold

---Hvordan forelsker menn seg egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan forelsker egentlig menn seg i ei kvinne?

Sex skal jo ikke binde en kvinne og mann sammen, men hvordan forelsker menn seg da?

Anonymkode: 66fda...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har lest litt for mye statistikk. 

Klart at god, nær sex også kan bidra til at menn forelsker seg. Selv om de har hatt en million ons før, er det annerledes med den rette 

Anonymkode: ed72c...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke i stand til å forelske seg. 

Anonymkode: 440bc...0b3

Tror du har tatt litt stor slurk av bitterhetsflaska i dag 

Anonymkode: ed72c...9e9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er når dopaminer i hjernen gir en lykkefølelse.  Ved å holde fast ved følelsen produseres mer dopamin i hjernen - og man går rundt i en naturlig rus som skygger for fornuft og lar følelsene ta over..

Produksjonen av dopamin varierer fra person til person men rusen kan sammenlignes med kokainrus i følge forskning

Sitat

Når vi produserer mye dopamin, får vi et rush og vi får lyst på mer. Derfor er det godt å være forelsket, dopaminrusen påvirker adferden vår, forklarer forsker i farmakologi Aina Westrheim Ravna ved Helsefak.

Ifølge Ravna er produksjonen av dopamin individuell. Kroppen reagerer nesten likt på dopamin som på kokain. Det er den samme delen av hjernen som blir aktivert, det er avhengighetsskapende og det stimulerer deg til å gjenta adferd for å få mer. Det samme gjelder alkohol. Når vi drikker stimuleres dopaminproduksjonen, og siden dette ligger nært til våre instinkter ­– som formering og sex, kan det være årsaken til at mennesker blir kåtere og mer sexfiksert i påvirket tilstand.

– Det er viktig å føye til at kokain fører til en unaturlig høy dopaminkonsentrasjon. Når kokainen går ut av kroppen, vil brukeren gå inn i en tilstand av depresjon og demotivering. Dopaminnivået vil nå være unaturlig lavt, legger Ravna til.

 

Anonymkode: cbc38...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt ærlig; jeg har ikke peiling. Å forelske seg er ikke noe man gjør.. det er noe man blir. Å forelske seg er ikke en aktiv handling, det er noe som skjer med en. På en eller annen måte så ser/opplever man en kvinne, og så skjer disse tingene.

Og det er en helvetes berg og dalbane av ekstase, frykt, intens glede, sorg, spenning og angst og mer til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke i stand til å forelske seg. 

Anonymkode: 440bc...0b3

:balltre:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, for min del må hun være en blanding av introvert og sprudlende, jeg må kjenne litt entusiasme fra henne, ser det lettest fra øynene, blikk og smil. Om vi har sex først eller ei betyr lite, ett langvarig forhold fra ONS og to langvarige uten sex først. Har droppet dater hvor vi har hatt sex og droppet dater hvor vi ikke har hatt sex.

Hun må gjerne ha litt flamme i seg, si imot meg, kalle meg en tosk om jeg er en tosk men også være kjærlig og feminin, vise omsorg og ta vare på andre rundt seg. 

Anonymkode: ab727...08c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke i stand til å forelske seg. 

Anonymkode: 440bc...0b3

Word. Når jeg ser hvordan menn bytter damer oftere enn de bytter sokker så er det bevis nok på at menn ikke har følelser som stikker særlig dypt. Jeg kjenner ingen som går fra kjæresten en dag og får seg ny dagen etter.. men utallige menn gjør dette. Det er ikke normal oppførsel, mer som psykopatisk. Hvis menn er i forhold så tror jeg det er fordi de liker å bli tatt vare på, men dessverre er sjansen for utroskap alltid der, siden de fleste menn ikke kan kontrollere tissen sin. Dette er FAKTA, og ikke synsing. 

Jeg trøster stadig vekk ødelagte damer pga menn som bytter damer konstant. 

Anonymkode: 8f109...47c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har tatt litt stor slurk av bitterhetsflaska i dag 

Anonymkode: ed72c...9e9

Hva er galt i å være bitter?

Anonymkode: 8f109...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Word. Når jeg ser hvordan menn bytter damer oftere enn de bytter sokker så er det bevis nok på at menn ikke har følelser som stikker særlig dypt. Jeg kjenner ingen som går fra kjæresten en dag og får seg ny dagen etter.. men utallige menn gjør dette. Det er ikke normal oppførsel, mer som psykopatisk. Hvis menn er i forhold så tror jeg det er fordi de liker å bli tatt vare på, men dessverre er sjansen for utroskap alltid der, siden de fleste menn ikke kan kontrollere tissen sin. Dette er FAKTA, og ikke synsing. 

Jeg trøster stadig vekk ødelagte damer pga menn som bytter damer konstant. 

Anonymkode: 8f109...47c

Aha. Det er hos deg og venninnegjengen dårlige menn ender opp. Har lurt litt på det siden jeg sjelden ser noe til dem. 

Anonymkode: 6a4b9...908

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Det er hos deg og venninnegjengen dårlige menn ender opp. Har lurt litt på det siden jeg sjelden ser noe til dem. 

Anonymkode: 6a4b9...908

Du, jeg holder meg unna menn jeg ;) Men mine venninner (og kolleger) kommer stadig vekk og betror seg til meg når de har kjærlighetssorg. Og det er i utgangspunktet ikke menn man ville trodd var assholes, det er helt vanlige menn ofte. Så, hvordan forklarer du det, hm? 

Anonymkode: 8f109...47c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg holder meg unna menn jeg ;) Men mine venninner (og kolleger) kommer stadig vekk og betror seg til meg når de har kjærlighetssorg. Og det er i utgangspunktet ikke menn man ville trodd var assholes, det er helt vanlige menn ofte. Så, hvordan forklarer du det, hm? 

Anonymkode: 8f109...47c

Det høres lurt ut frem til du blir litt mer positivt innstilt til menn. 

Det finnes selvfølgelig idioter der ute av begge kjønn. Men flesteparten er ikke idioter, et fåtall er det. Jeg trenger bare å se rundt meg for å forklare det. Faren min, brødrene mine, kjæresten til søster,  kompiser, kjærestene til venninner og selvfølgelig kjæresten min. Til og med eksen min. Vi var en skikkelig dårlig match, men han er ikke noe dårlig menneske.

Men for all del, det kan jo godt hende jeg bare har en helt ekstremt sinnsykt megaflaks med de jeg omgås. 

Anonymkode: 6a4b9...908

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke i stand til å forelske seg. 

Anonymkode: 440bc...0b3

Du trenger kuk! Ser det på bitterheten. Sex hjelper for en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lurt ut frem til du blir litt mer positivt innstilt til menn. 

Det finnes selvfølgelig idioter der ute av begge kjønn. Men flesteparten er ikke idioter, et fåtall er det. Jeg trenger bare å se rundt meg for å forklare det. Faren min, brødrene mine, kjæresten til søster,  kompiser, kjærestene til venninner og selvfølgelig kjæresten min. Til og med eksen min. Vi var en skikkelig dårlig match, men han er ikke noe dårlig menneske.

Men for all del, det kan jo godt hende jeg bare har en helt ekstremt sinnsykt megaflaks med de jeg omgås. 

Anonymkode: 6a4b9...908

Jeg har alltid holdt meg unna menn, så vet ikke om noe annet. Men faren min har vært utro, broren min bytter damer konstant, mange menn jeg jobber med er utro, og i det siste har jeg blitt en slags kvinnelig versjon av Dr. Phil for mine venninner som har blitt behandla dårlig av menn. Burde begynne å ta betalt.. 

Mener fortsatt at menns følelser ikke stikker så dypt. Det kan de umulig gjøre, når man kan stikke av fra sin nyfødte datter og sin samboer (som nylig skjedde med en venninne). Skjønner ikke at dere damer tør å involvere dere med menn. 

Anonymkode: 8f109...47c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Du trenger kuk! Ser det på bitterheten. Sex hjelper for en liten stund. 

Det ordet er såå stygt og uglmorøst. Si heller tiss. 

Anonymkode: 8f109...47c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Det ordet er såå stygt og uglmorøst. Si heller tiss. 

Anonymkode: 8f109...47c

Du trenger tiss? :klo:

Anonymkode: d05cc...88c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ordet er såå stygt og uglmorøst. Si heller tiss. 

Anonymkode: 8f109...47c

Du trenger tiss, skal jeg komme å tisse på deg? 

Nei kuk er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...