Gå til innhold

Samler pris på julegaver til ditt barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger legger du i julegaver til hvert at dine barn?

Gjerne oppgi alder på barnet eller undommen! 

Du som har voksne barn, hvor mye penger legger du i julegave til de?

:lillesky2:

Anonymkode: b2270...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt fra 500-1000, alle aldre, både åtteåringen og fjortenåringen. Noen år får de mer, andre år får de mindre, det kommer an på hva de trenger, og hva de ønsker seg. 

Jeg er vel et voksent barn, og jeg får gaver for 2-3 000 fra mine foreldre, som regel... De sier det er bedre jeg får pengene nå når jeg trenger dem, enn når jeg er middelaldrende og de dør. 

Anonymkode: cbcd4...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på om det er noe de trenger, da kan jeg legge mye mer i gaven enn om det er noe de ikke trenger.

For eksempel vinterjakke, slalomutstyr, annet sportsutstyr, elektronikk (telefon, pc som de trenger til skole) osv, hvis dette er gave, så kan det koste mange tusen, men hvis de får for eksempel et spill, eller et smykke, eller et klesplagg som ikke er "nødvendig" men som de ønsker seg, så legger jeg ikke like mye penger i det.

Noen ganger spleiser vi også, for eksempel når datteren min fikk pc, så hadde bestemor og onkel også gitt oss penger til denne, slik at det var gave fra flere.

Og når hun hun fikk telefon, så var det avtalt og hun ga av sine opptjente penger til denne, slik at vi spleiset med henne for at hun fikk den telefonen hun helst ville ha.

Anonymkode: b69f2...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tusen, tenker jeg det blir i år. Eller kanskje 1000 bare. Han er 17.

Han har fått julegave til 5000-6000 før, da han trengte ny laptop f.eks. Men de siste årene har det vært rundt et par tusen fra meg, og kanskje noe lignende fra faren hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-1000. Det kommer ann på hva de trenger, minsten får nok ny utedress eller no.  Eldste får også no klær. Leker får de jo nok av fra andre men har kjøpt noen småleker, superbillig, fra 50 til 72% avslag hos lekekassen.no. Er verdt å ta turen innom.

1 og 4 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på. Fra 1000-2000 tror jeg. De to yngste går på barneskolen, eldste er på ungdomsskolen. Jeg syns ikke det er så viktig at alle får for en helt lik sum, kommer an på hva de trenger/ønsker seg.  

I år skal vi og besteforeldrene spleise på et digitalt piano til et av barna. Det blir jo da dyrere enn det vi vanligvis bruker, ca. 2500-3000 kroner på hver. Men det er snakk om et engangstilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er godt voksne med god økonomi, så våre studenter får kr 2500,- til jul :)

 

Anonymkode: 86b32...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på 4 og en som kommer om noen få uker. 

Den nyfødte forstår jo ingenting, men skal få gave (mest fordi det er gøy for storesøster) og vi kan jo pakke inn noe han uansett trenger :)

Datteren vår på fire får noe hun har ønsket seg en god stund. Her er det jo litt å velge mellom :) Om vi kjøper en ting til 300,- eller 1000,- vet jeg ikke. Men vi setter 1000,- som maks hvertfall.

Anonymkode: 2f3dc...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær osv tenker jeg ikke på som gave, det får foreldrene stå for utenom jul og bursdag. Ungen min får ting han har lyst på som blir handlet på salg på feks jollyroom. Nå er han så liten at han ikke har noen preferanser for spesielle klesmerker, men hvis det kommer en jul/bursdag han ønsker seg merkeklær så får det være gaven, da det mest sannsynlig er dyrere klær enn vi hadde kjøpt utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et barn på syv år, og summen på julegaven varierer hvert år. Det kommer an på hva hun trenger og ønsker seg. Det er ikke viktig med prisen egentlig, hun får jo mye gjennom året også og i jula har vi jo mange andre å kjøpe til.

Men i år blir det nok den dyreste julegaven så langt til henne, da vi tenkte å kjøpe nytt nettbrett.

Anonymkode: 8ef17...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men jeg vet hva mine foreldre gir til meg og mine søsken. De gir oss gaver til ca. 1500-2500 kr pr husstand. Begge mine søsken er over 30 og gift, så da fordeles beløpet mellom dem og ektefellen. Jeg som er 22 og student får hele beløpet selv. For min del bryr jeg meg ikke om beløpet og ønsker meg ikke noe spesielt til jul lenger. Jeg syns det er mye koseligere å gi bort og hele greia med å pakke opp gaver sammen

Anonymkode: caf02...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6000 bruker vi dette året på julegavene til seksåringen.

Anonymkode: 88029...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 4 og 8, blir nok rundt 1500,- i år, dette fordi eldste har ønske om noe i den prisklassen og så har jeg funnet noe som passet minstemann perfekt i samme prisklasse. Men håper kanskje å få kjøpt det på salg da... 😊

Anonymkode: aa46e...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vår bare 3 denne julen, så han har ikke begynt å mase om hva han ønsker det enda.. :) 

Personlig synes jeg det er litt trist at noen unger vasser i gaver på julaften, de mister fort begrepet om å glede seg over og sette pris på hva de får. Skulle ønske besteforeldrene til vår gutt kunne begrense seg litt og heller kjøpe 1-2 gaver i stedet for en haug gaver. Vi kommer nok til å kjøpe en enkelt gave og bruker da kanskje en 5-600 kr. Han får så mye ellers at jeg synes det holder. Kommer til å ønske oss litt praktiske ting som klær til han, så ikke det bare blir plastikkræl og småleker 

Anonymkode: 140c1...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år får eldste bærbar pc og minsten har ønsket meg ratt og pedaler til playstation. Så i år blir det vel 3-4000kr på hver. Har tidligere brukt å kjøpt for 500-1000kr, men i og med at det er behov for pc, så blir det gaven i år.

vi har også gitt turer i gave, men da helst til bursdag. Helgetur på hotell med aktiviteter som shopping, gocart, lasergames, bading etc. Det er også stor stas, men koster en del! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis mellom 500-1000 på hver. Kommer litt an på hva de trenger det året, men holder et nøkternt nivå på gavene.

Anonymkode: 8e3aa...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Prøver å ikke gå så mye over 1000, men er det noe helt spesielt han trenger så gjør jeg det. Ett år ble det gave for 200 kr, var bare en ting han ønsket seg og det fant jeg på tilbud. :) 

Anonymkode: ceece...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...