Gå til innhold

Hvordan opplever du å eldes som kvinne?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk barn, har bekymringer vært et vedvarende problem og har fulgt meg helt frem til nå, og bekymringen har forgrenet seg til andre typer bekymringer, søvn og mental helse har merket seg av dette. Hadde jeg levd et mer bekymringsløst liv, ville jeg både føle meg yngre og se yngre ut, for meg handler det om å være trygg i meg selv, med mindre engstelser noe jeg jobber daglig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10/12/2017 den 8.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen problemer med å eldes, det er en naturlig del av livet. Jeg føler ikke på noe sterkt kroppspress eller utseendefiksering, jeg har aldri levd meg inn i det der.

Jeg har fått litt kråketær på utsiden av øynene, og ser at ansiktet eldes på jevnaldrende så bare antar det gjelder meg også! Jeg er 42 men holder meg igrunn godt, ser nok ut 10 år yngre. Det jeg liker minst er at mye av håret er blitt grått så etterveksten synes innmari mye bedre enn før så føler jeg må farge mye hyppigere. Har farget i 20 år så begynte ikke med det pga grå hår.

Helt uaktuelt å bruke botox og fillers.

Før hadde jeg veldig faste fine pupper men etter barn er det historie. Blir nok ikke puppefyll heller. Jeg har etter min smak for mye fett på magen nå men tenker det er mer relatert til livsstil enn alder.

Jeg har ingen ambisjoner om å se ut som ungjente hele livet. Men jeg ønsker å se velstelt og fresh ut.

Anonymkode: 852a3...980

Samme her!

Jeg er 50 nå, men har ikke fått mange rynker. Ingen kråketær på utsiden av øynene, og ingen sinnarynke heller. Jeg har fått et par rynker i overleppa, som jeg ser om morgenen. De er der fordi jeg sover på sida om natta, tydeligvis. 

Jeg vil også se velstelt og fresh ut for min alder, og har ikke noe ønske om å se ut som jeg var yngre.  Så botox og fillers utgår her også!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg likt det, er 37. Har litt linjer rundt øynene når jeg smiler, men synes det bare er fint og passende til alderen. Er også litt slankere og mer markert i ansiktet enn før, men også det synes jeg passer bedre til alderen. 

Kroppen krever litt mer, før var en joggetur nå og da mer enn nok, mens jeg nå trener styrke 2-3 ganger i uka for at alt skal være stramt og flatt. 

Har også valgt å bleke tennene, og farger og fyller bryn. Men det hadde jeg nok gjort uavhengig av alderen. 

Det er fullt mulig at jeg tyr til litt botox eller fillers, og ikke minst hårfarge, om jeg føler behovet om noen år. Jeg er opptatt av eget utseende, så gjør meg ingenting å ta noen enkle grep. 

Anonymkode: f50c8...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/17/2017 den 11.34, Mass skrev:

Men kan du ha mistet den "livlige gløden"? Det er jo hemmeligheten bak ethvert utseende og det som er det vakreste med mennesker - gløden. Det er jo veldig lett å miste den i perioder med mye stress, påkjenninger, nedstemthet, osv. Men så går det forbi og så kommer det perioder hvor man gløder igjen. 

Ellers, når jeg var 28 og 29 så kjente jeg veldig på forandringen i ansiktet mitt når jeg så meg selv i speilet og på bilder, og sminket meg. I settinger hvor jeg var bevisst på ansiktsstrukturen min med andre ord. Det var i denne tiden hvor underfettet holdt på å forsvinne og trekkene mine ble veldig markerte. Det var en tilvenning for nærmest å bli kjent med utseendet på nytt. 

Men når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden og husker hva jeg tenkte da, så lurer jeg alltid på hvorfor jeg ikke satte mer pris på den tiden. Altså, bare det når jeg ser tilbake på bilder og om det så bare er 1 år tilbake - så tenker jeg alltid det samme. Og så husker jeg så godt hva jeg tenkte om meg selv på de forskjellige tidspunktene.

Så kom jeg egentlig bare til konklusjonen om at jeg kanskje bare burde ta godt vare på tiden jeg er i NÅ, for jeg kommer til å se tilbake om noen år og "ikke skjønne hvorfor jeg tenkte som jeg gjorde om utseendet mitt den gang". Og slik vil det alltid bli fremover. Når jeg blir 40 og får mine tanker om utseendet, så vil jeg nok like det når jeg blir 50 og ser tilbake på 40 årene f.eks. 

Da ville det blitt så utrolig kjipt å fylle i med fillere og botox, og gå rundt oversminket - og så se tilbake på det og tenke "hvorfor". Det vil jo kanskje se verre ut om 10 år med giften spredt i ansiktet f.eks. For ikke å snakke om hvor mye man modnes inni seg på den tiden og får helt 'andre øyne' å se med.

Skjønner ikke at 20 åringer tør å gjøre så mye med utseendet nå egentlig. De skal jo bære det i over 70 år fremover sånn cirkus. Jeg har blitt så bevisst på dette og helsen generelt. 

Jeg var på mitt absolutte høydepunkt utseendemessig da jeg var 40. Mye bedre enn før, og absolutt mye bedre enn etterpå.

Da var jeg veltrent og pen. Og veldig mye mer både trent og vakker enn jeg var i 20-årene.

Nå er jeg 50, og også fornøyd med utseendet mitt. Men når jeg ser tilbake, så var det da jeg var 40 at jeg nådde høydepunket utseendemessig. Og jeg var bra å se til i 20-årene også, men det var fra 30-40 at jeg hadde et veldig godt utseende. Med en godt trent kropp, og et ansikt som ikke hadde sett botox. Det har jeg ikke heller senere brukt, og det skal jeg aldri bruke.

 

 

Anonymkode: fb873...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å eldes. Liker den innvendige følelsen man får med årene. Rynker og grått hår er det lite av nå som 43.  Men er lite rynker i familien, så er nok mange år før de setter inn desverre. Synes eldre mennnesker er vakrest og gleder meg til å bli eldre selv.

Nå har jeg aldri vært opptatt av noens utseende. Ei heller mitt eget.  

 

Anonymkode: 913ba...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så langt har jeg likt det, er 37. Har litt linjer rundt øynene når jeg smiler, men synes det bare er fint og passende til alderen. Er også litt slankere og mer markert i ansiktet enn før, men også det synes jeg passer bedre til alderen. 

Kroppen krever litt mer, før var en joggetur nå og da mer enn nok, mens jeg nå trener styrke 2-3 ganger i uka for at alt skal være stramt og flatt. 

Har også valgt å bleke tennene, og farger og fyller bryn. Men det hadde jeg nok gjort uavhengig av alderen. 

Det er fullt mulig at jeg tyr til litt botox eller fillers, og ikke minst hårfarge, om jeg føler behovet om noen år. Jeg er opptatt av eget utseende, så gjør meg ingenting å ta noen enkle grep. 

Anonymkode: f50c8...5fa

Har ikke alle det? :) Selv tenåringer.

Anonymkode: 793d2...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...