Gå til innhold

Hvordan opplever du å eldes som kvinne?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever du det å eldes som kvinne i vårt kroppfikserte samfunn? Hvorfor er det så mange kvinner som har problemer med det å bli eldre? Hvorfor kan vi ikke synes at rynker er fint? Personlig synes jeg ikke alle blir bedre med botox.

Hvorfor er det så mye fokus på utseende på kvinner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går helt fint for meg å eldes. Har aldri kunnet leve på utseende uansett. 

Tror man bare må lære seg å ikke prøve å konkurrere mot absolutt alle i alt. 

Anonymkode: 97e0c...a73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox og leppefyll er fælt. Det er noe grotesk med det å forandre på ansiktet sitt. 

Jeg ser at nå som jeg er eldre, er jeg mer mentalt sliten. Men sånn er det vel å ha små unger..Jeg har fått litt dypere furer underøynene, og fine linjer i fjeset. er 35.

Anonymkode: 921f1...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det som er mest plagsomt er at samfunnet forventer at jeg skal plages av at utseende mitt endres med årene og at en fremmer det som et ideal å være evig "ungdommelig" som blir litt desperat og rimelig bortkastet "kamp" i mine øyne. Man eldes jo uansett og jeg bryr meg mindre og mindre om utseende på både meg og andre som del av det å bli eldre. Det eneste som reellt plager meg er at  raskere fysisk og mentalt  sliten en da jeg var yngre. 

Anonymkode: 75fee...7cf

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det. Føler at hvert år er en seier. 

Anonymkode: 43c51...dad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 40 år her. Bor ikke i en storby, det kan være det hjelper på kroppspresset. Har absolutt ingen planer om botox eller andre fyll eller kosmetiske operasjoner. Synes det er greit å bli eldre. Bare kroppen som forandrer seg litt, men det er ikke viktig. Med alderen kommer gjerne andre prioriteringer. Utseende er langt fra alt. Det er andre ting som er langt viktigere. Det er dog ikke sagt at jeg tilbringer kveldene med sjokoladen og chipsen. Man må holde seg noe i form, men det bør være en del av livsstilen. En livsstil som inkluderer hele familien.

Anonymkode: f8116...bb5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å bli eldre, synes rynker er stygt. Jeg er 35 nå og har noen fine linjer undet øynenen, får sånne kråketær når jeg smiler rundt øya. Ellers helt glatt i ansiktet enn så lenge. Har planer om å ta botox for smilerynkene rundt øya snart, synes kanskje leppene er litt mindre enn før så skal fylle litt der også. Det er fra slutten av 30-årene forfallet virkelig begynner. Veier noen kilo mere enn før jeg fikk barn ( veide 48kg før) og merket at kroppen ikke er like spenstig som før. Liker virkelig ikke å eldes.

Anonymkode: 90890...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe gøy. Er 25, og har i løpet av de siste årene fått sinterynken i og med jeg myser svært mye. Følte jeg så gammel og sliten ut i løpet av dagen, hvilket jeg gikk og tenkte svært mye på. Tok derfor botox for noen måneder siden, og for en forandring! Rynken er helt borte, og jeg ser så opplagt og fresh ut :) Kommer til å fortsette, samtidig som jeg synes det er viktig å opprettholde mimikken i ansiktet 

Anonymkode: 04c4e...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Jeg syns alle andre blir eldre, mens jeg er fortsatt den samme.

 

 

:P

 

Neida, men joda... jeg har det helt fint med å bli eldre. Har lite rynker og linjer i ansiktet, merker ikke noe forskjell kroppslig heller. Så foreløpig er alt bra. Er i 40-åra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 44 men ser jeg er svært heldig ift til jevnaldrende kvinner når det gjelder rynker og sliten hud, og vet jeg ser en del yngre ut. Men så er jeg flink med hudpleie og har gode gener.  Ikke fullt så fornøyd med kroppen, syns ikke det er moro at.feks cellulittene har krøpet frem på FRAMSIDEN av lårene også.  Det var faen,eg ille nok å ha dem på baksiden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe gøy. Er 25, og har i løpet av de siste årene fått sinterynken i og med jeg myser svært mye. Følte jeg så gammel og sliten ut i løpet av dagen, hvilket jeg gikk og tenkte svært mye på. Tok derfor botox for noen måneder siden, og for en forandring! Rynken er helt borte, og jeg ser så opplagt og fresh ut :) Kommer til å fortsette, samtidig som jeg synes det er viktig å opprettholde mimikken i ansiktet 

Anonymkode: 04c4e...574

Gleder meg til å ta botox nå😊 Men jeg trenger rundt øya. Har du en tørr hudtype siden du fikk rynke der såpass tidlig? Jeg har selv litt fet hud samt at jeh alltid bar brukt høy SPF som jeg teor selv er grunnen til at jeg er linjeføring bortsett fra øyepartiet:)

Anonymkode: 90890...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare pene damer som misliker å eldes.

Endret av MajorasMaske
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er verre for de som alltid har vært pene og deilige å se at de "mister skjønnheten". Når du er som meg som ikke har hatt utseende med deg fra tidligere så er det liksom ikke så like stor setback.

Jeg har fått noen bekymringsrynker i panna men that 's it.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til å ta botox nå😊 Men jeg trenger rundt øya. Har du en tørr hudtype siden du fikk rynke der såpass tidlig? Jeg har selv litt fet hud samt at jeh alltid bar brukt høy SPF som jeg teor selv er grunnen til at jeg er linjeføring bortsett fra øyepartiet:)

Anonymkode: 90890...e5e

Ganske normal hud til delvis tørr 😊 Men jeg har ikke hatt noe særlig rynke der om morgenen, den har liksom satt seg i løpet av dagen. Nå som jeg ikke kan myse lenger har den glattet seg helt ut. Synes også øynene har fått et løft, slik at jeg ser veldig opplagt ut 😊 Hun som behandlet meg fortalte at jeg kom til å føle voldsomt velvære, og det hadde hun helt rett i. Føler meg veldig avslappet 👌🏻☺️

Anonymkode: 04c4e...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit, i grunnen. Kroppen er sterkere enn den noen sinne har vært og jeg er i ferd med å nå en grei målvekt. Foreløpig lite rynker, og mange blir overrasket når de hører at jeg er i midten av 40-årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vakkert med naturlig aldring. Jeg legger aldri merke til om andre har mye rynker utover det. Likevel kan det hende jeg frister meg til å gjøre noe med trynet mitt hvis jeg ender opp med å se veldig sliten ut hele tiden. Det er det eneste, kan aldri tenke meg å fjerne naturlige, fine linjer. Det er jo det som gjør at jeg ser glad og lykkelig ut, uten dem blir man uttrykksløs. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...