Gå til innhold

Hvordan opplever du å eldes som kvinne?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Er 26. Har ikke forandret meg siden jeg var 23 ihvertfal. Har alltid hatt litt rynker under øynene. Men jeg kan se i enkelte lyssettinger at jeg kanskje er i ferd med å få søkk under øynene. Jeg er veldig tynn i tillegg, så kan være at hvis jeg legger på meg  så fylles det ut. Er redd for å få sure kinn. Mamma har dem ikke, men det har tanta mi. Tante har slitt med jojo slanking da så det kan jo være grunnen. Begynner å tenke på fillers i leppene, da jeg synes munnen min ser sur ut. 

Jeg kommer nok til å ta kirurgi hvis jeg får disse kinnene. 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått hengekjaker. Det er bare å ta et blikk på moderen for å se hva det blir til om noen år... ikke bra. Rynker har jeg lite av og ser mye yngre ut enn mine 50 år - har jeg fått høre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tviler på at du "mistet utseendet" etter at du fylte 24. Er det mulig at folk har sluttet å kommentere utseendet dit fordi de heller har begynt å fokusere på andre ting enn utseendet? Familie, jobb osv.?

Anonymkode: 25bf4...af8

Kanskje. Misforstå meg rett, det er ikke sånn at jeg forventer at Gud og hvermann skal gi meg komplimenter altså :P men det bare gikk fra alt til ingenting, er nok over 2 år siden jeg hørte noe positivt. Så har bare tolket det som at jeg har forfalt og gått videre. 

Anonymkode: 8fc0f...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Har fått hengekjaker. Det er bare å ta et blikk på moderen for å se hva det blir til om noen år... ikke bra. Rynker har jeg lite av og ser mye yngre ut enn mine 50 år - har jeg fått høre ;-)

Hvorfor tar du ikke inngrep? 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du ikke inngrep? 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Hvorfor i alle dager skal hun det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mystix skrev:

Hvorfor i alle dager skal hun det?

Fordi hengekjaker ikke er særlig pent. 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hengekjaker ikke er særlig pent. 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Det er jo bare ditt syn, og du kan ikke pushe unødvendige inngrep på folk bare fordi DU ikke syns det er særlig pent!  Jeg går ikke rundt å sier at folk med f.eks stor neser skal foreta inngrep .  Hengekjaker får vi alle mann.  Det er bare snakk om år. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tar du ikke inngrep? 

Anonymkode: 2fdf7...a1e

Ikke interessert. Lever godt med det - uansett hva du må synes om det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2017 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Jeg er 28, så er ingen eldre kvinne akkurat, men syns dette med aldring er sårt. Var "den pene" før, og dette avtok etter fylte 24. Nå som 28 er det så lenge siden jeg har fått høre at jeg er pen at jeg ikke kan huske det en gang. Før fikk jeg høre det nesten daglig. Nå ser jeg hvorfor det er skadelig å legge mye verdi i utseende, for når de gode ordene forsvinner føler man på en sårhet. Kan ikke se selv at jeg har eldes så mye, annet enn litt tynnere i huden i ansiktet. 

Gleder meg virkelig ikke til jeg bikker 40, men håper jeg blir som min vakre mor som tar aldringen med et smil. Syns oppriktig at hun er helt nydelig uavhengig av alder. 

Anonymkode: 8fc0f...3b1

Men kan du ha mistet den "livlige gløden"? Det er jo hemmeligheten bak ethvert utseende og det som er det vakreste med mennesker - gløden. Det er jo veldig lett å miste den i perioder med mye stress, påkjenninger, nedstemthet, osv. Men så går det forbi og så kommer det perioder hvor man gløder igjen. 

Ellers, når jeg var 28 og 29 så kjente jeg veldig på forandringen i ansiktet mitt når jeg så meg selv i speilet og på bilder, og sminket meg. I settinger hvor jeg var bevisst på ansiktsstrukturen min med andre ord. Det var i denne tiden hvor underfettet holdt på å forsvinne og trekkene mine ble veldig markerte. Det var en tilvenning for nærmest å bli kjent med utseendet på nytt. 

Men når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden og husker hva jeg tenkte da, så lurer jeg alltid på hvorfor jeg ikke satte mer pris på den tiden. Altså, bare det når jeg ser tilbake på bilder og om det så bare er 1 år tilbake - så tenker jeg alltid det samme. Og så husker jeg så godt hva jeg tenkte om meg selv på de forskjellige tidspunktene.

Så kom jeg egentlig bare til konklusjonen om at jeg kanskje bare burde ta godt vare på tiden jeg er i NÅ, for jeg kommer til å se tilbake om noen år og "ikke skjønne hvorfor jeg tenkte som jeg gjorde om utseendet mitt den gang". Og slik vil det alltid bli fremover. Når jeg blir 40 og får mine tanker om utseendet, så vil jeg nok like det når jeg blir 50 og ser tilbake på 40 årene f.eks. 

Da ville det blitt så utrolig kjipt å fylle i med fillere og botox, og gå rundt oversminket - og så se tilbake på det og tenke "hvorfor". Det vil jo kanskje se verre ut om 10 år med giften spredt i ansiktet f.eks. For ikke å snakke om hvor mye man modnes inni seg på den tiden og får helt 'andre øyne' å se med.

Skjønner ikke at 20 åringer tør å gjøre så mye med utseendet nå egentlig. De skal jo bære det i over 70 år fremover sånn cirkus. Jeg har blitt så bevisst på dette og helsen generelt. 

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mass said:

Men kan du ha mistet den "livlige gløden"? Det er jo hemmeligheten bak ethvert utseende og det som er det vakreste med mennesker - gløden. Det er jo veldig lett å miste den i perioder med mye stress, påkjenninger, nedstemthet, osv. Men så går det forbi og så kommer det perioder hvor man gløder igjen. 

Ellers, når jeg var 28 og 29 så kjente jeg veldig på forandringen i ansiktet mitt når jeg så meg selv i speilet og på bilder, og sminket meg. I settinger hvor jeg var bevisst på ansiktsstrukturen min med andre ord. Det var i denne tiden hvor underfettet holdt på å forsvinne og trekkene mine ble veldig markerte. Det var en tilvenning for nærmest å bli kjent med utseendet på nytt. 

Men når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden og husker hva jeg tenkte da, så lurer jeg alltid på hvorfor jeg ikke satte mer pris på den tiden. Altså, bare det når jeg ser tilbake på bilder og om det så bare er 1 år tilbake - så tenker jeg alltid det samme. Og så husker jeg så godt hva jeg tenkte om meg selv på de forskjellige tidspunktene.

Så kom jeg egentlig bare til konklusjonen om at jeg kanskje bare burde ta godt vare på tiden jeg er i NÅ, for jeg kommer til å se tilbake om noen år og "ikke skjønne hvorfor jeg tenkte som jeg gjorde om utseendet mitt den gang". Og slik vil det alltid bli fremover. Når jeg blir 40 og får mine tanker om utseendet, så vil jeg nok like det når jeg blir 50 og ser tilbake på 40 årene f.eks. 

Da ville det blitt så utrolig kjipt å fylle i med fillere og botox, og gå rundt oversminket - og så se tilbake på det og tenke "hvorfor". Det vil jo kanskje se verre ut om 10 år med giften spredt i ansiktet f.eks. For ikke å snakke om hvor mye man modnes inni seg på den tiden og får helt 'andre øyne' å se med.

Skjønner ikke at 20 åringer tør å gjøre så mye med utseendet nå egentlig. De skal jo bære det i over 70 år fremover sånn cirkus. Jeg har blitt så bevisst på dette og helsen generelt. 

Takk for svaret ditt :klem: skal ta med meg det å sette mer pris på nuet, for man blir jo aldri så ung som det man er nå! jeg er dessuten ganske lik, og tenker etter bare ett år "nei søren, hvorfor nøt jeg ikke å bli 27, var jo så ung" :ler:  tror etter mye ettertanke at jeg egentlig aldri har hatt særlig utseende med meg, men at tidligere komplimenter enten var av medlidenhet eller et håp om at jeg var løs på tråden. Og sånn sett er det lettere å bli eldre og, for da har jeg ikke noe å miste sånn rent fysisk. 

Anonymkode: 8fc0f...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt ok å eldes, har alltid sett ut som en ungjente og liker egentlig at jeg har begynt å se ut som den alderen jeg er (34). Det jeg er livredd for, er å se ELDRE ut enn det jeg er. At folk tenker «Oj, hun har blitt gammel» liksom....

om noen har tips til foryngende hudpleie (ikke botox) så tas det gladelig i mot! Har aldri trengt hudpleie før nå så aner ikke hva som må til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Selfie said:

Jeg syns det er helt ok å eldes, har alltid sett ut som en ungjente og liker egentlig at jeg har begynt å se ut som den alderen jeg er (34). Det jeg er livredd for, er å se ELDRE ut enn det jeg er. At folk tenker «Oj, hun har blitt gammel» liksom....

om noen har tips til foryngende hudpleie (ikke botox) så tas det gladelig i mot! Har aldri trengt hudpleie før nå så aner ikke hva som må til....

  • Solkrem
  • Tretinoin (eventuelt retinol om du ikke kan få resept på kremer med tretinoin, men retinol er langt svakere)
  • Vitamin C
  • Fuktighet, fuktighet, fuktighet

Anonymkode: 0c539...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Selfie skrev:

Jeg syns det er helt ok å eldes, har alltid sett ut som en ungjente og liker egentlig at jeg har begynt å se ut som den alderen jeg er (34). Det jeg er livredd for, er å se ELDRE ut enn det jeg er. At folk tenker «Oj, hun har blitt gammel» liksom....

om noen har tips til foryngende hudpleie (ikke botox) så tas det gladelig i mot! Har aldri trengt hudpleie før nå så aner ikke hva som må til....

Jeg syns denne her faktisk har gjort huden min bedre og mer ungdommelig.  Den eneste masken som jeg har sett har hatt noe effekt på huden min.  Koster ikke skjorta heller.  Er på min andre flaske nå, er drøy for den kan ikke brukes for ofte.  Bare pass på å ikke være i sola noen dager etter og BRUK SPF. 

Åj, så nå at den har godt opp ca 100 kr i pris....

https://eleven.no/skinplan-fruit-acid-peeling-aha-20

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk jeg holder meg ganske godt! :rolleyes: Har rundet 40 men hverken kroppen eller ansiktet sier det. I hvert fall ikke slik jeg hadde trodd eller fryktet. Smilerynkene bryr meg ikke om og jeg er ferdig med å være usikker og bekymre meg om hva andre mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bli eldre! Er over 40, kommer aldri til å ta botox e.l. Jeg synes det er rart at noen slutter å bry seg om utseendet sitt bare de er over 30! Det er jo når man blir eldre man TRENGER å sminke seg litt og kle seg pent! Jeg VIL være forfengelig! Jeg trener mye og er opptatt av kroppen min, både helsemessig og utseendemessig. Men aller mest fordi en sprek kropp er ren livsglede! Den dagen kommer nok da jeg ikke har kropp til å gjøre ditt og datt, men det er opp til meg om det kommer når jeg er 50 eller 80! Så langt det er i min makt, så skal jeg kunne sprette over gjerder og løpe opp bakker, ikke sette meg ned å bli gammel! DET er jeg opptatt av! Rynker derimot, de henger jeg meg ikke opp i, den kampen gidder jeg ikke å ta! Det er en kamp jeg taper, så hvorfor bruke krefter på det? Hvem bestemte at rynker er stygt?? Det er sjarmen som teller, ikke antall linjer!

Jeg vil eldes med stil og verdighet, ikke med å ha trynet fullt av ting som avslører komplekser! Jeg skal aldri ha komplekser for at jeg har levd heller! Det er helt naturlig! Jeg vil uansett ikke se ut som jeg er tjue, jeg vil se ut som en bra utgave av meg selv i den alderen jeg har!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg har et veldig avslappet forhold til det i forhold til majoriteten av norske kvinner. Og jeg orker ikke å leve i den rollen som media fremstiller. Jeg vil være meg selv, og meg selv trives bedre med meg selv jo eldre jeg blir. 

Anonymkode: d6142...104

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mattie16

Jeg liker å bli eldre, er mer fornøyd med meg selv nå enn da jeg var yngre, både kroppslig og mentalt. Synes jeg faktisk er like pen som før🙂 Livet blir bedre og bedre😁 Er i 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bra å bli eldre. Det motsatte er jo å avgå ved døden.

Anonymkode: db353...bcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så gammel enda, men merker at jeg missliker å få færre muligheter til å prøve og feile. Det er liksom ikke like sjarmerende å starte på en ny utdanning i en alder av 30 som det var da man var 20. Liker heller ikke samfunnets forventninger om alt som liksom skal være på plass når man kommer til en vis alder. Utdanning, jobb, barn, mann.. 

Dette med utseendet plager meg jo selvfølge litt, men så lenge jeg ser ut som en bra versjon av den alderen jeg har så skal jeg ikke klage.

Anonymkode: 25bf4...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 12.10.2017 den 14.14, Gjest C.Tramell skrev:

Det skjer ofte ting med synet når folk runder 40, vet du. Mangelen på linjer i ansiktet kan rett og slett skyldes at de ikke har tatt synstest på lange tider :P

Haha, det stemmer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...