Gå til innhold

Tre ganger stryk på oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg strøket tre ganger på oppkjøring! Er det andre det har hendt med? Bør jeg gi opp? Vurderer bytte skole og ta med automat istedet, en ting mindre å tenke på. Huff veldig kjedelig og ikke minst dyrt!

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er grunnen til at du stryker da? Kjørelæreren din lar deg ikke ta oppkjøring med mindre hun/han mener du er klar for det, så ferdighetene burde være i orden. Jeg strøk 1 gang fordi jeg var SYKT nervøs og klarte ikke å konsentrere meg. Er det samme problem med deg? I så fall tror jeg å ta oppkjøring med automat ikke vil gjøre noe med problemet :)

Må legge til at jeg har hatt lappen nå i 3 år, og at 2. Oppkjøringen gikk strålende pga. Jeg tenkte at "Jeg stryker vel uansett så gjør ingenting"! Sa heller ikke til venner eller familie at jeg hadde oppkjøring sånn at ingen forventet noe. Det er hvertfall et tips !

Endret av fitnessjenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk tre ganger! Det var grusomt der og da, men stod på mitt fjerde forsøk. Var flere årsaker til at jeg strøk flere ganger, men hovedgrunnen var nok at jeg mistet veldig selvtilliten etter å ha strøket en gang og fikk en real skrekk for å kjøre opp igjen. Det ble selvsagt ikke bedre etter å ha strøket to ganger. Jeg var nok ikke helt klar for oppkjøringen første gangen, men selv om jeg var mer klar andre og tredje gang så var det prestasjonsangst som ødela, tror jeg. 

Nå har jeg hatt lappen i over fem år, og selv om jeg ikke er spesielt glad i å kjøre, tror jeg at jeg er en helt normalt flink sjåfør. 

Anonymkode: c1fe7...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk tre ganger på teori, og tre ganger på oppkjøring om det er en trøst. Har nå hatt førerkortet i over 2 år. Ikke vært ute for en eneste ulykke. Du må bare prøve på nytt! 

Anonymkode: 01886...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelærer og de jeg har kjørt med privat har sagt jeg er klar. Det har vært ulike situasjoner hver gang som jeg ikke gjør når jeg kjører uten sensor. Blir ekstremt nervøs så tror det ødelegger. Men man mister jo litt selvtilliten og har lyst å gi opp, men føler jeg er komt så langt at jeg ikke kan det heller. . Har kjørt veldig mye, både kjøretimer og privat så burde jo klart det for lenge siden. 

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg strøk brøt jeg vikeplikt i rundkjøring, andre gang var det dårlig bruk av clutch og dårlig bruk av speil, siste gang ustø kurs og ikke godkjent rygging! Så det har aldri vært det samme som har gått igjen noen ganger.

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere andre som strøk tre ganger, var det ikke helt grusomt med oppkjøring nummer fire? Jeg blir mer stresset for hver gang for jeg tenker at nå må jeg faktisk klare det!

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjørelærer og de jeg har kjørt med privat har sagt jeg er klar. Det har vært ulike situasjoner hver gang som jeg ikke gjør når jeg kjører uten sensor. Blir ekstremt nervøs så tror det ødelegger. Men man mister jo litt selvtilliten og har lyst å gi opp, men føler jeg er komt så langt at jeg ikke kan det heller. . Har kjørt veldig mye, både kjøretimer og privat så burde jo klart det for lenge siden. 

Anonymkode: 5832e...6f7

Skal kanskje ikke uttale meg for mye siden jeg "bare" strøk 1 gang... men etter den gangen satt jeg og grein som bare det og sa til folk at jeg aldri kom til å få lappen. Var helt sikker på det. Det jeg gjorde da var å la en annen kjørelærer vurdere meg, (spurte om den strengeste!) Og når han ga meg tips og sa at jeg kjørte bra, fikk jeg god selvtillit. Kanskje noe å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere andre som strøk tre ganger, var det ikke helt grusomt med oppkjøring nummer fire? Jeg blir mer stresset for hver gang for jeg tenker at nå må jeg faktisk klare det!

Anonymkode: 5832e...6f7

Ja, det var forferdelig. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg kom meg gjennom det. Jeg tuller ikke engang, jeg har ikke et eneste minne fra den oppkjøringen. Det er jo noen år siden, men likevel. Det er helt blankt. Husker bare at jeg var ekstremt nervøs på forhånd og at jeg gråt av glede etterpå. 

Anonymkode: c1fe7...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Skal kanskje ikke uttale meg for mye siden jeg "bare" strøk 1 gang... men etter den gangen satt jeg og grein som bare det og sa til folk at jeg aldri kom til å få lappen. Var helt sikker på det. Det jeg gjorde da var å la en annen kjørelærer vurdere meg, (spurte om den strengeste!) Og når han ga meg tips og sa at jeg kjørte bra, fikk jeg god selvtillit. Kanskje noe å prøve?

Takk for tips! Jeg skal prøve det

Anonymkode: 5832e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var forferdelig. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg kom meg gjennom det. Jeg tuller ikke engang, jeg har ikke et eneste minne fra den oppkjøringen. Det er jo noen år siden, men likevel. Det er helt blankt. Husker bare at jeg var ekstremt nervøs på forhånd og at jeg gråt av glede etterpå. 

Anonymkode: c1fe7...013

Huff ja, håper det går neste gang. Skal kjøre mye mer også

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at dersom du ikke består en oppkjøring, er du ikke klar til å være ute i trafikken. Du må rett og slett øve mer. Med det sagt er det nok ikke alle som bør være ute i trafikken heller. Når du har strøket tre ganger på oppkjøring sier det egentlig sitt.

Anonymkode: ff4c2...909

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, tenker litt det samme, men på en annen måte vil jeg så gjerne klare det til slutt. . 

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at dersom du ikke består en oppkjøring, er du ikke klar til å være ute i trafikken. Du må rett og slett øve mer. Med det sagt er det nok ikke alle som bør være ute i trafikken heller. Når du har strøket tre ganger på oppkjøring sier det egentlig sitt.

Anonymkode: ff4c2...909

Jeg er enig. Dessuten vil jeg spørre dere som stryker flere ganger, har angst og nervøsitet etc., hvorfor stresser dere sånn med dette? Vil dere ha førerkort fordi det går prestisje i å få det på 18-årsdagen sin? Er det nødvendighetsbehov for dere alle?

Anonymkode: aef02...34b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at dersom du ikke består en oppkjøring, er du ikke klar til å være ute i trafikken. Du må rett og slett øve mer. Med det sagt er det nok ikke alle som bør være ute i trafikken heller. Når du har strøket tre ganger på oppkjøring sier det egentlig sitt.

Anonymkode: ff4c2...909

Tullprat om du virkelig mener at man ikke kan ende opp som en dyktig og ansvarlig sjåfør fordi man har strøket feks tre ganger. Du er ikke kvalifisert til å vurdere andres ferdigheter eller måter å lære på. Det kan være mange grunner til at man styrker ved oppkjøring. 

Jeg forslår for ts at hun får en ny vurdering hos en annen kjørelærer og forteller at hun har strøket tre ganger. Ts, hva er de faglige begrunnelsene for at du har strøket? Dette vet du jo selvsagt. 

(Har selv strøket en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at dersom du ikke består en oppkjøring, er du ikke klar til å være ute i trafikken. Du må rett og slett øve mer. Med det sagt er det nok ikke alle som bør være ute i trafikken heller. Når du har strøket tre ganger på oppkjøring sier det egentlig sitt.

Anonymkode: ff4c2...909

Det kommer an på hvert enkelt tilfelle. Jeg strøk en oppkjøring pga nervøsitet. Tok ny oppkjøring noen dager senere og da sa han hadde ingenting å utsette på meg, og besto med glans. Har aldri blitt stoppa i trafikken eller vært med i en ulykke. Tror ikke det handler om hvor flink man er under press, men hvor nøye man er når man kjører alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Coolaid skrev:

Tullprat om du virkelig mener at man ikke kan ende opp som en dyktig og ansvarlig sjåfør fordi man har strøket feks tre ganger. Du er ikke kvalifisert til å vurdere andres ferdigheter eller måter å lære på. Det kan være mange grunner til at man styrker ved oppkjøring. 

Jeg forslår for ts at hun får en ny vurdering hos en annen kjørelærer og forteller at hun har strøket tre ganger. Ts, hva er de faglige begrunnelsene for at du har strøket? Dette vet du jo selvsagt. 

(Har selv strøket en gang)

Takk for fin tilbakemelding! Jeg skrev begrunnelsene litt lenger opp i tråden. Det er ulike grunner hver gang. Jeg mister litt motet men vil samtidig ikke gi opp fordi kjørelærer og andre jeg har kjørt med sier jeg er flink. 

Anonymkode: 5832e...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fin tilbakemelding! Jeg skrev begrunnelsene litt lenger opp i tråden. Det er ulike grunner hver gang. Jeg mister litt motet men vil samtidig ikke gi opp fordi kjørelærer og andre jeg har kjørt med sier jeg er flink. 

Anonymkode: 5832e...6f7

Siden det er forskjellige grunner hver gang bør du kjøre litt til før neste oppkjøring. Ta runder og kjør og kjør hjemme. Tenker at du da kanskje kjører litt ujevnt bra i en situasjon og dårlig i den neste? 

 

Anonymkode: 70db0...a04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fin tilbakemelding! Jeg skrev begrunnelsene litt lenger opp i tråden. Det er ulike grunner hver gang. Jeg mister litt motet men vil samtidig ikke gi opp fordi kjørelærer og andre jeg har kjørt med sier jeg er flink. 

Anonymkode: 5832e...6f7

Du skal selvfølgelig ikke gi opp. Finn ut hva som er feilen og bruk en annen kjørelærer til å gi deg nytt innblikk i din egen kjøring. Be gjerne om å få filme når du er ute å kjører og se filmen sammen med kjørelærer. 

Dette klarer du, det er bare å finne ut hvor skoen trykker. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coolaid skrev:

Du skal selvfølgelig ikke gi opp. Finn ut hva som er feilen og bruk en annen kjørelærer til å gi deg nytt innblikk i din egen kjøring. Be gjerne om å få filme når du er ute å kjører og se filmen sammen med kjørelærer. 

Dette klarer du, det er bare å finne ut hvor skoen trykker. :klemmer:

Tusen takk :) det skal jeg gjøre

Anonymkode: 5832e...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...