Gå til innhold

Få dekket operasjon av indre kjønnslepper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig dersom det gjøres fordi man er fysisk plaget av de? Mine er ca 5 cm lange når jeg strekker de litt ut. Plages fordi de gnisser mye sammen. Må "klistre" de inntil hver ytre kjønnsleppe og gå i ganske trange truser for å holde de på plass der, hvis de "detter ned" kjenner jeg de hver gang jeg går. Må også holde styr på de når jeg har  sex slik at de ikke går inn. I tillegg skaper de en del ekstra fukt, noe som ikke er så positivt for meg siden jeg sliter mye med soppinfeksjoner. Grunnen til at jeg ikke har gjort noe med det enda er fordi jeg er redd for å miste følelse der nede. Ønsker i så fall å gå til en som har mye erfaring med den type operasjoner. 

Dere som har fått det dekket - hvor lange var de og hvilke plager hadde dere? 

Og til alle som har tatt slike operasjoner - har det medført varige skader? 

 

 

Anonymkode: 32423...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du forklarer plagene dine for en lege kan det være han henviser deg videre til en spesialist også kan de videre vurderes om du kan få dekket operasjon.  Tipper du har en god sjans.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mystix skrev:

Hvis du forklarer plagene dine for en lege kan det være han henviser deg videre til en spesialist også kan de videre vurderes om du kan få dekket operasjon.  Tipper du har en god sjans.   

Takk! Endelig et seriøst svar 🤗 Ja, har tenkt å dra til legen. Ville bare høre litt erfaringer først. 

Vil gjerne også tilføye noe når det gjelder det med "pungen", for det er forskjeller. Kjønnsleppene er to, ikke én, og gnisser både mot hverandre og mot tøy. Siden de er tynne eller lange havner de også lett utenfor trusen (ikke ønskelig for en jente å gå med bokser). I tillegg er de konstant fuktige (slinhinner). 

Anonymkode: 32423...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig dersom det gjøres fordi man er fysisk plaget av de? Mine er ca 5 cm lange når jeg strekker de litt ut. Plages fordi de gnisser mye sammen. Må "klistre" de inntil hver ytre kjønnsleppe og gå i ganske trange truser for å holde de på plass der, hvis de "detter ned" kjenner jeg de hver gang jeg går. Må også holde styr på de når jeg har  sex slik at de ikke går inn. I tillegg skaper de en del ekstra fukt, noe som ikke er så positivt for meg siden jeg sliter mye med soppinfeksjoner. Grunnen til at jeg ikke har gjort noe med det enda er fordi jeg er redd for å miste følelse der nede. Ønsker i så fall å gå til en som har mye erfaring med den type operasjoner. 

Dere som har fått det dekket - hvor lange var de og hvilke plager hadde dere? 

Og til alle som har tatt slike operasjoner - har det medført varige skader? 

 

 

Anonymkode: 32423...e87

Dette har vært tatt opp av en av landets fremste kirurger innen gynekologi. Svaret hennes var enkelt, man opererer ikke på offentlige sykehus for denne typen kosmetiske og samfunnsskapte "problemer". 

Så mener du at du har et problem du trenger kirurgi for, så må du betale operasjon selv. Du får snakke med fastlegen din. 

Anonymkode: b1632...238

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det dekket fordi de var såppass lange at de ble hovne og blødde og jeg kunne ikke sitte uten å få vondt eller bruke bukser når det var så ille. Kunne ikke ha sex i det hele tatt. Det verste som kan skje er at du får et nei. Men det er ikke den dyreste operasjonen å spare til selv heller da, heldigvis.

Anonymkode: e993d...e74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/bLzr3/Hun-ma-fortelle-unge-kvinner-at-kjonnet-ser-helt-vanlig-ut

Der er lesestoff som underbygger min uttalelse over. Du finner flere om du googler.

Anonymkode: b1632...238

For TS har dette ikke noe med kosmetikk å gjøre

Anonymkode: c992b...afc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden de er tynne eller lange havner de også lett utenfor trusen (ikke ønskelig for en jente å gå med bokser). I tillegg er de konstant fuktige (slinhinner). Anonymkode: 32423...e87

Så du mener at kvinners kjønnsorgan skal modereres og kuttes i for å tilpasses trusene? Er det ikke bedre å kjøpe truser som er store nok til et ganske normalt underliv da? At det er konstant fuktig er heller ikke noe ekkelt eller unormalt. Vi kan alle "trekke i ting" og få det til å virke større enn det er. Det er så trist å lese hva kvinner tror er feil med sin kropp i 2017. :(  

Anonymkode: 15359...c43

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo et ganske normalt lange kjønnslepper. Så om de mener om det er nødvendig å operere på et normalt underliv kommer an på hvor flink du er til å klage. Mine er faktisk lenger. Ja innimellom så kommer de i veien, også ved sex. Fuktig skal det jo være. 

Anonymkode: eae9a...b15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at kvinners kjønnsorgan skal modereres og kuttes i for å tilpasses trusene? Er det ikke bedre å kjøpe truser som er store nok til et ganske normalt underliv da? At det er konstant fuktig er heller ikke noe ekkelt eller unormalt. Vi kan alle "trekke i ting" og få det til å virke større enn det er. Det er så trist å lese hva kvinner tror er feil med sin kropp i 2017. :(  

Anonymkode: 15359...c43

Kroppspress er et alvorlig problem i våre dager, men det er ikke grunn til å tenke at alt som har med forandring av kropp handler om dette og at man bare bør leve med den kroppen man har. Når det forårsaker fysiske plager, må man jo få lov til å få problemet fikset.

Glemmer man for eksempel å "trekke" dem før sex når de er såpass lange, får man en intens, uforklarlig smerte som om den holder på å rives i to deler. I dette tilfellet har det ingenting med kropspress å gjøre. Det samme gjelder når man fjerner visdomstenner fordi de er smertefulle

Anonymkode: c992b...afc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med legen du :) Siden dette handler om fysisk ubehag og ikke en kosmetisk operasjon så kan det være mulig. Forstår ikke helt hvordan noen er klarer å vri det om til å handle om utseende, men de om det. Det har lite å si hvor normalt underlivet ser ut om man lever med ubehag. Jeg vet ikke helt hvor ubehagelig man må ha det for å få det dekket. Men jeg tror dette også kan variere etter hvem man går til og at det ikke er en satt standard angående cm. Så lange som du har er ubehagelig for deg, siden vi er forskjellige må det ikke være ubehagelig for andre. Så en individuell vurdering av lege er nok nødvendig her :) 

Anonymkode: 68847...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For TS har dette ikke noe med kosmetikk å gjøre

Anonymkode: c992b...afc

Det vet verken du eller jeg. Vi har nemlig ikke undersøkt henne. Du har tydeligvis heller ikke hørt hva som ble sagt i intervjuet på tv med gynekologen. Man opererer ikke kvinner med normale underliv. Ingen hadde pr. Dagsdato sa legen fått operert kjønnsleppene sine på et offentlig sykehus. Grunnen var enkel, underliv kommer i alle varianter og utførelser. Alt er normalt. Menn har pung, sa hun, de klarer både å ha klær på seg og å sykle, de problemene enkelte jenter kom til henne med satt mellom ørene ikke mellom beina. Det samme fremkommer i intervjuet jeg lenket til over. 

Anonymkode: b1632...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet verken du eller jeg. Vi har nemlig ikke undersøkt henne. Du har tydeligvis heller ikke hørt hva som ble sagt i intervjuet på tv med gynekologen. Man opererer ikke kvinner med normale underliv. Ingen hadde pr. Dagsdato sa legen fått operert kjønnsleppene sine på et offentlig sykehus. Grunnen var enkel, underliv kommer i alle varianter og utførelser. Alt er normalt. Menn har pung, sa hun, de klarer både å ha klær på seg og å sykle, de problemene enkelte jenter kom til henne med satt mellom ørene ikke mellom beina. Det samme fremkommer i intervjuet jeg lenket til over. 

Anonymkode: b1632...238

TS sier selv at det utgør en fysisk plage også når hun går. Hvorfor skal man ikke ta hensyn til denne delen, men kun til den delen hvor hun nevner andre faktorer som ikke er rent fysiske plager?

Anonymkode: c992b...afc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vært tatt opp av en av landets fremste kirurger innen gynekologi. Svaret hennes var enkelt, man opererer ikke på offentlige sykehus for denne typen kosmetiske og samfunnsskapte "problemer". 

Så mener du at du har et problem du trenger kirurgi for, så må du betale operasjon selv. Du får snakke med fastlegen din. 

Anonymkode: b1632...238

Hvor står i HI at problemet er kosmetisk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med legen du :) Siden dette handler om fysisk ubehag og ikke en kosmetisk operasjon så kan det være mulig. Forstår ikke helt hvordan noen er klarer å vri det om til å handle om utseende, men de om det. Det har lite å si hvor normalt underlivet ser ut om man lever med ubehag. Jeg vet ikke helt hvor ubehagelig man må ha det for å få det dekket. Men jeg tror dette også kan variere etter hvem man går til og at det ikke er en satt standard angående cm. Så lange som du har er ubehagelig for deg, siden vi er forskjellige må det ikke være ubehagelig for andre. Så en individuell vurdering av lege er nok nødvendig her :) 

Anonymkode: 68847...bb1

Folk gidder ikke å sette seg inn i andres situasjoner overhodet!   En kvinne med store og tunge pupper som har nakke/ryggproblemer får lett dekket operasjon for reduksjon.  Dette er jo sammenlignbart med TS sitt problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet verken du eller jeg. Vi har nemlig ikke undersøkt henne. Du har tydeligvis heller ikke hørt hva som ble sagt i intervjuet på tv med gynekologen. Man opererer ikke kvinner med normale underliv. Ingen hadde pr. Dagsdato sa legen fått operert kjønnsleppene sine på et offentlig sykehus. Grunnen var enkel, underliv kommer i alle varianter og utførelser. Alt er normalt. Menn har pung, sa hun, de klarer både å ha klær på seg og å sykle, de problemene enkelte jenter kom til henne med satt mellom ørene ikke mellom beina. Det samme fremkommer i intervjuet jeg lenket til over. 

Anonymkode: b1632...238

Menn har pung. Pungen er dekket med hud.  Indre kjønnslepper er dekket med en slimhinne. Les deg opp på forskjellen før du uttaler deg om noe du absolutt ikke kan noe om. Det blir bare for dumt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vært tatt opp av en av landets fremste kirurger innen gynekologi. Svaret hennes var enkelt, man opererer ikke på offentlige sykehus for denne typen kosmetiske og samfunnsskapte "problemer"

Så mener du at du har et problem du trenger kirurgi for, så må du betale operasjon selv. Du får snakke med fastlegen din. 

Anonymkode: b1632...238

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet verken du eller jeg. Vi har nemlig ikke undersøkt henne. Du har tydeligvis heller ikke hørt hva som ble sagt i intervjuet på tv med gynekologen. Man opererer ikke kvinner med normale underliv. Ingen hadde pr. Dagsdato sa legen fått operert kjønnsleppene sine på et offentlig sykehus. Grunnen var enkel, underliv kommer i alle varianter og utførelser. Alt er normalt. Menn har pung, sa hun, de klarer både å ha klær på seg og å sykle, de problemene enkelte jenter kom til henne med satt mellom ørene ikke mellom beina. Det samme fremkommer i intervjuet jeg lenket til over. 

Anonymkode: b1632...238

Da foreligger det ikke grunnlag til å hevde at dette er et kosmetisk problem for TS.

Det fremgår av HI at det handler om fysisk ubehag

Anonymkode: c992b...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Da foreligger det ikke grunnlag til å hevde at dette er et kosmetisk problem for TS.

Det fremgår av HI at det handler om fysisk ubehag

Anonymkode: c992b...afc

Det er det ingen som bryr seg om.  En mann som hadde hatt så mye plager hadde ikke funnet seg i det og sikkert fått det dekket på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...