Gå til innhold

Kvalitetsklær til rimelig penge- hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe meg kvalitetsklær til en rimelig penge. Vet dere hvilke stoff jeg bør være på utkikk etter? Vet dere hvilke butikker man kan finne kvalitetsklær og stoff? Har Zara slike klær?

Anonymkode: bbf47...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt er vel ikke kjedebutikkene stedet å lete etter klær av god kvalitet, men du kan selvfølgelig være heldig. Og husk at det er bedre med noen få plagg av god kvalitet enn mange som blir nuppete og stygge etter 2 - 3 vask. Mitt beste tips er klær i rene naturmaterialer som ull, silke, lin og bomull. Forekommer sjelden i rimelige kjedebutikker, men du kan som sagt være heldig. Ellers bytter nordmenn ut garderoben sitt raskere enn man rekker å si gulrotkake så hos Fretex etc. kan du få dyre klær som nesten ikke er brukt til en brøkdel av hva de kostet nye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg være på utkikk etter ull, silke, lin og bomull! :) Jeg har to plagg som er laget av 100% ull tror jeg men jeg opplever at de er kronisk statiske. De er begge kjøpt i samme butikk. Har jeg vært uheldig eller er dette et problem man støter på ved klær av ull? Hvilke butikker vet du om hvor jeg kan få tak i flere slike klær? Fretex var ingen dum ide :)

Anonymkode: bbf47...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler som regel på Vivikes og KapAhl, og de klarene holder seg i alle fall veldig bra. 

Anonymkode: d1f5b...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivikes hadde jeg glemt ut. Kan jo se om det er noe der :)

Anonymkode: bbf47...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vivikes/Days like this har mye fint! Det er så deilig med en butikk som ikke er redd for farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Perelandra skrev:

Vivikes/Days like this har mye fint! Det er så deilig med en butikk som ikke er redd for farger.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vivikes er jo for damer 60 pluss. 

Anonymkode: 13608...b2e

Så på deres nettside og jeg fant helt basic og greie plagg der :) 

Anonymkode: bbf47...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benetton har mye bra klær med en kvalitet som varer lenge. Klærne der er ofte i bomull, ull og lin. Pluss for at de har veldig fargerikt utvalg. 

Ellers er jeg godt fornøyd med kvalitet og pris på klær kjøpt hos B-young og KappAhl. Samme med klær fra Oasis, selv om de er litt dyrere. 

Anonymkode: 39290...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg være på utkikk etter ull, silke, lin og bomull! :) Jeg har to plagg som er laget av 100% ull tror jeg men jeg opplever at de er kronisk statiske. De er begge kjøpt i samme butikk. Har jeg vært uheldig eller er dette et problem man støter på ved klær av ull? Hvilke butikker vet du om hvor jeg kan få tak i flere slike klær? Fretex var ingen dum ide :)

Anonymkode: bbf47...244

Det som selges som ull er nesten alltid blandet med akryl (Så se alltid på lappen inni hva plagget er laget av før du kjøper!) og det er, etter min mening, djevelens verk! ;) Statisk, nupper og i det hele tatt et ubehagelig materiale. Men billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre; sjekk på lappen hva plagget er produsert av. Et lite eksempel: fant en enkel collegegenser i 100% bomull (økologisk også) hos Gina Tricot til et par hundrelapper. Kjøpte en enkel collegegenser fra et merke som heter ragdoll LA til kr 1300. Den begynte å nuppe ganske fort. Sjekket lappen og den var laget av 60% bomull og 40% polyester. Klagde til butikken og fikk beskjed om jeg hadde brukt den for "hardt". 🙄 Vet ikke hvor hardt man kan bruke en genser når man jobber på kontor og skifter når man kommer hjem? Jeeeeez....Skal sies jeg vasker alle gensere på 30 grader og på vrangen. Genseren fra Gina Tricot er like fin. 

Etter dette sjekker jeg alltid hva plagget er lagd av før jeg kjøper. Har mer eller mindre sluttet å handle dyre klær og leter heller etter skatter på kjedebutikkene.

Anonymkode: 8ade7...253

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Da skal jeg være på utkikk etter ull, silke, lin og bomull! :) Jeg har to plagg som er laget av 100% ull tror jeg men jeg opplever at de er kronisk statiske. De er begge kjøpt i samme butikk. Har jeg vært uheldig eller er dette et problem man støter på ved klær av ull? Hvilke butikker vet du om hvor jeg kan få tak i flere slike klær? Fretex var ingen dum ide :)

Anonymkode: bbf47...244

Kjøp antistatisk spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å kjøpe meg kvalitetsklær til en rimelig penge. Vet dere hvilke stoff jeg bør være på utkikk etter? Vet dere hvilke butikker man kan finne kvalitetsklær og stoff? Har Zara slike klær?

Anonymkode: bbf47...244

Det finnes ikke kvalitetsklær til en rimelig penge. 

Anonymkode: 7412e...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke kvalitetsklær til en rimelig penge. 

Anonymkode: 7412e...8ef

Joda, hvis man har tid til å lete litt. Ofte er det liten kvalitetsforskjell på dyre og billige klær hvis man styrer unna det aller billigste "rælet" og ser på sømmer, fibre etc. bl.a. fordi merket betyr mye for enkelte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke kvalitetsklær til en rimelig penge. 

Anonymkode: 7412e...8ef

Jo, du kan finne mye brukt for eksempel og kjedebutikkene har enkelte plagg som er av bedre kvalitet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomullsplagg med solide sømmer. De holder seg fine lenge. Flere kjedebutikker har bra utvalg i dette, noen har også i organisk bomull, og det blir ikke mange hundrelappene for basisplagg. Tror ni tideler av garderoben min består av plagg i bomull, resten er litt dyrere plagg i andre naturlige materialer. Alt syntetisk styrer jeg langt unna.

Anonymkode: 98a66...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Benetton har mye bra klær med en kvalitet som varer lenge. Klærne der er ofte i bomull, ull og lin. Pluss for at de har veldig fargerikt utvalg. 

Ellers er jeg godt fornøyd med kvalitet og pris på klær kjøpt hos B-young og KappAhl. Samme med klær fra Oasis, selv om de er litt dyrere. 

Anonymkode: 39290...73f

Skal sjekke Benetton og B-Young også :) Litt usikker på om vi har KappAhl i nærheten. Har ikke handlet så mye klær der før.

1 time siden, Leo skrev:

Det som selges som ull er nesten alltid blandet med akryl (Så se alltid på lappen inni hva plagget er laget av før du kjøper!) og det er, etter min mening, djevelens verk! ;) Statisk, nupper og i det hele tatt et ubehagelig materiale. Men billig. 

Hehe da vet jeg hva jeg skal styre unna! :fnise: Jeg sjekket den ene, og den var faktisk 100% ull! :sukk:

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier som de andre; sjekk på lappen hva plagget er produsert av. Et lite eksempel: fant en enkel collegegenser i 100% bomull (økologisk også) hos Gina Tricot til et par hundrelapper. Kjøpte en enkel collegegenser fra et merke som heter ragdoll LA til kr 1300. Den begynte å nuppe ganske fort. Sjekket lappen og den var laget av 60% bomull og 40% polyester. Klagde til butikken og fikk beskjed om jeg hadde brukt den for "hardt". 🙄 Vet ikke hvor hardt man kan bruke en genser når man jobber på kontor og skifter når man kommer hjem? Jeeeeez....Skal sies jeg vasker alle gensere på 30 grader og på vrangen. Genseren fra Gina Tricot er like fin. 

Etter dette sjekker jeg alltid hva plagget er lagd av før jeg kjøper. Har mer eller mindre sluttet å handle dyre klær og leter heller etter skatter på kjedebutikkene.

Anonymkode: 8ade7...253

Der sa du noe! Kan lete etter "skatter" blandt billigkjedene, men tror det er enklere å finne dem i litt dyrere butikker. Eller kanskje ikke? :vetikke: Dårlig kundeservice av dem... 

 

12 minutter siden, Leo skrev:

Joda, hvis man har tid til å lete litt. Ofte er det liten kvalitetsforskjell på dyre og billige klær hvis man styrer unna det aller billigste "rælet" og ser på sømmer, fibre etc. bl.a. fordi merket betyr mye for enkelte. 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bomullsplagg med solide sømmer. De holder seg fine lenge. Flere kjedebutikker har bra utvalg i dette, noen har også i organisk bomull, og det blir ikke mange hundrelappene for basisplagg. Tror ni tideler av garderoben min består av plagg i bomull, resten er litt dyrere plagg i andre naturlige materialer. Alt syntetisk styrer jeg langt unna.

Anonymkode: 98a66...dad

Sømmer og fiber har jeg aldri tenkt over en gang. Hvordan ser man hva som er kvalitet og hva som ikke er kvalitet? Hvilke stoffer er egentlig syntetiske? Polyester og nylon er det men vet ikke om noen fler.

12 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kjøp antistatisk spray.

Hvor får man tak i det?

Anonymkode: bbf47...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde kors seconhand i Torggata selger brukt klær som er merkeklær. Eller så har man jo også de vanlige kjedene for sånt.

Sier som de andre: se hva det inneholder. Man kan finne 100% Kashmir genser på Lindex og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg være på utkikk etter ull, silke, lin og bomull! :) Jeg har to plagg som er laget av 100% ull tror jeg men jeg opplever at de er kronisk statiske. De er begge kjøpt i samme butikk. Har jeg vært uheldig eller er dette et problem man støter på ved klær av ull? Hvilke butikker vet du om hvor jeg kan få tak i flere slike klær? Fretex var ingen dum ide :)

Anonymkode: bbf47...244

Ren ull er ikke statisk.

Hvordan definerer du "billig penge"? En av grunnene til at klær av bedre kvalitet koster mer, er at materialene som brukes er av høy kvalitet, og dermed koster mer. Ikke alltid, men ofte får man det man betaler for.

Jeg foretrekker COS for gode basisplass. Dette er er dyrere enn HM etc, men vil absolutt ikke kalle det dyrt.

Anonymkode: f7aca...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...