Gå til innhold

Feminist føler seg krenket fordi det selges sjokolade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès

Har aldri sett sjokolade blant bind og tamponger, men å føle seg krenket av noe sånt er jo bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele HI, og derfor diskusjonen, legger opp til at dette er irrasjonelt og følelsesstyrt. Det er helt greit å mene at dette er en ikke-sak, eller å være uenig med henne, men det er et tegn på å ikke forstå poenget eller å være i overkant nedlatende, å late som at dette handler om å "føle seg krenket". 

Noen sier at dette er krenkelsens tidsalder. Jeg vil heller si at dette er tidsalderen for å beskylde andre for å være krenka for å sykeliggjøre andres meninger, og slippe å forholde seg til meninger og innspill man ikke umiddelbart kjenner seg igjen i.

Men hovedsaken var kanskje å ta feminister eller å kunne være den kule dama som sier "LOL, slapp av da hysteriske kjerringer, gjør som meg, vær kul og ikke irrasjonell, ferdig snakka".  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at kvinner liker sjokolade?

Er det ikke sånn at kvinner med mensen har ekstra lyst på sjokolade?

😲

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja men så bra at feministene tar de viktige kampene i samfunnet. Ikke slike småting som kvinner i Somalia som blir utsatt for voldtekt men sjokolade som står sammen med bind. Kjempeviktig feministisk kamp!

Anonymkode: 73e52...053

Det er ikkenødvendigvis småting å påpeke stereotyper som har uheldige påvirkninger på befolkningen. Å fremstille kvinner som irritable monstre som spiser sjokolade når de har mensen er med på å la kvinner oppføre seg som monstre når de har mensen fordi alle får spikret det inn i hodet at det er slik "kvinner er". Det fører også til mindre tillit til kvinnelige autoriteter, fordi de blir sett på som mer emosjonelle og ustabile, selv når de scorer over gjennomsnittlig høyt på de personlige egenskapene

Anonymkode: 85f06...f86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke krenket, men jeg synes det er et helt tåpelig påfunn. 

Anonymkode: c1538...51d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en kjempeidé, jeg. Ja til sjokolade under mensen! Om ikke annet, ja til selvironi om at man får mer søtsug når man har det! (Og ja, vi klarer å gå til sjokoladedisken, men vi klarer også å bare kjøpe bind/tamponger uten å kjøpe sjokolade om det er et kjempeproblem at den står der). Syns det var morsomt, jeg! Er grenser for hva man skal la seg krenke av. Jiiz.

Anonymkode: 27fcf...0c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lyst på sjokolade før eller under mensen. Jeg har bruk for Ibux. 

Anonymkode: c1538...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor menn stadig hisser seg opp av feminister. Føler de seg truet? Hvorfor er dette en sak som opptar menn? 

Nei, det er ingen stor greie, og ja, det finnes viktigere kamper å kjempe på likestillingsfronten. Men hvorfor blir menn så støtt av sånne påfunn:vetikke: Forklar meg, TS 

Anonymkode: 4c78f...0f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget hennes. Men selv hadde jeg nok bare ledd av det. Ser for meg at jeg hadde sendt en snap til venninner. Er vel ment som litt selvironisk vel? Kan jo være en kvinnelig ansatt som har funnet på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor menn stadig hisser seg opp av feminister. Føler de seg truet? Hvorfor er dette en sak som opptar menn? 

Nei, det er ingen stor greie, og ja, det finnes viktigere kamper å kjempe på likestillingsfronten. Men hvorfor blir menn så støtt av sånne påfunn:vetikke: Forklar meg, TS 

Anonymkode: 4c78f...0f5

Jeg blir ikke støtt. Jeg synes bare dette viser så tydelig hvor idiotiske feminister er. De bryr seg ikke det spor om de som virkelig lider, som kvinner som blir voldtatt av IS, men de bryr seg om at sjokolade står sammen med bind i lokalbutikken. Det er virkelig forferdelig! Skrekkelig! Noe må gjøres! Nå må vi ut og gå i tog altså!

Men du hører aldri feminister prate om hvor ille eller fæle IS er, eller bruke tid på å angripe og kritisere IS. Men slikt som dette blir de krenket av!

Anonymkode: 73e52...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor legge ut et innlegg fra en privatperson og gjøre hennes uttalelse til en offentlig diskusjon her på KG? Greit at vedkommende har kommentert på en offentlig facebookside, men hun er vel likevel privatperson? Eller er hun en kjent feminist? Jeg har googlet henne uten å finne noe, og facebooksiden hennes er privat, det er derfor jeg spør. 

Anonymkode: e9c19...e7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomt salgsstunt, og sannsynligvis er det en kvinnelig butikkmedarbeider som har kommet på det. Jeg spiser lett en 200 grams mens jeg knurrer og glefser mot dem som prøver å få en bit, de tre siste dagene før mensen, så jeg hadde bare tenkt at her er det en likesinnet som har vært kreativ. Å bli fornærmet er jo bare helt håpløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor legge ut et innlegg fra en privatperson og gjøre hennes uttalelse til en offentlig diskusjon her på KG? Greit at vedkommende har kommentert på en offentlig facebookside, men hun er vel likevel privatperson? Eller er hun en kjent feminist? Jeg har googlet henne uten å finne noe, og facebooksiden hennes er privat, det er derfor jeg spør. 

Anonymkode: e9c19...e7d

i Sverige er hun ei kjent feminist. Det er hun som har lagt ut fb-posten offentlig. Hun må, i et demokrati, tåle at hennes offentlige ytringer også fører til debatt. Eller mener du vi ikke skal ha et demokrati? Du mener at vi ikke skal ha rett til å kritisere feministers tåpelige utspill?

Anonymkode: 73e52...053

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er like nedlatende som å ha sjokoladenstående ved kassen, fordi det da er lettere å gjøre impulskjøp, så alle som griner over denne plasseringen burde starte å protestere at sjokolade ol. står nær kassen også

Anonymkode: c296b...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke støtt. Jeg synes bare dette viser så tydelig hvor idiotiske feminister er. De bryr seg ikke det spor om de som virkelig lider, som kvinner som blir voldtatt av IS, men de bryr seg om at sjokolade står sammen med bind i lokalbutikken. Det er virkelig forferdelig! Skrekkelig! Noe må gjøres! Nå må vi ut og gå i tog altså!

Men du hører aldri feminister prate om hvor ille eller fæle IS er, eller bruke tid på å angripe og kritisere IS. Men slikt som dette blir de krenket av!

Anonymkode: 73e52...053

Så med andre ord ville du bare vise hvor teite feminister er, selv om du ser at de fleste her ikke bryr seg om at sjokolade står ved bind og tamponger. Og du ville bare si at ingen feminister bryr seg om folk som virkelig lider. Og du ville si at ingen feminister kritiserer IS, det du selv er så opptatt av, og det på tross at det er mange selvutnevnte feminister (og ikke selvutnevnte) som jobber mot æreskultur og med ofre for voldekt. Det ville du.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett det der i en butikk hadde jeg ledd høyt. Og takket for dagens latter. He he. Men om det ble på fast basis tror jeg mitt sjokolade forbruk ville gått ned. det er noe kvalmt mellom koblingen blodig, stinkende bind og sjokoladespising. Ja syns jeg.  urgh

Anonymkode: 90c76...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i Sverige er hun ei kjent feminist. Det er hun som har lagt ut fb-posten offentlig. Hun må, i et demokrati, tåle at hennes offentlige ytringer også fører til debatt. Eller mener du vi ikke skal ha et demokrati? Du mener at vi ikke skal ha rett til å kritisere feministers tåpelige utspill?

Anonymkode: 73e52...053

Hvis du ikke tåler mer motstand enn dette før du føler demokratiet truet, har du et problem. Hvis du leser innlegget mitt én gang til, vil du legge merke til at jeg stiller et spørsmål om hvorvidt hun er en privatperson eller ikke. Det skyldes primært at facebooksiden hennes er privat, dvs at hun er på facebook som privatperson. 

Anonymkode: e9c19...e7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du er en feminist. Da blir slike ting som dette tydeligvis ekstremt krenkende.

Anonymkode: 73e52...053

Tenker de fleste kvinner heller vil ha sjokolade enn ord lagt i munnen på seg.

Endret av AmandaVI
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuith skrev:

Jeg er feminist. Føler meg ikke støtt av at de selger sjokolade sammen med bind. Ville muligens følt meg støtt på menns vegne dersom sjokoladen KUN sto sammen med bind og ikke noe annet sted i butikken. 

Menn hadde faktisk ikke brydd seg. Vi er ikke like hårsåre og emosjonelle heldigvis. Vi hadde aldri laget et spetakkel over at sjokoladen lå med tampongene

Anonymkode: 2800a...9b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn hadde faktisk ikke brydd seg. Vi er ikke like hårsåre og emosjonelle heldigvis. Vi hadde aldri laget et spetakkel over at sjokoladen lå med tampongene

Anonymkode: 2800a...9b2

der er du igjen:edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...