Gå til innhold

Utviklingshemmede mødre som mister omsorgen


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig psykisk utviklingshemmet? Diagnoser som asperger eller ADHD? 

Anonymkode: c3353...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig psykisk utviklingshemmet? Diagnoser som asperger eller ADHD? 

Anonymkode: c3353...d81

Asperger og ADHD er ikke psykiske utviklingshemmninger. 

Anonymkode: 88f84...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pipaluk skrev:

Det vet jeg og i mange tilfeller tror jeg ikke det blir så stort problem at barnevernet kobles inn og det blir omsorgsovertakelse. Hvis de ikke eier sosiale antenner så er det klart at de ikke kan opptre som rollemodeller for barnet. 

Det blir ikke et stort problem at barnevernet griper inn og får gjennom omsorgsovertakelse. 

Omsorgsovertakelse er traumatisk for det barnet det gjelder. Det krever mye oppfølging. Det er virkelig ikke bare bare. 

Barnevernet ser helst på funksjonsnivået til foreldrene, ikke diagnose. Og sånn burde det være. Det er ikke alle med Asperger som mangler fullstendig sosiale antenner heller. Det finnes forskjellige grader.

Anonymkode: 88f84...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 20.52, Jegskulleønskeat skrev:

Synes det er dumt at de mister omsorgen sånn helt uten videre.

Gjør de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Det er jo svært tydelig at det ikke er det som er avgjørende når barnevernet har prestert å ta fra folk barn på fødestua på grunnlag av diagnose uten at de har hatt noen mulighet å vise eller motbevise hvorvidt de er skikket som foreldre eller ikke?

Anonymkode: dab6c...86a

Hvilke saker snakker du om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.10.2017 den 21.22, bettsa skrev:

Folk som er psykisk utviklingshemmet har ikke lov til å ha barn. De sakene jeg har lest om i media så har noen kvinner fått diagnosen lettere utviklingshemmet av lege av praktiske hensyn da de var yngre. Noen fikk diagnosen da de var barn. 

Da griper barnevernet inn uansett, tar ikke hensyn til far.

Det skulle de ikke hatt lov til. I sånne tilfeller, skulle far fått hovedansvar automatisk.

Anonymkode: a72de...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, jabx skrev:

Gjør de?

Ja. Barnevernet bør få mindre makt.

Anonymkode: a72de...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Barnevernet bør få mindre makt.

Anonymkode: a72de...4f4

Hvem mister omsorgen "sånn helt uten videre"? Faktum er at BV går inn for omsorgsovertakelse i under 3% av de rundt 50000 sakene de får inn hvert år. Norge ligger på bunn i Europa i antall omsorgsovertakelser sammenlignet med folketallet.

Så hva er det du babler om?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 0.42, jabx skrev:

Hvem mister omsorgen "sånn helt uten videre"? Faktum er at BV går inn for omsorgsovertakelse i under 3% av de rundt 50000 sakene de får inn hvert år. Norge ligger på bunn i Europa i antall omsorgsovertakelser sammenlignet med folketallet.

Så hva er det du babler om?

Faktum er at det har du fått svar på flere ganger :). Om vi skal gå ut fra det du snakker om, så er det 1500-2000 barn som blir tatt fra sine foreldre. Mange av disse barna blir tatt uten grunn. 1500-2000 barn er mange. Hva vil du si til de som blir tatt uten grunn? At det er trist, men nødvendig? Hvis vi skal gå ut fra realiteten så er det over 20.000 i gruppe på Facebook som forteller sine historier. Der er det flere barn og tenåringer som forteller om hvordan de blir behandlet av Barnevernet. Og da stemmer nok ikke det du snakker om angående de 3%. Da er prosent tallet høyere. Er det trist, men nødvendig å ta barn uten grunn? Saklig begrunnelse forventes - på forhånd takk. 

Dessuten så er det flere fagfolk som sier rett ut at Barnevernet tar for mange barn. Barna blir utsatt for traumer bare ved at de blir tatt mot sin vilje fra trygge og kjærlige rammer. Og jeg vet at du ønsker flere omsorgsovertakelser. Omsorgsovertakelse betyr at barna blir tatt fra sine foreldre og at de får minimal kontakt. Kanskje barna ikke får ha kontakt med sin familie også, selv om det ikke er noe grunnlag for å skille de helt. Jeg vet om flere familier som har det slik. Jeg hadde det også slik over en periode. Hvorfor er dette greit? Saklig begrunnelse - på forhånd takk!

Jeg kan også nevne det at Barnevernet i Kongsberg har tatt i bruk Familieråd. Resultatet der er slående. De har redusert antall akuttvedtak med 90 prosent. Grunnen til det er at de har plassert barna innad i familien. Dermed har de ikke hatt behov for fosterhjem og beredskapshjem. Om Barnevernet hadde gjort det slik over hele landet ville nok ikke behovet for fosterhjem vært slik det beskrives. Og barna ville sluppet å bli traumatisert.

 http://www.tv2.no/a/8942802/

Endret av slagelse
Setningoppbyggelse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 11.46, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: a762a...706

Denne saken er stygg. Der brukte Barnevernet en falsk diagnose som hovedargument for å ta barna og forsømte undersøkelsesplikten. 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slagelse skrev:

Faktum er at det har du fått svar på flere ganger :). Om vi skal gå ut fra det du snakker om, så er det 1500-2000 barn som blir tatt fra sine foreldre. Mange av disse barna blir tatt uten grunn. 1500-2000 barn er mange. Hva vil du si til de som blir tatt uten grunn? At det er trist, men nødvendig? Hvis vi skal gå ut fra realiteten så er det over 20.000 i gruppe på Facebook som forteller sine historier. Der er det flere barn og tenåringer som forteller om hvordan de blir behandlet av Barnevernet. Og da stemmer nok ikke det du snakker om angående de 3%. Da er prosent tallet høyere. Er det trist, men nødvendig å ta barn uten grunn? Saklig begrunnelse forventes - på forhånd takk. 

Dessuten så er det flere fagfolk som sier rett ut at Barnevernet tar for mange barn. Barna blir utsatt for traumer bare ved at de blir tatt mot sin vilje fra trygge og kjærlige rammer. Og jeg vet at du ønsker flere omsorgsovertakelser. Omsorgsovertakelse betyr at barna blir tatt fra sine foreldre og at de får minimal kontakt. Kanskje barna ikke får ha kontakt med sin familie også, selv om det ikke er noe grunnlag for å skille de helt. Jeg vet om flere familier som har det slik. Jeg hadde det også slik over en periode. Hvorfor er dette greit? Saklig begrunnelse - på forhånd takk!

Jeg kan også nevne det at Barnevernet i Kongsberg har tatt i bruk Familieråd. Resultatet der er slående. De har redusert antall akuttvedtak med 90 prosent. Grunnen til det er at de har plassert barna innad i familien. Dermed har de ikke hatt behov for fosterhjem og beredskapshjem. Om Barnevernet hadde gjort det slik over hele landet ville nok ikke behovet for fosterhjem vært slik det beskrives. Og barna ville sluppet å bli traumatisert.

 http://www.tv2.no/a/8942802/

At du har svart betyr ikke at svaret er relevant. Det er bare tåpelige bortforklaringer som ikke klarer å skjule det faktum at BV svært sjeldent går inn for omsorgsovertakelse.

Denne Facebook-gruppa di har du stadig vært ute og bløffet med. Du unnlater alltid å nevne at folk blir lagt til ufrivillig og uten å få varsel om det. Å bruke denne bløffen til å late som det er mer enn 3% som ender med omsorgsovertakelse viser hvor mye du forakter fakta og virkeligheten.

Fagfolk sier at BV tar for mange barn? Pisspreik. De har null grunnlagt å uttale seg på. Derimot har BV vunnet samtlige saker i menneskerettsdomstolen så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slagelse skrev:

Denne saken er stygg. Der brukte Barnevernet en falsk diagnose som hovedargument for å ta barna og forsømte undersøkelsesplikten. 

Feil.

For det første var det flere uavhengige bekymringsmeldinger.

For det andre forsømmer de ikke undersøkelsesplikten ved å følge opp en diagnose stilt av en fagperson. Undersøkelsesplikten innebærer ikke å overstyre faglige vurderinger. Dette er du gjort oppmerksom på mange ganger, men velger likevel å lyve så det renner av deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, jabx skrev:

At du har svart betyr ikke at svaret er relevant. Det er bare tåpelige bortforklaringer som ikke klarer å skjule det faktum at BV svært sjeldent går inn for omsorgsovertakelse.

Denne Facebook-gruppa di har du stadig vært ute og bløffet med. Du unnlater alltid å nevne at folk blir lagt til ufrivillig og uten å få varsel om det. Å bruke denne bløffen til å late som det er mer enn 3% som ender med omsorgsovertakelse viser hvor mye du forakter fakta og virkeligheten.

Fagfolk sier at BV tar for mange barn? Pisspreik. De har null grunnlagt å uttale seg på. Derimot har BV vunnet samtlige saker i menneskerettsdomstolen så langt.

Jeg er ikke overasket over at du kaller bv ofres forklaringer for irrelevant. Alle som har negative erfaringer med Barnevernet har ikke relevant erfaring ifølge deg :). Betyr det at du forsvarer maktmisbruk og at barn skal utsettes for traumer ved å bli tatt mot sin vilje fra trygge og kjærlige foreldre? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Det at du snakker om Facebook gruppen er jo interessant. Du vil ikke en gang kommentere at det er mennesker der som forteller om hva de opplever. Syns du at det er greit å kalle dette en bløff når det er voksne, barn og tenåringer der som forteller hva de opplever? Fakta og virkelighet er noe vi har ettersom vi har våre saksdokumenter å lene oss på. Jeg kommer alltid til å stå på barnas side. Jeg vet hva det vil å si kjempe mot Barnevernet som barn. Det å ikke bli hørt, men kun bli oversett av sinte damer som ikke vil vise interesse for barnas beste. Ja, det er traumatiserende. Jeg vet det. Jeg har erfaring med det. 

Fagfolk som jobber med barnevernsaker har nok mer grunnlag å uttale seg på enn hva du ønsker at det skal være :). Dette er både advokater og sakkyndige som sier det. Til og med tidligere barnevern ansatte forteller om hvordan deres kollegaer leter med lys og lykte etter feil fremfor å snakke med barna og foreldrene. Kaller du det å ha null grunnlag å uttale seg på når de har jobberfaring i ryggen å lene seg på? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Feil.

For det første var det flere uavhengige bekymringsmeldinger.

For det andre forsømmer de ikke undersøkelsesplikten ved å følge opp en diagnose stilt av en fagperson. Undersøkelsesplikten innebærer ikke å overstyre faglige vurderinger. Dette er du gjort oppmerksom på mange ganger, men velger likevel å lyve så det renner av deg.

Korreksjon: Barnevernet undersøkte ikke faktagrunnlaget for diagnosen og brukte den som hovedargument for å ta tvillingene. Men det ønsker ikke du å ta innover deg på tross av det er lagt ut dokumentasjon i mange tråder om dette. Det er jo selvfølgelig ikke relevant ifølge deg når det er noen som kan dokumentere negative opplevelser og erfaringer. :) 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 11.46, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: a762a...706

Jeg så denne dokumentaren med kritiske øyne - og må si den er en vekker.

Er det virkelig sant?! 😳😢😓

Solveig Horne og alle norske politikere bør se hele.

Anonymkode: 6b09b...904

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.10.2017 den 21.05, slagelse skrev:

Jeg er ikke overasket over at du kaller bv ofres forklaringer for irrelevant. Alle som har negative erfaringer med Barnevernet har ikke relevant erfaring ifølge deg :). Betyr det at du forsvarer maktmisbruk og at barn skal utsettes for traumer ved å bli tatt mot sin vilje fra trygge og kjærlige foreldre? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Det at du snakker om Facebook gruppen er jo interessant. Du vil ikke en gang kommentere at det er mennesker der som forteller om hva de opplever. Syns du at det er greit å kalle dette en bløff når det er voksne, barn og tenåringer der som forteller hva de opplever? Fakta og virkelighet er noe vi har ettersom vi har våre saksdokumenter å lene oss på. Jeg kommer alltid til å stå på barnas side. Jeg vet hva det vil å si kjempe mot Barnevernet som barn. Det å ikke bli hørt, men kun bli oversett av sinte damer som ikke vil vise interesse for barnas beste. Ja, det er traumatiserende. Jeg vet det. Jeg har erfaring med det. 

Fagfolk som jobber med barnevernsaker har nok mer grunnlag å uttale seg på enn hva du ønsker at det skal være :). Dette er både advokater og sakkyndige som sier det. Til og med tidligere barnevern ansatte forteller om hvordan deres kollegaer leter med lys og lykte etter feil fremfor å snakke med barna og foreldrene. Kaller du det å ha null grunnlag å uttale seg på når de har jobberfaring i ryggen å lene seg på? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Jesus Kristus... Jeg vet ikke hvem disse "bv ofre" er. Jeg har ikke nevnt noen slike. Uansett viser undersøkelser gjort av interesseorganisasjonen for BV-barn at BV-barn er fornøyd med hjelpen de får. Hvis det er noe de kritiserer, så er det at BV er for passive, og for forsiktige med å redde dem fra uegnede foreldre.

Facebook-gruppen er irrelevant. At psykisk syke mennesker legger ut syke fantasier gjør det bare enda verre. Og det jeg kommenterte er din løgn om at antall medlemmer er relevant. Jeg forklarte hvordan antallet medlemmer er kunstig høyt. Dette svarte du selvsagt ikke på.

Advokater som lever av å angripe BV er ikke fagfolk, og de er ikke troverdige. Løgnene dine er heller ikke troverdige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 21.06, slagelse skrev:

Korreksjon: Barnevernet undersøkte ikke faktagrunnlaget for diagnosen og brukte den som hovedargument for å ta tvillingene. Men det ønsker ikke du å ta innover deg på tross av det er lagt ut dokumentasjon i mange tråder om dette. Det er jo selvfølgelig ikke relevant ifølge deg når det er noen som kan dokumentere negative opplevelser og erfaringer. :) 

Din korreksjon er ren løgn, for som du er gjort oppmerksom på mange ganger å er det ikke barnevernets oppgave å overprøve faglige vurderinger gjort av for eksempel leger.

Du har ikke dokumentert noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så denne dokumentaren med kritiske øyne - og må si den er en vekker.

Er det virkelig sant?! 😳😢😓

Solveig Horne og alle norske politikere bør se hele.

Anonymkode: 6b09b...904

 Nei, det er bare løgn og bedrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Din korreksjon er ren løgn, for som du er gjort oppmerksom på mange ganger å er det ikke barnevernets oppgave å overprøve faglige vurderinger gjort av for eksempel leger.

Du har ikke dokumentert noe som helst.

Den er korrekt. Minner høflig om at Barnevernet tar for mange barn og at dette er dokumentert mange ganger. Men du ønsker ikke å se på dette og ta det alvorlig. Du ønsker heller ikke å dokumentere det du sier. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...