Gå til innhold

Venninne har lovet at vi skal snakkes i flere uker, men kommer ikke med tidspunkt det passer at jeg ringer på...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minute ago, AnonymBruker said:

Ja, alt handler om prioriteringer. 

Men når man har småbarn må de være pri 1. Sånn er det bare. Barn går foran å være hobbypsykolog for venninner, og det er noe venner faktisk bør respektere og forstå. 

Anonymkode: 60912...6f0

Jeg har barn og er buisy,men jeg klarer en gang i blant å sette av en time til en venn eller familiemedlemmer når de går gjennom en tøff tid, og løfter er noe jeg tar veldig seriøst. Og mine venner respektere og forstår det at jeg er buisy,akkurat som jeg forstår og respektere at de er buisy til tider. Og det tror jeg TS gjør å, selv om hun er psykisk syk.

Selv om man er psykisk syk betyr ikke det at man ikke er oppgående og forventer at alle livet deres  skal være psykologer.

 

 

Anonymkode: bebe9...31e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.10.2017 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt psykisk og hatt det tøft lenge.  For noen uker siden møtte jeg veggen totalt og siden har jeg vært sykemeldt.   

Jeg har ikke så mange venner og min nærmeste venninne bor på andre siden av jorda, så vi har ikke veldig tett kontakt i hverdagen.  Vi sender meldinger jevnlig og kommuniserer i sosiale medier pga at det er dyrt å ringe og det er dårlig nettforbindelse der hun bor så Skype e.l. er ikke et alternativ.  

Etter at jeg ble sykemeldt har jeg sendt meldinger og har fortalt hva som skjer, hun svarer og vi har hatt noen gode "samtaler" på den måten.  Jeg har et par ganger spurt om hun kan si et tidspunkt det passer at jeg ringer henne på, siden jeg veldig gjerne vil snakke med henne.  Jeg trenger å snakke med henne.  Hun svarer selvsagt og har lovet å finne et tidspunkt og gi meg beskjed om når jeg kan ringe.  Siste vi gangen hadde kontakt var på mandag, hun lovet at vi skulle snakkes i løpet av de nærmeste dagene og jeg har ikke hørt fra henne siden.  

Jeg vet hun har det forholdsvis travelt, med barn, jobb etc, men jeg synes det er sårt at det er over to uker siden første gang hun sa hun skulle finne et tidspunkt for å snakkes uten at det har skjedd noe.  Om hun ikke har tid (eller lyst/energi) til å snakke med meg hadde det vært bedre å si det enn å skape falske forhåpninger synes jeg.  Føler meg sutrete, men måtte bare få det ut.

Anonymkode: e590b...e03

Har du sett hvor er Thea? Kan noe sånt ha skjedd? 😱 

Anonymkode: df8f7...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir skuffa, men slm småbarnsmor må jeg bare si at det ikke er alltid jeg orker prate med venner på telefonen. Dagene går i ett. Kan også vær at venninnen din har egne utfordringer som hun ikke orker å snakke og som gjør at hun ikke har overskudd til å ringe. Slik har jeg det ift venner innimellom. Har selv hatt tunge perioder i livet, men blir ikke fornærma selv om bestevenninnene mine ikke ringer, selv om de har sagt de skal prøve å få det til. De har også sitt å styre på med. Kan også være at dere ikke er like nærme som du tror, har en venninne som jeg helst skulle kuttet ut, men hun tviholder på kontakten og inviterer seg selv på besøk. Håper for din del at det ikke er slik, men prøv å finn noen andre å prate med og ikke tenk på venninna di. Hvis hun er en god venn tar hun kontakt når hun får tid.

Anonymkode: be2bf...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er travel med barn og jobb, men har lagt alt fra meg når det har vært noe galt med mine næreste venninner, det koster ikke mye å snakke en time på tlf eller ta en kaffe når en du er glad i lider. 

Anonymkode: cd460...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du blir skuffa, men slm småbarnsmor må jeg bare si at det ikke er alltid jeg orker prate med venner på telefonen. Dagene går i ett. Kan også vær at venninnen din har egne utfordringer som hun ikke orker å snakke og som gjør at hun ikke har overskudd til å ringe. Slik har jeg det ift venner innimellom. Har selv hatt tunge perioder i livet, men blir ikke fornærma selv om bestevenninnene mine ikke ringer, selv om de har sagt de skal prøve å få det til. De har også sitt å styre på med. Kan også være at dere ikke er like nærme som du tror, har en venninne som jeg helst skulle kuttet ut, men hun tviholder på kontakten og inviterer seg selv på besøk. Håper for din del at det ikke er slik, men prøv å finn noen andre å prate med og ikke tenk på venninna di. Hvis hun er en god venn tar hun kontakt når hun får tid.

Anonymkode: be2bf...5a0

Jeg kjenner meg hvertfall igjen i det du skriver! Husker før jeg fikk barn, kunne ikke fatte at folk ikke kunne ta seg tid til en halvtime i telefonen.. . Nå skjønner jeg det. 

Og så tenker jeg at når disse bor i hver sin verdensdel, og venninna har rukket å få barn der hun bor, så er de kanskje ikke like nær hverandre. Hun som bor utenlands har gjerne venninner der som er nærmere, og selv om den gamle venninnen i Norge settes pris på, er det jo ikke det samme som dem du kan snakke med ansikt til ansikt. 

Anonymkode: cd8e3...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe svada de andre svarene her er!

Jeg har to små barn alene 70% av tiden og studerer full tid. Min beste venninne, som IKKE jobbet  og IKKE hadde NOEN planlagte dager hadde aldri tid til å møte MEG! Her snakker man rævva prioriteringer.

Jeg har alltid alltid alltid tid og ork og energi til menneskene jeg bryr meg om, det er et valg jeg tar. Og især fordi jeg vet hvor mye det betyr å få det tilbake! Det kan hende jeg legger meg en time senere fordi venninne min trenger meg den kvelden. Det én natt med dårlig søvn og en tung morgen og lang dag etterpå. Men jeg dør jo ikke akkurat av det. Det føles jo godt å stille opp for henne også!

Jeg vil tørre å påstå at venninnen din oppfører seg dårlig og uten omtanke. Definitivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/11/2017 at 3:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg har barn og er buisy,men jeg klarer en gang i blant å sette av en time til en venn eller familiemedlemmer når de går gjennom en tøff tid, og løfter er noe jeg tar veldig seriøst. Og mine venner respektere og forstår det at jeg er buisy,akkurat som jeg forstår og respektere at de er buisy til tider. Og det tror jeg TS gjør å, selv om hun er psykisk syk.

Selv om man er psykisk syk betyr ikke det at man ikke er oppgående og forventer at alle livet deres  skal være psykologer.

 

 

Anonymkode: bebe9...31e

busy.

Anonymkode: 1b20a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
På 9.10.2017 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært venninnen så hadde jeg sendt deg hjem igjen. Hun har det travelt med livet sitt med mann og barn, også skal hun i tillegg ta ansvar for en annen voksen som skal ha sin del av oppmerksomhet. Nei, hold deg hjemme og slutt å være avhengig av venninnen din. Jeg skjønner at du har det tøft, men oppsøk psykolog. 

Hun har det travelt av en grunn. Kanskje har hun det vanskelig, og føler at det blir for  mye å være en annens livbøye akkurat nå. 

 

Anonymkode: 0e2bf...d17

For ei sur og frekk f... du er! 

TS prøv å finn deg bedre venner. Gode venner er der for hverandre alltid uansett. Jeg lytter alltid til mine venner hvis de trenger å snakke ut om noe og de lytter til meg. Jeg lytter til og med til fremmede. Så denne venninnen din er ingen god venninne. Finnes bedre mennesker som har tid til andre. Barn og familie er ingen unnskyldning til å være dårlige venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bootyhunter skrev:

For ei sur og frekk f... du er! 

TS prøv å finn deg bedre venner. Gode venner er der for hverandre alltid uansett. Jeg lytter alltid til mine venner hvis de trenger å snakke ut om noe og de lytter til meg. Jeg lytter til og med til fremmede. Så denne venninnen din er ingen god venninne. Finnes bedre mennesker som har tid til andre. Barn og familie er ingen unnskyldning til å være dårlige venner. 

Oida, god kveld til deg og😘

Anonymkode: 0e2bf...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja,viktig.

Anonymkode: bebe9...31e

Hvis man først skal spore av med å korrigere, kan man jo ta den helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hactar said:

Hvis man først skal spore av med å korrigere, kan man jo ta den helt ut...

ok

Anonymkode: bebe9...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...