Gå til innhold

Venninne har lovet at vi skal snakkes i flere uker, men kommer ikke med tidspunkt det passer at jeg ringer på...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt psykisk og hatt det tøft lenge.  For noen uker siden møtte jeg veggen totalt og siden har jeg vært sykemeldt.   

Jeg har ikke så mange venner og min nærmeste venninne bor på andre siden av jorda, så vi har ikke veldig tett kontakt i hverdagen.  Vi sender meldinger jevnlig og kommuniserer i sosiale medier pga at det er dyrt å ringe og det er dårlig nettforbindelse der hun bor så Skype e.l. er ikke et alternativ.  

Etter at jeg ble sykemeldt har jeg sendt meldinger og har fortalt hva som skjer, hun svarer og vi har hatt noen gode "samtaler" på den måten.  Jeg har et par ganger spurt om hun kan si et tidspunkt det passer at jeg ringer henne på, siden jeg veldig gjerne vil snakke med henne.  Jeg trenger å snakke med henne.  Hun svarer selvsagt og har lovet å finne et tidspunkt og gi meg beskjed om når jeg kan ringe.  Siste vi gangen hadde kontakt var på mandag, hun lovet at vi skulle snakkes i løpet av de nærmeste dagene og jeg har ikke hørt fra henne siden.  

Jeg vet hun har det forholdsvis travelt, med barn, jobb etc, men jeg synes det er sårt at det er over to uker siden første gang hun sa hun skulle finne et tidspunkt for å snakkes uten at det har skjedd noe.  Om hun ikke har tid (eller lyst/energi) til å snakke med meg hadde det vært bedre å si det enn å skape falske forhåpninger synes jeg.  Føler meg sutrete, men måtte bare få det ut.

Anonymkode: e590b...e03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.10.2017 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt psykisk og hatt det tøft lenge.  For noen uker siden møtte jeg veggen totalt og siden har jeg vært sykemeldt.   

Jeg har ikke så mange venner og min nærmeste venninne bor på andre siden av jorda, så vi har ikke veldig tett kontakt i hverdagen.  Vi sender meldinger jevnlig og kommuniserer i sosiale medier pga at det er dyrt å ringe og det er dårlig nettforbindelse der hun bor så Skype e.l. er ikke et alternativ.  

Etter at jeg ble sykemeldt har jeg sendt meldinger og har fortalt hva som skjer, hun svarer og vi har hatt noen gode "samtaler" på den måten.  Jeg har et par ganger spurt om hun kan si et tidspunkt det passer at jeg ringer henne på, siden jeg veldig gjerne vil snakke med henne.  Jeg trenger å snakke med henne.  Hun svarer selvsagt og har lovet å finne et tidspunkt og gi meg beskjed om når jeg kan ringe.  Siste vi gangen hadde kontakt var på mandag, hun lovet at vi skulle snakkes i løpet av de nærmeste dagene og jeg har ikke hørt fra henne siden.  

Jeg vet hun har det forholdsvis travelt, med barn, jobb etc, men jeg synes det er sårt at det er over to uker siden første gang hun sa hun skulle finne et tidspunkt for å snakkes uten at det har skjedd noe.  Om hun ikke har tid (eller lyst/energi) til å snakke med meg hadde det vært bedre å si det enn å skape falske forhåpninger synes jeg.  Føler meg sutrete, men måtte bare få det ut.

Anonymkode: e590b...e03

Send ho ei melding igjen. Det er heilt sikkert ikkje vond vilje, men kun ein hektisk kvardag som blokkar. 

Anonymkode: 3c0ec...b84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; kunne det vore ein ide for deg å besøkt ho? Så hadde du kome unna den daglige tralten ei tid og ho hadde fått hjelp med hus og heim? :)

Anonymkode: 3c0ec...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send ho ei melding igjen. Det er heilt sikkert ikkje vond vilje, men kun ein hektisk kvardag som blokkar. 

Anonymkode: 3c0ec...b84

Jeg skal gjøre det.  Er redd for å være for masete, men får vel gjøre et nytt forsøk og se hva som skjer.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten; kunne det vore ein ide for deg å besøkt ho? Så hadde du kome unna den daglige tralten ei tid og ho hadde fått hjelp med hus og heim? :)

Anonymkode: 3c0ec...b84

Ja, hadde det vært mulig hadde jeg gjort det. Høres ut som en drøm faktisk! :)  For det første er det vel ikke lov å reise utenlands når man er sykemeldt? Og for det andre ser jeg ikke helt hvordan jeg skal få råd til det siden jeg har ganske trang økonomi.  Flybilletter koster minst 7-8000 kr og jeg må jo ha penger å leve for der, selv om jeg kan bo gratis hos venninna mi er det jo ikke gratis å være der. Er såpass langt å reise (ca 15 timers flytid totalt, med et bytte) at om jeg skulle tatt turen måtte jeg hatt muligheten til å være der noen uker.

trådstarter

Anonymkode: e590b...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er sårt, men mange damer blir sykt dårlige venninner etter de får barn. De prioriterer bare familie, selv om folk skulle dø som fluer rundt dem. Det er nok problemet mer enn avstanden. Ikke ha så mye forhåpninger om at hun prioriterer tid på deg, finn heller andre folk som kan ha en faktisk funksjon i livet ditt, fremfor en upålitelig mamma på hin siden av jorda. Det hjelper ikke deg med sånne folk når du har det dårlig. 

Anonymkode: 24634...b69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Skjønner det er sårt, men mange damer blir sykt dårlige venninner etter de får barn. De prioriterer bare familie, selv om folk skulle dø som fluer rundt dem. Det er nok problemet mer enn avstanden. Ikke ha så mye forhåpninger om at hun prioriterer tid på deg, finn heller andre folk som kan ha en faktisk funksjon i livet ditt, fremfor en upålitelig mamma på hin siden av jorda. Det hjelper ikke deg med sånne folk når du har det dårlig. 

Anonymkode: 24634...b69

Ikke bare kvinner, erfaring gjelder det mest menn.

Anonymkode: bebe9...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre det.  Er redd for å være for masete, men får vel gjøre et nytt forsøk og se hva som skjer.

Ja, hadde det vært mulig hadde jeg gjort det. Høres ut som en drøm faktisk! :)  For det første er det vel ikke lov å reise utenlands når man er sykemeldt? Og for det andre ser jeg ikke helt hvordan jeg skal få råd til det siden jeg har ganske trang økonomi.  Flybilletter koster minst 7-8000 kr og jeg må jo ha penger å leve for der, selv om jeg kan bo gratis hos venninna mi er det jo ikke gratis å være der. Er såpass langt å reise (ca 15 timers flytid totalt, med et bytte) at om jeg skulle tatt turen måtte jeg hatt muligheten til å være der noen uker.

trådstarter

Anonymkode: e590b...e03

Hadde jeg vært venninnen så hadde jeg sendt deg hjem igjen. Hun har det travelt med livet sitt med mann og barn, også skal hun i tillegg ta ansvar for en annen voksen som skal ha sin del av oppmerksomhet. Nei, hold deg hjemme og slutt å være avhengig av venninnen din. Jeg skjønner at du har det tøft, men oppsøk psykolog. 

Hun har det travelt av en grunn. Kanskje har hun det vanskelig, og føler at det blir for  mye å være en annens livbøye akkurat nå. 

 

Anonymkode: 0e2bf...d17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun rett og slett ikke har tid? Om du sier du ønsker en litt lengre samtale, og vil snakke om problemene dine, så tenker hun vel kanskje at hun da må ha tid til å rette sin fulle oppmerksomhet mot deg, og ikke ha unger som løper hylende rundt i bakgrunnen og hun samtidig står og lager mat eller vasker klær. Hun vil gjerne også være mentalt tilstede, og ikke dødstrøtt etter en natt med sutrete unger som vekker henne, eller en lang dag på jobben etterfulgt av hyperaktive og bråkete unger. 

Det er faktisk ikke så lett å få til en lengre, helt uforstyrret stund hvor man er våken og opplagt nok til å høre på andres problemer når man er i full jobb og har småbarn. 

Det er latterlig å si at man da er en dårlig venninne. Man har bare 24 timer i døgnet, og når man er nødt til å jobbe for å leve, og i tillegg skal være en god mor, så må man gjerne da ta valget om man skal være en god mor eller en god venninne, for man har ikke tid eller kapasitet til å være begge deler. En god venninne skjønner at ungene må komme først. 

Anonymkode: 60912...6f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som meg når jeg er i veldig stressende perioder. Har en jobb og et barn som krever ekstremt mye til tider og da har jeg ikke tid til å skravle med venninner. Men dette er jeg også klar på, og sier i fra at jeg tar kontakt etter frist eller den og den dagen. Tipper det er det samme for venninna di.

Anonymkode: 70156...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer virkelig folk at man skal ha kontakt ukentlig? Da blir det for tett for min del. Slitsomt i stedet for lystbetont. Men så har jeg ikke akkurat mange venner da.

Anonymkode: 84b1c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎09‎.‎10‎.‎2017 at 9:02 AM, AnonymBruker said:

Kanskje hun rett og slett ikke har tid?

Anonymkode: 60912...6f0

Det er BS, det handler om prioteringer, og unskyldninger man lager til seg for unskylde seg selv, og sin dårlig samvitighet for å ikke kontakte noen man vet trenger din støtte og kjærlighet.

Det kalles egoisme.

Anonymkode: bebe9...31e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er BS, det handler om prioteringer, og unskyldninger man lager til seg for unskylde seg selv, og sin dårlig samvitighet for å ikke kontakte noen man vet trenger din støtte og kjærlighet.

Det kalles egoisme.

Anonymkode: bebe9...31e

At du har vært uheldig og har egoistiske venner, betyr ikke at alle er det. 

TS er voksen og hun kan ikke forvente at venninnen skal være en psykolog for henne. Det er faktisk ikke bare-bare å ha en psykisk syk venn. Nå har vi bare hørt ts sin versjon. Vi vet ikke hvordan venninnen hennes har det der hun er. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

At du har vært uheldig og har egoistiske venner, betyr ikke at alle er det. 

TS er voksen og hun kan ikke forvente at venninnen skal være en psykolog for henne. Det er faktisk ikke bare-bare å ha en psykisk syk venn. Nå har vi bare hørt ts sin versjon. Vi vet ikke hvordan venninnen hennes har det der hun er. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

Folk som er glad i deg setter av tid til deg, ikke nødvendigvis hver dag,eller hver uke,men de setter av tid til deg

Denne venninnen er en dårlig venninne, og spesielt siden hun har lovet det.

Anonymkode: bebe9...31e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Folk som er glad i deg setter av tid til deg, ikke nødvendigvis hver dag,eller hver uke,men de setter av tid til deg

Denne venninnen er en dårlig venninne, og spesielt siden hun har lovet det.

Anonymkode: bebe9...31e

Helt enig, Ts det  er ikke en venninne.

En venninne hadde ikke latt det gå ukevis uten kontakt uansett, og værtfall ikke når hun har lovet det.

 

Anonymkode: 780e1...6b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er glad i deg setter av tid til deg, ikke nødvendigvis hver dag,eller hver uke,men de setter av tid til deg

Denne venninnen er en dårlig venninne, og spesielt siden hun har lovet det.

Anonymkode: bebe9...31e

Her har du svaret ditt, ts. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har vært uheldig og har egoistiske venner, betyr ikke at alle er det. 

TS er voksen og hun kan ikke forvente at venninnen skal være en psykolog for henne. Det er faktisk ikke bare-bare å ha en psykisk syk venn. Nå har vi bare hørt ts sin versjon. Vi vet ikke hvordan venninnen hennes har det der hun er. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

Det må være stusselig å være venn med deg. Dette har ikke noe med å være en psykolog. Dette har noe med å stille opp som en venn når noen går gjennom en dårlig periode. 

Anonymkode: 9b49c...809

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må være stusselig å være venn med deg. Dette har ikke noe med å være en psykolog. Dette har noe med å stille opp som en venn når noen går gjennom en dårlig periode. 

Anonymkode: 9b49c...809

Nei, jeg har aldri fått noen klager fra mine venner. Jeg har alltid stilt opp for de, men de respekterer også at jeg har en karriere, mann og barn. Til tider har jeg det veldig hektisk, men når jeg først er for vennene er det også full fokus. 

Men jeg svarer ts, og anbefaler henne å ta en psykologtime da det virker som om hun har mye å bære på og en venninne som ikke har tid. Å vente og ikke vite når hun får snakket med denne vennen er belastende nok. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg har aldri fått noen klager fra mine venner. Jeg har alltid stilt opp for de, men de respekterer også at jeg har en karriere, mann og barn. Til tider har jeg det veldig hektisk, men når jeg først er for vennene er det også full fokus. 

Men jeg svarer ts, og anbefaler henne å ta en psykologtime da det virker som om hun har mye å bære på og en venninne som ikke har tid. Å vente og ikke vite når hun får snakket med denne vennen er belastende nok. 

Anonymkode: 0e2bf...d17

BRA! men her så blir TS ignorert og oversett over en lang periode, og venninnen har i tillegg lovet å sett litt tid til henne?

Klarer du ikke se forskjellen?  

 

Og hvor er du/dere får  det er ifra at når man blir skuffet  over noe slikt at man forventer å snakke hver dag, og da i timevis??

 

Anonymkode: bebe9...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er BS, det handler om prioteringer, og unskyldninger man lager til seg for unskylde seg selv, og sin dårlig samvitighet for å ikke kontakte noen man vet trenger din støtte og kjærlighet.

Det kalles egoisme.

Anonymkode: bebe9...31e

Ja, alt handler om prioriteringer. 

Men når man har småbarn må de være pri 1. Sånn er det bare. Barn går foran å være hobbypsykolog for venninner, og det er noe venner faktisk bør respektere og forstå. 

Anonymkode: 60912...6f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BRA! men her så blir TS ignorert og oversett over en lang periode, og venninnen har i tillegg lovet å sett litt tid til henne?

Klarer du ikke se forskjellen?  

 

Og hvor er du/dere får  det er ifra at når man blir skuffet  over noe slikt at man forventer å snakke hver dag, og da i timevis??

 

Anonymkode: bebe9...31e

Da har du tatt feil av meg og en annen ab. Jeg har ikke skrevet noe om at ts forventer å snakke med venninnen sin hver dag. 

Hun kan bare ikke forvente for mye av henne. For alt jeg vet er ts i venninnens øyne ikke er så nær venn som ts vil ha det? 

Anonymkode: 0e2bf...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...