Gå til innhold

Suppe i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Holder på å planlegge bryllupet til meg og min kommende mann. Har ikke kommet så langt i planleggingen enda siden det er over 1 år til, men liker å ha god tid. Har derfor lurt på hva som er "greit" å ha til mat. Har lest flere tråder her inne om hva som er greit og ikke-greit i bryllup, så derfor vil jeg gjerne spørre. Jeg har tenkt på en veldig god thaisuppe. Personlig synes jeg dette suppen smaker helt himmelsk. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a9106...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Holder på å planlegge bryllupet til meg og min kommende mann. Har ikke kommet så langt i planleggingen enda siden det er over 1 år til, men liker å ha god tid. Har derfor lurt på hva som er "greit" å ha til mat. Har lest flere tråder her inne om hva som er greit og ikke-greit i bryllup, så derfor vil jeg gjerne spørre. Jeg har tenkt på en veldig god thaisuppe. Personlig synes jeg dette suppen smaker helt himmelsk. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a9106...86c

Tenker at det går helt bra! Det som er viktig er at det metter,og ikke "bare"er godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Tenker at det går helt bra! Det som er viktig er at det metter,og ikke "bare"er godt. 

Så bra. Mannen mener nemlig at jeg er helt på bærtur, og at ingen serverer suppe i bryllup :fnise: 

ts

Anonymkode: a9106...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleLerke skrev:

Som forrett?

Ja, som forrett :)

 

Anonymkode: a9106...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe er helt fint som forrett. Men tenk på at det skal være en viss helhet i måltidet - med thaisuppe som forrett blir det fort litt merkelig hvis dere skal ha en veldig tradisjonell hovedrett som skinkestek el.l.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som forrett :)

 

Anonymkode: a9106...86c

Ok, måtte bare sjekke at det ikke var alt du skulle servere. Da syns jeg det er innafor:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Vært i bryllupp hvor hovedretten (og eneste retten også) var suppe. Masse grønnsaker,potetbiter og kjøtt pluss flatbrød ved siden av. Det var godt og mettende,så suppe som hovedrett går fint! 

Den var varm hele kvelden og natten,så folk kunne ta om de vilke ha som nattmat også.

Det var masse kaker og hjemmelaget likør (nam!) og kaffe etter middag. Alle var veeldig fornøyd. Til suppen serverte de øl og vann. Brus om noen ville ha det.

Veldig vellykket. Suppe er ikke "bare suppe"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i et brullyp, da var det suppe til middag (ingen forrett), det var en kjempegod kyllingsuppe med brød og smør til, og man kunne forsyne seg så mye man ville (også utover kvelden og natten). Til dessert var det kaker folk hadde tatt med.

 

Anonymkode: 7dd62...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har servert mye suppe som både forrett og dessert i bryllup. Det fungerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det funker helt fint! Nå mener jeg også suppe er helt akseptabelt til hovedrett også jeg da, eksempelvis med asiatiske småretter som forretter i deres tilfelle, og så synes jeg Trøndersodd er helt genial bryllupsmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe er greit som forrett, ikke som hovedrett. Men thaisuppe kan kanskje bli litt ... spesielt.. for eldre slektninger og slikt. De trenger ikke være spesielt gamle engang, mine svigers i slutten av sekstiårene hadde nok stått over. (kokosmelk er "rart", de skal ikke ha krydder, osv osv)... Det bør også stå litt i stil til resten av menyen, helt enig i at thaisuppe til forrett blir veldig merkelig om dere har hjortesteik servert på tradisjonelt norsk vis til hovedrett. 

Anonymkode: 1de71...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ymra skrev:

Jeg synes det funker helt fint! Nå mener jeg også suppe er helt akseptabelt til hovedrett også jeg da, eksempelvis med asiatiske småretter som forretter i deres tilfelle, og så synes jeg Trøndersodd er helt genial bryllupsmat. 

Akkurat der er jeg dypt uenig. Sodd er hverdagsmat, og ikke greit å servere om man forventer at gjestene skal stille i finstas og kjøpe gave i dyre dommer. 

Anonymkode: 1de71...30f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått servert fiskesuppe som eneste rett i bryllup, og det var ingen som reagerte på det. Kan faktisk ikke se for meg noe bedre å få servert i et naust med utsikt over Trondheimsfjorden. Også hjalp det selvsagt at den var knallgod, og at det var masse mat så man bare kunne forsyne seg etter behov.

Anonymkode: 872b3...8b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe, midt i sommer?  Tja, spørsmål hvor varm det er i lokalet.    Thai suppe er digg, men suppe er vanskelig å holde seg varm når du skal servere til 50-70 stk.  Var i et bryllup i sommeren hvor forrett var suppe og når jeg endelig ble servert var suppen kald.  

Anonymkode: a4bdb...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppe kan være en fin mellomrett alternativ forett. Hadde det selv, kald spansk suppe mellom forret og hovedrett. Hvor mange retter skal dere ha? Vi hadde fem.

Anonymkode: 40c95...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 8.45, AnonymBruker skrev:

Akkurat der er jeg dypt uenig. Sodd er hverdagsmat, og ikke greit å servere om man forventer at gjestene skal stille i finstas og kjøpe gave i dyre dommer. 

Anonymkode: 1de71...30f

Sodd er tradisjonell festmat.

Anonymkode: f5bcc...aa8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...