Gå til innhold

Er det mulig å få jente etter tre gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner faktisk utrolig mange med gutt-gutt-gutt-jente eller omvendt faktisk :) Min erfaring er at det er veldig sjeldent det blir 4x jenter eller 4 gutter etter hverandre. Kjenner vel bare 4-5 der alle fire/fem/seks er av samme kjønn av veldig mange :) 

Anonymkode: 8c6da...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner faktisk utrolig mange med gutt-gutt-gutt-jente eller omvendt faktisk :) Min erfaring er at det er veldig sjeldent det blir 4x jenter eller 4 gutter etter hverandre. Kjenner vel bare 4-5 der alle fire/fem/seks er av samme kjønn av veldig mange :) 

Anonymkode: 8c6da...055

Sikkert noe statistikk på det også, men jeg kjenner til en familie der de fikk 7 gutter, og en annen familie der de fikk 4 jenter.

Vet også om flere familier med 4-5 barn der det er blandet kjønn, så vet ikke om det er noen "fasit" på det der. En bekjent av meg fikk jente og så fire gutter etterpå. Hos oss er vi fire barn og annenhver gutt og jente. Moren min kommer fra en familie der de er 8 søsken, og to jenter sånn innimellom gutta... 

Anonymkode: f3e35...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noe statistikk på det også, men jeg kjenner til en familie der de fikk 7 gutter, og en annen familie der de fikk 4 jenter.

Vet også om flere familier med 4-5 barn der det er blandet kjønn, så vet ikke om det er noen "fasit" på det der. En bekjent av meg fikk jente og så fire gutter etterpå. Hos oss er vi fire barn og annenhver gutt og jente. Moren min kommer fra en familie der de er 8 søsken, og to jenter sånn innimellom gutta... 

Anonymkode: f3e35...175

Mm, min mor har fire søstre. Ble bare 5 jenter der gitt. Og det i etterkrigsårene. MEN med en mann som var ukespendler og bare hjemme i helgene ;) Så kanskje noe i det med sjelden sex gitt. Og gode Gud hvordan overlevde mormor hjemme med opptil fem små (tre år mellom de tre første og så et par år mellom de neste) og å ha alt alene....! Hjelpes. Har spurt, eneste hun sier er at «det var jo slitsomt innimellom». Døøøøh... hehe. All cred til våre formødre altså :) Da ungene hadde nådd skolealder så fikk hun seg jobb til og med. Ble vel for lite travelt uten :P 

Anonymkode: b7541...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt trist at jeg skal få kommentarer på at jeg ikke fortjener barn, at jeg er heldig som kan få osv. Lurer på hvilke kjønn dere som svarer har (på barna), for det er sikkert vanskelig å forstå tankegangen. 

Dere skulle sett meg i virkeligheten, jeg er den mest omsorgsfulle og flinke mammaen synes jeg selv. Jeg har en så dyp og inderlig kjærlighet til mine sønner, er så stolt av de,og kan ikke forklare hvor høyt elsket de er! 

Men, har et intenst og brennende ønske om datter. Jeg kan kle på guttene mine tøffe og fine klær (selv om jenteklær er finest😢) så er ikke der det ligger. Er bare så grusomt mange svigermor tråder overalt, senest på VG i går. Jeg vil ha en jente, for jeg tenker at om mine svigerdøtre ikke liker meg, har jeg jo henne. Når vi blir gamle og trenger hjelp osv... 

Vil ha en som jeg kam forstå hvordan har det, en som jeg kan ha litt like interesser med. 

Jeg håper jo jeg vil få et godt forhold til alle såklart! 

Dette er et ønske jeg hadde gjennom hver graviditet, husker jeg ønsket at ultralyd var feil, noe de såklsrt ikke var... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Guttemamma til én gutt her. Synes du skal være kjempefornøyd med å ha tre flotte gutter du elsker over alt på jord, i stedet. for å  lure mannen din til å få en unge til bare fordi du vil bli jentemamma. For det første er det utrolig dårlig gjort og et svik mot mannen din å lure han. Kan du leve med det? Hvis han finner det ut kan det hende han aldri stoler på deg igjen. 

Selv om du skulle fått ei jente er det ingen automatikk i at dere får et bedre forhold enn du får til guttene dine, og hva får deg til å tro at du ikke får hjelp av guttene dine når du blir. gammel? Hvorfor kan du ikke ha like interesser som guttene dine? Hva kan du og ei jente gjør som ikke du kan gjøre med guttene dine? Hvis du får ei jente er jeg stygt redd du kommer til å legge mye press på henne som blir helt umulig for henne å leve opp til. Du må endre tankegangen din, se mulighetene dine i stedet for begrensningene. Ikke lur mannen din! Kos deg med de tre flotte guttene dine!

Anonymkode: 1eddd...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2017 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt trist at jeg skal få kommentarer på at jeg ikke fortjener barn, at jeg er heldig som kan få osv. Lurer på hvilke kjønn dere som svarer har (på barna), for det er sikkert vanskelig å forstå tankegangen. 

Dere skulle sett meg i virkeligheten, jeg er den mest omsorgsfulle og flinke mammaen synes jeg selv. Jeg har en så dyp og inderlig kjærlighet til mine sønner, er så stolt av de,og kan ikke forklare hvor høyt elsket de er! 

Men, har et intenst og brennende ønske om datter. Jeg kan kle på guttene mine tøffe og fine klær (selv om jenteklær er finest😢) så er ikke der det ligger. Er bare så grusomt mange svigermor tråder overalt, senest på VG i går. Jeg vil ha en jente, for jeg tenker at om mine svigerdøtre ikke liker meg, har jeg jo henne. Når vi blir gamle og trenger hjelp osv... 

Vil ha en som jeg kam forstå hvordan har det, en som jeg kan ha litt like interesser med. 

Jeg håper jo jeg vil få et godt forhold til alle såklart! 

Dette er et ønske jeg hadde gjennom hver graviditet, husker jeg ønsket at ultralyd var feil, noe de såklsrt ikke var... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Oi, det var mange forventninger til ei eventuell jente! Personlig har jeg ikke et nært forhold til min mor. Vi har ulike interesser, ulik personlighet og kan ikke være i samme rom mer enn ei time før det skjærer seg. Jeg spør henne sjelden om råd og vi har rett og slett ikke noe bra kjemi. Har et mye tettere forhold til min far. Dette er jo bare meg og trenger ikke bety noe, men kanskje det kan få deg til å reflektere litt over egne forventninger...både for din egen del og et evt barn sin del.

Anonymkode: d9375...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt trist at jeg skal få kommentarer på at jeg ikke fortjener barn, at jeg er heldig som kan få osv. Lurer på hvilke kjønn dere som svarer har (på barna), for det er sikkert vanskelig å forstå tankegangen. 

Dere skulle sett meg i virkeligheten, jeg er den mest omsorgsfulle og flinke mammaen synes jeg selv. Jeg har en så dyp og inderlig kjærlighet til mine sønner, er så stolt av de,og kan ikke forklare hvor høyt elsket de er! 

Men, har et intenst og brennende ønske om datter. Jeg kan kle på guttene mine tøffe og fine klær (selv om jenteklær er finest😢) så er ikke der det ligger. Er bare så grusomt mange svigermor tråder overalt, senest på VG i går. Jeg vil ha en jente, for jeg tenker at om mine svigerdøtre ikke liker meg, har jeg jo henne. Når vi blir gamle og trenger hjelp osv... 

Vil ha en som jeg kam forstå hvordan har det, en som jeg kan ha litt like interesser med. 

Jeg håper jo jeg vil få et godt forhold til alle såklart! 

Dette er et ønske jeg hadde gjennom hver graviditet, husker jeg ønsket at ultralyd var feil, noe de såklsrt ikke var... 

Anonymkode: 5eba4...f73

Her bør du snu tankegangen din. Fu har tre flotte gutter, også savner du ei jente? Jeg er mamma til en gutt og snart ei jente. Jenta vår kommer til å bruke mesteparten av tøyet etter storebror. Jenter betyr heller ikke automatisk søte kjoler, langt hår og hårbånd. To av mine nieser er mer guttete enn jentete. Når mannen din har sagt stopp, så respekter det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres trolig mye skarpere ut enn jeg mener det som. 

Men med den holdningen din, så er du nesten garantert å bli en av de svigermødrene som det skrives tråder om, fordi du ilegger sønnene dine en masse egenskaper kun fordi de er gutter, og fratar dem egenskaper fordi de er gutter (felleskap med deg bl.a) og sikkert vil ilegge svigerdøtre egenskaper fordi de er kvinner og fordi de er dine svigerdøtre. Du har allerede begynt å dele ut egenskaper til dem. Og dette er langt frem i tid...?

Uansett hva som skjer med barneflokken dim så gjør du deg selv en stor tjeneste ved å legge til side forventninger, både positive og negative... Og bli kjent med sønnene dine. Dyrk felleskap med dem og bli kjent med svigerdøtrene dine etterhvert som de kommer. De er jenter, du vet, sånne som du har lyst på. De er ikke skumle. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg 2 gutter og 1 jente, eller 3 gutter og 1 jente. Men det er fordi jeg har gutt fra før og elsker å være guttemamma! Og så ser jeg for meg at en eller 2 gutter til hadde vært superstas. Og gjerne ei jente også :) Men aller helst ønsker jeg meg flere barn, friske og raske. Og jeg hadde ikke blitt skuffet over kjønn eller om jeg ikke får jente (eller flere gutter).

Da jeg var gravid ønsket jeg meg ikke noe spesielt kjønn, fordi jeg allerede elsket den som var i magen. Jeg var bare nysgjerrig på om det var gutt eller jente <3 regner med det hadde blitt sånn om jeg hadde blitt gravid igjen.

Endret av Ella Grisella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippoldemor fikk 10 gutter og 2 jenter til slutt

Kjenner flere som har 4 og 5 barn der alle enten er gutter eller jenter

Så om du velger å få flere barn bør det være for du/dere ønsker flere barn ikke et spesielt kjønn.

Det at mødre/døtre forhold er sterkere en mor/sønner osv tror jeg ikke noe på. De fleste venninnene mine har nærere forhold til sin far og krangler mest med sin mor. Mens de fleste menn jeg kjenner er mammagutter som alltid tror mamma har rett, mamma lager best mat osv..

Anonymkode: bf7cf...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ella Grisella skrev:

Beckhams fikk det!

De brukte prøverør og valgte kjønn på siste.

Anonymkode: bf7cf...b4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler kanskje at argumentene til Ts gjør at hun blir sett på som overfladisk, og at folk dermed får lite forståelse. Og i tillegg dette med å lure mannen...

Jeg har også bare gutter. Og har i det siste innsett at jeg aldri kommer til å få en datter. Det gjør meg så uendelig trist. Opplever en slags sorg. Det har ikke noe med kjærligheten til guttene å gjøre. Den ville ikke vært større om de var jenter. Men jeg har alltid sett for meg å få en datter. Jeg føler det som om jeg har mistet noe, om det gir mening? 

Jeg er også redd for å bli svigermor, selv om det er langt frem i tid. Mest fordi jeg ser hvor mye det er kvinnen som dominerer forholdet. Det virker som det er vanskeligst for mannens familie å delta på lik linje som kvinnens. Klar over at dette ikke er absolutt, men det stemmer med nesten alle jeg kjenner... 

Og så er det ikke til å komme unna at jenter bringer med seg noe nytt, når du allerede har gutt. I stedet for enda fler traktorer, biler, ninjalek og alt som følger med gutt, er jeg såpass overfladisk at jeg gjerne skulle hatt litt mer jentegreier i hus. Ting jeg identifiserer meg med. Dukker, dukkevogn, disney-leker, kjoler, hårpynt, strømpebukser. Å kunne kjøpe jenteklær i stedet for de gørr kjedelige gutteklærne. 

Gutter er også annerledes enn jenter. JA, jeg er fullt klar over at det er individuelle forskjeller. Og at en jente ikke nødvendigvis blir den beste venninne i voksen alder. Men jeg ser at mine venners jenter har mye bedre konsentrasjon til å holde på med rolige aktiviteter. De interesserer seg for andre ting, liker å se andre ting på TV og får venner på en annen måte. Ingenting av dette er nødvendigvis bedre enn hos en gutt. Men det er annerledes. Og jeg skulle svært gjerne også opplevd det. Mye fordi jeg ville kjent meg mer igjen i det. Nå anstrenger jeg meg fordi jeg ønsker å ta del i guttenes liv. Men hadde kanskje ikke behøvd å anstrenge meg så mye om det var en jente.

Anonymkode: 843ef...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forsøke å innrette tidspunkt for sex opp mot eggløsning. Å ha sex noe før eggløsning skal gjøre det lettere å få jenter. Jeg ville googlet det, finnes mange tips særlig på engelskspråklige sider på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 20.56, Cyndaquil skrev:

Jeg mistenker faktisk at du er samme dame som denne 

 

som var skuffer over å være gravid med gutt 3 og ikke klarte å glede deg over han. I 18 sider snakket du om jentedrømmen, og at du alltid vil ha jente, bånde over å være jente. Uansett hvor mange gode svar som kom, var det samme regla om hvor synd det var at alle fikk jenter utenom du. Og at mann ikke ville ha fler

Nå har du vel fått gutten din. Forsatt ikke glad? Skamme seg burde du! Skuffer over friske guttebarn. Du burde skilles fra mann din, la han få hovedomsorgen, og flytte til fantasiland om du ikke klarer å ta deg sammen

På tide å ta seg sammen! Du er voksen og mamma. Spill the sims 2 og få så mange jenter du vil. 

Edit. Foresten : jeg som er jente etter 6 gutter og måtte lide under mamma sine steriotypisk jentedrømmer om meg i barndommen, ja jeg er 19 uker på vei med jente nå.  Uten å ha noe spesielt ønske om kjønn. Hun skal få lov å være hvordan hun vil, jeg skal ikke gjøre som min mor gjorde mot meg. 

Ja, det minnet veldig om den tråden. Der var det også mye snakk om svigerdøtre som ikke ville like henne osv. 

Og TS , ikke gidd fire barn da. Det er faktisk ganske mye jobb. Søren ikke rart folk kommer i tidsklemme. 

Anonymkode: fd681...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det minnet veldig om den tråden. Der var det også mye snakk om svigerdøtre som ikke ville like henne osv. 

Og TS , ikke gidd fire barn da. Det er faktisk ganske mye jobb. Søren ikke rart folk kommer i tidsklemme. 

Anonymkode: fd681...f24

Helt enig, det minner veldig om den tråden. Hvis det er det, må hun ikke finne på å få et barn til, for TS i den tråden virket direkte ustabil. Det er rett og slett ikke normalt å holde på slik. Hun risikerer å påføre barna sine skade, særlig den minste. 

Jeg må også si jeg lurer på hvordan det skal bli i være den unønskede tredje gutten hvis du faktisk går hen og lurer mannen din, og får denne jenta du drømmer om. Stakkars.

Anonymkode: 0298d...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på følelsen, men vi fikk to gutter først og skulle max ha tre barn. Når jenta var et faktum var jeg 100% ferdig med å få barn og kjente på en fullkommenhet.

Jeg driter i moralpolitiet eller folk som mener jeg er et uhyre. Jeg elsker sønnene mine, men det er for meg, er det noe ekstra å være jentemamma. Jeg føler meg hel i mammarollen.

Dere som har x antall jenter, men aldri har kjent på et gutteønske; sorry, men dere kan og vil ikke forstå. Selv en undersøkelse jeg leste viste at dette overhode ikke er et ukjent fenomen. 

Jeg ville personlig aldri tatt abort for å sikre meg et bestemt kjønn. Det blir helt feil. Men jeg forstår lengselen, drømmene og ønsket. Følelsen i magen etter OUL med nr 3 var helt ubeskrivelig. Enda et friskt barn, og en enorm glede og lettelse over at det var ei jente.

Klem til deg TS - krysser fingrene for at du finner ro i sjelen 💚

Anonymkode: d4971...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, det minner veldig om den tråden. Hvis det er det, må hun ikke finne på å få et barn til, for TS i den tråden virket direkte ustabil. Det er rett og slett ikke normalt å holde på slik. Hun risikerer å påføre barna sine skade, særlig den minste. 

Jeg må også si jeg lurer på hvordan det skal bli i være den unønskede tredje gutten hvis du faktisk går hen og lurer mannen din, og får denne jenta du drømmer om. Stakkars.

Anonymkode: 0298d...f9f

Jeg tror karma biter henne i rompa og gir henne en gutt til om hun prøver på nr 4. I såfall til pass for henne når hun «våger seg» å være utakknemlig for å ha 3 flotte gutter. Stakkars yngstemann hun var lei seg over å bære på. At han var frisk betydde ingenting, at han hadde penis betydde alt.

jenta mi viste seg på ordinær ultralyd å være gutt. Kunne ikke brydd meg mindre.  Det som betydde noe for meg var at jordmor sa han trivdes og virket frisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg 3-4 barn uavhengig av ønsker om kjønn. Tenker jeg er heldig om jeg får 3-4 friske barn uansett kjønn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...