Gå til innhold

Alle mannlige gjester må ha på seg blå dress i bryllup. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
20 minutter siden, Rosalie skrev:

Du vet at man inviterer folk som gjester, ja, ikke statister?

Der kom du med et veldig godt poeng,for det ser nemlig ofte ut som at det er statister brudepar vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist at du ser det sånn, for for de fleste som gifter seg så skriver bryllupsdagen seg absolutt inn i historieboka dems, og er kanskje noe de har drømt om og planlagt nesten hele livet.  
Hvis jeg hele livet har drømt om å gå på Galdhøpiggen med Kvikk lunsj å nyte på toppen, og en av vennene jeg skal gå med spiser opp den sjokoladen i bilen på vei til fjellet uten å si fra, så er jo drømmen min ødelagt.... Eller om noen plutselig har med seg grytelokk og skal stå å smelle i de og ødelegge hele harmonien for meg når jeg har drømt om det fredfulle øyeblikket på toppen.  Man må forstå og respektere det som er av stor betydning for andre. 
Nå kan jo ikke dette sammenlignes helt med en kvikk lunsj man helt sikkert finner ny av på nærmeste bensinstasjon, men rent billedlig regner jeg med du forstår sammenligningen. 

Anonymkode: 30257...4a0

Eksemplene dine er elendige. Det du beskrive kalles ondsinnet sabotasje hvor dine "venner" gjøre en innsats for å ødelegge din opplevelse. Jeg tviler på at gjestene har som formål å ødelegge brudeparets opplevelse, men om brudeparet er så livsfjerne og selvsentrerte at deres felles drøm pålegger familie og venner en helt unødvendig og urimelig utgift så får de takke seg selv. Deres personlige drømmer og fantasier skal ikke være en utgiftspost for andre.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange år siden jeg giftet meg, men hadde noen spurt meg dagen etter bryllupet hva den eller den hadde på seg hadde jeg ikke ant det.....

Tror endel bruder (brudepar) er litt høye på seg selv. "Nei.... bryllupet ditt er ikke årets begivenhet for alle i hele verden"

Endret av Trude.lutt
Viktig poeng
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var mann tror jeg at jeg hadde sendt en trist melding til brudeparet og fortalt at jeg dessverre ikke kan komme siden jeg ikke har blå dress... (mulig jeg hadde gjort det selv om jeg faktisk hadde hatt blå dress).

Anonymkode: 18532...31b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det helt i orden å melde avbud. "Du beklager, men jeg kan ikke komme siden jeg er opptatt med å røkte hybelkaninene mine. Eller kanskje det er pga den idiotiske dresskoden? Jeg er sannelig ikke helt sikker."

Anonymkode: d8cc6...304

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja man ser ganske stor forskjell altså.... 
Jo det er på et vis overfladisk at fargen er så viktig, men for de som ser på brylluppet som sitt livs største og viktigste opplevelse så må man også vise forståelse og respekt for at de ønsker det sånn de har drømt om og planlagt. 
Nei det er ikke alle som har blå dress selv eller har noen venner i samme størrelse som har, men det er mange som leier ut både selskapskjoler, bunader og dress på Finn, og det finnes profesjonelle dressutleie butikker og nettbutikker, som ikke er altfor dyre. 
Jeg tenker at om man først har tenkt seg i et storslagent konseptbrylupp (som dette virker å bli siden dresscode er så viktig) så spanderer man 700 kr på å leie dress en helg, og heller gir en litt rimeligere gave til paret i såfall, enn å kverulere på brudeparets ønsker og drømmedag. 

Anonymkode: 30257...4a0

Jeg ser ikke på det som å kverulere, men heller det at man kanskje ikke har penger til å kjøpe en blå dress og evt ny kjole. Det er ikke et storslått bryllup. Som skrevet så kom invitasjonen kun for 5 uker siden. En mørkeblå dress vil ikke i særlig stor grad skille seg noe særlig fra sort i dempet belysning. Jeg syns det er et urimelig krav med så kort varsel. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leo skrev:

Hvis man først har tenkt å arrangere et storslagent konseptbryllup velger man a) ikke blå dress (Hvem har  eller bruker det i våre dager? Ikke en gang faren min som er over 70 har "blådress" lenger. Og hva er egentlig en blå dress? Er den lyseblå, kongeblå, mørkeblå eller noe midt i mellom?) og b) man sørger for passende kostymer til gjestene. 

Det er faktisk ikke et storslått bryllup. Det er ingen alkohol inkludert, selv ikke til maten. Det er også andre store utlegg som også kommer i tillegg da lokalisasjonen ligger utenfor allfarvei er man enten avhengig av å booke hotellrom eller ta svinedyr taxi som sikkert er enda dyrere. Man må også stå for transport fra spisested til feststed selv. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått naken, og når jeg hadde blitt kald nok hadde jeg sagt: Jeg har på min naturlige blå dress i dag jeg. 

Har aldri skjønt hvorfor folk skal detaljstyre antrekk i bryllup. Det er greit hvis de skal ha hageselskap, og ikke vil ha det formelt å nevne at de kan droppe gallaantrekket, eller noen som vil ha tema bryllup. Men da legger man terskelen så lavt at alle kan være med. Hadde vært flau over meg selv å kreve at folk skulle kjøpe ny dress for å komme i bryllupet mitt. 

Blå dress kan jo bli veldig forskjellig så på et bilde kan det se uorganisert uansett. Håper alle graver langt inn i skapet å finner frem 80-talls dressen sin. Helst de som er for stor eller for små. Så alle gjestene er litt ukomfortable.  

Greit at det er burdeparet sin dag, men jeg må innrømme jeg har litt fordommer mot de som har fargekode i bryllupet sitt. :Nikke: 

Anonymkode: 3a9ba...6c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:


Jo det er på et vis overfladisk at fargen er så viktig, men for de som ser på brylluppet som sitt livs største og viktigste opplevelse så må man også vise forståelse og respekt for at de ønsker det sånn de har drømt om og planlagt. 

Anonymkode: 30257...4a0

Det er poenget. Det er deres største opplevelse. Det er ikke gjestenes største dag. Og ikke en gang en tvilling bør pålegges å kjøpe nytt antrekk for å tekkes brudeparet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, AnonymBruker said:

DMan må også stå for transport fra spisested til feststed selv. 

Anonymkode: 47b27...3f3

Da kunne jo brudeparet leid sen buss som fraktet alle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanleg at dersom bruden vil bestemme kjole til forlovar, så betalar ho også for denne. Så her tenkjer eg at det då er rett og rimeleg at brudeparet betalar for alle antrekka til gjestane!

 

.......

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange billige Dressmann-dresser i det bryllupet tipper jeg. :rolleyes:   Jeg skal gifte meg neste sommer. Antrekk: Pent.  Kunne ikke drømt om å gjøre det verken stivere eller å kreve at noen skulle ha klær i EN bestemt farge.  Utrolig tåpelig!:balltre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke et storslått bryllup. Det er ingen alkohol inkludert, selv ikke til maten. Det er også andre store utlegg som også kommer i tillegg da lokalisasjonen ligger utenfor allfarvei er man enten avhengig av å booke hotellrom eller ta svinedyr taxi som sikkert er enda dyrere. Man må også stå for transport fra spisested til feststed selv. 

Anonymkode: 47b27...3f3

Jeg mistenkte egentlig ikke det heller. Slike merkelig dresskoder dukker av en eller annen grunn som regel opp i nettopp bryllup av den typen du beskriver her ;) Så jeg hadde a) ikke brydd meg om dresskoden, b) kjøpt den styggeste blå dressen jeg kunne finne evt. kjole i en av de "tillatte" fargene eller c) takket pent nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært rimelig kult å tatt den helt ut ja :fnise:

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...