Gå til innhold

Alle mannlige gjester må ha på seg blå dress i bryllup. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i bryllup og på invitasjonen står det at alle menn skal ha på seg blå dress, bortsett fra forlovere som skal ha sort. 

Nå har heldigvis mannen min blå dress fra før så vi har ikke blitt noe berørt av dette, men en en annen venn av brudgommen fortalte oss i går at han han ikke har blå dress og hadde spurt brudgommen om det var greit han kom i sort, da fikk beskjed om å holde seg hjemme om han ikke møtte i blått. Damene har også fått tre farger å forholde seg til. 

Er ikke dette fryktelig sært? prøver å si dette til mannen min, men han vil ikke blande seg. 

 

 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjempesært! Alle damene har fått tre farger å forholde seg til også, altså? Veldig spesielt... :klo:

Anonymkode: f9410...d4b

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Det er ekstremt sært spør man meg... en dress koster jo mye penger. Å skulle måtte kjøpe en helt ny dress kun til den anledningen blir jo helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde boikotta, eller dukka opp i noko anna likevel, på pur faen. Ein kan då ikkje diktere gjestane sine SÅ mykje og detaljert. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært at gjestene skulle gått i sort, for det er det de fleste har.. om de absolutt skal diktere.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har ikke tenkt så mye over det siden vi hadde kjole og dress i den ønskede fargen. Men når denne felles kameraten kom med dette hjertesukket i går syns jeg det var veldig sært, faktisk helt hårreisende. Så lurer på om det bare var meg som ikke følger med på hva ungdommen driver med nå til dag. 

Det verste var jo at brudgommen heller foretrakk at han ikke kom fremfor å komme i noe annet enn sort. Han er en veldig god venn av brudgommen også. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke møtt i et slikt bryllup. Man må da få lov til å velge fargen på klærne sine, ærlig talt! Se opp for bridezilla!!!

Anonymkode: 8be61...f4d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle spørre om de virkelig mente blå dress eller blådress. Men skjønner de virkelig mener fargen blå? Hvem har det? De fleste jeg kjenner har en stykk skikkelig drass, og da har man mørkegrå eller sort. Det er det som er vanlig og som man kan bruke i alt fra bryllup (vanligvis) til begravelser og konfirmasjoner og julebord.
Hadde ikke giddet å gå. Bare på trass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sært ja. Og det virker som om det er ekstremt selvopptatte mennesker som gifter seg, når klærne og fargene blir viktigere enn gjestene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært forloverene som skulle kjørt blå dress. Så kunne resten av mannfolka få kjørt sort dress, siden det er størst sjanse for at flertallet allerede eier en sort dress. Jeg hadde gitt beskjed til brudeparet, og det synes jeg du burde gjøre. 

Merkelige greier. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennene som er invitert burde gå sammen om å dukke opp i Moods of Norway-dresser :lur:

Anonymkode: f9410...d4b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forstått om det var tema bryllup (f.eks starwars eller fantasy bryllup).
Synes det høres sært ut, men kanskje det er et tema bryllup. Om ikke så... vel... jeg vill ikke hatt lyst å møte opp. 
Man kan da ikke diktere gjestene sinne som om det var en militær øvelse. O_o
Skal man liksom sitte beint også? Spesielle sko? Etikker? Et bryllup skal ikke være for formelt, og skal være for gjestene så vel som for paret. Klart det er deres dag, men inviterer man folk burde man ha evnen til å la folk velge fint på egen hånd. :) 

Hva slags folk dikterer egentlig vennene sine sitt valg og nekter dem å komme om de ikke har fargen de vil se? Høres ikke ut som et hyggelig par...

Endret av Drakan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker meget spesielt/sært å ha så spesifikke fargekrav til gjester uansett anledning. Kleskode er for så vidt normalt, men å kreve at alle mannlige gjester dukker opp i blå dress og at kvinnelige gjester har tre farger å forholde seg til er å kreve urimelig mye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes sært og kult ut. Dumt å påtvinge gjestene en ny dress og unødvendige utgifter. Ellers hadde det vært en artig greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mannen sin kamerat så jeg kjenner ikke brudepare så veldig godt. Derfor kan ikke jeg si noe til brudeparet heller. Det var lagt ut en kommentar fra brudeparet på FB-gruppe siden om det var problem for folk å få ta i blå dress og der hadde vel bare en svart. Så kanskje de ikke har fått så mange tilbakemeldinger? 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som sært. Har aldri skjønt meg på brudepar som forventer at gjestene skal legge ut for helt nye antrekk i tillegg til reise, overnatting og gave. Og her må ett par potensielt ut med nye antrekk til både mannen og kvinnen, og ingen av delene er billig. Men noen brudepar kan være ganske selvopptatte og tror deres bryllupsdag er like viktig for familie og venner som for dem selv.

Men skjønner at kjæresten din ikke vil blande seg. Det blir sikkert å kjennes ganske ubehagelig å kritisere dem, spesielt siden det ikke er ett problem for dere. Men skjønner også at du tenker på andre, du må bare stole på at de som eventuelt har problemer med det kan svare for seg selv.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er invitert og jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kommer og hvorfor jeg ikke kommer. Den der skitkjerringa har jeg fått nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...