Gå til innhold

Ikea Kungsbacka kjøkkenfronter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Kungsbacka kjøkkenfronter fra Ikea?

Vurderer å bytte til disse, men er skeptisk til om finger/kladde-merker, støv og annet dritt viser godt, siden det er så mørkt....

 

Anonymkode: 80878...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.10.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med Kungsbacka kjøkkenfronter fra Ikea?

Vurderer å bytte til disse, men er skeptisk til om finger/kladde-merker, støv og annet dritt viser godt, siden det er så mørkt....

 

Anonymkode: 80878...12e

Vi har bare hatt det i to uker, men det er nesten ikke merker, og vi har to barn i barnehagealder! Overflaten er ganske spesiell, så fingermerker synes ikke så godt, som det feks ville gjort på høyglans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vi har hatt Ikea Kungsbacka i snart 1 år. Er kjempe fornøyd, syns det er vanvittig kult fortsatt og får masse komplimenter for det. Min erfaring er at det blir fettmerker på skapene, det er ikke til å unngå dessverre. Men det er ikke vanskelig å vaske av, så Kungsbacka er relativt enkle å rengjøre. Her er mitt tips (jeg googlet selv etter det, så derfor deler jeg det her for de som lurer):

- Bøtte med varmt vann, zalo og salmiakk. Vask skapet der du har fettmerkene, gjerne rundt håndtakene. Trenger ikke å skrubbe hele skapet hvis det ikke trengs
- Bruk en svamp og Jif skurekrem og skrubb lett med den myke siden av en svamp. Skrubber kanskje 10-20 sek, trenger ikke mer.
- Vask over med kluten med zalo og salmiakk for å få bort meste av såpen.
- Gå over med en tørr microfiberklut og puss litt. Det blir sååå fint etterpå og ingen merker på skapene i det hele tatt. Jeg har heller ikke lagt merke til at det blir skader på frontene med å bruke skurekrem, ser at noen ikke anbefaler det, men det er vel spesielt på høyglans. Siden disse er matte er det kanskje litt lettere.

Hvis du er ute etter et kult, svart kjøkken så ville jeg kjørt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...