Gå til innhold

Press om å ha brudepiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gifter meg med en skilt mann med 2 døtre. Det er forventninger om at disse skal være brudepiker, men jeg ønsker ikke å ha brudepiker. I tillegg synes jeg de er for store for å være brudepiker (10 og 12 år)..

Hva gjør jeg?

Jeg vil ikke fremstå som den onde stemoren....

Anonymkode: a58be...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Mannen ønsker sine døtre som brudepiker... Jeg vil ikke ha brudepiker / brudesvenner i det hele tatt, mens dette er tradisjon i hans familie.

Er det en annen rolle døtrene kan ha? 

Forslag?

Anonymkode: a58be...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Joppeline said:

Tenk så koselig for de da! Hvorfor vil du ikke ha det? Blir jo et minne for livet for jentene!

enig

Anonymkode: 77370...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er brudebildet du tenker på så kan dere vel bare ta bilder med og uten brudepiker? Dette er nok en tanke du må venne deg til siden han har barn fra før men har de egentlig så mye annen rolle enn å være oppstilt på bildene og kanskje komme med ringen evt strø litt roseblader? 

Anonymkode: bbe6d...1e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Jeg har måtte svelge en del kameler i forhold til hvor vi kan og ikke kan gifte oss allerede. Døtrene har sikkert vært brudepiker i 10 andre bryllup.

Vil også påpeke at døtrene er nesten like høye som meg. Hvor søtt blir dette under seremonien og på bildene?

Anonymkode: a58be...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

TS her.

Jeg har måtte svelge en del kameler i forhold til hvor vi kan og ikke kan gifte oss allerede. Døtrene har sikkert vært brudepiker i 10 andre bryllup.

Vil også påpeke at døtrene er nesten like høye som meg. Hvor søtt blir dette under seremonien og på bildene?

Anonymkode: a58be...536

Du gifter deg med FAREN deres.

Anonymkode: 77370...372

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har måtte svelge en del kameler i forhold til hvor vi kan og ikke kan gifte oss allerede. Døtrene har sikkert vært brudepiker i 10 andre bryllup.

Vil også påpeke at døtrene er nesten like høye som meg. Hvor søtt blir dette under seremonien og på bildene?

Anonymkode: a58be...536

Er du redd for at de skal stjele oppmerksomheten din?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mystix skrev:

Er du redd for at de skal stjele oppmerksomheten din?

Det samme tenkte jeg..:P

Anonymkode: bbe6d...1e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannen døtre, han vil ha dem som brudepiker i sitt bryllup og de ønsker å være det. Hvor god start på deres nye liv som familie tror du det blir av at du skal tvinge gjennom ditt ønske om at de ikke skal være det? Særlig med det strålende argumentet om at det ikke vil være søtt nok(!)? Du har ikke tenkt på at det sannsynligvis betyr mye for både far og døtre, som handler om helt andre ting enn hvordan det ser ut? At de har vært brudepiker i andre bryllup har ingenting med saken å gjøre.

Er det en kamel du skal svelge uten å protestere, er det denne.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en 12-åring er alt for stor til å være brudepike, muligens en 10-åring også. Tradisjonen her i Norge er jo at det er små barn som er brudepiker og brudesvenner. 

Lurer også på hvorfor de har lyst til å være brudepiker når de er så gamle. Og hvorfor har de allerede vært brudepiker rundt 10 ganger tidligere? Er dette så vanlig for barn å oppleve?

Anonymkode: 5014e...531

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Daria said:

Det er mannen døtre, han vil ha dem som brudepiker i sitt bryllup og de ønsker å være det. Hvor god start på deres nye liv som familie tror du det blir av at du skal tvinge gjennom ditt ønske om at de ikke skal være det? Særlig med det strålende argumentet om at det ikke vil være søtt nok(!)? Du har ikke tenkt på at det sannsynligvis betyr mye for både far og døtre, som handler om helt andre ting enn hvordan det ser ut? At de har vært brudepiker i andre bryllup har ingenting med saken å gjøre.

Er det en kamel du skal svelge uten å protestere, er det denne.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må også bare skyte inn at jeg ikke tror det betyr så mye for jentene å være brudepiker i farens bryllup. De fleste synes det er stas fordi de får være "prinsesser" for en dag. Det er altså denne prinsesse-greia som er motivasjonen. Dette er min generelle oppfattelse av barns (jenters) motivasjon for å være brudepiker. Jeg er ikke TS, bare så det er nevnt. 

Anonymkode: 5014e...531

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mystix skrev:

Er du redd for at de skal stjele oppmerksomheten din?

Hva så om TS er det? 12-åringer går i 7/8-klasse. Alt for store til å leke brudepiker. Jeg syns faktisk det hadde vært flaut å komme i et bryllup hvor brudepiken var så stor. Små jenter er søte brudepiker, store jenter er malplassert som brudepiker, etter min mening. Det er også tydelig at barna til mannen forventer å være et slags midtpunkt i alle bryllupet de er i, jf at de har vært brudepiker i 10 bryllup allerede. Syns det er på tide at noen forteller dem at de nå er for store til dette. Dere trenger ikke å si noe mer enn det. 

Anonymkode: 5014e...531

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens døtre, han vil ha de som det, de vil sikkert være det og. 10 år er ikke gammelt. At du er på høyde med en 10-åring er jo ikke deres feil.

Anonymkode: 742e1...d3e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva så om TS er det? 12-åringer går i 7/8-klasse. Alt for store til å leke brudepiker. Jeg syns faktisk det hadde vært flaut å komme i et bryllup hvor brudepiken var så stor. Små jenter er søte brudepiker, store jenter er malplassert som brudepiker, etter min mening. Det er også tydelig at barna til mannen forventer å være et slags midtpunkt i alle bryllupet de er i, jf at de har vært brudepiker i 10 bryllup allerede. Syns det er på tide at noen forteller dem at de nå er for store til dette. Dere trenger ikke å si noe mer enn det. 

Anonymkode: 5014e...531

Hvor gammel er du TS?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti og tolv pr er for gammelt til å være brudepike, gi dem heller andre oppgaver i seremonien som tekstlesing. Så kan de være med å ta bilde sammen med dere etterpå. Å gifte seg med en mann med barn betyr ikke at han skal bestemme alt.

Anonymkode: 84ed1...abc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Ti og tolv pr er for gammelt til å være brudepike, gi dem heller andre oppgaver i seremonien som tekstlesing. Så kan de være med å ta bilde sammen med dere etterpå. Å gifte seg med en mann med barn betyr ikke at han skal bestemme alt.

Anonymkode: 84ed1...abc

Ja, bedre å være urimelig.

Anonymkode: 77370...372

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...