Gå til innhold

Blir det 7 sorter til jul i år også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier å kjøpe sjokoflarn og storesøsters kaffekaker av ungdomsskolen. Baker en stor porsjon kanelsnurrer og kardemommekjeks selv og kjøper smultringer av smultringbilen. Kling kjøper jeg av ei venninne som driver med klingbakst. Og for å være helt ærlig synes jeg tikroners-pepperkakene til Europris er mye bedre enn de man baker selv. Ja, det ble sju slag 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Her blir det pepperkaker, serinakaker og havreflarn. Tar jeg meg tid så blir det (forhåpentligvis) bordstabel og risboller også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh. Her baker jeg bare pepperkaker og chocolate chip cookies :)
Men er det noe jeg skal kjøpe i år så er det lussekatter.
Kan være jeg kjøper litt andre sorter og, får se.
Lenge siden jeg smakt goro blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er jeg husmor så er jeg husmor. Jeg trenger ikke lage så mye av hver sort. Det varierer litt hva jeg lager, men jeg er sikker på at det blir pepperkaker, berlinerkranser, kokoskaker, havreflarn og sandnøtter. Jeg vet ikke hva de to siste blir. Det er ikke usannsynlig at jeg får peppernøtter av broren min, men det blir da sort nr 8.

Vi pleier å reise til hytta med svigerfamilien enten i jula eller romjula, og siden de ikke pleier å bake så voldsomt til jul pleier jeg å ta med ganske mye. Det er ikke det at de ikke liker julekaker, de har bare ikke hatt så mye tradisjon for å kose seg med å lage mange ulike sorter. 

Anonymkode: 07a60...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ofte å bli 7 sorter karameller, men det var kanskje ikke det du tenkte på?

Anonymkode: 96fed...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg bake Serina kaker, pepperkaker, det er mulig det blir et pepperkakehus her, kokosmakroner,havreflarn, ellers blir det laget en del konfekt.

Andre kaker .som sirupsnipper, kjøper jeg nok en liten porsjon av på julemesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier ofte å bli 7 sorter karameller, men det var kanskje ikke det du tenkte på?

Anonymkode: 96fed...fae

:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva jeg gidder.

Har tidligere år laget krumkaker, goro, berlinerkranser, sandkaker, strull, pepperkaker og risboller, i tillegg til julekake og marvposteier.

Problemet er at det ikke spises opp, men får se hva jeg gjør, mulig jeg lager noe som kan gis vekk som spiselige gave til f.eks bestefar som jeg vet ville satt pris på det. :) Det blir ihvertfall krumkaker og strull, og muligens julekake, så får vi se hva det blir til. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det alltid pepperkaker, sandnøtter, berlinerkranser, og sirupsnipper. Om jeg har ork og tid, blir det også glasskaker, krumkaker, kanskje brune pinner, peppernøtter, kokosmakroner, osv. I fjor ble det bare de 4 standardsortene mine, og siden jeg kommer til å være ganske gravid denne julen spørs det hvor mye ork jeg har til baking. 

Anonymkode: f8e8e...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager alltid småkaker og sånn men ikke akkurat de vanlige 7 sortene da de er så tørre og kjedelige. Får dem også av mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å lage risboller, havreflarn, delfiakake, tyske skiver, konfektkaker og en stor kringle. Dessuten pleier vi å bake og dekorere, om enn ikke spise, pepperkakaker. Så ja, jammen ble det syv slag! 

Anonymkode: 27dc8...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ihvertfall serinakaker, brune pinner og krumkaker. Resten kommer an på søtsuget og tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen her som verken er spesielt begeistret for de tradisjonelle småkakene eller bør spise dem, så når jeg først skal lage fuglemat så gjør jeg det på en litt enklere måte... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30/09/2017 at 6:11 AM, AmandaVI said:

Pleier å kjøpe sjokoflarn og storesøsters kaffekaker av ungdomsskolen. Baker en stor porsjon kanelsnurrer og kardemommekjeks selv og kjøper smultringer av smultringbilen. Kling kjøper jeg av ei venninne som driver med klingbakst. Og for å være helt ærlig synes jeg tikroners-pepperkakene til Europris er mye bedre enn de man baker selv. Ja, det ble sju slag 😄

Som meg! I tillegg baker jeg jeg sjokoladepinner, pynter pepperkakehus og kjøper inn iskrem. Så blir 7 slag på meg også. :)

Anonymkode: 1c431...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...