Gå til innhold

De upopulære på ungdomsskolen - hvordan gikk det med dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig polarisert. Spesielt gutta. 50% er fortsatt ''tapere'' mens 50% ble atttraktive/suksessrike/populære, osv.

Anonymkode: b318f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ingen venner gjennom ungdomsskolen og vgs. Ble fryst ut og oversett, og var tungt deprimert ut vgs. Nå er jeg masterutdannet, i fast jobb, huseier, i fast forhold og venter mitt første barn i en alder av 24 år. 

Anonymkode: 8d4b2...ff2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Men det kanskje likevel mulig at du kan gjøre noe? Jeg bare spør, ikke for å være slem. 

Nei, det er for sent.

Anonymkode: 56f5b...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen venner gjennom ungdomsskolen og vgs. Ble fryst ut og oversett, og var tungt deprimert ut vgs. Nå er jeg masterutdannet, i fast jobb, huseier, i fast forhold og venter mitt første barn i en alder av 24 år. 

Anonymkode: 8d4b2...ff2

Så herlig! 😆

Anonymkode: 448e3...f98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mobbeoffer på barneskolen og deler av ungdomskolen. Søkte nytt miljø under ungdomsskolen å ble kriminell fra 10 klasse til ca 20 år. Knuste en del neser å truet til meg penger fra en del mennesker jeg ikke likte, og narkotika salg. Fikk en samle dom på nesten ett år der jeg fullførte videregående. Ble "rehabilitert" å tok master/jobb innen dette i dag. Så først ned så opp.

Anonymkode: ffbf9...5ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har livet føltes ut som om jeg prøver å klatre opp et fjell, i luft lagd av syltetøy. Tungt, treigt, vanskelig og ønsket om å gi opp er der hele tiden. Hver eneste lille ting krever så mye, og det virker umulig. Spesielt tungt er det å se at "alle andre" rundt meg går oppover i en lett bakke, iallefall virker det sånn, mens jeg må dra meg selv oppover dette jævlige fjellet.

Anonymkode: 12360...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å være suksessfull i samfunnets øyne er bra nok kompensasjon for å ha vært en taper i ungdomstiden? Er det reell lykke eller plaster på såret? Selv tror jeg direkte hevn er den eneste måten å reise seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel aldri mobbeoffer, men jeg gikk fra å være av de populære, til å ramle ut med en av de i gjengen, til å ha veldig få venner på uskole, å legge på meg. Fikk en del venner på vgs, og kiloene rant av, ble plutselig veldig populær blant menn, fikk flere venner, mye fest og moro, og i dag har jeg kjæreste, hus, bil, jobb, og hele regla :) lever et godt liv, men hadde noen harde år. 

Anonymkode: f13a5...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var upopulær og slet en del på ungdomsskolen. Videregående var en stor forbedring sosialt. I dag har jeg samboer, jobb, master, gode venner og liker livet. 

 

Anonymkode: 9780e...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nerd og utdannet meg til nerd og jobber nå som nerd sammen med andre nerder <3

Anonymkode: 6d22a...739

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bachelor i et fag jeg elsker, et yrke jeg trives i, er alenemor til verdens beste, leier en sokkel og har noen få nære venner. Pr nå langtidssykemeldt pga ettervirkninger av langvarig stress - jeg har hatt litt uflaks med valg av barnefar for å si det sånn. 

Kanskje ikke det samfunnet ser på som vellykket, men jeg er veldig fornøyd med det livet jeg lever pr nå. Og etter hvert som jeg blir friskere så blir livet bare bedre 😊

Anonymkode: 58526...0ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nok av de upopulære, skolelys og sleit med spiseforstyrrelser, så jeg var ikke så veldig "til stede" sosialt. Ble ikke direkte mobba, men hadde heller ingen venner. 

Fikk nye venner og tok igjen mye på videregående. 

Men begynte å slite litt igjen da jeg studerte, har hatt depresjoner som har kommet og gått. Har også problemer med selvtilliten, og tilliten til andre mennesker, i alle fall i perioder. Vet ikke om det nødvendigvis har noe med ungdomsskolen å gjøre. 

Sånn sett utenfra har det vel gått "bra" med meg, jeg har fast jobb, leilighet og familie. Noen venner, men ikke stort nettverk. 

Jeg syns generelt at de som ikke var så populære på ungdomsskolen virker å ha gjort det bedre enn de mest populære mtp utdanning og jobb. 

Anonymkode: 7a420...f05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det gått med de upopulære i klassen din på ungdomskolen i voksen alder; nerdene, utskuddene, de venneløse?

Anonymkode: 56f5b...2a7

Det er ingen på min skole som var upopulære. Så det så. Det sier jo litt om miljøet du er eller var i. 😉

Anonymkode: f6094...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

gikk ikke så bra med meg. alkoholisme. droppa ut av universitetet. 

Anonymkode: f7b6c...9a1

Så du var upopulær med andre ord? Huff... 

Anonymkode: f6094...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Josiah skrev:

Jeg bryr meg fint lite om hvordan det har gått med de jeg gikk på ungdomskolen med.

Hvorfor bryr du deg om å bruke tastaturet til å svare i debatten da??? 😬

Anonymkode: f6094...6a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedenom med de fleste, inkludert meg selv. Har gått mange år i terapi for angst/depresjon/PTSD, nå går det derimot bedre. Har fått meg samboer og to barn, og har straks fullført utdanningen min. Men du verden så mye mobbingen igjennom skoletiden har ødelagt for meg.

Anonymkode: f5bc8...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen på min skole som var upopulære. Så det så. Det sier jo litt om miljøet du er eller var i. 😉

Anonymkode: f6094...6a0

Ja, det er en virkelighet mange dessverre må forholde seg til. Hva er egentlig poenget ditt? 

Anonymkode: 9ab9d...8a3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...