Gå til innhold

Blir stressa - har vi lagt opp til for dyrt bryllup (for gjestene)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere 100 gjester som alle deler dobbeltrom, blir det da 75000,- å spandere i overnattinger.

Anonymkode: 5d5bc...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) Ts: Ser den, og det ville jo vært litt pinlig. Disse beslutningene må vi jo selvsagt ta selv, men om du gidder å svare: Tenker du at det også vil gjelde slekt (typ inviter de du har jevnlig omgang med, og ikke andre), eller tenker man heller da at en av mors søstre automatisk tar med seg den andre mors søster osv.? Dessuten: En av mine barndomsvenninner er muligens i den kategorien du nevner. Var veldig nære en periode, nå har det dabbet av, men samtidig reiste jeg (på et tidspunkt vi ikke hadde så mye kontakt lenger) i hennes bryllup og overnattet to netter for å rekke vielsen. Nå har det gått enda to år, med enda mindre kontakt, og hun er helt klart en av dem jeg synes det kan bli "pinlig" å sende en invitasjon til. Det ville vært hyggelig, men heller overraskende om hun kom. Det eneste problemet er at tre andre venninner fra samme periode, er soleklare og selvfølgelige gjester i bryllupet. De har mer kontakt, og jeg er redd for å fornærme... 

Anonymkode: fed46...7f1

Du, den der har jeg full forståelse for. Barndomsvenninner man har mistet kontakten med er ikke lett, fordi de var på et tidspunkt en så stor del av livet ditt.

I vårt bryllup spanderer vi så inderlig stor del av prisen på gjestene, at jeg har valgt å prioritere de jeg har kontakt med. Vi var fire barndomsvenninner, og vi er kun to som holder kontakten på regelmessig basis, så da inviterte jeg kun henne. Det må være lov å prioritere. Men hvis du føler på at hun er den eneste som ikke blir invitert, så er det vel bare å invitere, tenker jeg. Så får hun tenke det hun vil om invitasjonen.

Samme med familie - vi har noen onkler, tanter og søskenbarn som er viktige deler av livet vårt, og så noen som ikke har snakket med oss på en stund. Der er til og med et par fra hans side, som ikke har hatt kontakt med ham siden han var 18(han er nå 31). De blir ikke prioritert, for å si det sånn. 

Når man holder et destinasjonsbryllup, så er det for ens egen del. Ønsker man flest mulig gjester, så velger man en annen type bryllup. Men dette er det brudeparet ønsker. Da må man tenke litt annerledes, da man ikke kan spare penger på å få hjelp og støtte fra naboer og bekjente. Jeg hadde nok betalt(betaler) en større bit av kaken enn du gjør, da jeg tenker at jeg gjør bryllupet dyrere å delta i enn nødvendig, men det må være opp til hver og en.

Og så er det viktigste av alt at "til lags åt alle kan ingen gjera" - som du ser i posten, så er det spredte meninger. Invitér de du vil, og ikke bry deg om hva folk tenker om både pris og å ikke bli invitert. 

Anonymkode: c6374...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg kommet og blitt fra fredag til søndag, men for noen år siden var jeg student og da hadde det nok blitt i meste laget for meg. Jeg ville ramset opp alternative overnattingsplasser i innbydelsen/informasjonen og fikset transport til og fra disse plassene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er et bryllup dere holder for dere selv, ikke gjestene. Dersom målet var at så mange så mulig skulle ta del i dagen deres, så kunne dere holdt det i Norge, ordnet med billigere overnattinger, kanskje til og med gratis, dersom folk bodde hjemme hos andre. Du kan snu så mye du vil på det, og si at det er bedre å invitere enn ikke, men du ønsker et dyrt bryllup for deg selv, og da må du forvente at folk vil reagere på prislappen ved å ikke møte opp. Eventuelt finnes det de som ikke får seg til å si nøyaktig hvor stort innhugg dette gjør i økonomien deres, og som møter opp, tar et stort økonomisk tap, nettopp fordi dere er nær familie eller nære venner.

Skal man holde så dyre destinasjonsbryllup, så mener jeg at brudeparet må ta mer av regningen. Det gjorde i hvert fall alle jeg kjenner, og det planlegger vi å gjøre også. Her skal folk betale kun reise, gave og kost på selve reisen(på flyplasser og lignende), og vi tar resten. Hvis du ikke klarer såpass, så har du planlagt et for dyrt destinasjonsbryllup.

Anonymkode: c6374...a23

Har helt ærlig ikke tenkt sånn på det før nå. Tingen er at om vi hadde holdt det på mitt hjemsted, som vel tradisjonen tilsier, så ville nesten hele bryllupet betalt for fly og overnatting (lite slekt og få venner igjen der). Hans hjemsted ville vært enklere (og rimeligere) for noen få. Det ville altså blitt et "destinasjonsbryllup" for flesteparten av gjestene uansett. Da virket Sverige ok, fordi de fleste faktisk kan sette seg i bilen og kjøre dit. Vi valgte bort Frankrike, Italia osv. nettopp fordi vi ikke ville "bebyrde" gjestene med for trøblete reisevei og store kostnader i forbindelse med reise. Selv har jeg ikke vært med på bryllup hvor brudeparet har betalt overnatting (verken i utlandet eller her hjemme), så vi har faktisk ikke tenkt på at dette er en kostnad vi bør budsjettere for. Men det er mulig at det er som du sier, at overnatting bør dekkes så fort en beveger seg på andre siden av grensen? Jeg antar at dette fortsatt ikke er vanlig så lenge bryllupet holdes i Norge? Hele overnattingen har vi ikke mulighet til å dekke dessverre, men vi vil jo tilrettelegge for rimeligere alternativer (og så vurderer vi å spytte litt mer i potten for å få ned prisene på bryllupsstedet). Av ren nysgjerrighet: Hvor mye tenker du at dine gjester kommer til å legge ut for reisen? Lurer litt på hvor grensen går for  "akseptable kostnader"...

Anonymkode: fed46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver kr 1500,- pr dobbeltrom. Vil det si at prisen for to som deler et dobbeltrom, blir tilsammen 1500,-?

Anonymkode: 5d5bc...56f

Jepp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nevnte det i sted, men det koster for mange å reise i et bryllup uansett hvor det skal være. Jeg vet ikke om dere har tenkt på det, eller om det er nevnt her, men er det mulig å sjekke ut større leiligheter i air bnb slik at flere kan bo i en leilighet, eller kanskje til og med et lite samfunnshus eller lignende, for de som ønsker et rimeligere alternativ? Dere kan jo ikke tenke på alt! De som har dårlig råd hadde sikkert ikke hatt muligheten til å feire med dere dersom dere skulle feiret i Tromsø heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille. Folk flest vilgjerne være med i bryllup OG komme seg vekk samtidig? Hørest fint ut.

Anonymkode: ca42d...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg nevnte det i sted, men det koster for mange å reise i et bryllup uansett hvor det skal være. Jeg vet ikke om dere har tenkt på det, eller om det er nevnt her, men er det mulig å sjekke ut større leiligheter i air bnb slik at flere kan bo i en leilighet, eller kanskje til og med et lite samfunnshus eller lignende, for de som ønsker et rimeligere alternativ? Dere kan jo ikke tenke på alt! De som har dårlig råd hadde sikkert ikke hatt muligheten til å feire med dere dersom dere skulle feiret i Tromsø heller..

Det skal vi absolutt gjøre:) Tror problemet imidlertid er litt er at mange nok vil føle at det naturlige er å velge å overnatte på selve stedet, og at vi de facto da inviterer til et opplegg som er i grenseland dyrt. Allerede ved å legge bryllupet til et sted med overnatting, legger vi liksom visse føringer, og det er det jeg begynner å innse er litt kjipt. Vi har nok tenkt som deg, at det uansett koster å delta i bryllup, fordi mange uansett må reise og overnatte, og så har vi oversett litt at det straks virker mye dyrere når det blir lagt til Sverige, selv om det ikke nødvendigvis blir det (for alle). Vi får nok, som en del er inne på, i tillegg se hva vi får gjort med prisene på selve bryllupsstedet. 

Anonymkode: fed46...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har helt ærlig ikke tenkt sånn på det før nå. Tingen er at om vi hadde holdt det på mitt hjemsted, som vel tradisjonen tilsier, så ville nesten hele bryllupet betalt for fly og overnatting (lite slekt og få venner igjen der). Hans hjemsted ville vært enklere (og rimeligere) for noen få. Det ville altså blitt et "destinasjonsbryllup" for flesteparten av gjestene uansett. Da virket Sverige ok, fordi de fleste faktisk kan sette seg i bilen og kjøre dit. Vi valgte bort Frankrike, Italia osv. nettopp fordi vi ikke ville "bebyrde" gjestene med for trøblete reisevei og store kostnader i forbindelse med reise. Selv har jeg ikke vært med på bryllup hvor brudeparet har betalt overnatting (verken i utlandet eller her hjemme), så vi har faktisk ikke tenkt på at dette er en kostnad vi bør budsjettere for. Men det er mulig at det er som du sier, at overnatting bør dekkes så fort en beveger seg på andre siden av grensen? Jeg antar at dette fortsatt ikke er vanlig så lenge bryllupet holdes i Norge? Hele overnattingen har vi ikke mulighet til å dekke dessverre, men vi vil jo tilrettelegge for rimeligere alternativer (og så vurderer vi å spytte litt mer i potten for å få ned prisene på bryllupsstedet). Av ren nysgjerrighet: Hvor mye tenker du at dine gjester kommer til å legge ut for reisen? Lurer litt på hvor grensen går for  "akseptable kostnader"...

Anonymkode: fed46...7f1

Vi satt en bekjent som jobber som bookingagent for store grupper på reise på saken. Vi satt en frist for å melde seg på den gruppereisen etter at invitasjonene var sendt ut, for å få prisen så langt ned som mulig. Så fikk vi en hel drøss med grupperabatter, og nå betaler de skyss til Gardermoen t/rt 180,-, flyreise t/rt 1997,-, buss t/rt flyplass i destinasjonen 250,-. Målet var at det skulle koste under 5000,- for et par å delta på hele langhelgen, og det klarte vi. Vi har ingen single venner lenger, alle er blitt gift eller samboer, men hadde vi hatt det, kunne bookingagenten gitt dem flere rabatter, slik at de endte rundt 2200,- per pers.

 

De som ikke meldte seg på den gruppen måtte ut med 1000,- til per pers, og det ble for dyrt for to par, så de kommer ikke. Vi tenkte vi kunne spyttet i litt for at de skulle komme, men da samboeren min hintet subtilt om det til den ene kompisen, falt det ikke i god jord, så vi droppet det. Det er en kjensgjerning at vi har forskjellig økonomi, jeg har vært der selv, og derfor har det vært veldig viktig for meg at et bryllup jeg holder fordi det er min drøm, ikke skal gå utover noen andre enn min egen lommebok.

Gave og antrekk kommer opp på dette igjen, men for å slippe å drasse med seg gaver hele den veien, så har vi ønsket oss en liten sum til en stor reise vi drømmer om. 

Siden jeg skriver at jeg spanderer så mye på gjestene, så tenker du kanskje vi har to meget høye inntekter. Vi har to helt normale inntekter, han kanskje i den høyere delen av gjennomsnittet. Men vi har jobbet hardt for å få masse rabatter, leita etter gode tilbud, fått hjelp av venner med kontakter i området, og spart penger i 20 mnder til denne affæren. 

Anonymkode: c6374...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke blitt forbanna, men hadde jo ligget litt våken om nettene og lurt på hvordan vi skulle klare det.

Jeg er en av de som får en litt vond "klump" i magen av sånne invitasjoner, for i tillegg til reise og opphold må en ofte ta avspasering fra jobb om sjefen tillater det- og jeg vil jo gjerne heller ha råd til ferie med egen familie fremfor å dra i andres dyre bryllup.

Jeg skjønner godt at noen drømmer om flotte bryllup på herregårder- men en god porsjon av gjestene bekymrer seg jo om det økonomiske uten å fortelle det til andre. Og spesielt ikke til brudeparet.

Man stiller jo selvsagt, det sitter utrolig langt inne å avslå en invitasjon. 

Anonymkode: 59f97...424

..og det ønsker vi jo absolutt ikke for noen. Håper derfor at det hjelper om vi legger til rette for bryllupsdeltagelse kun lørdag, samt finner rimeligere overnattingalternativer, eventuelt også får ned prisene på selve bryllupsstedet. 

Anonymkode: fed46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi satt en bekjent som jobber som bookingagent for store grupper på reise på saken. Vi satt en frist for å melde seg på den gruppereisen etter at invitasjonene var sendt ut, for å få prisen så langt ned som mulig. Så fikk vi en hel drøss med grupperabatter, og nå betaler de skyss til Gardermoen t/rt 180,-, flyreise t/rt 1997,-, buss t/rt flyplass i destinasjonen 250,-. Målet var at det skulle koste under 5000,- for et par å delta på hele langhelgen, og det klarte vi. Vi har ingen single venner lenger, alle er blitt gift eller samboer, men hadde vi hatt det, kunne bookingagenten gitt dem flere rabatter, slik at de endte rundt 2200,- per pers.

 

De som ikke meldte seg på den gruppen måtte ut med 1000,- til per pers, og det ble for dyrt for to par, så de kommer ikke. Vi tenkte vi kunne spyttet i litt for at de skulle komme, men da samboeren min hintet subtilt om det til den ene kompisen, falt det ikke i god jord, så vi droppet det. Det er en kjensgjerning at vi har forskjellig økonomi, jeg har vært der selv, og derfor har det vært veldig viktig for meg at et bryllup jeg holder fordi det er min drøm, ikke skal gå utover noen andre enn min egen lommebok.

Gave og antrekk kommer opp på dette igjen, men for å slippe å drasse med seg gaver hele den veien, så har vi ønsket oss en liten sum til en stor reise vi drømmer om. 

Siden jeg skriver at jeg spanderer så mye på gjestene, så tenker du kanskje vi har to meget høye inntekter. Vi har to helt normale inntekter, han kanskje i den høyere delen av gjennomsnittet. Men vi har jobbet hardt for å få masse rabatter, leita etter gode tilbud, fått hjelp av venner med kontakter i området, og spart penger i 20 mnder til denne affæren. 

Anonymkode: c6374...a23

Høres veldig bra ut:) Rent kostnadsmessig vil det absolutte flertall (inkludert de som velger å være der fredag -lørdag) av våre gjester også komme under 5000 per par, da de vil kunne kjøre, organisere felles transport eller lignende. De få (som vil måtte fly) kommer ikke så mye over, gitt at de bestiller flybilletter i rimelig tid. I tillegg ber vi jo om at ingen gir oss gaver, men jeg forstår jo at de fleste kommer til å gi oss noe uansett, så det teller jo egentlig ikke. Regner også med at en del vil synes det er mer stas å bruke såpass mye penger på en reise til spennende destinasjon, med overnatting og alt inkludert, enn å trykke seg sammen i en bil og kjøre over svenskegrensen for så å betale overnatting selv. Vi har også spart til bryllup, og kommer til å bruke mye penger på gjestene (to middager, nattmat, to lunsjer, frokost og all drikke inkludert er ikke helt billig det heller), men vi skal absolutt se litt på budsjettet og forsøke å gjøre noe med hotellprisene. Håper dere får et fantastisk bryllup! 

Anonymkode: fed46...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange gjester tenker dere å invitere? Flere av gjestene ønsker kanskje 2 hotellovernattinger der, ettersom de reiser så langt for å være med på feiringen? Jeg ville spandert minimum halvparten av hotellutgiftene for hver gjest, uansett om de velger 1 eller 2 overnattinger. Hva betaler de for reisen?

Anonymkode: 5d5bc...56f

Nå har vi jo blitt litt usikre på hvor mange vi kommer til å invitere (innser etterhvert at tanken om at "bedre å invitere enn å utelate" ikke nødvendigvis treffer så godt i et bryllup hvor a) noen vil føle seg forpliktet til å komme og b) det strengt tatt kan bli litt dyrere enn nødvendig for deltagerne). De få som må fly, gitt tidlig billettbestilling, betaler maks 1600 t/r i tillegg til transport til og fra flyplass på hjemstedet. Resten betaler drivstoffutgifter for biltur tre-fire timer, litt avhengig av hvor de kjører fra. 

Anonymkode: fed46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg svarer utifra hva du skriver,  enkelt og greit.

Anonymkode: 7a518...5e2

Jeg skrev NOE sutrekopper lol - denne samtalen kan vi ha hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig bra ut:) Rent kostnadsmessig vil det absolutte flertall (inkludert de som velger å være der fredag -lørdag) av våre gjester også komme under 5000 per par, da de vil kunne kjøre, organisere felles transport eller lignende. De få (som vil måtte fly) kommer ikke så mye over, gitt at de bestiller flybilletter i rimelig tid. I tillegg ber vi jo om at ingen gir oss gaver, men jeg forstår jo at de fleste kommer til å gi oss noe uansett, så det teller jo egentlig ikke. Regner også med at en del vil synes det er mer stas å bruke såpass mye penger på en reise til spennende destinasjon, med overnatting og alt inkludert, enn å trykke seg sammen i en bil og kjøre over svenskegrensen for så å betale overnatting selv. Vi har også spart til bryllup, og kommer til å bruke mye penger på gjestene (to middager, nattmat, to lunsjer, frokost og all drikke inkludert er ikke helt billig det heller), men vi skal absolutt se litt på budsjettet og forsøke å gjøre noe med hotellprisene. Håper dere får et fantastisk bryllup! 

Anonymkode: fed46...7f1

Ah, men nå kommer du med interessante detaljer her. Dere dekker så og si all maten, og da tror jeg virkelig at prisen er lettere å godta. Hvis man vet at man ikke må betale for maten selv de tre dagene man er der, da et måltid på slike plasser fort blir en 1000-lapp, så tror jeg mange puster litt lettere, og ser for seg at det blir en pris verdt å legge ut.

Vi dekker all mat, det blir flere fellesmåltider, mens også mulighet til å benytte seg av plassens buffét. De kommer torsdag kveld, blir møtt av et lett måltid og musikk i en jazzlounge. Fredag blir det bading eller fjelltur, og de som vil betale for spabehandlinger får muligheten til det. Så holder vi en grillfest med band på kvelden i en slags utendørs stue. Lørdag blir det bryllup, og søndag blir det en stor frokost, etterfulgt av sightseeing og en kulturell opplevelse, før alle reiser sammen til flyplassen. Destinasjonen vi har valgt har så mye inkludert i prisen, pluss en pitteliten steinkirke på toppen av fjellet der det ligger. Åå, det blir gøy!

 

Ha et riktig flott bryllup! Håper dere får det slik dere ønsker..!

Anonymkode: c6374...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde jeg fått en invitasjon til et bryllup som ville bli såpass dyrt for meg og samboer, og invitasjonen kom fra en perifer venn, så hadde jeg helt ærlig stusset.

Du sier at dere ikke ønsker å få gaver, men det tror jeg du også vet at det er ingen som holder. Det er rett og slett uhørt å komme i bryllup eller andre store feiringer uten gave, selv hvor mye verten bedyrer det. Så hele den taktikken for å få holde et svindyrt bryllup holder ikke.

Hold dere til de nærmeste - ikke invitér bredt til et slikt opplegg. Som perifer venn hadde jeg ikke blitt fornærmet, men jeg hadde virkelig tenkt mitt om forventningene du hadde til vennskapet vårt, og kanskje følt at du hadde litt høye tanker om deg selv.

Anonymkode: c6374...a23

Hvorfor skal DU bestemme hva andre skal gjøre?  Søren, som jeg skrev, noe sutrekopper.  Har du ikke økonomi har du ikke det, men å være stusset fordi brudeparet ønsker å gifte seg i Sverige og si at de burde holde invitasjon til de nærmeste? LOL.  Invitere alle du vil TS og ikke tenk noe mer på det.  Svindyrt bryllup?  Folk kan kjøre til sverige på lørdag morgen og få en (som høres ut) fantastisk bryllup, overnatting til 1500kr,  mat og drikke hele dagen og dra hjem igjen på søndag.  

TS-  Kjør på- høres ut som drømmehelg- og jeg elsker å være med på bryllup - høres ut som dagen blir gøy for alle som er med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå har vi jo blitt litt usikre på hvor mange vi kommer til å invitere (innser etterhvert at tanken om at "bedre å invitere enn å utelate" ikke nødvendigvis treffer så godt i et bryllup hvor a) noen vil føle seg forpliktet til å komme og b) det strengt tatt kan bli litt dyrere enn nødvendig for deltagerne). De få som må fly, gitt tidlig billettbestilling, betaler maks 1600 t/r i tillegg til transport til og fra flyplass på hjemstedet. Resten betaler drivstoffutgifter for biltur tre-fire timer, litt avhengig av hvor de kjører fra. 

Anonymkode: fed46...7f1

Invitere de du vil og la DE bestemmer om de kan eller ikke.  Du kan ikke ta hensyn til hele verdens økonomiske problemer eller hva folk vil velge å bruke pengene sine på.  De som vil eller kan, kommer.  De som ikke vil, eller ikke kan, ville nok ikke vært uansett, unntatt du gifter seg der de bor.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Outlander skrev:

Hvorfor skal DU bestemme hva andre skal gjøre?  Søren, som jeg skrev, noe sutrekopper.  Har du ikke økonomi har du ikke det, men å være stusset fordi brudeparet ønsker å gifte seg i Sverige og si at de burde holde invitasjon til de nærmeste? LOL.  Invitere alle du vil TS og ikke tenk noe mer på det.  Svindyrt bryllup?  Folk kan kjøre til sverige på lørdag morgen og få en (som høres ut) fantastisk bryllup, overnatting til 1500kr,  mat og drikke hele dagen og dra hjem igjen på søndag.  

TS-  Kjør på- høres ut som drømmehelg- og jeg elsker å være med på bryllup - høres ut som dagen blir gøy for alle som er med!

Ikke bland deg inn i begynnelsen av en lang samtale du ikke har noe med. Du kaller andre sutrekopper? Betyr ingenting fra personen med de sureste svarene i hele tråden. Dessuten, hvorfor skal DU bestemme? TS spør etter meninger, jeg svarer fra et totalt annet ståsted for å gi perspektiv, hun takler de med et fantastisk åpent sinn, og klarer faktisk å se gråsonene, ikke bare svart/hvitt slik du tydeligvis gjør.

Anonymkode: c6374...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, men nå kommer du med interessante detaljer her. Dere dekker så og si all maten, og da tror jeg virkelig at prisen er lettere å godta. Hvis man vet at man ikke må betale for maten selv de tre dagene man er der, da et måltid på slike plasser fort blir en 1000-lapp, så tror jeg mange puster litt lettere, og ser for seg at det blir en pris verdt å legge ut.

Vi dekker all mat, det blir flere fellesmåltider, mens også mulighet til å benytte seg av plassens buffét. De kommer torsdag kveld, blir møtt av et lett måltid og musikk i en jazzlounge. Fredag blir det bading eller fjelltur, og de som vil betale for spabehandlinger får muligheten til det. Så holder vi en grillfest med band på kvelden i en slags utendørs stue. Lørdag blir det bryllup, og søndag blir det en stor frokost, etterfulgt av sightseeing og en kulturell opplevelse, før alle reiser sammen til flyplassen. Destinasjonen vi har valgt har så mye inkludert i prisen, pluss en pitteliten steinkirke på toppen av fjellet der det ligger. Åå, det blir gøy!

 

Ha et riktig flott bryllup! Håper dere får det slik dere ønsker..!

Anonymkode: c6374...a23

:) Forstår VELDIG godt om folk reagerer og tenker jeg har gått helt bridezilla om jeg ikke har vært tydelig på at det kun er reise og overnatting som ikke er inkludert i "pakken" altså. Ville aldri funnet på å invitere til langhelg hvor gjestene skulle betale alt selv med unntak av selve bryllupsfesten. Det litt kjipe er vel at vi har (kort)tenkt at vi har lagt opp til en hyggelig helg med inkludert mat og underholdning i flotte omgivelser, men at det ikke nødvendigvis vil føles sånn for de inviterte fordi overnattingen strengt tatt blir dyr for de som vil følge hele "opplegget"...Fortsatt litt tid å spare på;) 

Anonymkode: fed46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde eg tatt meg råd til i alle fall. Prisen er ikkje så galen, og reisa er det jo verdt i og med at det blir ein helg. Hadde vert noko anna dersom det var for kunn bryllupsfesten og så heim igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...