Gå til innhold

Hvordan ha bryllupet når vi ønsker helt forskjellige ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer/forlovede igjennom mange år har vært gift før. Jeg har aldri vært gift, og er litt yngre enn han. Vi har planlagt å gifte oss til neste år. So far so good. Problemet er derimot at jeg ønsker egentlig kirkebryllup, ordentlig brudekjole, invitere både familie og venner og ha en relativt stor fest (uten at det er overdådig altså), altså et "tradisjonelt bryllup". Han derimot.. Vil helst at vi enten bare drar og signerer papirene på tinghuset eller gjør det i utlandet, uten noen fest. 

Såå.. Jeg er helt klar over at jeg må "senke krava" her ganske mye hvis jeg noen gang skal bli gift :fnise: Noe kirkebryllup har jeg også skjønt at jeg ikke kan få.. Vi kan jo såklart bare gå og signere papirene i stillhet (mannen er tross alt viktigere for meg enn bryllupet ;)), men jeg syns jo det er litt trist. 

Er det noen som kan komme med noen gode ideer til hvordan vi kan gjøre det, hvor vi begge kan bli (relativt :fnise:) fornøyd? 

Han vil jo i utgangspunktet ikke ha noe selskap i det hele tatt, for han hater å være midtpunkt, osv. Og syns vel egentlig ikke at det er noe særlig å dra inn familie og venner på nytt i og med at "dette har de vært med på før", hvis dere skjønner ;) Mens jeg på min side syns det er trist å ikke skulle kunne feire i hvert fall noe sammen med familie (og eventuelt også venner), i og med at jeg ikke har vært gift før. 

 

Er det kanskje noen andre her som har hatt et lite koselig bryllup med bare noen få til stede? Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: b5a38...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater også intenst å være midtpunkt, og ville absolutt ikke ha noe stort bryllup. Jeg ville helst også bare signere papirer, og ferdig med det. Mannen ville derimot ha en feiring i etterkant. 

Vi inviterte nærmeste familie (foreldre + søsken m fam) hjem til oss på koldtbord og kaker. Enkelt og greit. Og ga tydelig beskjed om at verken taler eller sanger var ønsket. Det var et greit kompromiss, ikke så ille å være midtpunkt når det bare var nærmeste familie som var tilstede, og vi var under 20 personer til sammen, og i trygge, vante omgivelser. 

Søsteren min og mannen reiste til utlandet og giftet seg i hemmelighet, og da ble mannens mor så vonbroten at de var nødt til å kjøre samme varianten som oss i ettertid, altså invitere nærmeste familie på koldtbord og kaker bare for å roe gemyttene. 

Anonymkode: ba958...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer/forlovede igjennom mange år har vært gift før. Jeg har aldri vært gift, og er litt yngre enn han. Vi har planlagt å gifte oss til neste år. So far so good. Problemet er derimot at jeg ønsker egentlig kirkebryllup, ordentlig brudekjole, invitere både familie og venner og ha en relativt stor fest (uten at det er overdådig altså), altså et "tradisjonelt bryllup". Han derimot.. Vil helst at vi enten bare drar og signerer papirene på tinghuset eller gjør det i utlandet, uten noen fest. 

Såå.. Jeg er helt klar over at jeg må "senke krava" her ganske mye hvis jeg noen gang skal bli gift :fnise: Noe kirkebryllup har jeg også skjønt at jeg ikke kan få.. Vi kan jo såklart bare gå og signere papirene i stillhet (mannen er tross alt viktigere for meg enn bryllupet ;)), men jeg syns jo det er litt trist. 

Er det noen som kan komme med noen gode ideer til hvordan vi kan gjøre det, hvor vi begge kan bli (relativt :fnise:) fornøyd? 

Han vil jo i utgangspunktet ikke ha noe selskap i det hele tatt, for han hater å være midtpunkt, osv. Og syns vel egentlig ikke at det er noe særlig å dra inn familie og venner på nytt i og med at "dette har de vært med på før", hvis dere skjønner ;) Mens jeg på min side syns det er trist å ikke skulle kunne feire i hvert fall noe sammen med familie (og eventuelt også venner), i og med at jeg ikke har vært gift før. 

 

Er det kanskje noen andre her som har hatt et lite koselig bryllup med bare noen få til stede? Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: b5a38...608

Dere kan jo bare signere papirene i stillhet,og invitere de aller nærmeste på en koselig middag i ettertid? Enkelt og greit :) Ikke ha taler, musikk osv. Bare gå ut og spis en god middag på restaurant eller hjemme med de aller nærmeste :) Et bryllup blir som man gjør det til selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner, det er hva du gjør det til selv. Men det kan jo være en ide å finne ut hva som er viktig for deg, han og dere sammen.

Det handler jo om hva begge ønsker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...