Gå til innhold

Bryllup med drikke kun til maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, tussi84 skrev:

Så alle bryllup må ha 3 retters middag med fri flyt av alkohol både på middagen og fri bar etterpå for at vertskapet altså brudeparet skal være verdig? For noe tull..

Om bryllupet er vellykket har å gjøre med om gjestene koser seg eller ikke, om de føler seg inkludert. Det er ingen skam å ikke ha fri bar, jeg synes det høres mer ut som fornuftighet og mer kontroll.

Skulle alle par ha fri bar så hadde det vært mye mindre par som giftet seg. Vi kommer til å bruke 80000 til 90000 på bryllupet totalt med mat, drikke, kjole, fotograf, lokale, pynt, kaker, servitør, dress med tilbehør mannen, bil som henter oss etter seremoni, brudepynting, sanghefter, kirke program, invitasjoner, bordkort etc etc.. og synes det er mer enn nok! 

Deres valg da siden det å gifte seg ikke er ensbetydende med å holde bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Pinkpashion said:

For noen er det faktisk et reelt problem at enkelte ser på bryllupsfesten som en eneste stor fyllafest, uavhengig av budsjett. Handler vel heller ikke om "familiemedlemmer som bråker", men det faktum at brud og brudgom faktisk gruer seg til bryllupet nettopp fordi onkel Alfred alltid drikker seg fra sans og samling og mer enn gjerne legger opp til heftige diskusjoner om politikk. Alternativet er da å la være å invitere onkel Alfred dersom man har fri bar, men dersom man velger å ikke ha fri bar/ikke alkoholservering, så kan han inviteres likevel. 

Av og til blir jeg sjokkert over hva mennesker kan finne på å uttale seg om... Som de åpenbart ikke har noen som helst form for peiling på. Man er i et bryllup for å feire kjærligheten, og di fleste er da i stand til å gjøre det uten fri bar...? 

Jeg hadde glatt ikke inviitert Onkel Alfred i bryllupet uavhengig om vi serverte alkohol eller ikke.

Anonymkode: ef0f3...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pinkpashion skrev:

For noen er det faktisk et reelt problem at enkelte ser på bryllupsfesten som en eneste stor fyllafest, uavhengig av budsjett. Handler vel heller ikke om "familiemedlemmer som bråker", men det faktum at brud og brudgom faktisk gruer seg til bryllupet nettopp fordi onkel Alfred alltid drikker seg fra sans og samling og mer enn gjerne legger opp til heftige diskusjoner om politikk. Alternativet er da å la være å invitere onkel Alfred dersom man har fri bar, men dersom man velger å ikke ha fri bar/ikke alkoholservering, så kan han inviteres likevel. 

Av og til blir jeg sjokkert over hva mennesker kan finne på å uttale seg om... Som de åpenbart ikke har noen som helst form for peiling på. Man er i et bryllup for å feire kjærligheten, og di fleste er da i stand til å gjøre det uten fri bar...? 

Men jeg som gjest setter ikke pris på å måtte ta med meg lommeboka når jeg er i bryllup, så hvis det er noe annet enn fri bar i bryllupet, så vil jeg opplyses om det i innbydelsen sånn at jeg kan takke nei til pinligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å dra i bryllup hvor det kun serveres vin til maten. 

Syns det hadde vært litt forfriskende faktisk, mange bryllup har blitt altfor fokusert på festen og bar etc.

jeg ville gjerne kommet og feiret kjærligheten som brudeparet har til hverandre uten all alkoholen. :) 

Anonymkode: bb0d8...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å dra i bryllup hvor det kun serveres vin til maten. 

Syns det hadde vært litt forfriskende faktisk, mange bryllup har blitt altfor fokusert på festen og bar etc.

jeg ville gjerne kommet og feiret kjærligheten som brudeparet har til hverandre uten all alkoholen. :) 

Anonymkode: bb0d8...60e

Kom gjerne med forslag hvordan man feirer brudeparet etter middagen uten en fest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Men jeg som gjest setter ikke pris på å måtte ta med meg lommeboka når jeg er i bryllup, så hvis det er noe annet enn fri bar i bryllupet, så vil jeg opplyses om det i innbydelsen sånn at jeg kan takke nei til pinligheten.

Så du drar da kun i bryllup for å drikke alkohol ellers er det ikke verdt å feire det at noen gifter seg? Da kommer du jo kun pga alkohol og ikke fordi du vil være med å feire at 2 mennesker gifter seg. 

Glad for at jeg ikke kjenner noen med den holdningen som du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Kom gjerne med forslag hvordan man feirer brudeparet etter middagen uten en fest. 

Man kan ha ulike aktiviteter for gjestene. Feks leker, morsomme danser som folk er med på slik at gjestene ler. Det går fint ann å ha det gøy uten mye alkohol, eller ikke alkohol i det hele tatt. Det går ann å ha fest uten alkohol også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tussi84 skrev:

Så du drar da kun i bryllup for å drikke alkohol ellers er det ikke verdt å feire det at noen gifter seg? Da kommer du jo kun pga alkohol og ikke fordi du vil være med å feire at 2 mennesker gifter seg. 

Glad for at jeg ikke kjenner noen med den holdningen som du har.

Jeg kommer når jeg ser brudeparet har tatt sin rolle som vertskap på alvor.

15 minutter siden, tussi84 skrev:

Man kan ha ulike aktiviteter for gjestene. Feks leker, morsomme danser som folk er med på slik at gjestene ler. Det går fint ann å ha det gøy uten mye alkohol, eller ikke alkohol i det hele tatt. Det går ann å ha fest uten alkohol også. 

Tro meg det er ikke artig, det er bare kleint. En barnebursdag som en annen bruker kalte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, O.G. skrev:

Men jeg som gjest setter ikke pris på å måtte ta med meg lommeboka når jeg er i bryllup, så hvis det er noe annet enn fri bar i bryllupet, så vil jeg opplyses om det i innbydelsen sånn at jeg kan takke nei til pinligheten.

:fnise:

Nei, skal jaggu være glad mennesker som takker nei til invitasjonen fordi det ikke er fri bar lar være å komme altså... Jeg er glad jeg blir invitert, enten det er fri bar eller ei. Er jeg selv som velger om jeg skal drikke alkohol eller ei, så kan fint la lommeboka ligge hjemme og nøye med med et glass vann hvis jeg har så dårlig råd at jeg ikke kan betale for et par glass vin i et bryllup. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg kommer når jeg ser brudeparet har tatt sin rolle som vertskap på alvor.

Tro meg det er ikke artig, det er bare kleint. En barnebursdag som en annen bruker kalte det. 

I det bryllupet vi var gjester i, i fjor koste alle gjestene seg. De syntes det var gøy med ulike konkurranser. Feks var det en bokstav lek hvor deltakerne hadde en bokstav foran på magen og en på ryggen. Det var 2 lag med 5 på hver.. og man skulle stave ulike ord ved å plassere seg riktig i laget for å få poeng. En annen lek var at man skulle komme først fram til målstreken ved å se hvem som kjente brudeparet best. Det gikk på ja og nei spørsmål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Pinkpashion skrev:

:fnise:

Nei, skal jaggu være glad mennesker som takker nei til invitasjonen fordi det ikke er fri bar lar være å komme altså... Jeg er glad jeg blir invitert, enten det er fri bar eller ei. Er jeg selv som velger om jeg skal drikke alkohol eller ei, så kan fint la lommeboka ligge hjemme og nøye med med et glass vann hvis jeg har så dårlig råd at jeg ikke kan betale for et par glass vin i et bryllup. 

Takk vi er av samme oppfattelse. Det handler om å feire kjærligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pinkpashion skrev:

:fnise:

Nei, skal jaggu være glad mennesker som takker nei til invitasjonen fordi det ikke er fri bar lar være å komme altså... Jeg er glad jeg blir invitert, enten det er fri bar eller ei. Er jeg selv som velger om jeg skal drikke alkohol eller ei, så kan fint la lommeboka ligge hjemme og nøye med med et glass vann hvis jeg har så dårlig råd at jeg ikke kan betale for et par glass vin i et bryllup. 

Er ikke pengene det kommer an på.

2 timer siden, tussi84 skrev:

I det bryllupet vi var gjester i, i fjor koste alle gjestene seg. De syntes det var gøy med ulike konkurranser. Feks var det en bokstav lek hvor deltakerne hadde en bokstav foran på magen og en på ryggen. Det var 2 lag med 5 på hver.. og man skulle stave ulike ord ved å plassere seg riktig i laget for å få poeng. En annen lek var at man skulle komme først fram til målstreken ved å se hvem som kjente brudeparet best. Det gikk på ja og nei spørsmål. 

 

De sa de syntes det var gøy ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, O.G. skrev:

Er ikke pengene det kommer an på.

Da forstår jeg sannelig ikke problemet ditt. Du får gratis mat, kaffer og kaker, noen rydder opp etter deg og du behøver egentlig ikke løfte en finger som gjest - men du sitter og surmuler fordi du måtte betale et par hundrelapper for å få alkohol. Hva er det da som er problemet, hvis det ikke er pengene? At GJESTER som inviteres til et bryllup setter gratis alkohol som et krav for å komme er jo ikke bare frekt, men viser jo total mangel på forståelse på hvorfor man faktisk er invitert. 

Nei, med det sagt, er nok sikkert greit du blir hjemme. Hvis gratis alkohol er en dealbreaker. Makan:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Pinkpashion skrev:

Da forstår jeg sannelig ikke problemet ditt. Du får gratis mat, kaffer og kaker, noen rydder opp etter deg og du behøver egentlig ikke løfte en finger som gjest - men du sitter og surmuler fordi du måtte betale et par hundrelapper for å få alkohol. Hva er det da som er problemet, hvis det ikke er pengene? At GJESTER som inviteres til et bryllup setter gratis alkohol som et krav for å komme er jo ikke bare frekt, men viser jo total mangel på forståelse på hvorfor man faktisk er invitert. 

Nei, med det sagt, er nok sikkert greit du blir hjemme. Hvis gratis alkohol er en dealbreaker. Makan:fnise:

Jeg har sagt hva som er greia. Betalbar i bryllup er uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i bryllup uten alko, veeldig kjedelig. Folk satt bare og snakka tørrprat. Dette var attpåtil på en nyttårsaften. Det var en lettelse når klokka endelig var mye nok til å kunne takke for seg.

Anonymkode: 5ea3f...e4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tussi84 skrev:

Om noen blir fulle i vårt bryllup og ikke klarer å oppføre seg så blir de kastet ut av festen dessverre.. fordi en person skal ikke få lov til å ødelegge for alle andre 

Og det er helt forståelig og helt greit - men det kommer som sagt ikke til å hindre at de som vil, blir fulle. 

Anonymkode: 9c7c7...919

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Pinkpashion skrev:

Da forstår jeg sannelig ikke problemet ditt. Du får gratis mat, kaffer og kaker, noen rydder opp etter deg og du behøver egentlig ikke løfte en finger som gjest - men du sitter og surmuler fordi du måtte betale et par hundrelapper for å få alkohol. Hva er det da som er problemet, hvis det ikke er pengene? At GJESTER som inviteres til et bryllup setter gratis alkohol som et krav for å komme er jo ikke bare frekt, men viser jo total mangel på forståelse på hvorfor man faktisk er invitert. 

Nei, med det sagt, er nok sikkert greit du blir hjemme. Hvis gratis alkohol er en dealbreaker. Makan:fnise:

Når man setter av en hel dag, bruker masse penger på både gave og nytt antrekk syns jeg at det bare skulle mangle at man fikk servering.   Men jeg er vel sær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:

Jeg kommer når jeg ser brudeparet har tatt sin rolle som vertskap på alvor.

Tro meg det er ikke artig, det er bare kleint. En barnebursdag som en annen bruker kalte det. 

Leker er bare flaut, det syns vel de fleste utenom tante Olga på 89. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Leker er bare flaut, det syns vel de fleste utenom tante Olga på 89. 

Nemlig.

Problemet er jo at folk lyver og sier slike bryllup var så fine og artige til brudeparet, og så får andre folk teite tanker om å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Nemlig.

Problemet er jo at folk lyver og sier slike bryllup var så fine og artige til brudeparet, og så får andre folk teite tanker om å gjøre det samme.

Ja man sier jo ikke til brudeparet at leker er dølle, man leker med med et stivt smil om munnen og falsk latter. Det blir det samme som å klage på maten i bryllup.  Det gjør man ikke heller.  Jeg har spist mye rart opp i gjennom og vet at mange av gjestene var enige men jeg tror ikke det nådde fram til brudeparet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...