Gå til innhold

Fri bar eller bonger?


NilleMille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, NilleMille skrev:

Hvordan gjorde dere det med drikke? Bonger, fri bar eller noe annet? 

Min søster, når hun giftet seg for mange år siden, delte hun ut X-antall lapper til hver gjest over 18 år. Tror det var 3-4 lapper pr gjest over 18 år. Lappene leverte man fra seg når man bestilte i baren, og fikk da gratis drink. Når lappene var brukt opp, måtte gjestene selv betale for drinken, om de skulle ha mer. Veldig grei ordning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, NilleMille skrev:

Hvordan gjorde dere det med drikke? Bonger, fri bar eller noe annet? 

Selvfølgelig fri bar. Bonger er flaut, da det lukter budsjett lang vei. Er det bryllup, så er det bryllup.

Anonymkode: 403cd...8a5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig fri bar. Bonger er flaut, da det lukter budsjett lang vei. Er det bryllup, så er det bryllup.

Anonymkode: 403cd...8a5

De fleste har et budsjett til bryllupet sitt. Men det var ikke derfor min søster delte ut bonger. Hun gjorde det fordi hun ville ha nogen lunde kontroll på alkoholnivået i bryllupet sitt. Hun ville ikke ha fyllefest, men bryllup der man kunne prate med hverandre uten snøvlete prat. Spesielt fordi noen i slekta var veldig glad i en fest eller to, og kunne fort ha vært døddrukken under middagen liksom. Det er ikke koselig overhode! 

Bryllupet ble kjempeflott! Ingen ble spesielt fulle. Litt små brisne ble noen, men ikke mer enn at det bare var hyggelig brisen liksom. 

Bryllupsfest med alt for fulle mennesker er ikke sjarmerende akkurat ;) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg bonger er fint.

Det blir jo vanligvis servert vin til maten og hvis en får 3-4 bonger så holder det for mange.  Når det er fri bar så er det ofte at en eller flere heller innpå og blir stup fulle. Det kan ødelegge mye for festen. Ikke moro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, emilie123 skrev:

Selv synes jeg bonger er fint.

Det blir jo vanligvis servert vin til maten og hvis en får 3-4 bonger så holder det for mange.  Når det er fri bar så er det ofte at en eller flere heller innpå og blir stup fulle. Det kan ødelegge mye for festen. Ikke moro.

Vi tenker fordrink, drikke til middag og avec til kaffen. 

Så er vi usikre på fri bar eller bonger videre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt bonger. Det er alltid noen som ikke klarer å styre seg. I en "perfekt verden" ville jeg så klart valgt fri bar, men du må nesten se ann gjestene dine TS. Tåler de som kommer fri bar? Om ikke, bonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Minlillesky skrev:

De fleste har et budsjett til bryllupet sitt. Men det var ikke derfor min søster delte ut bonger. Hun gjorde det fordi hun ville ha nogen lunde kontroll på alkoholnivået i bryllupet sitt. Hun ville ikke ha fyllefest, men bryllup der man kunne prate med hverandre uten snøvlete prat. Spesielt fordi noen i slekta var veldig glad i en fest eller to, og kunne fort ha vært døddrukken under middagen liksom. Det er ikke koselig overhode! 

Bryllupet ble kjempeflott! Ingen ble spesielt fulle. Litt små brisne ble noen, men ikke mer enn at det bare var hyggelig brisen liksom. 

Bryllupsfest med alt for fulle mennesker er ikke sjarmerende akkurat ;) 

Hvordan kunne hun ha snev av kontroll når folk kunne kjøpe så mye de ville selv??

Anonymkode: 403cd...8a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kunne hun ha snev av kontroll når folk kunne kjøpe så mye de ville selv??

Anonymkode: 403cd...8a5

Fordi folk mister hodet når ting er gratis. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirah skrev:

Fordi folk mister hodet når ting er gratis. 

Ok.

Anonymkode: 403cd...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, NilleMille skrev:

Vi tenker fordrink, drikke til middag og avec til kaffen. 

Så er vi usikre på fri bar eller bonger videre... 

Det er ikke kjipt å ha bonger.

De fleste bryllup jeg har vært i har hatt bonger, ett hvor en måtte kjøpe alt av drinker (brus var gratis) Begge deler var helt innafor. Har vært i ett hvor det var fri bar og det var flere som ble på godt norsk, helt dritings. Det var ikke moro.

Med fordrink, drikke til maten og avec til kaffen blir det for de fleste nok med 3-4 drinker etterpå.  Jeg personlig ville satt pris på å komme i et bryllup hvor det var bonger framfor fri bar, men nå blir jeg utrygg blant fulle mennesker da.

Hvor mange som kommer har jo noe å si også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, O.G. skrev:

Annet enn fri bar i bryllup er harry.

Jeg hadde fri bar i mitt bryllup og angrer på det. Min far og en kamerat ble stupfulle utover kvelden. Ikke brisne men fulle. Med bonger så begrenser det seg litt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bettsa skrev:

Jeg hadde fri bar i mitt bryllup og angrer på det. Min far og en kamerat ble stupfulle utover kvelden. Ikke brisne men fulle. Med bonger så begrenser det seg litt. 

Ser ikke problemet. Bedre at noen gjester driter seg ut, enn at brudeparet gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, O.G. skrev:

Ser ikke problemet. Bedre at noen gjester driter seg ut, enn at brudeparet gjør det.

Jeg har vært i bryllup med sørpe dritings mennesker som bokstavelig talt har rasert middagen. Det er ikke særlig hyggelig å sitte og høre på at onkel Leif skal dra igang en fylletrall midt under en fin tale eller når forloverne har en morsom lek med brudeparet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jeg har vært i bryllup med sørpe dritings mennesker som bokstavelig talt har rasert middagen. Det er ikke særlig hyggelig å sitte og høre på at onkel Leif skal dra igang en fylletrall midt under en fin tale eller når forloverne har en morsom lek med brudeparet. 

Er ikke noe særlig å være gjest med betalbar heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Er ikke noe særlig å være gjest med betalbar heller.

Det går fint an å la gjestene slå ut håret på festen etterpå. Under middagen er det unødvendig, og arrangerer jeg bryllup så er det fordi JEG skal gifte meg. Ikke fordi jeg har så lyst til at Magnhild og Bob Kåre skal drikke seg dritings. Men det kan man selvfølgelig legge opp til at de får lov til ETTER middagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Er ikke noe særlig å være gjest med betalbar heller.

Får du drikke til middagen og en 4-5 bonger etterpå så holder dette i massevis for de aller fleste. Det er langt fra betalbar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...