Gå til innhold

Mange pakistanske menn har hemmelige koner, Norge aksepterer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeiderpartiet har for alltid ødelagt Norge ved å slippe til pakistanske arbeidsinnvandrere på 70-tallet. Uten disse ville vi aldri diskutert alle disse middelalderske holdninger og levemåte. Hvorfor kunne ikke AP på 70-tallet heller tatt inn  arbeidsinnvandrere fra land som ikke hadde så fjern kultur fra den norske? Fra feks sør-amerika eller østeuropeiske land. Helt utrolig ubegripelig feilgrep av AP. 

Anonymkode: bde6c...ac3

Det var et ganske stort feilgrep, men velgerne glemmer fort. Bare se på Sverige, nå er sosialdemokratene igjen det største partiet på meningsmålingene.

Anonymkode: a8356...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeiderpartiet har for alltid ødelagt Norge ved å slippe til pakistanske arbeidsinnvandrere på 70-tallet. Uten disse ville vi aldri diskutert alle disse middelalderske holdninger og levemåte. Hvorfor kunne ikke AP på 70-tallet heller tatt inn  arbeidsinnvandrere fra land som ikke hadde så fjern kultur fra den norske? Fra feks sør-amerika eller østeuropeiske land. Helt utrolig ubegripelig feilgrep av AP. 

Anonymkode: bde6c...ac3

Litt som Tyskland og de tyrkiske gjestearbeiderne som ikke dro hjem slik tyskerne hadde tenkt, men ble igjen og fikk til og med familiene sine til Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et vanskelig tema. Det er klart at det alltid vil være noen som utnytter systemet, men det burde vel egentlig være en selvfølge at barn av norske statsborgere skal få norsk statsborgerskap/oppholdstillatelse i Norge, uansett om de er født utenfor eller innenfor et i Norge gyldig ekteskap, uansett om det er far eller mor som er norsk statsborger. Om f eks en norsk kvinne som bor i Norge med ektemann og barn har et sidesprang med en utenlandsk mann, blir gravid og føder barnet. Skulle ikke barnet få opphold i Norge?

I gamle dager hadde ikke barn født utenfor ekteskap rett på arv etter sin far. Burde disse barna født av kone nummer to også nektes det?!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Drizzt skrev:

Hylekoret, noen kommentar til dette?

Det er jo selvfølgelig urimelig at barn skal skilles fra mødrene sine og sitt hjemland og flyttes et ukjent sted. Det er også urimelig at asylsøkere som får asyl i landet ikke får kun midlertidig opphold som fornyes 1 år om gangen fram til det er trygt nok å reise tilbake. Det er nå mange med asyl som reiser på ferie til hjemlandet eller sender barna sine på (koran)skole der, så da er disse landene trygge nok å trekke oppholdstillatelsen tilbake og sende dem hjem. Med midlertidig opphold kan de ikke søke og få norsk statsborgerskap og kan trygt gjenforenes med familie og hjemland. Asylinstituttet er en vits i dag, en ordning som er misbrukt til de grader at det er bedre å avvikle den fram til et mer rettferdig system kommer på plass. I mellomtiden slipper vi flerkoneri, ankerbarn og en rekke andre uheldige fenomener.

Ja det har vi, er det ikke bra at barn der en av foreldrene er norsk, får norsk statsborgerskap om det nå er født i eller utenfor ekteskap? Det syntes jeg. Jeg syntes også det er en skam å returnere lengeværende asylbarn ut av Norge til kår som er vesentlig være en de oppvekst kår de har levd under. Og nei dette gjør ikke automatisk at jeg ønsker å ha hele verden hit, Sharia lovgivning, flerkoneri eller leve i et islamistisk samfunn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Apis skrev:

Ja det har vi, er det ikke bra at barn der en av foreldrene er norsk, får norsk statsborgerskap om det nå er født i eller utenfor ekteskap? Det syntes jeg. Jeg syntes også det er en skam å returnere lengeværende asylbarn ut av Norge til kår som er vesentlig være en de oppvekst kår de har levd under. Og nei dette gjør ikke automatisk at jeg ønsker å ha hele verden hit, Sharia lovgivning, flerkoneri eller leve i et islamistisk samfunn

I mange tilfeller har barna vokst om med sin mor i Pakistan og må reise til et fremmed land ( Norge ). Dette er ikke noe annet en å omgå innvandrings stansen som ble innført i 1975.

Anonymkode: a8356...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Apis said:

Ja det har vi, er det ikke bra at barn der en av foreldrene er norsk, får norsk statsborgerskap om det nå er født i eller utenfor ekteskap? Det syntes jeg. Jeg syntes også det er en skam å returnere lengeværende asylbarn ut av Norge til kår som er vesentlig være en de oppvekst kår de har levd under. Og nei dette gjør ikke automatisk at jeg ønsker å ha hele verden hit, Sharia lovgivning, flerkoneri eller leve i et islamistisk samfunn

Hverken den pakistanske eller den norske kona , eller barna, blir spurt om hva de ønsker.

Vil den pakistanske kona sende barna fra seg?

Vil den norske kona ha disse barna i familien?

Hva når den pakistanske kona tror at hun også skal til Norge, og får høre at det bare er barna som skal til Norge?

Og hvem spør hva konene vil?

Vil barna forlate moren?

Og ikke minst, hvordan er det å presse barna til å gifte seg med en pakistaner? Du tror at 95% gifter seg med hentebruder/hentebrudgommer fordi de vil det selv?

Dette kommer bare mennene til gode, som får fortsette å gifte seg med flere, og som får flere barn å bruke i dette spillet.

https://www.document.no/2017/09/23/heller-en-djevel-av-oss-enn-en-engel-av-dem/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker eksemplene dine blir enkelt eksempler når det gjelder denne problemstillingen, hva med hoved tyngden av barn født av norske og utenlandske foreldre? Thai, Filippinene, USA andre europeiske land? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 18.32, Apis skrev:

Ja det har vi, er det ikke bra at barn der en av foreldrene er norsk, får norsk statsborgerskap om det nå er født i eller utenfor ekteskap? Det syntes jeg. Jeg syntes også det er en skam å returnere lengeværende asylbarn ut av Norge til kår som er vesentlig være en de oppvekst kår de har levd under. Og nei dette gjør ikke automatisk at jeg ønsker å ha hele verden hit, Sharia lovgivning, flerkoneri eller leve i et islamistisk samfunn

Og jeg synes at det er ikke slik at hele verden kan bo i Norge (eller Vesten) og at et sted må grensen for ''medmenneskelighet'' når det gjelder fattige utlendinger gå. 

Asylsøkere som har fått asyl bør få kun midlertidig opphold som fornyes 1 år om gangen fram til det er trygt nok å reise tilbake. Det gjelder også barna som får sine foreldres statsborgerskap og midlertidig opphold fram til de kan reise med foreldrene tilbake til hjemlandet. Så slipper man hele problematikken som vi opplever i dag med barn som skilles fra sine mødre for å reise til den andre siden av verden i et land de ikke kjenner og ikke har tilknytning til. Familiegjenforening bør også følge veldig restriktive rammer hvor ''midlertidig'' er nøkkelordet siden behovet for beskyttelse er som regel midlertidig.

Det er trist for barna å gå ned i levestandard, men bruk av ankerbarn og trenering av saker hvor målet er å unngå å bli returnert lengst mulig for så å spille på barna skal ikke belønnes. Det er bare rett å returnere hele familien fordi å la barna være her og splitte familien mens foreldrene sendes hjem er verre i mine øyne.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 22.9.2017 den 21.23, ops2 skrev:

De utnytter det at barn med norsk far automatisk får norsk pass. Jeg synes synd på barna som må reise fra sin pakistanske mor. Dette er nærmest barnehandel. Barna som kommer til Norge, henter seg så en pakistansk ektemake. Noe som 92-95 % gjør.

Kona de henter til Norge, er oppvokst med islam og aksepterer flerkoneri, så gifter mannen seg på nytt i Pakistan og slik fortsetter det. Ikke så rart at presset på å gifte seg med de foreldrene velger er så stort. Jeg tviler på at du finner mange norske jenter/kvinner som vil akseptere at mannen tar flere koner.

Det gjelder å holde på lønnsomheten, det er butikk de driver med egne barn. Og lærer bort dette til nye generasjoner, som skal fortsette med ukulturen.

Nå skal dette gjemmes bort, det ble publisert sent i går kveld og hvor mye har dere hørt om det senere?

Nordmenn har flyttet til Norge fra Pakistan, liksom....:glare:

https://www.document.no/2017/09/22/avslutt-pakistansk-og-annen-ikke-vestlig-familieinnvandring-na/

 

Jeg er selv pakistaner, men er født og oppvokst her i Norge. Jeg ville ikke ha godtatt at mannen hadde flere koner. Uansett om han var fra pakistan eller ikke. Mange pakistanere har gått bort fra den type kultur.. flere er moderne kjære deg. 

På 23.9.2017 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Arbeiderpartiet har for alltid ødelagt Norge ved å slippe til pakistanske arbeidsinnvandrere på 70-tallet. Uten disse ville vi aldri diskutert alle disse middelalderske holdninger og levemåte. Hvorfor kunne ikke AP på 70-tallet heller tatt inn  arbeidsinnvandrere fra land som ikke hadde så fjern kultur fra den norske? Fra feks sør-amerika eller østeuropeiske land. Helt utrolig ubegripelig feilgrep av AP. 

Anonymkode: bde6c...ac3

Kjære deg, den kebaben du spiser er ikke norsk. Den legen som behandlet deg i 2005 er heller ikke norsk og den taco du spiser hver fredag er heller ikke norsk så hysj.. 

Anonymkode: d3ac3...32d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 21.55, ops2 skrev:

Hverken den pakistanske eller den norske kona , eller barna, blir spurt om hva de ønsker.

Vil den pakistanske kona sende barna fra seg?

Vil den norske kona ha disse barna i familien?

Hva når den pakistanske kona tror at hun også skal til Norge, og får høre at det bare er barna som skal til Norge?

Og hvem spør hva konene vil?

Vil barna forlate moren?

Og ikke minst, hvordan er det å presse barna til å gifte seg med en pakistaner? Du tror at 95% gifter seg med hentebruder/hentebrudgommer fordi de vil det selv?

Dette kommer bare mennene til gode, som får fortsette å gifte seg med flere, og som får flere barn å bruke i dette spillet.

https://www.document.no/2017/09/23/heller-en-djevel-av-oss-enn-en-engel-av-dem/

Jeg ser problemet, for all del. Men dersom vi skulle forandre lovverket og nekte barn av norske statsborgere opphold i Norge, ville jo ikke det bare gjelde disse. Det er etterhvert ganske mange norske barn hvor en av foreldrene kommer fra et annet land. Også mange etniske (dersom det er viktig for deg) nordmenn får barn med utlendinger. Skal ikke de barna få bli i Norge?!? Hva om den andre forelderens hjemland sier det samme?

På 25.9.2017 den 0.51, Drizzt skrev:

Og jeg synes at det er ikke slik at hele verden kan bo i Norge (eller Vesten) og at et sted må grensen for ''medmenneskelighet'' når det gjelder fattige utlendinger gå. 

Asylsøkere som har fått asyl bør få kun midlertidig opphold som fornyes 1 år om gangen fram til det er trygt nok å reise tilbake. Det gjelder også barna som får sine foreldres statsborgerskap og midlertidig opphold fram til de kan reise med foreldrene tilbake til hjemlandet. Så slipper man hele problematikken som vi opplever i dag med barn som skilles fra sine mødre for å reise til den andre siden av verden i et land de ikke kjenner og ikke har tilknytning til. Familiegjenforening bør også følge veldig restriktive rammer hvor ''midlertidig'' er nøkkelordet siden behovet for beskyttelse er som regel midlertidig.

Det er trist for barna å gå ned i levestandard, men bruk av ankerbarn og trenering av saker hvor målet er å unngå å bli returnert lengst mulig for så å spille på barna skal ikke belønnes. Det er bare rett å returnere hele familien fordi å la barna være her og splitte familien mens foreldrene sendes hjem er verre i mine øyne.

Ikke "hele verden", men i det minste barn av norske statsborgere må da kunne få bli i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, klart vi må kritisere andre for både flerkoneri og barneekteskap. Mens vi skifter partner og har sex med folk vil aldri ville hatt barn med. Og når vi får barn så gifter vi oss ikke men finner oss en ny partner. Hvor mange kvinner og menn i Norge er det ikke som har barn med flere partnere (uten at exen har dødd e.l.). Hvor mange kvinner og menn er det som har hatt flere sexpartnere når de fyller 30? Og gifte oss vil vi ikke men sex skal vi ha ihvertfall fra vi er 16.  Mange bryr selv heller ikke om hva loven sier men forholder seg kynisk til sjansen for å bli straffet uavhengig av om det er lovlig eller ikke. At det er ulovlig å ha sex med noen, også jevnaldrede, før man blir 16 betyr dermed ingenting.

Så joda, du må gjerne ha sex med så mange du vil. Du må gjerne starte fra du er barn og gjerne før den seksuelle lavalder (hvis du holder deg til jevnaldrede). Du må gjerne også ha barn med flere. Men gift deg ikke med de for det er umoralsk! Så vi er veldig mye bedre enn de religiøse som ønsker å være gift med de som de har sex med fordi vi gjør det mer i det skjulte!

Anonymkode: 68f64...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap i de traktene er jo ikke alltid en feiring for to personer som oppriktig elsker hverandre, men mer en "avtale" familiene imellom. Kanskje av økonomiske grunner, som at mannen bosatt i Norge er med å forsørge kone 2 i hjemlandet og familien hennes.

Nordmenn har NAV. 

Anonymkode: 7065e...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.10.2017 den 5.48, Thyra skrev:

 

Ikke "hele verden", men i det minste barn av norske statsborgere må da kunne få bli i Norge.

Man får ikke norsk statsborgerskap med midlertidige oppholdstillatelser, uansett hvor mange år det er snakk om. Man må oppfylle kravet om en permanent oppholdstillatelse. Hadde asylinstituttet blitt brukt hensiktsmessig som en midlertidig beskyttelse uten krav til permanent opphold og rettighetene som følger, ville det vært både enklere å returnere og bygge opp hjemlandet og ville redusert tilstrømningen av falske asylanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Drizzt skrev:

Man får ikke norsk statsborgerskap med midlertidige oppholdstillatelser, uansett hvor mange år det er snakk om. Man må oppfylle kravet om en permanent oppholdstillatelse. Hadde asylinstituttet blitt brukt hensiktsmessig som en midlertidig beskyttelse uten krav til permanent opphold og rettighetene som følger, ville det vært både enklere å returnere og bygge opp hjemlandet og ville redusert tilstrømningen av falske asylanter. 

Det var vel ikke helt dette denne debatren handlet om. Dersom mor og/eller far er norsk statsborger (uavhengig av hva du mener om lovverket som har gitt dem norsk statsbirgerskap), så skal selvsagt også barna ha norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det verste med det er at problemstillingen er så jævla unødvendig. Som et offer som har blitt paralysert.

Se for deg at du blir slått ned ut av det blå. Da kjenner du den faktiske følelsen bak hele greien. 'Wtf??!!', og da kommer du tilbake til realiteten og sansene dine. Din søvngjenger.

 

 

 

Anonymkode: 8016b...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.9.2017 den 21.23, ops2 skrev:

De utnytter det at barn med norsk far automatisk får norsk pass. Jeg synes synd på barna som må reise fra sin pakistanske mor. Dette er nærmest barnehandel. Barna som kommer til Norge, henter seg så en pakistansk ektemake. Noe som 92-95 % gjør.

Kona de henter til Norge, er oppvokst med islam og aksepterer flerkoneri, så gifter mannen seg på nytt i Pakistan og slik fortsetter det. Ikke så rart at presset på å gifte seg med de foreldrene velger er så stort. Jeg tviler på at du finner mange norske jenter/kvinner som vil akseptere at mannen tar flere koner.

Det gjelder å holde på lønnsomheten, det er butikk de driver med egne barn. Og lærer bort dette til nye generasjoner, som skal fortsette med ukulturen.

Nå skal dette gjemmes bort, det ble publisert sent i går kveld og hvor mye har dere hørt om det senere?

Nordmenn har flyttet til Norge fra Pakistan, liksom....:glare:

https://www.document.no/2017/09/22/avslutt-pakistansk-og-annen-ikke-vestlig-familieinnvandring-na/

 

"Noe som 92-95 % gjør."    wow, dette var jo meget spesifiserte tall. Min svigerbror er pakistansk. Jeg er ikke ;-)

 

Du motsier deg selv litt her assa, lol;

"Ikke så rart at presset på å gifte seg med de foreldrene velger er så stort. Jeg tviler på at du finner mange norske jenter/kvinner som vil akseptere at mannen tar flere koner."     Hvis det er et stort press fra foreldrene, og guttene ønsker seg en kone nummer 2 som du mener alle gjør, hvor kommer dette presset fra? Er det ikke et ø skelig å få seg en pakistansk kone i første omgang for så å hente seg en til? Ser ikke hvorfor de skulle presses til dette når de selv gjør det "bevisst" og "ønskelig"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 14.44, ElinX0Xpoliti skrev:

Arbeider partiet generelt trodde de ville reise hjem igjen etter arbeid, isteden hentet de familie sin.   

Pga Erna Solberg. «Statsministeren» som smalt igjen døra for en utviklingshemmet gutt. Den siste setningen er med for å presisere hvor lite grei hun kan være. Stakkars AP som må håndtere henne og Siv Jensen samt at hun blander pakistanere inn i dette. Visste ikke at det gikk ann å lyve så mye som henne. 

Anonymkode: 8d17f...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, AnonymBruker said:

Pga Erna Solberg. «Statsministeren» som smalt igjen døra for en utviklingshemmet gutt. Den siste setningen er med for å presisere hvor lite grei hun kan være. Stakkars AP som må håndtere henne og Siv Jensen samt at hun blander pakistanere inn i dette. Visste ikke at det gikk ann å lyve så mye som henne. 

Anonymkode: 8d17f...853

Jeg vet ikke hva du svarer på i mitt innlegg, vet ikke hvorfor du har sympati med AP som er en gedigen kalkun og korrupt idag. Dette sier jeg som lang tids stemmer på AP, det ser ut som de er langt mere opptatt med rasisme og andre land enn Norge. Det virker ikke som de tror på hva de sier heller lengre.  

Jeg liker ikke Erna Solberg, siden hun sier en ting i England og annen ting i Norge. Så langt ser hun mindre korrupt enn Gro. AP har ingen arbeidere, oppfylt med dynasti barn og folk som ikke har jobbet en dag sitt liv. Jens hva har han jobbet som? og Støre jobbet i advokat firma som gjorde tvilsomme ting for så å prøve seg i høyre, feilet der og kom til AP ved hjelp av Jens. 

Norsk politikk er slags falsk høyre og venstre dynamikk, parti toper har regelmessig middag sammen og møter sammen. Det er svært litte som skiller partiene ifra hverandre, fører samme politikk med ubetydelige forskjeller. Trine Skrei sitter på bistro å snakker med profitører av innvandring på Bistro (hero folkene).  

Kan du vise kilde til "utviklingshemmet gutt" saken, kan du vise til Pakistan kommentaren til siv takk.  

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...