Gå til innhold

Når har man valgt rett mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet man om man tiltrekker seg "feil menn"? Nå har alle menn jeg har likt eller holdt på litt med vært helt forskjellige, så omtrent alle menn vil bli feil dersom jeg skal satse på noe med noen.

Men jeg kan også lese om tråder her hvor menn klager over at kvinnene bare faller for badboys. Fordi de selv hadde vært så kjærlige og respektfulle.

Nå er det ingenting som tilsier at min nåvæerende crush er en badguy, men siden jeg er forelsket så blir han vel et feil valg bare av det? 

Vi har vel ikke valgt rikitige mannen før vi har valgt en vi ikke er tiltrukket av?

Anonymkode: a2167...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær en kvalitetsdame. 

Da forplikter mannen seg til deg og svikter deg ikke. Fordi du er verdifull. 

I stedet for å kontinuerlig se på menn, se heller på deg selv. Det er den eneste personen du faktisk kan gjøre noe med. 

Anonymkode: f0464...827

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær en kvalitetsdame. 

Da forplikter mannen seg til deg og svikter deg ikke. Fordi du er verdifull. 

I stedet for å kontinuerlig se på menn, se heller på deg selv. Det er den eneste personen du faktisk kan gjøre noe med. 

Anonymkode: f0464...827

Og hvordan er man en kvalitetsdame uten utdannelse og den pakka der? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe jeg ikke vil for å bli likt.... 

Anonymkode: a2167...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, AnonymBruker said:

Og hvordan er man en kvalitetsdame uten utdannelse og den pakka der? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe jeg ikke vil for å bli likt.... 

Anonymkode: a2167...039

Jeg kunne lett blitt sammen med en uføretrygdet dame. Kvalitet kan ikke måles i penger og sosial status. 

Hengivenhet, pålitelighet, troverdighet, stå på vilje, gode omsorgsevner, god sosial og emosjonell intelligens. Dette er i hvertfall kvaliteter ethvert menneske kan få seg. Uavhengig av utdannelse og rotterace mentalitet. 

Personlig syns jeg damer med høy utdannelse (mastergrad) er slitsomme. Bra for henne at hun tjener penger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Og så er de sykt vrange å diskutere med. Vil ikke ha en nikkedukke, men egoet er ofte alt for stort hos disse damene. 

Anonymkode: f0464...827

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg damer med høy utdannelse (mastergrad) er slitsomme. Bra for henne at hun tjener penger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Og så er de sykt vrange å diskutere med. Vil ikke ha en nikkedukke, men egoet er ofte alt for stort hos disse damene. 

Anonymkode: f0464...827

Det var da voldsomt til generalisering da... 

Anonymkode: 619fc...2ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste du skal høre på eller la deg hjernevaske av er guttene på KG. For dem er alle menn badguys fordi de aldri får seg noe dame selv og de vil helst sabotere alle forhold for at sjansen skal øke for at det er flere single damer for de, og gjerne rakke ned på kvinnekjønnet for deres ensomhet i samme slenger. 

Anonymkode: ec6c1...d3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne lett blitt sammen med en uføretrygdet dame. Kvalitet kan ikke måles i penger og sosial status. 

Hengivenhet, pålitelighet, troverdighet, stå på vilje, gode omsorgsevner, god sosial og emosjonell intelligens. Dette er i hvertfall kvaliteter ethvert menneske kan få seg. Uavhengig av utdannelse og rotterace mentalitet. 

Personlig syns jeg damer med høy utdannelse (mastergrad) er slitsomme. Bra for henne at hun tjener penger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Og så er de sykt vrange å diskutere med. Vil ikke ha en nikkedukke, men egoet er ofte alt for stort hos disse damene. 

Anonymkode: f0464...827

Enig med deg faktisk. Nå har jeg bachelorgrader,fagbrev og diverse kurs men opplever at mange utdannede kvinner bare skal vise hvor mye de kan,eller bevise rettere sagt. De er ofte opptatt av hva du er utdannet som og dømmer utifra det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man om man tiltrekker seg "feil menn"? Nå har alle menn jeg har likt eller holdt på litt med vært helt forskjellige, så omtrent alle menn vil bli feil dersom jeg skal satse på noe med noen.

Det er i grunn ganske enkelt når det kommer ned til stykket. Basert på en haug med anekdoter fra det virkelige liv og blant annet kvinneguiden er det ganske innlysende hva som er signal på "feil":

- Elendig økonomisk teft. De færreste endrer seg i løpet av voksenlivet... bruker man alt på festing og biler i 20 års alderen, blir det gjerne slik senere også. Det er gjerne ikke så tøft med han som sparer til bolig fremfor å kjøre BMW, men drømmen om rekkehus/enebolig og stasjonsvogn blir langt nærmere sammen med førstnevnte. Samme gjelder kredittkortbruk og forbrukslån til ymse "gode" formål...

- Er du redd for at fyren er utro hver gang han er ute, så ligger det gjerne noe i det. Det er naivt å tro at en som har hatt sex med "halve byen" og gjerne har 1-3 "bonusbarn" kommer til å endre seg når han traff DEG.

- Null framtidsplaner er null framtidsplaner. Han kan være veltrent og kjekk, men aspirerer han til ingenting så blir det også ingenting.

- Krangling. Krangler dere så fillene fyker med jevne mellomrom, da kommer det bare til å bli mer gjennom årene.

- Voldelig. Trenger jeg skrive mer.

- "To good to be true" gjelder også samliv. En eksotisk mann/dame man møter på ukesferie i den midtøsten / afrika / generelt den tredje verden har gjerne ikke samme intensjoner som deg selv når han/hun kurtiserer deg i senk etter én kveld. Merkelig nok vil de alltid komme til Norge så fort som mulig - og overraskende ofte ender det med samlivsbrudd når / like etter det er på plass. Selv når intensjonene er i orden er det også svært ofte kulturelle forskjeller blir avgjørende over tid. Må man stille spørsmål som: "er det normalt at jeg bare får gå ut når han tillater det?" er det stort sett grunn til å avslutte.

Forøvrig finnes det selvfølgelig unntak fra "reglene", men sånn er det med alt i livet.:) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grandidosa83 skrev:

Det er i grunn ganske enkelt når det kommer ned til stykket. Basert på en haug med anekdoter fra det virkelige liv og blant annet kvinneguiden er det ganske innlysende hva som er signal på "feil":

- Elendig økonomisk teft. De færreste endrer seg i løpet av voksenlivet... bruker man alt på festing og biler i 20 års alderen, blir det gjerne slik senere også. Det er gjerne ikke så tøft med han som sparer til bolig fremfor å kjøre BMW, men drømmen om rekkehus/enebolig og stasjonsvogn blir langt nærmere sammen med førstnevnte. Samme gjelder kredittkortbruk og forbrukslån til ymse "gode" formål...

- Er du redd for at fyren er utro hver gang han er ute, så ligger det gjerne noe i det. Det er naivt å tro at en som har hatt sex med "halve byen" og gjerne har 1-3 "bonusbarn" kommer til å endre seg når han traff DEG.

- Null framtidsplaner er null framtidsplaner. Han kan være veltrent og kjekk, men aspirerer han til ingenting så blir det også ingenting.

- Krangling. Krangler dere så fillene fyker med jevne mellomrom, da kommer det bare til å bli mer gjennom årene.

- Voldelig. Trenger jeg skrive mer.

- "To good to be true" gjelder også samliv. En eksotisk mann/dame man møter på ukesferie i den midtøsten / afrika / generelt den tredje verden har gjerne ikke samme intensjoner som deg selv når han/hun kurtiserer deg i senk etter én kveld. Merkelig nok vil de alltid komme til Norge så fort som mulig - og overraskende ofte ender det med samlivsbrudd når / like etter det er på plass. Selv når intensjonene er i orden er det også svært ofte kulturelle forskjeller blir avgjørende over tid. Må man stille spørsmål som: "er det normalt at jeg bare får gå ut når han tillater det?" er det stort sett grunn til å avslutte.

Forøvrig finnes det selvfølgelig unntak fra "reglene", men sånn er det med alt i livet.:) 

Men jeg føler at alle forelskelser er to good to be true.. altså, det er jo derfor man blir forelsket? Fordi personen er to good to be true? Og det er dette jeg synes er så kjedelig. Det kommer ikke noe godt ut av å være glad i noen ?

men nå har ikke keg blitt kurtisert i senk ila en kveld. Eller, to ganger i mitt liv har jeg opplevd å bli betatt veldig tidlig. Den ene gangen fra første kvelden jeg så han, men han gjorde ingenting for det. Betattheten for han andre kom etter en uke. 

Så hvor grenseen går for to good to be true er også litt vanskelig.

Anonymkode: a2167...039

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superbruker5 skrev:

Det ligger jo i det å bli blendet av kjærligheten at man ikke er klar over det selv. 

Ja og dette er jo det kjedelige. Kjærlighet gjør ikke annet enn å straffe seg i lengenden. Så det smarteste er egentlig å ligge unna alle. Det er jo vondt å få alene med følelser for noen, men ikke faen om jeg er villig til å gi dem en sjanse. 

For å bli forelsket, er nettopp et tegn på at det er feil mann.

Anonymkode: a2167...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja og dette er jo det kjedelige. Kjærlighet gjør ikke annet enn å straffe seg i lengenden. Så det smarteste er egentlig å ligge unna alle. Det er jo vondt å få alene med følelser for noen, men ikke faen om jeg er villig til å gi dem en sjanse. 

For å bli forelsket, er nettopp et tegn på at det er feil mann.

Anonymkode: a2167...039

Du får vel reflektere over hvordan det har gått tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Superbruker5 skrev:

Du får vel reflektere over hvordan det har gått tidligere.

Jeg har aldri gått videre med dem. 

Anonymkode: a2167...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det var da voldsomt til generalisering da... 

Anonymkode: 619fc...2ed

Generaliseringer er gyldige. Synd kvinnfolk ikke skjønner statistikk. 

2 hours ago, SunnivaOslo said:

Enig med deg faktisk. Nå har jeg bachelorgrader,fagbrev og diverse kurs men opplever at mange utdannede kvinner bare skal vise hvor mye de kan,eller bevise rettere sagt. De er ofte opptatt av hva du er utdannet som og dømmer utifra det.

Takk. 

De skal hevde seg. De bryter med alle med det pisset sitt. Har sett så sykt mange kvinner som ender opp med å påføre mannen sin depresjoner grunnet dette evinnelige konkurranseinstinktet. 

Og så skal selvsagt livet deres vises på sosiale medier, og forholdet er liksom så fantastisk. 

Slitsomme kvinnfolk 

Anonymkode: f0464...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne lett blitt sammen med en uføretrygdet dame. Kvalitet kan ikke måles i penger og sosial status. 

Hengivenhet, pålitelighet, troverdighet, stå på vilje, gode omsorgsevner, god sosial og emosjonell intelligens. Dette er i hvertfall kvaliteter ethvert menneske kan få seg. Uavhengig av utdannelse og rotterace mentalitet. 

Personlig syns jeg damer med høy utdannelse (mastergrad) er slitsomme. Bra for henne at hun tjener penger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Og så er de sykt vrange å diskutere med. Vil ikke ha en nikkedukke, men egoet er ofte alt for stort hos disse damene. 

Anonymkode: f0464...827

 

2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Enig med deg faktisk. Nå har jeg bachelorgrader,fagbrev og diverse kurs men opplever at mange utdannede kvinner bare skal vise hvor mye de kan,eller bevise rettere sagt. De er ofte opptatt av hva du er utdannet som og dømmer utifra det.

Det er en grunn til at kvinner med høyere utdannelse i stor grad velger bort menn med lav eller ingen utdannelse.

Anonymkode: 994cb...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er en grunn til at kvinner med høyere utdannelse i stor grad velger bort menn med lav eller ingen utdannelse.

Anonymkode: 994cb...f56

Jeg tror ikke det er en så stor sorg for de mennene det gjelder altså😉

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Jeg tror ikke det er en så stor sorg for de mennene det gjelder altså😉

 

Nei, de hadde ikke klart å leve med mindreverdighetskompleksene sine i et slikt forhold, så det er intet tap for kvinnene heller :) 

Anonymkode: 994cb...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær en kvalitetsdame. 

Da forplikter mannen seg til deg og svikter deg ikke. Fordi du er verdifull. 

I stedet for å kontinuerlig se på menn, se heller på deg selv. Det er den eneste personen du faktisk kan gjøre noe med. 

Anonymkode: f0464...827

Og menn går fortsatt lei, og går fra deg. Mine 3 siste exer, da en av de var jeg sammen med i 10 år, vil gi meg de beste referanser. Han jeg var sammen med i 10 år, sier fortsatt den dag i dag, flere år etterpå. At han aldri vil finne en så bra dame som meg. En annen ex, sa at jeg ble for bra, for han følte at han ikke var bra nok. Og han var den jeg elsket høyest av de alle.

For meg er den rette mannen, han jeg elsker høyt, og som elsker meg, og behandler meg bra.

Anonymkode: d6ba4...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Det er en grunn til at kvinner med høyere utdannelse i stor grad velger bort menn med lav eller ingen utdannelse.

Anonymkode: 994cb...f56

Jeg har mastergrad og kunne sikkert tatt en doktorgrad om jeg gadd. Gir meg ingenting. Såkalt smarte og høyt utdannede kvinner er bare slitsomme. Dater en sykepleier nå som utfyller mitt liv bra. En dame med mastergrad i statsvitenskap hadde vært veldig kreft. 

29 minutes ago, AnonymBruker said:

Og menn går fortsatt lei, og går fra deg. Mine 3 siste exer, da en av de var jeg sammen med i 10 år, vil gi meg de beste referanser. Han jeg var sammen med i 10 år, sier fortsatt den dag i dag, flere år etterpå. At han aldri vil finne en så bra dame som meg. En annen ex, sa at jeg ble for bra, for han følte at han ikke var bra nok. Og han var den jeg elsket høyest av de alle.

For meg er den rette mannen, han jeg elsker høyt, og som elsker meg, og behandler meg bra.

Anonymkode: d6ba4...327

Mye mulig du er for bra? Personlig må jeg tone det med, for å ikke drepe selvfølelsen og få andre til å føle seg vel. 

Er ikke lett dette her. Det enkleste i verden er å være gjennomsnittlig. 

Dessuten endrer mennesker seg. #livet 

Anonymkode: f0464...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...