Gå til innhold

Barnefar ønsket ikke kontakt med sine barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Mine to eldste barn, som nå er voksen, har ikke kontakt med sin far på en del år. Det var han som ønsket det slik. Dette til tross for at vi bodde sammen til de var 9-10 år gamle. Kontakten kuttet han da vår eldste var 15 år gammel, og begynte å få psykiske problemer, mens han selv ble småbarnsfar igjen.  Det har vært utrolig mange tårer i de siste årene. Både fra meg som mor, samt jentene mine. Deres nye søsken var vist mer verdt enn de var. I dag bor vi i en naboby. Både jeg og min eks har gode jobber, og han er en godt respektert mann i vår hjemby. Jeg treffer mange folk fra vår hjemby i min jobb. Det er trist å høre at folk tror at han kun har de han har med sin nåværende kone. Til og med de som har hatt han som sjef i flere år, vet ikke at han har flere barn. Samtidig gjør det godt (på en noe barnslig måte) å fortelle at han faktisk har to barn til. Det var hans nåværende kone som ikke ønsket våre barn på besøk. Eller at pappaen hadde kontakt med dem.  Siden hun ikke var snill med dem, mente han at det var best slik. Det har blitt til sår hos mine barn som nok aldri vil gro. Det kommer stadig nye tårer. 

Ett litt barnslig innlegg. Men i dag var en slik dag. Hvor jeg traff en av hans kollegaer. Da man kom inn på hvor jeg var fra, ble det selvfølgelig spurt om min bakgrunn. Det ble fortalt masse positive ting om han. Joda, han er sikkert en flink sjef, god far for de minste barna sine. Men noen pappa for våre barn, er han ikke. 

Her sitter jeg igjen. Følelsen av at det jeg jeg som har sviktet barna vår, til tross for at jeg alltid har gjort så godt jeg kunne, er stor. Til dere som er stemor osv. Håper dere tenker dere om før dere "skviser" ut barna til deres partner. Før dere stenger de inne i en bod med en pose twist første juledag pga dette er en familedag, før dere ødelegger alt av barnebilder som deres mor har ordnet til deres far, da han ikke har tatt bilder selv av barna osv. Slikt kan ødelegge et barn. Mine har det fremdeles vanskelig til tider pga dette, til tross for det nå er 24 og 25 år gamle. 

Anonymkode: dfdf9...64f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke at slikt går an. At folk velger ny partner foran sine egne barn og finner seg i at ny partner er rett ut slem mot de. Og til og med lager nye unger med slike folk. Jeg mister troen på menneskeheten når jeg leser slikt. Sjukt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet her? Han velger da selv om han vil ha kontakt  med barna eller ikke

Akkurat som en sønn som har flyttet ut velger om han skal ha kontakt med sin far

Han har ny familie og prioriterer dem. Deal with it og gå videre

Anonymkode: 4a752...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, min far er som din x, vi ( jeg og mine søsken eksisterer visst ikke lenger, og mine foreldre var sammen til jeg var 18) mine søsken er noen år yngre. For meg som alltid har vært pappajente, var dette tungt, og er fremdeles tungt i perioder. Og nå er jeg 36. Min mellomste søster hadde sett pappa i byen nå i sommer,  og han hadde sett henne, da gikk han bare motsatt vei av dit det så ut som han skulle. Tydeligvis ville han ikke prate med henne. Det verste er at mine barn alltid har lurt på om morfar er død. Heldigvis har jeg en fantastisk stefar som fungerer som bestefar.

min far har også fått barn med ei annen dame, det triste der er jo at vi ikke får blitt kjent med de. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simmis skrev:

Huff, min far er som din x, vi ( jeg og mine søsken eksisterer visst ikke lenger, og mine foreldre var sammen til jeg var 18) mine søsken er noen år yngre. For meg som alltid har vært pappajente, var dette tungt, og er fremdeles tungt i perioder. Og nå er jeg 36. Min mellomste søster hadde sett pappa i byen nå i sommer,  og han hadde sett henne, da gikk han bare motsatt vei av dit det så ut som han skulle. Tydeligvis ville han ikke prate med henne. Det verste er at mine barn alltid har lurt på om morfar er død. Heldigvis har jeg en fantastisk stefar som fungerer som bestefar.

min far har også fått barn med ei annen dame, det triste der er jo at vi ikke får blitt kjent med de. 

Egoismen lenge leve altså... For en drittmann. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet her? Han velger da selv om han vil ha kontakt  med barna eller ikke

Akkurat som en sønn som har flyttet ut velger om han skal ha kontakt med sin far

Han har ny familie og prioriterer dem. Deal with it og gå videre

Anonymkode: 4a752...d09

Blir ikke det samme. Et barn har ikke valgt sine foreldre. Foreldre har derimot laget sine barn og har dermed forplikyelser til sitt avkom livet ut.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så turde den nye ektefellen å få barn med ham - som har vist at han er i stand til å snu ryggen til sine egne barn?

Kan man snu ryggen til sine egne barn, så kan man snu ryggen til hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mass skrev:

Og så turde den nye ektefellen å få barn med ham - som har vist at han er i stand til å snu ryggen til sine egne barn?

Kan man snu ryggen til sine egne barn, så kan man snu ryggen til hvem som helst. 

Enig. Samtidig tenker jeg også at han turte å få barn med ei som er slem mot andre barn. Hun kan jo finne på å behandle sine egne barn dårlig også da. Begge er tydelig skada i hodet på flere nivåer. Stakkars barna. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg igjen sjekke når HI ble skrevet. Trudde det var jeg som hadde skrevet det, men gjort om på alderen til barna.

Faen så mange hjerneløse foreldre det finnes. Steforeldre tar på seg full pakke når det er barn i bilde. Hvis de ikke vil ha noe med andres barn å gjøre får de finne seg en uten barn.

Jeg er så forbanna på min eks, han er likedan. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Enig. Samtidig tenker jeg også at han turte å få barn med ei som er slem mot andre barn. Hun kan jo finne på å behandle sine egne barn dårlig også da. Begge er tydelig skada i hodet på flere nivåer. Stakkars barna. 

Ja, man kan jo bare undre seg over hvilke mennesker som ber en person om å kutte kontakten med sine egne barn og så late som at de ikke eksisterer. Hvor er hjertet? 

Hva med familien til faren da? 

Jeg tenker jo det at om min sønn hadde gjort noe slikt - så hadde jeg faktisk grepet inn og snakket til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også vanskelig med at pappa kuttet kontakten når jeg var 17. Er 32 nå. 
Turte ikke involvere meg følesesmessig i menn før jeg var 26 og har store problemer med tillitt , følelser, nærhet og frykten for å bli forlatt. Menn som går fra barnemødrene sine skal tenke seg godt om hva de gjør mot de menneskene de forlater. 

Anonymkode: 4641a...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så typisk for menn, dette. :angry: Glemmer de andre ungene sine så fort de får seg ny kone og nye avkom. Det er så simpelt som det kan få blitt. Min eks, som tidligere faktisk var veldig engasjert i vår felles sønn, viser nå null interesse for ham, etter at han fikk seg en yngre kone og nye barn. Det er ikke måte på hvor stas det andre kullet. De blir bl.a. beæret med bursdagshilsener og skrytebilder på fb, mens vår sønn blir fullstendig glemt i alle sammenhenger. 

Anonymkode: 2f6fc...019

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at mødre som nekter far samvær når barna er små leser dette. Og det er mange av dem, og de aller fleste gjør det av økonomiske årsaker. Jeg synes synd på barn som må vokse opp uten en far og slik TS beskriver det så synes jeg det er rimelig drøyt av far og snu ryggen til sine barn. Jeg håper at alle foreldre det være mor eller far tar ansvar for sine barn og det ansvare stopper ikke når barna er 18, det varer livet ut.

Er selv far og har motsatt problem, jeg får ikke se sønnen min nok da mor saboterer pga økonomiske årsaker. Blir bare lei meg når jeg leser slike ting som dette. Jeg skulle veldig gjerne ønske at delt bosted og 50/50 var utgangspunktet. Da hadde jeg blitt glad 😊 og jeg håper at det ikke er mange fedre som snur ryggen til sine barn.

Anonymkode: bba83...32d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, EvaLena skrev:

Her måtte jeg igjen sjekke når HI ble skrevet. Trudde det var jeg som hadde skrevet det, men gjort om på alderen til barna.

Faen så mange hjerneløse foreldre det finnes. Steforeldre tar på seg full pakke når det er barn i bilde. Hvis de ikke vil ha noe med andres barn å gjøre får de finne seg en uten barn.

Jeg er så forbanna på min eks, han er likedan. 

Det er ikke stemor som har ansvaret her, det er far. Ansvaret bør legges der det hører hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks kuttet ut datteren vår da hun var 15. Han sa direkte til henne at han aldri ville ha kontakt med henne igjen. Det var veldig sårt for henne. Etter press fra hans familie så har de idag litt kontakt, men noe er ødelagt. Nå skal det sies at han aldri har vist noe interesse for henne og aldri prioritert henne i det hele tatt. Godt for både henne og meg at han er en eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nesten som   jeg skriver om situasjonen , bare jeg som har 3 og de er små enda. Barna er blitt så såret  :(.

 

Anonymkode: cc412...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser dere, kvinner, det er viktig med en far. Noe som er en god grunn til at donor for enslige kvinner er ulovlig her i Norge.

Anonymkode: 5d220...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der ser dere, kvinner, det er viktig med en far. Noe som er en god grunn til at donor for enslige kvinner er ulovlig her i Norge.

Anonymkode: 5d220...4af

Tråden viser vel heller at slett ikke alle fedre er verdt å ha. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Violetta skrev:

Det er ikke stemor som har ansvaret her, det er far. Ansvaret bør legges der det hører hjemme.

Jeg vet far har ansvaret her da. Samtidig er jo den stemora helt sjuk i hue. 

Skulle vært lov å denge sånne folk med jevne mellomrom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...