Gå til innhold

Søvnproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge meg 22-23 hver kveld, men sovner aldri før klokka er 03-04. Også sover jeg til ca 10-11, hvis jeg ikke må opp kl 07. Det blir veldig lite søvn, men jeg får likevel aldri sove på kvelden. Jeg merker at jeg begynner å bli sliten, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for selv om jeg går gjennom dagen og er kjempetrøtt så er jeg aldri trøtt om kvelden. 

Anonymkode: 7b946...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar melatonin. Kjøpt i utlandet. Tror det finnes noe lignende på resept.

Anonymkode: 505ed...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar melatonin. Kjøpt i utlandet. Tror det finnes noe lignende på resept.

Anonymkode: 505ed...d10

Gjør det at man får sove? 

Jeg vil helst ikke bruke noe piller eller noe. 

Anonymkode: 7b946...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bobleplast_ skrev:

03-10 er syv timer søvn. Ville heller prøvd å snu døgnrytmen og få bedre søvnhygiene.

Ja, men jeg fungerer best med 10 timer søvn. Er alltid trøtt og sliten og sliter med å våkne.

Det blir uansett alt for lite søvn når jeg må stå opp kl 07 flere dager i uken. 

Er vanskelig med optimal søvnhygiene når jeg bor på soverommet mitt, men prøver så godt jeg kan. 

Anonymkode: 7b946...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melatonin er et kosttilskudd i USA. Det inneholder kroppens egne søvnhormon. Har også funnet ut at jeg ikke kan gå å legge meg før jeg er trøtt, selv om jeg ikke er trøtt før klokka er 4. Ikke tenk på hvor mange timer søvn du får, det holder deg våken. Når jeg sliter veldig bruker jeg to puter og ligger med hodet høyere. Det får meg til å slappe av bedre. 

Jeg har slitt med søvnen siden jeg var 21 (er nå 25). Er veldig trøtt men klarer aldri å sovne. Kan gå noen dager før jeg "svimer av", og så er det på'n igjen. Det som står over er det som hjelper meg. Håper det går over snart. 

Anonymkode: 505ed...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...