Gå til innhold

Vil si opp jobben...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er såå lei jobben min. Jeg startet i jobb 1 August der jeg skulle jobbe 16 timer i uken, vi jobber mandag-lørdag, men jeg skal bare jobbe 2-3 dager av 6 dager, og jeg har annenhver lørdag, men ett eksempel da er nå til helgen har jeg fri lørdag, men skal jobbe til 22 på fredagkveld og starter tidlig på mandag. Jeg bor så langt borte fra familie at jeg ikke har noe liv utenfor jobben :( Det er ofte også slik at jeg jobber f.eks mandag, tirsdag, torsdag, fredag og lørdag med 4 timers skift.. en fridag på en onsdag f.eks.. jeg kan ikke dra for å besøke familie på en dag, i tillegg stenge dagen før kl 22 etter at alle busser har reist.. Er det en teit grunn til å si opp? Jeg er også gravid, må fortelle innen 3 uker for er ca 4 mnd til termin nå.. gruer meg så til å si det siden sjefen er så mye sur og pirket at jeg gruer meg til jobb og får bare lyst til å ikke si det og bare si opp.. Jeg glemte å påminne en at han skulle gjøre en oppgave som han daglig gjør men glemmer stadig, så fikk jeg huden full for bare det.. 

 

Kan jeg sykemelde meg egentlig om jeg har det sånn på jobb? Er stortsett i fin form med graviditeten utenom at jeg er en del "fjern", og mye vondt i korsrygg og føtter men ellers er det bare arbeidsmiljøet som tærer på meg.. :(

Anonymkode: 02cd1...7c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*TS*

Jeg må også legge til at jeg får kommentarer på at jeg bruker lang tid på ting.. sjefen ser ikke at det er faktisk fordi jeg er nøyere jeg bruker lengre tid.. tørr ikke å si noe i mot..

Anonymkode: 02cd1...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan fortelle hvorfor du bruker lengre tid. Du kan alltids si opp jobben, men du må da også ha en ny jobb med en gang, med tanke på graviditeten. Så jeg ville heller sett på muligheten for en sykemelding, om så for en liten stund. Av hensyn til baby i magen, dersom du ikke har det bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Silje Lien skrev:

Klart du kan fortelle hvorfor du bruker lengre tid. Du kan alltids si opp jobben, men du må da også ha en ny jobb med en gang, med tanke på graviditeten. Så jeg ville heller sett på muligheten for en sykemelding, om så for en liten stund. Av hensyn til baby i magen, dersom du ikke har det bra.

Kan jeg få sykemelding for det da? Ts

Anonymkode: 02cd1...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få sykemelding for det da? Ts

Anonymkode: 02cd1...7c1

Nja. Du må kjenne på formen din selv. Men når man er gravid er det lavere terskel for å få sykemelding. I utgangspunktet tenker jeg at det ikke er noe du får sykemelding for her, men jeg har kun lest en liten del av historien. Dersom du ikke har det bra, kan det påvirke babyen i magen. Så om du tenker at det er tilfellet, er det verdt å snakke med fastlegen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. I hovedinnlegget virker det som om det er ubekvem arbeidstid. Og så liker du ikke sjefen så godt.

Men det er faktisk ingen grunn til å bli sykmeldt. Babyen har det helt fint i magen din selv om du kjeder deg litt, ikke får besøkt familien i helga og blir irritert på den teite sjefen! Vi er jo skapt for å gå gravide mye av vårt voksne liv, så vi tåler da litt. Kvinner er sterke, ikke la noen innbille deg at du er et svakt lite persilleblad. Tror du bondekoner og husmannskoner kunne sette seg ned og sykmelde seg når de var gravide med unge nr sju? Eller hun som hadde mannen borte tre måneder på lofotfiske?

Anonymkode: a8a15...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...