Gå til innhold

Står i fare for å ikke få vitnemål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg går eiendomsmegling på BI, og sliter fært med eksamen i bedriftsøkonomisk analyse. Dette er det eneste faget jeg ikke klarer og som jeg nå skal gi eksamen i for tredje gang, det er altså mitt siste eksamensforsøk. Jeg er så utrolig redd for å ikke klare å bestå på dette forsøket heller. Hva blir konsekvensene da? Er det mulig å søke om en fjerde gangs eksamens forsøk? Er det lett å få innvilget?

Anonymkode: d2bec...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå blir jeg sikkert stemplet som store stygge ulven her, men har du tatt kontakt med studieveileder / -koordinator og eksamenskontoret? Er jo kun de som kan gi deg helt relevante og konkrete svar. Nå vil du bare få andres erfaringer og meninger. Just sayin...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om et fjerde forsøk ja. 

Skulle det går rett til helvette så kan du ta emnet ved en offentlig skole og få det innpasset i graden din. 

Anonymkode: e2989...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å få et fjerde forsøk innvilget om dette er den eneste eksamenen som gjenstår for å bestå utdanningen. Dersom dette gjelder i din situasjon ville jeg ikke vært spesielt bekymret. Jeg vet også om noen som har fått et fjerde forsøk på en andreårseksamen i en seksårig utdanning, så det er ikke gitt at man må være nær mållinjen. 

Anonymkode: d786b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Devilheart skrev:

Nå blir jeg sikkert stemplet som store stygge ulven her, men har du tatt kontakt med studieveileder / -koordinator og eksamenskontoret? Er jo kun de som kan gi deg helt relevante og konkrete svar. Nå vil du bare få andres erfaringer og meninger. Just sayin...

Det er fakultetet som innvilger eller avslår søknad om fjerde forsøk. Hvorfor man skal ta kontakt med eksamenskontoret forstår ikke jeg. Generelt sett er fakultetet ofte tilbakeholdne med hva slags informasjon de gir ut og vil neppe uttale seg om det er lett å få innvilget et fjerde forsøk. Antakeligvis sier de at det er en vurderingssak.  

Anonymkode: d786b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...