Gå til innhold

Burde jeg gå bare? Det frister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg begynner å gå tom for tålmodighet. Min mann og jeg har i lang tid slitt litt. Og fordi vi har slitt, har det ikke vært mye liv på soverommet heller. Og det er jo også et problem. 

Han er veldig hårsår, tolker ting i verste mening, blir sur om jeg ikke sitter og følger med på alt han sier  (om han har sagt det flere ganger før), blir sur om jeg nevner at "ja, husker du sa det", blir sur om han får feil svar på ting (ved at jeg ikke er like engasjert på ideer som han ønsker at jeg var mer engasjert i)... dette gjør meg ganske sliten, for jeg føler jeg må tenke meg om så jeg ikke gjør/sier noe feil. Det har jeg sagt til ham, og han sier at jeg må slappe av og være meg selv, men da skjer det som dette. Han sier han må få lov å bli sur, greit nok, det er rettferdig...men han er langsur. Sånn at det blir en ekkel stemning, og jeg må liksom be om unnskyldning for ting jeg har gjort "galt" for at alt skal bli bra igjen... sier dermed unnskyld bare for at ting skal bli som vanlig. 

Samtidig klarer han ikke holde avtaler. Han har mye utenom jobb som han skal ordne av ærender. Greit det også, men han holder jo aldri tider. Han sier han skal være hjemme da og da, men får alltid beskjed sent om at det ikke blir slik og han kommer hjem seeent om kvelden  (natt) istedet for kl 20. Det begynner å bli slitsomt, for jeg ser ham kun et par timer om dagen utenom natten når vi sove. Han kan fortelle meg planen han har for dagen, men etter x antall år, vet jeg at dette kun er bullshit fordi 3 av 4 planer blir endret og det påvirker ham ved at han blir fraværende eller meg i en negativ situasjon  (han er klar over dette). Likevel skjer dette ganske ofte...og jeg har sagt at jeg begynner å bli lei, han sier det skal bli bedre..men det har han sagt lenge. 

Jeg har sagt at jeg vil at vi skal prioritere forholdet, for vi har ting vi begge må jobbe med, og vi må finne ut av hva vi kan gjøre for å få det bedre sammen. Han er enig. 

Vi Er i en turbulent periode nå med mye som skal gjøres, hverdagen er litt opp ned. Burde jeg ta opp at jeg vil gå om vi ikke prioriterer oss nå, eller burde jeg vente til ting har blitt tilbake til hverdagen for så å observere ham om han faktisk prøver? Han sier nemlig at han prøver, og jeg skal ærlig si at jeg ser det, men virker ikke som han vil prøve noe særlig hardere... 

Jeg tror ikke jeg er så ille heller. Jeg lager mat til ham hver dag, sier ja hver gang han har et behov (noe seksuelt), prøver alltid å ikke irritere ham, prøver å være tålmodig og holde kjeft om negative ting som dette her...vi har hatt to samtaler på mitt initiativ de siste månedene. 

 

Anonymkode: c1101...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...