Gå til innhold

Betatt av en eldre mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 28, han er i slutten av 40årene. Vi er begge single, men bor ca 2 timer fra hverandre. Vi har kjent til hverandre via en felles hobby i ca 20 år. Jeg har de siste 10 årene tenkt at han er en kjekk og barsk manne-mann. Jeg gikk ut av en langvarig forhold i januar 17. Han har vært singel i ca 2 år. Vi begynte å sende litt flere meldinger med hverandre i februar/mars. De to siste månedene har vi sendt meldinger flere ganger i uka. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt betatt av han. Han er en veldig ordentlig type, og har orden på livet sitt. Jeg kjenner at jeg er litt usikker på hva han tenker, men ofte er det han som tar initiativ til kontakt. Jeg er redd for å ødelegge vennskapet og den gode tonen vi har hvis jeg tar initiativ til noe mer.

Redd for at han tenker at jeg er for ung, og at vi er på forskjellig sted i livet. Det er vel også tanker som jeg også tenker, men klarer ikke helt å legge fra meg tanken på meg og denne fine mannen... Har dere noen forslag til hvordan jeg skal gå frem?

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres ikke for ung ut. Så lenge du er klar for det samme som han så ser ikke jeg problemet 

Har samme problemet selv, men han jeg er betatt av er gift og har barn. Typisk forretningsmann som jobber mye for å unngå kona hjemme. 

Anonymkode: dc7ae...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å være betatt. Samtidig kan man ikke ignorere en aldersforskjell på 20 år. Selv om dere begge er interessert i hverandre og ønsker noe mer kan et forhold på langsikt tydeliggjøre forskjellen ganske godt. Dersom ingen av dere er ute etter noe seriøst ser jeg imidlertid ingen store problemer. 

Anonymkode: c497f...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke for ung ut. Så lenge du er klar for det samme som han så ser ikke jeg problemet 

Har samme problemet selv, men han jeg er betatt av er gift og har barn. Typisk forretningsmann som jobber mye for å unngå kona hjemme. 

Anonymkode: dc7ae...f23

Og dette trakter du etter? Høres ut som golddigger. Ingen mann, men penger nok til å gjøre som du vil.

Ja til særeie!

Anonymkode: 99ab7...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk forretningsmann som jobber mye for å unngå kona hjemme.

Dette er nok ønsketenkning fra golddiggere. Vi jobber mye fordi vi liker det, og/eller fordi det kreves av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at om 20-25 år er du 50-55, i din beste alder. Og han er 70-75. 

Når du er pensjonist rundt 65 år er han 85. Da skal du roe ned tempoet og nyte friheten etter et langt yrkesliv. Da kan han være både dement og hjelpetrengende, og det er slett ikke sikkert det finnes nok sykehjemsplasser innen den tid.

20 år er mye. Du merker det kanskje ikke nå, men dere blir eldre begge to. Ikke gå i den fella.

 

Anonymkode: 89b25...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at om 20-25 år er du 50-55, i din beste alder. Og han er 70-75.

Tull å tenke sånn når sjansen for at forholdet varer så lenge er minimal. Det er dessuten ikke gitt at han blir dement eller blir skrøpelig før henne. Ingen vet hva fremtiden bringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Horten Market skrev:

Dette er nok ønsketenkning fra golddiggere. Vi jobber mye fordi vi liker det, og/eller fordi det kreves av oss.

Han sier selv at han er ulykkelig i ekteskapet og gruer seg tilå dra hjem. Også har jo jeg ganske godt betalt jobb så golddigger er jeg nok ikke 

Anonymkode: dc7ae...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier selv at han er ulykkelig i ekteskapet og gruer seg tilå dra hjem.

Kan så være, men ikke glem at dette er en hyppig brukt oneliner for å dra naive frøkener ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at om 20-25 år er du 50-55, i din beste alder. Og han er 70-75. 

Når du er pensjonist rundt 65 år er han 85. Da skal du roe ned tempoet og nyte friheten etter et langt yrkesliv. Da kan han være både dement og hjelpetrengende, og det er slett ikke sikkert det finnes nok sykehjemsplasser innen den tid.

20 år er mye. Du merker det kanskje ikke nå, men dere blir eldre begge to. Ikke gå i den fella.

 

Anonymkode: 89b25...774

Er 50-55-årsalderen ens beste alder? 

Anonymkode: c497f...a6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kjent hverandre via en felles hobby siden du var 8 år gammel, TS? 

Er ikke sjansen stor for at han fortsatt ser deg som litt for ung for seg selv om aldersforskjellen nå er normal ift et forhold?

 

Det spiller ingen rolle om han er bestefarsalder om 20 år, tror kanskje det er første (eller andre) gang jeg er enig med Mr.Market over her - det er ikke sikkert det varer så lenge uansett, og hvorfor ikke ta for seg av livets goder nå og ikke tenke på hva som kanskje kan skje framover? 

Det er nå du lever. Det er nå dere kan ha det fint sammen om begge er interessert. Jeg hadde definitivt gjort det, i hvert fall. 

Dere har jo mye kontakt allerede, du kan jo invitere han på kaffe? Eller hinte masse så han inviterer deg på kaffe? Greit å begynne rolig? 

Anonymkode: b3e56...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere kjent hverandre via en felles hobby siden du var 8 år gammel, TS? 

Er ikke sjansen stor for at han fortsatt ser deg som litt for ung for seg selv om aldersforskjellen nå er normal ift et forhold?

 

Det spiller ingen rolle om han er bestefarsalder om 20 år, tror kanskje det er første (eller andre) gang jeg er enig med Mr.Market over her - det er ikke sikkert det varer så lenge uansett, og hvorfor ikke ta for seg av livets goder nå og ikke tenke på hva som kanskje kan skje framover? 

Det er nå du lever. Det er nå dere kan ha det fint sammen om begge er interessert. Jeg hadde definitivt gjort det, i hvert fall. 

Dere har jo mye kontakt allerede, du kan jo invitere han på kaffe? Eller hinte masse så han inviterer deg på kaffe? Greit å begynne rolig? 

Anonymkode: b3e56...d7d

slettet...

Endret av kubein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere kjent hverandre via en felles hobby siden du var 8 år gammel, TS? 

Er ikke sjansen stor for at han fortsatt ser deg som litt for ung for seg selv om aldersforskjellen nå er normal ift et forhold?

 

Det spiller ingen rolle om han er bestefarsalder om 20 år, tror kanskje det er første (eller andre) gang jeg er enig med Mr.Market over her - det er ikke sikkert det varer så lenge uansett, og hvorfor ikke ta for seg av livets goder nå og ikke tenke på hva som kanskje kan skje framover? 

Det er nå du lever. Det er nå dere kan ha det fint sammen om begge er interessert. Jeg hadde definitivt gjort det, i hvert fall. 

Dere har jo mye kontakt allerede, du kan jo invitere han på kaffe? Eller hinte masse så han inviterer deg på kaffe? Greit å begynne rolig? 

Anonymkode: b3e56...d7d

TS her, takk for et fint svar.. :) 

 

Ja, vi har kjent hverandre siden jeg var mellom 5-8 år. Ironisk nok var min "drøm" å gjøre det like godt som han og hans bror når jeg var yngre, nå er vi faktisk jevngode, så det er veldig moro. Driver med en mannsdominert hobby, og det er lite mannfolk som liker å bli slått av ei blond jente, men han og broren er en av de få som synes det er litt artig....

Jeg tenker vel også at det ikke er et forhold som kan vare livet ut, og det er vel kanskje det som holder oss tilbake begge to. Men jeg tenker også som deg, livet er her og nå, så hvorfor ikke ha det litt moro mens man kan. Hva er det verste som kan skje? Vi er voksne og oppegående begge to, og så lenge vi er ærlige med hverandre om hva vi tenker.

Mm, en kaffeinvitasjon høres ikke så dumt ut. Jeg var i nærheten av der han bor i slutten av forrige uke, kunne sende han en melding "Hei, egentlig burde du ha invitert meg på kaffe når jeg var i ..... forrige uke. Du får gjøre det neste gang jeg skal dit. :)" Da får jeg ihvertfall en pekepinn på hva han tenker om å tilbringe litt mer tid bare oss to. Jeg tenker at en voksen mann som er opptatt med jobb, barn og hobbyer ikke sender mye meldinger med ei jente hvis han ikke vil ha kontakt med henne. I dag har vi vel sikkert sendt 20 meldinger hver med hverandre... 

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at om 20-25 år er du 50-55, i din beste alder. Og han er 70-75. 

Når du er pensjonist rundt 65 år er han 85. Da skal du roe ned tempoet og nyte friheten etter et langt yrkesliv. Da kan han være både dement og hjelpetrengende, og det er slett ikke sikkert det finnes nok sykehjemsplasser innen den tid.

20 år er mye. Du merker det kanskje ikke nå, men dere blir eldre begge to. Ikke gå i den fella.

 

Anonymkode: 89b25...774

Ja, jeg tenker at 21 års aldersforskjell i utgangspunktet er altfor mye.. Så derfor tror jeg ikke det er er forhold som vil kunne vare livet ut.. Derfor er jeg usikker på om jeg bare skal kutte ut kontakten med han, eller om jeg skal go with the flow og se hva som skjer. Tenker på en annen måte, jeg er 28 år, og det er dumt å kaste bort tiden mellom 28-30 på en mann som det ikke kan bli noe varig med.. Jeg på min side har lyst til å gifte meg og få barn, og jeg tror ikke han er interessert i å få flere barn, både fordi han allerede har barn og fordi han begynner å bli godt voksen..

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ikke for ung ut. Så lenge du er klar for det samme som han så ser ikke jeg problemet 

Har samme problemet selv, men han jeg er betatt av er gift og har barn. Typisk forretningsmann som jobber mye for å unngå kona hjemme. 

Anonymkode: dc7ae...f23

Det jeg er usikker på er om vi er klar for det samme. På sikt har jeg lyst til å gifte meg og få barn..  og mest sannsynlig er han ferdig med sin reproduksjon... og det er uansett altfor tidlig å ta opp det tema.. 

Kjipt for deg at han du er betatt av er gift.. Jeg har også vært der.. Møtte en som var utrolig sjarmerende og flott, etterhvert kom det frem at han hadde kone og barn hjemme. Skikkelig nedtur.. Jeg valgte da å bryte med han. Tenkte at det ikke kom til å komme noe godt ut av det. Han fortalte også at forholdet ikke var bra, og at han ville gå fra henne. Han var nok mer interessert i meg enn jeg var i han. Så vidt jeg vet, er de fortsatt sammen.. Sitter ofte langt inne hos menn å forlate kone og barn....

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mulig ;) Men spørs om han har lyst på flere barn, han har allerede 4 fra før (med samme dame)... :roll:

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mulig ;) Men spørs om han har lyst på flere barn, han har allerede 4 fra før (med samme dame)... :roll:

Anonymkode: a3f02...2ec

Det kan du ikke vite før du har snakket med ham.  Det er mange voksne menn på hans alder som får et barne kull nummer to. Ønsker han en fremtid med deg så går han nok med på å få barn som mange andre menn på hans alder gjør...

Anonymkode: 926c1...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke vite før du har snakket med ham.  Det er mange voksne menn på hans alder som får et barne kull nummer to. Ønsker han en fremtid med deg så går han nok med på å få barn som mange andre menn på hans alder gjør...

Anonymkode: 926c1...e44

Sant det.. og hvis vi velger å gå videre, så kommer jo temaet opp før eller siden.. Hadde han hatt 1-2 barn fra før, kunne jeg tenkt at han kanskje kunne ha ønsket seg flere barn.. men usikker siden han allerede har 4 barn fra før, de er i alderen 20-8 år.. Som du sier, man det vet jeg ikke før jeg har snakket med han om det..

Anonymkode: a3f02...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 50-55-årsalderen ens beste alder? 

Anonymkode: c497f...a6c

Ja, jeg vil våge å påstå det er det for mange. Barna er voksne, barnebarn, boligen nedbetalt, tid til reiser og opplevelser etc etc, mens kroppen fortsatt er "ung" og frisk.

Det setter sine begrensninger om mannen da er langt opp i 70-årene.

Anonymkode: 89b25...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...