Gå til innhold

Studenter, hvor mye jobber dere med skole? Innspill gjerne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom dere starter med skolearbeid klokka 9 om morgenen, jobber dere på kveldstid også da? 

Jeg stresser så jævlig over å skulle ligge foran, gjerne være àjour, derfor ender jeg ofte opp med å jobbe på kveldstid også. Føler meg nesten litt utbrent, spesielt når det er meget hardt og tungt det jeg studerer, føler ihvertfall jeg. 

 

Anonymkode: 5741f...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare pensum å lese nå, og ingen oppgaver. Så setter av en dag i uka hvor jeg leser pensum som må kommes gjennom. Det er vel egentlig all tid jeg bruker på studiet utenom forelesninger.

Før har jeg stort sett bare gjort det nødvendige slik at jeg hang med i relevante oppgaver og innleveringer. Så har resten blitt lest i skippertak i eksamensperioden siden jeg stort sett har hatt minst en uke mellom hver eksamen å lese på. Dette arbeidet har jeg stort sett bare gjort på kveld og nattestid, for da jobber jeg godt under press.

Går du første året studie? For jeg kjenner igjen trekkene for hvordan jeg selv og omgangskretsen var spesielt første semesteret. Da satt vi fra morgen til kveld flere dager i uken fordi det var intrykket at vi måtte for å være ajour/fremfor. Etterhvert finner en studieteknikker som funker godt, og en skjønner at en kan slappe av litt mer rundt pensum. Da finner en som oftest den gode balansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 50 studiepoeng dette semesteret, og hadde planer om å begynne å lese i august... nå er det jo slutten av september, og har knapt gjort noe som helst. Så nå fremover blir det å sitte fra kl. 7.30 - 8 om morgenen, en pause til lunsj og en pause til middag, og så sitte til kl. 21.00 om kvelden. Men det er jo min egen feil; er jeg som ikke har klart å komme i gang. ;) Har ingenting obligatorisk, men har gått på forelesninger.