Gå til innhold

Blødning i uke 10 - noen som har opplevd det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 10 uker på vei og hadde for noen uker siden noen småblødninger. Jeg hadde derfor en ultralyd i uke 8 for å se om det var liv og alt så bra ut. Kunne se et bankende hjerte og fosteret var like stort som det skulle være. Legen sa at sjansen for at noe skulle gå galt når man har sett et bankende hjerte er liten. Jeg har i tillegg vært kvalm og hatt ømme bryster og dermed følt meg veldig gravid.

Men i dag begynte jeg altså å blø. Friskt blod som bare begynte å renne. Måtte tørke meg på do og skifte truse. Så roet det seg, men kommer litt fortsatt. Ingen klumper og har ikke vondt i magen.

Så leste jeg at noen får en blødning rundt uke 10 når morkaka overtar hormonproduksjonen. Noen andre som har opplevd det? Eller skal jeg tro at det er en begynnende abort?

Anonymkode: e93c4...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde opp til flere blødninger i begge svangerskapene mine. Alle helt uskyldige. Når jeg har opplevd spontanabort har det vært blødning med sterke smerter i tillegg. Om du fortsetter å blø og blir bekymret så kontakt fastlegen din og be om hastetime.

Anonymkode: 44f8c...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket dette om jeg var deg. At du føler deg gravid er et godt tegn, men siden det var en del og rent blod, ville jeg sjekket at alt stod greit til.

Anonymkode: 64b3d...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør uansett sjekke det ut, antagelig ikke en abort, men bør sjekke hvor blodet kommer fra. Noen har jo blodansamlinger i livmor osv som kan gi plutselige blødninger... kontakt fastlegen din :) Tenker alt er bra med baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme og har skjønt at det er veldig vanlig. Men skjønner at du blir bekymret! Så lenge blødningen stoppet og du ikke har smerter ville jeg ikke tenkt noe mer på det om jeg var deg :)

Anonymkode: eb870...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror ikke jeg gidder å sjekke dette hos fastlege, for jeg tror hun bare vil foreslå hcg-måling igjen. Jeg gjorde dette da jeg blødde for noen uker siden. Jeg bestilte likevel privat ultralyd dadafordi fordi jeg har hatt MA med normal hcg-stigning før. Så jeg tipper jeg bare venter til jeg skal på en planlagt privat ultralyd i uke 12. Hadde jeg vært lengre på vei blir det noe annet, men det virker som en del leger tenker at fordi det ikke er noe å gjøre hvis det går galt, er det ikke noen vits med ul. Men det er en belastning å ha hatt MA før, hvor man gikk og trodde alt var nornalt og så var fosteret dødt for lengst. Og jeg kan jo ikke akkurat dra til privat ul hele tiden heller, det er jo dyrt.

Men da jeg leste at det kan oppstå en blødning når morkaka overtar for plommesekken øynet jeg håp om at blødningen skyldtes det, og tenkte jeg skulle høre om andre har opplevd det.

Anonymkode: e93c4...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...